Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez Jaksa » 15 wrz 2006, 23:20

może to takie oryginały które Xandy kupił w AZAuto
Pewnie tak , jedna afera juz była w centrali JC , paru ludzi wyleciało z roboty za oszukiwanie klientów .
MII napisał(a):Ile kosztuje oryginał?
422 zł.
MII napisał(a):Przy okazji jakie są konsekwencje jak padnie pompa w ditd
Takie same jak przy zerwaniu paska – kaszanka pod deklem.
W pompach siada łozysko – koło zębate ( napędowe ) potrafi wyjechac przez obudowę rozrządu na zewnątrz....
Uwazam ze pompę jak i rolki powinno się wymienic przy następnej wymianie rozrządu ( 180 tysięcy km )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jychu » 16 wrz 2006, 10:54

Odnośnie pompy to mechanik powiedział to samo!
Ogólnie powiedział, że przy wymianie rozrządu w tym samochodzie, a już bezwzględnie jeśli nie ma się historii auta, nalezy wymienić cały rozrząd z pompą i napinaczem.

Wiem, że pompa kosztuje 450zł bo zamawiałem
napinacz po rabacie ok 500zł
Pasek gates bo Unitty nie mieli nigdzie na stanie, a jestem umówiony na wtorek a na pasek tydzień bym musiał czekać.
Jednak nie obawiam się tego paska ponieważ mechanik stwierdził że gwarancje na rozrząd da tylko w przypadku zakupu:
Unitty
Gatesa
Boscha
Więc nie obawiam się bo jak poleci pasek mam gwarancje na ok 90tyś.
Po co mam czekać i szukać, dopłacać 100zł jak i tak taką samą mam gwarancję.
Rolki pewnie NTN, domyslam się ze oryginały są dużo droższe, ale uważam, że nawet jak będzie kilka zamienników nic się nie stanie, troche kasy zaoszczędzę, a jeśli ---jak już wspomniałem--- coś peknie, nie wytrzyma pojade, albo zaciągnę auto do mechanika ----renomowanego w moim miescie i z dobrą opinią---- i powiem, że niestety muszę korzystac z gwarancji na Pana koszt.

Do ludzi bogatych nie należę i każdy grosz sie liczy, szczególnie, ze na to auto wydałem prawie wszystkie swoje pieniądze.
Mam 22 lata i niestety nie mam jeszcze kont bankowych w Szwajcarii.

Dodam jeszcze że auto z wszystkimi opłatami i naprawami wyniesie mnie ok 1000zł taniej niż stoją na giełdzie, uważam, że to nie dużo skoro takie nie zarejstrowane i w nie zawsze dobryum stanie stoją po 19900.

Poza tym mam bogate wyposażenie z komputerem, klimą, 4 x PP , Alu ORY.
Na zime musze tylko kupić felgi stalowe z oponami, ale mam nadzieje że zima w tym roku nie zaskoczy mnie, wiem natomiast że zaskoczy drogowców!

Pozdrawiam
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez jychu » 16 wrz 2006, 12:00

Thomas napisał(a):Na Allegro jest Facio, który przysyła rolki NTN, napinacz i pasek mazdowski za 990 pln z przesyłką.



ja go nie znalazłem
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez yesfan » 16 wrz 2006, 20:16

Wchodzę sobie na stronę nipparts, a tu widzę...

http://www.nipparts.nl/eng/product_info.htm

http://www.nipparts.nl/eng/J1143040_DiTD.htm


Firma ma w ofercie tysiące części, a jedyną o której wspomina na głównej stronie jest napinacz do DITD !!
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez magicadm » 16 wrz 2006, 22:21

jychu napisał(a):Więc nie obawiam się bo jak poleci pasek mam gwarancje na ok 90tyś.
Po co mam czekać i szukać, dopłacać 100zł jak i tak taką samą mam gwarancję.


Muszę przyznać, że jesteś szczęściarzem.
Mi nawet ASO w Łodzi nie chciało dać gwarancji. Mimo, że miałem brać wszystko od nich i robić wymianę.
Powiedzieli: "jak sam nie zepsujesz, samo się nie zepsuje"

Co do paska/gwarancji – przyznasz, że lepiej z niej nigdy nie korzystać???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez jychu » 17 wrz 2006, 00:15

magicadm napisał(a):Co do paska/gwarancji – przyznasz, że lepiej z niej nigdy nie korzystać?



Mam nadzieję że tak będzie! Pozdrawiam.
Ja z każdym dniem zakochuje się w tym aucie! Obserwuje go z okna i wogóle, paranoja :) !!!
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez kufajman » 17 wrz 2006, 13:09

Właśnie też jestem po wymianie rozrządu (323 1,7 TDi Isuzu). Robiłem to razem ze znajomym. Rolka i napinacz SKF (łożyska i tak NTN) pasek Gates. Miałem do wyboru albo Gates albo Contitech. Niestety Contitech jest problematyczny czasem nawet bardzo (odnoga Continentala) – ogólnie nie polecam, coś niemcy mocno obiżają jakość i precyzje produkowanych części, dużo lepiej wypadają części produkowane np. we Włoszech (np. GLO). Bardzo istatne jest dokładne ustawienie kół podczas wymiany ( u mnie było przy poprzedniej wymianie spaprane ustawienie koła rozrządu), a mianowicie bywaja blokady na kołach (najczęściej wkręcane śruby w ramiona koła zębatego), problem był taki że używjąc blokady, znaki koła z obudową nie zgrywały się. I bądż tu człowieku mądry :] Po ok godzinie kombinowania dopiero doszliśmy jak to ma być. W którejs z Hond jest ciekawy motyw – technologicznie zaleca sie wyjęcie silnika przy wymianie paska – poprostu nie ma tam miejsca na reke miedzy blachami a pokrywa rozrządu hahaha
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez magicadm » 17 wrz 2006, 13:37

kufajman napisał(a): 323 1,7 TDi Isuzu

Co to za silnik? Napewno z bezpośrednim wtryskiem? Jakie ma parametry?
kufajman napisał(a): W którejs z Hond jest ciekawy motyw – technologicznie zaleca sie wyjęcie silnika przy wymianie paska – poprostu nie ma tam miejsca na reke miedzy blachami a pokrywa rozrządu hahaha

Spróbuj sobie przypomnieć lub ustalić co to za model...Bedę go unikał... :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez jychu » 17 wrz 2006, 13:50

magicadm napisał(a):Co to za silnik? Napewno z bezpośrednim wtryskiem? Jakie ma parametry?



Wiem cos na temat tego silnika! Ma 82Km chyba, jest to silnik montowany również w Oplach!
Charakteryzuje się bardzo wysoką kultura pracy i niskim spalaniem, jest to jeden z bardziej udanych jednostek z końca lat 90.
Niestety do wad nalezą wycieki oleju i podatność na przegrzanie. W trakcie zerwanie paska następuje kolizja.
Posiada on turbine w opcji z Intercoolerem lub bez w zalezności od modelu.
Silnik 8V oparty na technologiii pompo wtryskiwaczy, czyli dobrze znanej ze starszych silników VW TDI.
Jeśli się myle proszę o poprawkę, ale chyba tak mabyć :) !
Jesli chodzi o rozrząd w tym aucie wyczytałem, że wymienia się co 70 tyś. Pasek , rolki.

Pozdrawiam i współczuję wszystkim posiadaczom niżej wspomniachy HOND!
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez Thomas » 17 wrz 2006, 14:36

jychu napisał(a):
Thomas napisał(a):Na Allegro jest Facio, który przysyła rolki NTN, napinacz i pasek mazdowski za 990 pln z przesyłką.



ja go nie znalazłem

Zobacz: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=126537766 Jak zadzwonisz pod nr 603 461 787 pogadasz, to cena za wszystko jest inna.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 19:11
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: 323 F BJ 2.0 DITD

Postprzez jychu » 17 wrz 2006, 15:40

Thomas napisał(a):Zobacz: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=126537766 Jak zadzwonisz pod nr 603 461 787 pogadasz, to cena za wszystko jest inna.
Pozdrawiam!



No masz racje, ale nie wiem jak inni, ale ja do końca nie wierze takim Ory z allegro. Może się mylę, ale obawy są.
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez Thomas » 17 wrz 2006, 17:05

Kolega kupił do M6. Rolki NTN (identyczne wymontował z samochodu), mapinacz NTN (identyczne wymontował z samochodu) i pasek UNITY. Pasek i napinacz w pudełku Mazdy.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 19:11
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: 323 F BJ 2.0 DITD

Postprzez kufajman » 17 wrz 2006, 19:39

jychu napisał(a):
magicadm napisał(a):Co to za silnik? Napewno z bezpośrednim wtryskiem? Jakie ma parametry?


Silnik 8V oparty na technologiii pompo wtryskiwaczy, czyli dobrze znanej ze starszych silników VW TDI.quote]

Nie jest to silnik z pompo wtryskiwaczami, ale wtryski sa dosyć oryginalne – daja paliwo dwoma kanałami w bok lub pionowo w zależności od prędkości obr. Olej nie cieknie, a każdego diesla mozna zagotować mająć gaz wpodłodze cały czas ciągnąć jeszcze przyczepke <glupek2> Silniki te montowane w Mazdach i Hondach Civic różnią się osprzętem od Oplowskich (blok taki sam)np. zupełnie innym dolotem. Narazie jedyna wadą i dziwną rzeczą w tym silniku jest umieszczenie nisko tuż nad osłoną dolną silnika alternatora. Nie muszę chyba mówić co się z nim dzieje na wielkich kałużach.... <killer>
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez Thomas » 17 wrz 2006, 20:06

magicadm napisał(a):
Thomas napisał(a):Proste pytanko: masz przepływomierz pomiędzy interkolerem, a kolektorem ssącym? Jak nie, to masz 90 KM

Chyba, że ma opornik-box :)
Zakładając, że nie pomyli czujnika temperatury z przepływką.

A co to jest opornik – box?
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 19:11
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: 323 F BJ 2.0 DITD

Postprzez Thomas » 17 wrz 2006, 20:31

magicadm napisał(a):
Thomas napisał(a):Proste pytanko: masz przepływomierz pomiędzy interkolerem, a kolektorem ssącym? Jak nie, to masz 90 KM

Chyba, że ma opornik-box :)
Zakładając, że nie pomyli czujnika temperatury z przepływką.

A co to jest opornik – box?
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 19:11
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: 323 F BJ 2.0 DITD

Postprzez xANDy » 17 wrz 2006, 20:36

jychu podaj na priva nr vin to sprawdzimy ile teoretycznie powinno być źrebiąt.
w volvo montowany był silnik renault, nieliczne sztuki dostawały starego TDI od VW
PS. jak masz wyposażenie z komputerem? jakim komputerem...? bo albo to nie jest komputer, albo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jychu » 17 wrz 2006, 22:00

Komputer normalny komputer! Pokazuje średnie spalanie, temperature i ile jeszcze zostało Km na baku, znajduje się ona nad radiem podświetlony na zielono.
W innej takiej mazdzie widziałem tam tylko temperature zew.
A jeśli chodzi o konie, mam na bank 101Km ponieważ mam przepływomierz
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez xANDy » 17 wrz 2006, 22:29

No to jesteś jedną z tych osób, która posiada CUDO o nazwie "dorobiony komputer" gdyż on nigdy nie był montowany seryjnie. Do jego podłaczenia trzeba mieć 3 sygnały i teraz będziesz proszony o pomoc!
Kilka osób jest zainteresowanych podłączeniem owego urządzenia (ja osobiście bardzo). Najbardziej ważny jest kabel który idzie do KOMPUTERA pokładowego, który znajduje się dokładnie pod nogami pasażera...
Dodatkowo jest jeszcze sygnał ilości paliwa w baku oraz prędkości...
Problem opisujemy w wątku:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21677
ew. tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26138
Zarówno pobo jak i ja mamy do Ciebie za daleko, żeby podjechać a kolega, który obiecał pomoc jakoś nie może wywiązać się z obietnicy, więc bardzo prosimy o pomoc w tej materii.

Prosimy niniejszym o wyrażenie swojego zdania/opini w pierwszym wątku – będziemy, mam nadzieję, w kontakcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jychu » 17 wrz 2006, 23:06

Powiem tak, jeśli chodzi o elektronikę to nie bardzo się znam!
Nie wiem jak moge wam pommóc. Napisze opisze, ale nie bardzo wiem co.
Poza tym komputer ten jest z lekka niedokładny pod każdym względem i wydaje się być zbędny. Natomiast potwierdzam, że jest to bajer i fajnie mówi się "Mam komputer w aucie-pokładowy"

A moze kurcze ten komputer nie seryjnie i moze te moje 101Km tez nie seryjnie!

Troszke wychodzimy z watku – rozrząd więc, jak cos na tamten watek przejde.
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez xANDy » 18 wrz 2006, 09:18

podaj mi na priva swój numer VIN – to wiele wyjaśni.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6