Mazda MX-3 EC B6 93'

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez mlody » 17 mar 2013, 23:59

Cześć . Przedstawiam moją zdezelowaną mazdę , przez pierwszego właściciela z płońska który strasznie "dbał o ten samochód" . Z czasem będę ją doprowadzał do stanu używalności . Oczywiście wszystko w swoim czasie . Zakupu nie żałuję , no może za dużo mi pali , jednostka jest prosta jak wszystko inne .


VIN:JMZEC13A2-00128344
Rocznik:07.05.1993
Przebieg:248.000km
Typ silnika:SOHC
Pojemność skokowa:1600
Moc:~90 kucy
Moment obrotowy:133NM
Liczba zaworów:16
Skrzynia biegów:manual 5 biegów
Rodzaj hamulców:tarcze przód/tył
Prędkość maksymalna: +– 170km/h
Zużycie paliwa: około 13L/100km
Koła:195/50/15

Wyposażenie :
Elektryczne szyby x2
Elektryczny szyberdach
Elektryczne lusterka
ABS
Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy
Czujnik braku żarówki hamowania
Radio CD Pionnera
Poziomowanie reflektorów
Wspomaganie
Halogeny
Centralny zamek


Po rozkodowaniu VINu;
CPE
3DR
W/SUNROOF
CE
1600
4-CYL.
W/EGI
OHC
MT
5-SP
4-DISC
W/ANTILOCK BRAKE
NORMAL SUSP
N0RMAL BODY
ECE




Zrobione:
-REMONT Silnika
-Wymiana całego tłumika
-Wymiana sprzęgła
-Filtry/świece/olej/kableWN
-Tuning zegarów estetyczny + podświetlenie
-Naprawiony zamek
-Naprawiony szyberdach
-Naprawione elektryczne szyby
-Zmienione postojówki na LED
-Zmieniony zderzak
-4xgłośniki + wzmacniacz + tuba


W planach:
-Przednie zawieszenie
-gumy stabilizatora
-Felgi 15' rozsądnego wyglądu
-Wygłuszenie samochodu







26.04.2013

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek






Zdjęcia są jakie są , właściwie to zbierałem się z tym trochę aby ją tutaj wstawić , ale zakładam temat aby stworzyć taki jakby dziennik mojego samochodu . Zaczynając właśnie od dzisiaj .


17 mar 2013, 23:59
No to zaczynamy , samochód świeżo po zakupie . Jak widać , zderzak maska błotniki – do wymiany.
Obrazek
Narazie musi mnie zaspokoić wypastowanie przy 0 'C temperaturze .
Obrazek
Następnie delikatny tuning estetyczny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oraz ostatnie zdjęcie które dedykuje ekipie DO KOOOŃCA !
Obrazek
Ostatnio edytowano 26 kwi 2013, 18:02 przez mlody, łącznie edytowano 5 razy
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

Postprzez Rafał_ » 21 mar 2013, 23:50

Fajnie, że zdecydowałeś się ją uratować <spoko> Kilka "jaśniejszych" fotek by się przydało :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Mateusz Korczyk » 22 mar 2013, 01:04

Ratuj ją ;) autko jest wdzięczne i jadąc nią człowiek się cieszy, ale tanie w utrzymaniu nie jest, jeśli się chce mieć wszystko na tip top ;) Powiem Ci tak. Ja za swoją dałem w zeszłym roku 4 tysiące, ale w sumie z ubezpieczeniem, mechanikami i kosztem zakupu wyniosła mnie już ponad 12 kafli. Powoli jednak już zbliżam się do szczęśliwego happy endu :D Prawda taka, że te auta są mocno katowane i części w nich wymienia się dopiero jak padną. Ja za samo zawieszenie teraz zapłaciłem 1600 zł z robotą, a w sumie wymienione zostały tylko sprężyny, odboje, łączniki stabilizatora + 12 gum od tylnego zawieszenia. Auto nietuzinkowe, ale wymagające czasu i nakładu kasy, by cieszyło przez lata. Jak ją doprowadzisz do stanu używalności, to będzie tylko sama radość ;) Powodzenia w modach i naprawach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2013, 06:56
Posty: 68
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: fotograf ślubny bielsko-biała | Mateusz Korczyk

Mazda MX3 1998 r.
1.6 16v 107 KM

Postprzez wiiteekk » 22 mar 2013, 10:22

Działaj, działaj :) pali Ci aż 13l/100? Trochę przy dużo... Moja ma takie spalanie a v'ka. Ten silnik powinien być trochę bardziej oszczędny :P
wiiteekk
 

Postprzez Mateusz Korczyk » 22 mar 2013, 10:35

No 13 to faktycznie za dużo jak na ten motor... Ja mam ten nowszy 1.6 DOHC 107 KM i bierze mi z 9l przy normalnej jeździe. Albo ją ciśniesz, do odcięcia, albo silnik się kończy, albo jakaś pierdoła do wymiany i spalanie spadnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2013, 06:56
Posty: 68
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: fotograf ślubny bielsko-biała | Mateusz Korczyk

Mazda MX3 1998 r.
1.6 16v 107 KM

Postprzez mlody » 22 mar 2013, 20:46

Mx-3 się już zajarałem , więc na koszta nie patrze . Trzeba to się daną część wymieni , nawet gdybym miał ciułać 2 miesiące i przez ten czas nią nie jeździć . <glupek2>


Co do samochodu . Wczoraj , tzn 21 Marca 2013 zaliczyłem z ekipą "Do Kooońca" , zlot w Arkadii , organizowany przez 2speed.pl . Udało mi się znaleźć zdjęcie z tego dnia w jaśniejszej aurze , oraz z dokładniejszym trochę przodem .

Obrazek

I to tyle z wczoraj . Zrobiłem ponad 100 km jednego dnia w bardzo mizerną pogodę , spalanie około 8 litrów , do prędkości 80km/h . Dziś tzn (22 marca) wziąłem się za wymianę sprzęgła . Dla laika takiego jak ja to bardzo ciężkie zadanie . Pierwsze co to prowizoryczny wieszak na silnik , zrobiony z deski i sznurka .

Obrazek

Wyjęcie półosi było dosyć banalne
Obrazek

Obrazek


Ale zdjąć skrzynię biegów , to już było GIMNASTYKOWANIA się i siłowania od groma !

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sprzęgło było w FATALNYM stanie .

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Nowe to nowe :) Roczna gwarancja , firma Japońska

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Robota trwała około 10 godzin . Masakra !


Nalepka z wczoraj ;> Ekipa Do kooońca pozdrawia

Obrazek





To tyle na dzisiaj . Spalanie 13 litrów liczone jest w mieście , bo 80% mojej jazdy to miasto . Teraz wymiana zawieszenia mnie czeka , na szczęście dużo mniej roboty z tym . No chyba , że śnieg stopnieje to wymienię uszczelniacze zaworów , uszczelki i inne gady które już kupiłem . Ratowanie ratowaniem , ale przede mną jeszcze daleka droga ! MAZDA <serduszka>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

Postprzez Mateusz Korczyk » 22 mar 2013, 20:55

strasznie ubolewam nad tym, że nie mam kanału :/ Masz tak samo jak ja ;) Nie jeździłem całą zimę prawie, żeby mieć hajs na nowe oświetlenie i lakier na aluski, mimo, że mogłem :D Pozdrawiam :) i czekam na nowe mody ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2013, 06:56
Posty: 68
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: fotograf ślubny bielsko-biała | Mateusz Korczyk

Mazda MX3 1998 r.
1.6 16v 107 KM

Postprzez Eklerek323f » 22 mar 2013, 23:30

Przepływka i sonda są sprawne? Migałeś błędy? Nawet jak na miasto to za duże to spalanie, miałem ten silnik w budzie BG i więcej jak 11 nie wzięła nigdy.

Czekamy na kolejne prace przy MX'ie widać troszkę wkładu potrzebuje <oczy> Uroki starszych samochodów zaniedbanych.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez mlody » 3 kwi 2013, 16:29

Korzystając z baardzo brzydkiej pogody i dużym uziemieniu w temacie jakichkolwiek modyfikacji , postanowiłem się wsiąść za zegary .

Obkleiłem imitacją karbonu , pomalowałem wskazówki lakierem do spławika , po uprzednim nałożeniu warstwy markerem (coś w stylu warstwy podkładowej) Efekt na żywo wyszedł piorunujący


Obrazek



Do tego zmienione zostało podświetlenie na czerwone . Zdjęcie zrobię nocą i uaktualnię w temacie .

Natomiast korzystając z tego , że parę osób do mojego tematu zagląda , zadam pytanie co to do cholery jest w mojej maździe ? Dioda nie miga .

Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez wiiteekk » 3 kwi 2013, 17:38

Wskazówki widać jakoś? U siebie pomalowałem ale wieczorem wcale ich nie widać :/ Zrób zdjęcia jak to wygląda :)
wiiteekk
 

Postprzez mlody » 3 kwi 2013, 22:37

Niestety jakość pikseli nie powala , a i nasycenie kolorów również nie jest to co na żywo . Noc plus słabej jakości aparat telefonu zrobiło swoje . Być może kiedyś wstawię lepsze . Wskazówki widać w nocy bardzo dobrze , jedyny minus do którego mogę się przyczepić to jest podświetlenie paliwa oraz temperatury . Wina leży na pewno w tej malutkiej żaróweczce . Wszystkie żarówki pomalowałem lakierem do paznokci w kolor czerwony . Ta mała widocznie za małe światło daje . Poprawię to , natomiast efekt w nocy jest naprawdę 110% lepszy niż ze zdjęcia .

Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

Postprzez sony551 » 4 kwi 2013, 00:00

Też byłem na tym zlocie i też mam MX-3 :)

Kumpel właśnie wspominał że jednego Mx'a widział :)

Spoko fura mam z takim silnikiem :)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez wiiteekk » 4 kwi 2013, 00:29

A co tam wstawileś za diodki? :) Ja sie ostatnio wkurzyłem i wstawiłem paski ledowe, wyszło całkiem nieźle tylko czerwone wskazowki mi się nie podświetlają wcale...
wiiteekk
 

Postprzez mlody » 4 kwi 2013, 14:19

Niestety niewidziałem tam żadnego MX-3 . Ale w takim razie jak będzie kolejny organizowany przez 2speeda to podbijaj do mnie :)

Natomiast ja żadnych diód nie wstawiałem do siebie . Zmieniłem żarówki na nowe , takie jak były oryginalnie , i pomalowałem je lakierem do paznokci czerwonym . Sposób sprawdzony przez mojego Tate już baaardzo baardzo dawno temu . Działa . <ok>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

Postprzez luki_92_92 » 4 kwi 2013, 16:30

Ja u siebie w 323F BA mam żarówkę od tylnego przeciwmgielnego pomalowaną lakierem do paznokci czerwonym 2 warstwy + biały klosz i świeci na czerwono więc twoje zegary pewnie też świecą ładnie na czerwono tylko jakość zdjęcia tego nie oddaje <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez JDMKszak » 4 kwi 2013, 18:56

Wygląda na to że warto nad nią popracować, naprawde podoba mi sie ten model,
sam mam 323C ale niedaleko w komisie mają naprawde śliczną mx3,
oni zamieniają też samochody. Mx3 stoi tam w cenie takiej samej w której
była moja 323C, i naprawde chciałbym zamienić na tego MX'a, tymbardziej
że ma piękny (biały <jupi>) lakierek... Co o tym sądzicie ? :)
Dodam że osiągi prawie te same, tylko w Mx3 o wiele lepszy stan blachy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2013, 00:51
Posty: 70
Skąd: Opatówek
Auto: Mazda 323C 1.5 DOHC 16V

Postprzez mlody » 4 kwi 2013, 23:20

Biały lakier , to sądzę że wersja amerykańska . Pewnie z trójramienną kierownica , taką na która zacząłem chorować i mam plan kupić na alledrogo żeby zamienić do swojej MX-3 . Co do MXa jako modelu : Samochód jest dla mnie naprawdę idealny jak na moje potrzeby , trzymanie na zakrętach + , elastyczność + , osiągi to jednak 1.8 V6 tym razem bym brał , bo spalanie podobne do 1.6 . Hamulce na minus. Niema co się zastanawiać , jak jest okazja zamiany to zamieniać , warto ten model Mazdy poznać
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

Postprzez luki_92_92 » 4 kwi 2013, 23:23

Popieram, wcześniej mi się MX-3 nie podobało a później jakoś mi się odmieniło i teraz posiadam i 323F BA 1.5 i MX-3 V6 i jestem mega zadowolony <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy