Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez thunder-c » 27 lut 2012, 20:46

Riki napisał(a):
TCV pasuje i to jest TEN SAM zawór.

thunder-c napisał(a):przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują


I tu nie masz racji bo SPV od Opla ma nieco inną charakterystykę pracy. Bzdura – i to już wiemy ;)


Panowie dzięki za dobre słowo :)

zmieniasz zdanie o 180 stopni, raz TCV jest be a za "chwilę" oki nic sobie z tego nie robisz <spoko>
uważaj bo dopiero pisałeś że TCV oplowski to bzdura i że nie mam racji <co?> i to jest fakt
wiem, że coraz trudniej o ludzi którzy potrafią pochylić głowę i nie mieć ostatniego słowa, ale moderator powinien dawać przykład ....
amen
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez Riki » 27 lut 2012, 21:05

W kwestii TCV – chyba napisałem wyżej jakie jest moje stanowisko w tej kwestii?

Z tym –> <uklon> <uklon> <uklon> <uklon> <uklon> <uklon> <uklon>
Nie mam problemu ;)


Neonix <spoko>

Tyle ode mnie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 27 lut 2012, 21:16

I tym ładnym akcentem kończymy dywagacja kto miał racje a kto nie i wracamy do nurtu jak że odkrywczego czyli ,,zawór TCV" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 28 lut 2012, 16:02

Neonixos666 napisał(a):Pisząc ,,jest dopuszczona" miałem na myśli to iż nie ma opinii by absolutnie go nie stosować i ,,opinia publiczna forum" na to przystaje.

Zwracając Ci uwagę nie miałem nic złego na myśli :)
Po prostu słowo "dopuszczony" można odebrać dwuznacznie, a forum czyta duża liczba osób i ktoś może to odebrać jako przyzwolenie producenta.
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2012, 18:31

YgooR napisał(a):Zwracając Ci uwagę nie miałem nic złego na myśli :)


Nie odebrałem tego za atak :) a bardzo dobrze że to napisałeś bo rzeczywiście moje stwierdzenie mógł ktoś inaczej zinterpretować.

Racja że producent nie ,,pozwolił" na stosowanie takiego zaworu i nawet się nie dziwie bo to by oznaczało że strzela sobie gola bo wyszło by że oszukiwał ludzi a na to nie może sobie pozwolić :P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mrklopotliwy » 9 kwi 2012, 22:38

Podczas ostatniej wymiany oleju i filtrów zauważyłem że cieknie mi TCV. Niestety nie zdążyłem go wymienić a Auto odmówiło mi posłuszeństwa. Pech chciał, że ropa kapała mi tak niefortunnie, że padł mi alternator (brak ładowania). świeci mi się kontrolka od ładowania i filtra paliwa. Ale podejrzewam, że cała wina leży po stronie TCV. Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie i info co to może być. A tymczasem z racji świąt (awaria miała miejsce wczoraj <płacze> ) muszę przerzucić się na pociąg. <płacze>
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 17:04
Posty: 6
Skąd: Lipno - Warszawa
Auto: Mazda Premacy
rok prod. 2000
2.0 DiTD – 90 KM

Postprzez Neonixos666 » 10 kwi 2012, 17:03

mrklopotliwy napisał(a):Podczas ostatniej wymiany oleju i filtrów zauważyłem że cieknie mi TCV. Niestety nie zdążyłem go wymienić a Auto odmówiło mi posłuszeństwa. Pech chciał, że ropa kapała mi tak niefortunnie, że padł mi alternator (brak ładowania). świeci mi się kontrolka od ładowania i filtra paliwa. Ale podejrzewam, że cała wina leży po stronie TCV. Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie i info co to może być. A tymczasem z racji świąt (awaria miała miejsce wczoraj <płacze> ) muszę przerzucić się na pociąg. <płacze>


masz rację tcv może być przyczyną uszkodzenie alternatora i jest to częste przy tej usterce, sprawdź jeszcze kompa pod nogami pasażera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mrklopotliwy » 16 kwi 2012, 08:59

No i udało się :D
W piątek otrzymałem zamówione części (zawór TCV oraz alternator po regeneracji). W sobotę wjechałem na kanał i wymieniłem zarówno alternator jak i zawór. Z alternatorem nie było żadnych problemów. Jeśli chodzi o zawór TCV to sama wymiana nie nastręcza żadnych problemów, więcej czasu schodzi na odkręcenie wsporników przeszkadzających w wyjęciu zaworu niż samej wymianie TCV.
Od wymiany zaworu przejchałem ok. 220 km i odnoszę wrażenie, że silnik pracuje równiej i odrobinę ciszej. Stał się też nieco bardziej elastyczny (szczególnie w niższym zakresie obrotów) no i nie kopci przy wciśnięciu pedału gazu do dechy. Co do spalania, o tym napiszę po opróżnieniu baku ;–)
Komputer na szczęście suchy jak pieprz.
Teraz biorę się za alternator który wymontowałem, zobaczymy co mu dolega.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 17:04
Posty: 6
Skąd: Lipno - Warszawa
Auto: Mazda Premacy
rok prod. 2000
2.0 DiTD – 90 KM

Postprzez m_aciek19 » 10 lip 2012, 23:46

Koledzy po czym poznać że zawór jest do wymiany. Mam niby na całej tapicerce tuż bliżej mocowań fotela plamy które nie chcę zejść i mają zapach rozlanego oleju lub właśnie ropy. Poza tym auto świetnie pracuje dobrze przyspiesza. spalanie w mieście około 7,4l/100 w trasie około 5,2-6,3l/100. czy te plamy to objaw cieknącego TCV dodam że mam problem z wodą w bagażniku być może mam gdzieś z przodu jakaś mała nieszczelność która powoduje że dostaje się woda pod siedzenie pasażera.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 23:19
Posty: 4
Auto: MAZDA 323f BJ 2.0 DiTD 101KM 2001r

Postprzez Neonixos666 » 11 lip 2012, 09:34

sięgnij ręką do TCV i zobacz czy jest mokro od ropy. Ogólnie największy problem z tcv to właśnie cieknięcie a nie jego bezpośrednie uszkodzenie, auto będzie jechać jak jechało a ropa cieknie, to samo mają w 1.7 w oplach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez m_aciek19 » 11 lip 2012, 18:55

Najgorsze jest to że nie bardzo wiem gdzie go mam szukać.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 23:19
Posty: 4
Auto: MAZDA 323f BJ 2.0 DiTD 101KM 2001r

Postprzez Neonixos666 » 11 lip 2012, 21:56

jest temat o budowie pompy Tadziola tam szukaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez vagatrotter » 7 sie 2012, 10:46

Czy oprócz wymiany TCV i zwrócenia uwagi na węże przy chłodnicy coś jeszcze trzeba tam zrobić? U mnie nie leje się bardzo dużo, ale zawsze. Jest też plama (stosunkowo sucha) na wykładzinie pod nogami pasażera . Czy oprócz wyprania wykładziny należy jakoś suszyć komputer czy wyschnie to samoistnie? Dodam, że alternator odmówił posłuszeństwa przy montażu po wymianie rozrządu i był dany na czyszczenie, od tamtej pory (pół roku 8 tys km.) działa bez zarzutu, więc jego na razie mam z głowy.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez boczek86 » 11 sie 2012, 11:02

mi sie ropa pod nogami pasazera nieleje bo niewypatrzylem tam nic ale komputer mi wskazuje blad p0216 i to zawor TCV wiec tez mam pytanie czy to przez ten zawor jest mozliwe ze moja madzia tak stracila na mocy ?? bo na 5 biegu to wogole niechce jechac :( jak na 4 jej nierozbujam to 5 bieg niedaje rady :( ale pod gorke bo na prostej to od 65 km nawet to do 120 pojedzie. bo dalej to tylko z gorki szybciej :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 11 sie 2012, 12:00

boczek skup się !
co oznacza p0216 ?? uszkodzenie TCV ? na pewno nie jest to jedyny powód.
napisałem w mojej opowieści co może powodować jego powstawanie.
a może Ci rozrząd skoczył o jeden ząb?
klekocze ostro przy zwiększaniu obrotów ?
i jeszcze jedno:ile było przypadków uszkodzonych TCV? ciekną owszem,ale żeby odmawiały współpracy??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 11 sie 2012, 12:26

dlatego najpierw radziłem mu go wykręcić i zobaczyć co jest na sitku, potem trzeba sprawdzić okablowanie czy nie ma przetarć, sprawdzić ustawienie rozrządu ewentualnie sygnał z czujnika na pompie.

P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka" – kontrola czasu wtrysku to właśnie czujnik na pompie i położenia wału tak że dlatego nie jest to jednoznaczne z uszkodzeniem TCV aczkolwiek jest możliwe bo zdarzały się takie przypadki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 11 sie 2012, 13:33

nieklekocze wogole na wysokich obrotach . chodzi bardzo kulturalnie. dzis niewiem czy dam rede go wykrecic i sprawdzic jak wyglada w srodku to sitko ale na dniach to zrobie. wiec rozrzad mam ok. a co do lania sie ropy po TCV to niezauwazylem . pod nogami pasazera jak podnosilem wykladzine to wszedzie sucho. wiec moze i cos z okablowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 11 sie 2012, 15:16

Neonixos666 napisał(a):P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka"

Neo be....źle tłumaczy.... :(
P0216 Injection Timing System – kąt wyprzedzenia wtrysku/system
Tadziol cacy....dobrze tłumaczy :)
poza tym polecam mój serial.odcinek III i wszystko się wyjaśni.
Neonixos666 napisał(a):potem trzeba sprawdzić okablowanie czy nie ma przetarć, sprawdzić ustawienie rozrządu ewentualnie sygnał z czujnika na pompie.

ja bym tego nie robił skoro boczek napisał:
boczek86 napisał(a):nieklekocze wogole na wysokich obrotach . chodzi bardzo kulturalnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez boczek86 » 11 sie 2012, 17:51

no to panowie wzialem sie do roboty i wykrecilem TCV chociaz latwe to niejest bo miejsca tam malo ale upilowalem imbus i jakos poszlo. po wyjeciu TCV na sitku bylo troche opilkow moze nie tak zeby je zatkac ale bylo. ale potem co zobaczylem to az sie zdziwilem. wlozylem palucha tam gdzie jest zawor i na palcu byly ze 3 opilki wielkosci 2mm na 1mm no i tez troche takiego drobnego. wiec i tam przeczyscilem. potem poskrecalem wszystko i zaczalem sprawdzac inne rzeczy pod maska no i tak spalony mialem beziecznik 40amperow z tabliczki wynika ze to GLOW i za co on jest odpowiedzialny ?? i akurat niemialem bezpiecznika 40A a znalazlem taki w kanciapie 30A i taki wlozylem moze da rade napoczatek a dopiero w poniedzialek pojade do sklepu i kupie jaikis lepszy ten bezpiecznik. bledy oczywiscie skasowalem. jazdy probnej jeszcze nierobilem ale jutro postaram sie gdzies pojechac i zobacze czy cos to dalo. a rozrzad napewno nieprzeskoczyl bo autko mi chodzi naprawde cicho. ciszej mi chodzi na 2000 i 2500 niz na luzie :P a co do kabli czy sa gdzies przetarte to wszystkie patrzylem i wygladaja jak nowe. a co do TCV to bym pomyslal ze kiedys byl wymieniany bo niedosc ze suchutki to jeszcze czysciutki i jak na pompie identyczne sruby sa zasniedziale i przyrdzewiale tak na TCV byly czysciutkie a odkrecily sie od pierwszego przekrecenia i nawet sie silowac niemusialem. a inne sruby na autku jak od Boots sensora jak chcialem go wykrecic to tylko poukrecalem sruby . a na tym jak nowe. a i nigdzie z niego niecieknie ani nic.

edit


juz doczytalem ze jest odpowiedzialny ze swiece zarowe. ale to nawet przy przepalonym bezpieczniku mi autko odpalalo wiec troche dziwna sprawa ale na wplyw jazdy to chyba niemialo wplywu bo to nie benzyniak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez boczek86 » 13 sie 2012, 15:01

Dziś jazda próbna była i bez zmian:( auto nadal jeździ tak samo. Powyżej 3 tys jakby mu paliwa brakowało. Bo turbo ładnie dmucha. Więc problem pozostaje nadal:( może warto znaleść kogoś na półwyspie ze sprawnym spv i zrobić podmianke?? Może to jego wina ?? Już mi się kończą pomysły :( bo o dobrego mechanika na półwyspie to ciężko :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron