Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez Swoop » 26 mar 2013, 09:13

bieski napisał(a):Odczytaj błędy na kompie. Na pewno będzie nam prościej.


nie bardzo mam jak :(


bieski napisał(a):A ja rozrząd.


rozrząd wymieniany w styczniu...

Co może być nie tak z tym rozrządem, bo zupełnie się nie znam. Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 21:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez bieski » 26 mar 2013, 09:31

Mógł się przestawić i dlatego auto nie odpala.

Swoop napisał(a):nie bardzo mam jak :(

Wystarczy sam ELM327 na allegro kosztuje jakieś 40 zł. Przydaje się w przyszłości ;)
Zagadaj w wątku regionalnym może ktoś u ciebie będzie miał elma to odczytasz.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Swoop » 26 mar 2013, 09:47

A po czym poznać, jak był by to rozrząd?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 21:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez bieski » 26 mar 2013, 09:50

Musiałbyś zdjąć obudowę rozrządu i rzucić na niego okiem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Swoop » 26 mar 2013, 10:04

ok, czy sam dam radę sprawdzić, jak rozrząd "przeskoczył"?

Jeśli przeskoczył, to czy wystarczy go jeszcze raz ustawić i będzie OK, czy trzeba kupić nowy?
Obecny, jak pisałem założony ori mazdy kupiony w styczniu

Dopisano 26 mar 2013 13:51:

Wstępna diagnoza – to nie rozrząd. Mechaniki mają podłączyć pod kompa i sprawdzić.

Dam znać co i jak
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 21:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Enduro » 26 mar 2013, 14:37

Swoop napisał(a):...
Co może być nie tak z tym rozrządem, bo zupełnie się nie znam. Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić?

lepiej popros kogos kto wie co jest co, bo jak nie masz pojecia to moze byc drozej duzo drozej.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Swoop » 26 mar 2013, 14:43

Enduro napisał(a):lepiej popros kogos kto wie co jest co, bo jak nie masz pojecia to moze byc drozej duzo drozej.
E.


eeee tam trochę się znam, i wiem co gdzie jest samochodzie. Trochę rzeczy też sam potrafię wymienić, ale przy bardziej skomplikowanych operacjach wolę "czegoś przy okazji nie zepsuć".

Poza tym pod blokiem bez garażu przy obecnych temperaturach ciężko się samemu do tego przybrać, niemniej samochód już w ser wisie i zobaczymy co powiedzą

Dopisano 26 mar 2013 17:32:

Update:

Mechaniki mówili, że jak poda się paliwo bezpośrednio do silnika (cokolwiek to miało by znaczyć) to samochód zapala bez problemu, więc rozrząd odpada.

Podejrzewam pompę paliwa, ale mają jeszcze kombinować. Dam znać
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 21:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Leoo » 28 mar 2013, 20:02

Swoop napisał(a):Podejrzewam pompę paliwa, ale mają jeszcze kombinować.

Może być przytkany filtr w zbiorniku, filtr paliwa lub nieszczelność przewodów paliwowych. Pompa CR bardzo nie lubi pracować bez paliwa, dla tego nawet chwilowe zapowietrzenia są niebezpieczne. W silniku RF5C jest taki fajny gumowy korek na metalowej rurce przed pompą podawczą, który umożliwia łatwe odpowietrzenie za pomocą pompki na filtrze. Przy okazji można sprawdzić jak "ciężko" idzie paliwo.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bieski » 28 mar 2013, 20:14

Swoop napisał(a):więc rozrząd odpada.

To co Swoop rozrząd ? :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Swoop » 28 mar 2013, 22:28

bieski napisał(a):To co Swoop rozrząd ? :>


rozrząd :( jakiś problem z rolką napinającą a dokładniej z tym ustrojstwem na którym jest ona umiejscowiona
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 21:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Grzesiek373 » 2 kwi 2013, 18:06

Witam. Mam podobny problem ze swoją M6. Dwa dni temu cofając auto zgasło i już nie chciało odpalić. Po podpompowaniu pompką paliwa na sekundę odpala, później gaśnie. Kolejne odpalania nic nie dają (chyba, że powtórzę cykl pompowania). Dzisiaj po podpięciu pod komputer wykazał dwa błędy: P0088 – ciśnienie systemu paliwa – ciśnienie za wysokie i P0092 – regulator ciśnienia paliwa – sygnał za wysoki. Czy jednoznacznie świadczy to o uszkodzeniu elektrozaworu pompy wtryskowej, czy drążyć temat dalej w kierunku rozrządu? Moja M6 jest z 2003r, 136 k, elektrozawór był wymieniany dwa lata temu.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2009, 19:38
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003

Postprzez Leoo » 2 kwi 2013, 20:20

Grzesiek373 napisał(a):Dzisiaj po podpięciu pod komputer wykazał dwa błędy: P0088 – ciśnienie systemu paliwa – ciśnienie za wysokie i P0092 – regulator ciśnienia paliwa – sygnał za wysoki. Czy jednoznacznie świadczy to o uszkodzeniu elektrozaworu pompy wtryskowej, czy drążyć temat dalej w kierunku rozrządu?

Manual podaje następujące przypadki (P0088):
Uszkodzony zawór SCV,
Uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa,
Uszkodzony ogranicznik ciśnienia paliwa,
Uszkodzony PCM (komputer wtrysków).
Dla P0092:
Uszkodzona wtyczka zaworu SCV albo gniazdo PCM,
Zwarcie pierwszego (PCM 93) lub drugiego (PCM 94) przewodu SCV do +12V.

Generalnie elektryka.
Proszę sobie ściągnąć dokument 1749-1E-02G.pdf, tam wszystko jest dokładnie opisane.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 2 kwi 2013, 20:37

wg. opisu i diagnozy polecam wymienic /podmienic SCV a potem kpl. listwe wysokiego cisnienia.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzesiek373 » 3 kwi 2013, 16:00

Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. Już zamówiłem SCV, jak dojdzie przesyłka i wymienię – dam znać. Pozdrawiam <ok>
Początkujący
 
Od: 18 lip 2009, 19:38
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003

Postprzez Leoo » 3 kwi 2013, 21:27

Grzesiek373 napisał(a):Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. Już zamówiłem SCV, jak dojdzie przesyłka i wymienię – dam znać. Pozdrawiam

Osobiście, przed kupnem stosunkowo drogiej części, spróbował bym diagnozować problem, zwłaszcza że dostępne są odpowiednie procedury. Nawet popularny ELM327 podaje wartość ciśnienia w szynie CR (u mnie wskazuje 120 do 130Atm na jałowych obrotach).
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Grzesiek373 » 3 kwi 2013, 21:36

Witam. Kiedyś miałem już ELM 327 – na moją M6 nie działa. Prawdopodobnie od 2004r. Poza tym raczej ciężko byłoby dokonać pomiaru, jak magdalena nie gada. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lip 2009, 19:38
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003

Postprzez Leoo » 3 kwi 2013, 22:08

Grzesiek373 napisał(a):Kiedyś miałem już ELM 327 – na moją M6 nie działa.

Problem z elektryką. Moja też jest 2003 i ELM działa.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bieski » 3 kwi 2013, 22:22

Leoo napisał(a):Problem z elektryką.

taaa, ELM327 nie zawsze działa.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 3 kwi 2013, 22:40

w okresie 2003 w M6 w dieslu zaszla zmiana co do opcji diagnostycznej tj. OBD 1 i 2.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 3 kwi 2013, 22:47

bieski napisał(a):taaa, ELM327 nie zawsze działa.

Mój działa z następującymi samochodami:
Toyota Corolla Verso 1,8 benzyna,
Toyota Yaris 1,4 D4D,
Fiat Doblo 1,3D,
Renault Master D,
Renault Clio 1,5D.
Nie działa z Renault Kangoo bo nie wiem dzie jest złącze OBDII :)
Mój ELM komunikuje się po BT z telefonem Samsung. Używam darmowej aplikacji "OBD Car Doctor".
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6