[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez tadziol » 15 paź 2012, 19:08

teeee....no,kable NGK,świeczki też
nie ma lipy panie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2012, 19:27

tadziol napisał(a):teeee....no,kable NGK,świeczki też
nie ma lipy panie :P


denso się kupuje a nie jakieś podróbki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 15 paź 2012, 19:33

Irek.k napisał(a):Taki podgrzewacz już u mnie leży.
Czekam aż przyjdzie (zostanie przywieziony) do mnie termostat. Mam już przekaźniki 60 Amper, jestem w trakcie robienia "sterowania". Sterowane ma to być za pomocą termostatu temperatury zewnętrznej, termostatu temperatury płynu chłodzącego i układu sprawdzającego napięcie na akumulatorze. Po przekroczeniu napięcia o wartości 13,8 V i spadku temperatury zewnętrznej poniżej 10 stopni podgrzewacz zostanie włączony, natomiast po przekroczeniu temperatury płynu chłodzącego 75 stopni podgrzewacz zostanie wyłączony.

taki podgrzewacz ma grzałki o łącznej mocy 800 Wat, Webasto w granicach 5000 Wat. Więc "szału" nie będzie, ale też głównie liczę na szybsze ciepełko na szybach.


poniżej cytat z wątku"podgrzewanie sprysku"


Zacznijmy tak
energia potrzebna do ogrzania wody
W=Cw*delta T*m
gdzie
Cw-ciepło właściwe
delta T-różnica temperatur początkowej i końcowej
m-masa wody
przyjmijmy ze płyn ma 0 stopni C
grzejemy do 30
5 litrów tyle masz w pełnym zbiorniku

w=4,125*30*5
0,61875Mj
mamy grzałkę 100W
czs grzania t=W/p
t=0,61875*10^6/100=6187,5s=103min=1g 43 minuty
Tyle będziesz grzał do 30 stopni nie licząc strat, a bez dobrej izolacji zbiornika pewnie nigdy go nie zagrzejesz.

gość dobrze wyliczył,w przypadku płynu chłodniczego z jednej strony pomaga nam ciepło silnika,ale z drugiej miażdży ilość płynu i brak izolacji od otoczenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2012, 19:44

tadziol napisał(a):gość dobrze wyliczył,w przypadku płynu chłodniczego z jednej strony pomaga nam ciepło silnika,ale z drugiej miażdży ilość płynu i brak izolacji od otoczenia.


dokładnie, wydaje mi się że skróci to czas podgrzania płynu ale nie na tyle abyśmy po 2 km mieli ciepłe powietrze na szybę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 15 paź 2012, 20:10

Neonixos666 napisał(a):dokładnie, wydaje mi się że skróci to czas podgrzania płynu ale nie na tyle abyśmy po 2 km mieli ciepłe powietrze na szybę.

Ja bym chciał ciepły nawiew zanim ruszę w drogę...
Ok, ale jak zamiast 100W będzie 1000W? jak zaizolujemy silnik / przewody do grodzi? Nie musi być koniecznie podgrzane o 30 st C, wystarczy jak wejdzie się w plusową przy np – 10 ( bo takie średnie temperatury panują zimą ).
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 15 paź 2012, 20:39

wg mnie tylko wymiennik ciepła spaliny/woda może coś pomóc.spaliny są najszybciej "gorące".
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 15 paź 2012, 20:45

To może nadmuch spalin na szyby <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 15 paź 2012, 21:13

smile napisał(a):To może nadmuch spalin na szyby <rotfl>

a jak przyjdzie wypalić DPF ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2012, 21:49

moja rada to elektryczna nagrzewnica jak w suszarce obok wentylatora nawiewu, praktycznie od zaraz ciepłe powietrze i nie trzeba dużo kombinować. Ktoś kombinował z chłodniczką spalin idących do egr (nie wiem dokładnie w jakim silniku to występowało) która ogrzewa płyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 15 paź 2012, 22:53

A jakby taką suszarkę podłączyć, to ciekawe ile by prądu jadła..i jakby chodziła. Co do zamontowania jej chyba nie powinno być problemu. Wywiercić otwór w obudowie wentylatora nawiewu na średnice suszarki przykręcić czymś, zrobić włącznik/wyłącznik i cieszymy się ciepłym nadmuchem :P sprawdzę jutro albo po jutrze, z czystej ciekawości :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez smile » 15 paź 2012, 23:19

Znalazłem jeszcze coś takiego, jak podgrzewacz powietrza od francuskich samochodów, produkcji Valeo o mocy 1000W-1500W i na takie coś się raczej zdecyduję. Będę musiał sprawdzić jak to zamontować, ale to chyba możliwe, a rozwiązanie w miarę proste, aby uruchomić silnik i mieć ciepły nawiew na szyby bez korzystania z nagrzewnicy ( bez zakłócania nagrzewania silnika ).
Obrazek
http://allegro.pl/renault-modus-podgrze ... 45152.html
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 15 paź 2012, 23:25

jakoś w renówce potrafi lecieć ciepłe 5 sekund po odpaleniu ;)

EDIT:
o widzisz, widziałem jak coś takiego działa w velsatisie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 15 paź 2012, 23:28

Właśnie :D Dlatego chyba znalazłem sposób na brak webasta :P
Wyprowadzając rano psa odpalę auto i uruchomię grzanie, po 5 minutach psa do domu i wracam do auta i już powinno być OK :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Dolson » 18 paź 2012, 21:02

smile napisał(a):Właśnie :D Dlatego chyba znalazłem sposób na brak webasta :P
Wyprowadzając rano psa odpalę auto i uruchomię grzanie, po 5 minutach psa do domu i wracam do auta i już powinno być OK :D

Murowany mandat w wysokości 100 talarów i nie za nieposprzątanie po pupilu. :P
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez Neonixos666 » 18 paź 2012, 21:05

to chyba najszybszy sposob na odmrozenie szyb. Tadziol napisal bys jakis fajny temat z ciekawym watkiem zeby takie nudy nie byly :P o czymkolwiek <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 19 paź 2012, 21:46

Neonixos666 napisał(a): Tadziol napisal bys jakis fajny temat z ciekawym watkiem zeby takie nudy nie byly :P o czymkolwiek <ok>

a co to ja pisarz gminny ? <lol> jaki temat znaleźć,skoro prawie wszystko już jasne?
może jakieś propozycje?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 20 paź 2012, 00:22

Jak rozebrać i wyczyścić spv może. Wtryskiwaczy chyba nikt nie rozkręcał. Może ktoś ma inne pomysły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 20 paź 2012, 00:55

rozkręcałem jeden uszkodzony wtryskiwacz i co? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 20 paź 2012, 06:46

Rozkręcić popsute i zreperować o to chodzi :) a nie tylko rozkręcić :) i ja też jestem za spv :) ewentualnie tcv :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 20 paź 2012, 09:04

kierownik napisał(a):rozkręcałem jeden uszkodzony wtryskiwacz i co? ;)


a naprawiłeś ? :P bo jak nie to się nie liczy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron