Problem z rozruchem
Strona 1 z 1
Witam
Porszę o pomoc jeżdżę moją madzią już 5 lat od pewnego czasu zacząłem mieć problem z rozruchem
W serwisie nie wyskakują żadne błędy serwisanci powiedzieli że te silniki mają taki urok.
Czy ktoś miał już taki problem i go rozwiązał a dokładniej
Zimne auto pali od szczała po przejechaniu kilometra zakupy wracam i problem z rozruchem
Przejadę więcej kilometrów auto się rozgrzeje raz pali od razu a raz się dusi że muszę na dwa razy
Jak zrobię trasę tak że madzia już gorąca no to pali od szczała i problem znika
Proszę o pomoc
LMALEK
Porszę o pomoc jeżdżę moją madzią już 5 lat od pewnego czasu zacząłem mieć problem z rozruchem
W serwisie nie wyskakują żadne błędy serwisanci powiedzieli że te silniki mają taki urok.
Czy ktoś miał już taki problem i go rozwiązał a dokładniej
Zimne auto pali od szczała po przejechaniu kilometra zakupy wracam i problem z rozruchem
Przejadę więcej kilometrów auto się rozgrzeje raz pali od razu a raz się dusi że muszę na dwa razy
Jak zrobię trasę tak że madzia już gorąca no to pali od szczała i problem znika
Proszę o pomoc
LMALEK
-
lmalek
cze.tam jest problem z tymi klapami w dolocie...temat był opisywany na forum.poszukaj dokładnie a narazie zrób mały test.przejedź się kawałek,zgaś auto naciśnij pedał gazu,usłyszysz takie ciche syknięcie.ponownie zapal auto..wg wszelkich prawideł auto powinno ładnie zapalić.ten silnik tak ma...to samo ma ford w bliźniaczym silniku...pozdrawiam.
acha.daj znać czy zadziałało.hehe
acha.daj znać czy zadziałało.hehe
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
OK
Dzięki będę testował dziś temat
nie mogę zlokalizować tego tematu a jeśli chodzi o te klapki to coś z nimi można zrobić
czy po prostu muszę się uzbroić w cierpliwość i dalej jeździć
Dzięki będę testował dziś temat
nie mogę zlokalizować tego tematu a jeśli chodzi o te klapki to coś z nimi można zrobić
czy po prostu muszę się uzbroić w cierpliwość i dalej jeździć
-
lmalek
Podłącze się pod wątek. Po wyjeżdzie z garażu i przejechaniu kilkuset metrów, auto zatrzymałem i wyłączyłem. Po ponownym uruchomieniu, silnik odpalił, ale nie reagował na gaz (tylko wolne obroty). Pojawiła się kontrolka silnika, (zgasła nazajutrz). Po zgaszeniu silnika, i odczekaniu minuty, wszystko działało jak należy .
Przed zdarzeniem, samochód stał kilka dni nie używany.
W ciągu miesiąca, miałem to dwa razy.
Doradcy , mówią coś o przepustnicy.
Może, ktoś miał taki problem.
Przed zdarzeniem, samochód stał kilka dni nie używany.
W ciągu miesiąca, miałem to dwa razy.
Doradcy , mówią coś o przepustnicy.
Może, ktoś miał taki problem.
- Od: 26 mar 2011, 11:11
- Posty: 42
- Auto: MAZDA 5 2.3 manual
Komp silnika nie sprawdzil wszystkich rzeczy, ktore powinien i uwazal, ze cos jest nie tak... wynik: zalaczyl tryb awaryjny...
moze za szybko odpalasz?
jezeli sie bedzie to powtarzac, to podjedz na kompa... powinno cos byc w zamrozonych ramkach
moze za szybko odpalasz?
jezeli sie bedzie to powtarzac, to podjedz na kompa... powinno cos byc w zamrozonych ramkach
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam wersję key less Mazda 5. Brak reakcji po przekręceniu kluczyka, rozrusznik w ogóle nie ciągnie. Komputer zgubił chyba kod. Wcześnie rozładował mi się akumulator, włączył się alarm i się zaczął problem. W ASO mówią, że się nie da wgrać nowego kodu do kluczyków, bo pamięć sterownika jest zapełniona. Może immobiliser aktywował alarm i tak zostało. Sprawa poszła do Wa-wy, a potem do producenta i na razie nie ma odpowiedzi, ciekawe, nie?. Może jakiś spec mi coś doradzić?. Z góry dziękuję
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
a tak sobie myślę – czy nie lepiej odpiąć ten sterownik? Gdzieś widziałem schemat i to jest zewnętrzne urządzenie, które co prawda się komunikuje po CANie, ale pewnie można wyrzucić i wyprogramować ustrojstwo z systemu
tutaj masz Wiring diagram Mazda5
zobacz – może Ci się przydać
tutaj masz Wiring diagram Mazda5
zobacz – może Ci się przydać
Witam
Jakichś szczególnych problemów nie mam z moją Madzia, ale ostatnio zauważyłem taką przypadłość. Autko zwykle odpala od pierwszego kopa a czasem musi troszkę pokręcić nim zaskoczy. Bez znaczenia czy silnik jest zimny czy goracy, dodam tylko że przypadlosc ta zaczyna sie zdarzac czesciej.
Co to może być?
Dodam iz akmulator wymieniony w pazdzierniku zeszlego roku, teraz wymienilem jej swiece, przeplywomierz i czujnik walu korbowego – niestety bez zmian, aby bylo zabawnie komputer nie wykrywa zadnych bledow
Jakichś szczególnych problemów nie mam z moją Madzia, ale ostatnio zauważyłem taką przypadłość. Autko zwykle odpala od pierwszego kopa a czasem musi troszkę pokręcić nim zaskoczy. Bez znaczenia czy silnik jest zimny czy goracy, dodam tylko że przypadlosc ta zaczyna sie zdarzac czesciej.
Co to może być?
Dodam iz akmulator wymieniony w pazdzierniku zeszlego roku, teraz wymienilem jej swiece, przeplywomierz i czujnik walu korbowego – niestety bez zmian, aby bylo zabawnie komputer nie wykrywa zadnych bledow
- Od: 12 kwi 2013, 12:04
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 1.8 2007
Problem z klapami w dolocie.Ja mam to samo samochod musi troche pokrecic zeby odpalil,ale sprobuj przed odpalaniem wcisnac pedala gazu do konca i pusc i wtedy sprobuj odpalic,u mnie to dziala!!!
Dzieki, ale to nie to juz wczesniej tego probowalem, dostelem rade iz moze to byc wina kluczyka, podobno wada fabryczna i czesto taka diagnoze maja w mazdzie – dodam iz moj jest troszke w oplakanym stanie wiec dzis zamowilem dodatkowy kluczyc, zobaczymy – juz powoli koncza mi sie opcje
- Od: 12 kwi 2013, 12:04
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 1.8 2007
Wie kto moze, gdzie moge znalesc schemat bezpiecznikow (tych pod maska) do Madzi 5?
Po zdjeciu pokrywy ujrzalem kilka brakujacych bezpiecznikow mimo iz sa podlaczone blaszki – m.in brak bezpiecznikow 40a z ig key. Czy ktos ma tak samo? Bylbym wdzieczny o przeslanie linku czy zdjecia owej skrzynki.
Moj email: glamour0779@gmail.com
Dzieki
Po zdjeciu pokrywy ujrzalem kilka brakujacych bezpiecznikow mimo iz sa podlaczone blaszki – m.in brak bezpiecznikow 40a z ig key. Czy ktos ma tak samo? Bylbym wdzieczny o przeslanie linku czy zdjecia owej skrzynki.
Moj email: glamour0779@gmail.com
Dzieki
- Od: 12 kwi 2013, 12:04
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 1.8 2007
Witam,
stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 5 2.0 benzyna + gaz z roku 2007. Po zakupie mazdy wyszedł problem z zapaleniem silnika, niezależnie od temperatury, czy go uruchomiałem po nocy, czy po jakimś przejechaniu dystansu. Już jako właściciel założyłem instalację, przed założeniem ten problem był. Przed założeniem zwracałem uwagę mechanikowi na to, że jest problem z uruchomieniem silnika. Do tej pory pomagał sposób z pedałem gazu (przed założeniem instalacji gazowej), jak to opisywali forumowicze xenon90 i martin 77. Po założeniu instalacji już ten zabieg – "wciśnięcie pedału gazu" nie przynosi skutku. Auto albo zapali od razu, albo rzęzi przez kilka sekund, albo zapali za drugim razem i to "za drugim razem" staje się normą. Zaczyna to trochę irytować, bo coś jest nie tak.
Byłem u mechanika, podłączył pod komputer, brak błędów, sprawdził oporność zaworków sterujących powietrzem, też wskazują na poprawną pracę. Mechanik mówi, że musi być w tym jakaś przyczyna mechaniczna, coś z klapami dolotowymi (kolektor ssący – jeżeli dobrze pamiętam). Mechanik nie wie jaka może być tego przyczyna.
Czytając posty widzę, że cześć forumowiczów miała ten sam problem, czy go rozwiązali w jakiś sposób?
Czy mi zostaje tylko wizyta w serwisie mazdy?
Pozdrawiam.
stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 5 2.0 benzyna + gaz z roku 2007. Po zakupie mazdy wyszedł problem z zapaleniem silnika, niezależnie od temperatury, czy go uruchomiałem po nocy, czy po jakimś przejechaniu dystansu. Już jako właściciel założyłem instalację, przed założeniem ten problem był. Przed założeniem zwracałem uwagę mechanikowi na to, że jest problem z uruchomieniem silnika. Do tej pory pomagał sposób z pedałem gazu (przed założeniem instalacji gazowej), jak to opisywali forumowicze xenon90 i martin 77. Po założeniu instalacji już ten zabieg – "wciśnięcie pedału gazu" nie przynosi skutku. Auto albo zapali od razu, albo rzęzi przez kilka sekund, albo zapali za drugim razem i to "za drugim razem" staje się normą. Zaczyna to trochę irytować, bo coś jest nie tak.
Byłem u mechanika, podłączył pod komputer, brak błędów, sprawdził oporność zaworków sterujących powietrzem, też wskazują na poprawną pracę. Mechanik mówi, że musi być w tym jakaś przyczyna mechaniczna, coś z klapami dolotowymi (kolektor ssący – jeżeli dobrze pamiętam). Mechanik nie wie jaka może być tego przyczyna.
Czytając posty widzę, że cześć forumowiczów miała ten sam problem, czy go rozwiązali w jakiś sposób?
Czy mi zostaje tylko wizyta w serwisie mazdy?
Pozdrawiam.
-
Rafcio
Tez jestem bardzo ciekawy jak sobie poradzic z tym problemem (klapy dolotowe) tak wiec przylaczam sie do prosby jak rozwiazac ten problem tak aby mozna bylo normalnie odpalac samochod!A tak na marginesie 2007 rocznik myslalem ze juz japonczycy poradzili sobie z tym problemem,ja mam 2005 rok tak wiec pierwszy model ale widze ze problem nie tylko dotyczy mojej madzi!
Podbijam stary wątek. Mazda 5, rok 2006, nalatane troszkę ponad 200tkm. Mazdę przyprowadziłem z Niemiec przy przebiegu 179tkm. Problem z rozruchem istniał "od zawsze", przeglądałem forum i stosowałem się do praktyk użytkowników mazd. Ale przypadłość z kapryśnym rozruchem nie minęła, tzn. raz odpalała "na dotyk" a raz dopiero za drugim czy nawet trzecim razem. Nieważne, czy silnik zimny czy ciepły, czy wcześniej wcisnąłem pedał by klapy się otworzyły, czy też nie, czy kontrolki zgasły, czy odpalałem zaraz po przekręceniu kluczyka. Reguły w tym żadnej nie było. Zmieniłem świece. Dalej nic. Aż w końcu podczas przeglądu przy okrągłych 200tkm wymieniłem filtr powietrza. Nie wiem, czy tu tkwił problem, ale problemy z odpalaniem zniknęły. Koszt filtra stosunkowo niewielki więc może warto spróbować?
- Od: 11 paź 2015, 13:04
- Posty: 4
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 MZR 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości