[Xedos6 CA] Kompendium wiedzy o modelu
Mazda Xedos 6 (Eunos 500), kod nadwozia CA.
Jest to kompendium wiedzy o Mazdzie XEDOS 6 CA, czyli zbiór informacji (suchych faktów) na temat modelu.
Autor (Crenshaw) edytuje i uaktualnia pierwszy post.
Wszelkie dyskusja na temat: najczęstszych usterek nie maja tu prawa bytu a reszta dyskusji niech sprowadza sie do informacji i danych na temat modelu.
Współtwórcy: Crenshaw, Sylwo
WWW:
Informacje Xedos6
Xedos Community
automobile catalog
japońska reklama Eunos500 #1
japońska reklama Eunos500 #2
japońska reklama Eunos500 wersji exportowej #3 (w języku angielskim)
Pomoc:
Zestawienie żarówek
Modele:
Rynek niemiecki:
92’ | Mazda Xedos 6 1.6i 16V
Typ CA, 1598cm ³, 83kW / 113KM, silnik B6, 4 cylindrowy, 7118 HSN / TSN 449
(tylko 1994)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V
Typ CA, 1995cm ³, 106kW / 144KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 443 (1992-1994)
94’ | Mazda Xedos 6 1.6i 16V
Typ CA, 1598cm ³, 79kW / 107KM, silnik B6, 4 cylindrowy, 7118 HSN / TSN 461 (1994-1998)
Mazda Xedos 6 1.6i 16V Business
Typ CA, 1598cm ³, 79kW / 107KM, silnik B6, 4 cylindrowy, 7118 HSN / TSN 461 (1994-1999)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V
Typ CA, 1995cm ³, 103kW / 140KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 462 (1994-1998)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V Business
Typ CA, 1995cm ³, 103kW / 140KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 462 (1994-1999)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V Exclusive
Typ CA, 1995cm ³, 103kW / 140KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 462 (1994-1999)
Rynek japoński:
Mazda Eunos 500 2.0i 24V J-Spec
Typ CA, 1995cm ³, 119kW / 160KM, silnik KF-ZE, 6 cylindrów, (1992-1994)
Mazda Eunos 500 1.8i 24V J-Spec
Typ CA, 1845cm ³, 103kW / 140KM, silnik K8-ZE, 6 cylindrów
japońska reklama Eunos 500
Mazda Eunos 500 1.8i 16V
Typ CA, 1839cm ³, 85kW / 115KM, silnik FP-DE, 4 cylindrowy
Historia:
Mazda Xedos była odpowiedzią japońskiego producenta na Acurę, czy Infiniti, czyli ekskluzywne marki Hondy i Nissana. Model ten został zbudowany na platformie CA i był sprzedawany pod dwoma różnymi nazwami: w Europie była to Mazda Xedos 6 natomiast w Japonii Eunos 500. W Amerykańskich salonach miał być sprzedawany jako Amati 500, jednak plany związane z tym rynkiem nigdy nie doszły do skutku. W związku z tym na drogach Ameryki Północnej można było zobaczyć jedynie starszego brata Xedos 6, większego i bardziej luksusowego Xedosa 9, sprzedawanego tam pod nazwą Mazda Millenia.
Mazda Xedos 6 nigdy nie była oficjalnie sprzedawana na polskim rynku.
W czasie produkcji model ten nie przechodził żadnych poważnych ewolucji. Ewentualne zmiany dotyczą mocy silnika, wyposażenia standardowego i elementów, które można uznać za kosmetyczne.
Po 1994 auto przeszło największe przeobrażenie. Zostały zmienione między innymi kolory kierunkowskazów oraz kierownica. W standardzie pojawia się airbag pasażera i "immobilizer".
Xedos 6 występował w trzech wersjach wyposażenia:
• Standard
• Business
• Exclusive
Już z założenia modele Xedos miały być bogate i ekskluzywne w stosunku do pozostałych modeli Mazdy. Od początku produkcji, w standardzie nabywca otrzymywał system ABS czy chociażby poduszkę powietrzną kierowcy. Wyjątkiem pozostawał rynek niderlandzki gdzie można zaobserwować egzemplarze bez airbagu kierowcy.
Z biegiem lat lista wyposażenia standardowego poszerzała się, aczkolwiek większość egzemplarzy nawet z wczesnych lat produkcji zawierała bardzo dobre jak na owe czasy wyposażenie.
W standardzie znalazły się też aluminiowe felgi; w modelu 1.6 były to obręcze 14-calowe, zaś w wersji 2.0 – 15-calowe.
Mazda Xedos 6 nigdy nie miał opcji doposażenia o jakikolwiek system kontroli trakcji, czy też komputer pokładowy.
Czerwiec 1992 ... Mazda zapoczątkowała sprzedaż luksusowego modelu Xedos w Niemczech (po sześciu miesiącach od premiery na rynku japońskim) w Xedosie 6 pierwszą i jedyną jednostką napędową na rynku niemieckim jest 2,0-litrowy silnik V6 24-zaworowy o mocy 144 KM. Jako standardowe wyposażenie posiada ABS i poduszkę powietrzną kierowcy.
Styczeń 1993 ... Wielki brat Xedosa 6, Xedos 9 ujżał światło dzienne. Prawie 4,90 m długości, wyposażony w 2,5-litrowy silnik V6.
Luty 1994 ... Oczekując większej sprzedaży mazda wprowadza mniejszy silnik, początkowo miało być w niego wyposażone około 6000 niemieckich Xedosów. 1,6-litrowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik z 114 HP, ale jest często postrzegany jako zbyt słaby.
Sierpień 1994 ... Mazda zrewidowała dwa silniki, jednocześnie zmniejszając minimalnie moce do 107 lub 140 KM. Oba silniki mają teraz lepsze wartości emisji spalin.
Do wyposażenia dochodzi poduszka powietrzna pasażera. Ponadto istnieje jeszcze kilka modyfikacji: tylne światła zostały zaopożyczone z japońskiego modelu (trzy kolory, żółty kierunkowskaz). Pokrowce siedzeń (tkanina) zostały poprawione.
Marzec 1995 ... Na wyposażeniu standarfowym znalazł się immobilizer.
Styczeń 1997 ... Wprowadzone kilka lat temu logo Mazda zostało zmienione.
Listopad 1997 ... Mazda wykrywa fabryczną usterkę i 20 000 Xedosów 6 i MX-3 wraca z powrotem do warsztatu, przednie sprężyny są podatne na korozję.
Listopad 1998 ... Mazda umieszcza w specjalnych modelach Xedosa "Biznes" i "Exclusive" lampy przeciwmgielne oraz tempomat jako standardowe wyposażenie.
Wrzesień 1999 ... Mazda kończy produkcję Xedosa 6 po zaledwie 72 101 sztuk na całym świecie. W Niemczech, sprzedanych zostało około 20 000 sztuk.
Silnik:
KF
• 24-zaworowy silnik o pojemności 1995ccm KF ma dwa wałki rozrządu na głowicy i cztery zawory na cylinder, w celu poprawy wypełniania silnika zwiększono całkowitą powierzchnię zaworów.
• Przez kształt górnej części komory spalania, w której zawory są ustawione pod kątem 27 stopni a świeca zapłonowa centralnie, proces spalania jest zoptymalizowany.
• Popychacze hydrauliczne zaworów są używane do zmniejszenia hałasu zaworów i zapewnienia bezobsługowej pracy.
• Dwuczęściowy, lekki blok cylindrów z aluminium.
• Koło pasowe wału korbowego jest wyposażone w amortyzator skrętu w celu zmniejszenia drgań wału korbowego.
• Średnica cylindra – 78.00 mm
• Stopień sprężania – 10.00:1
• Układ rozrządu – DOHC
B6
• 16-zaworowy silnik o pojemności 1598ccm B6 ma dwa wałki rozrządu i cztery zawory na cylinder
• Jego moc to 113KM a po liftingu i zaostrzeniu norm emisji spalin 107KM przy 6200rpm
• Moment obrotowy osiągał 138Nm przy 3600rpm
• Średnica cylindra 78.00 mm
• Układ dolotowy Wolnossący
KF-ZE
• Ta jednostka napędowa występowała na rynku japońskim, silnik, tak jak w przypadku jego europejskiego kuzyna posiadał dwa wałki rozrządu w głowicy i 24 zawory, po 4 na cylinder
• Jego moc to 160KM przy 6500rpm
• Moment obrotowy osiągał 180Nm przy 5500rpm
K8-ZE
• Ta jednostka także występowała na rynku japońskim, silnik posiadał dwa wałki rozrządu w głowicy i 24 zawory, po 4 na cylinder
• Jego moc to 140KM przy 7000rpm
• Moment obrotowy osiągał 157Nm przy 5500rpm
FP-DE
• Ta, mało znana jednostka także występowała na rynku japońskim, silnik posiadał dwa wałki rozrządu w głowicy i 16 zawory, po 4 na cylinder
• Jego moc to 115KM przy 5500rpm
• Moment obrotowy osiągał 157Nm przy 5500rpm
Skrzynia biegów:
-Ręczna 5-biegowa dla silników 1.6 i 2.0
-Automatyczna 4-biegowa dla silnika 2.0 GF4a-el
-Automatyczna 4-biegowa dla silnika 1.6 F4EAT
Dane techniczne:
Xedos 2.0 V6
Osiągi i zużycie paliwa:
Przyspieszenie 0-100 km/h 9.30 s
Maksymalna prędkość 215 km/h
Spalanie:
-90km/h – 6,3l/100km
-120km/h – 7,6l/100km
-160km/h – 11,1l/100km
-180km/h – 15,6l/km
Układ napędowy i podwozie:
Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna (opcjonalnie automatyczna, 4 biegi)
Liczba biegów 5 (automat – 4)
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Informacje ogólne:
Rok początku produkcji 1992
Rodzaj nadwozia Sedan
Liczba drzwi 4
Liczba siedzeń 5
Xedos 1.6i
Osiągi i zużycie paliwa:
Przyspieszenie 0-100 km/h 11.10 s
Maksymalna prędkość 194 km/h
Spalanie:
-90km/h – 5,5l/100km
-120km/h – 7,1l/100km
-160km/h – 10,4l/100km
-180km/h – 13,3l/100km
Układ napędowy i podwozie:
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Informacje ogólne:
Rok początku produkcji 1994
Rodzaj nadwozia Sedan
Liczba drzwi 4
Liczba siedzeń 5
Wymiary:
Masa własna 1239 kg (2.0 V6)
Wyposażenie:
• Izolacja termiczna przyciemnione szyby
• Zmienna prędkość wycieraczek
• Ogrzewana tylna szyba z funkcją automatycznego wyłączania
• Reflektory halogenowe
• Lusterka boczne elektryczne. składane i podgrzewane, w kolorze nadwozia
• Klamki i zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
• Światło na zamek drzwi kierowcy i pasażera
• Chlapacze przednie i tylne
• 195/60R15 opony na felgach aluminiowych
• Pełnowymiarowe, aluminiowe koło zapasowe
• Centralny zamek drzwi (w tym klapy bagażnika)
• Zdalne odblokowanie korka paliwa
• Obrotomierz
• Regulacja natężenia oświetlenia przyrządów
• Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
• Anti-lock braking system (ABS)
• Kierownica, gałka zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego pokryte skórą
• Zależne od prędkości wspomaganie kierownicy
• Regulacja wysokości kierownicy
• Oświetlenie wnętrza, bagażnika, zamków drzwi, stacyjki, popielniczki i zapalniczki
• Światła w drzwiach
• Zamykany schowek z oświetleniem wnętrza
• Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i oświetleniem po stronie kierowcy i po stronie pasażera
• Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
• Blokada dla tylnych drzwi
• Schowek na apteczkę na tylnej półce
• Skrzynka narzędziowa po prawej stronie bagażnika
• Trójkąt ostrzegawczy po lewej stronie bagażnika
• Przednie fotele z tapicerką skórzaną, alcantarą bądź z tkaniny, regulowana wysokośc i nachylenie, regulowane zagłówki, kieszeń z tyłu oparć
• Elektrycznie regulowany fotel kierowcy
• Podzielone asymetrycznie składane tylne siedzenia (60:40) ze zintegrowanymi zagłówkami
• 3-punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, przednie i tylne (przednie z regulacją wysokości)
• Boczki paneli drzwiowych z wykończeniami z tkaniny lub alcantary
• Kieszeń drzwi po stronie kierowcy i pasażera
• Schowek w podłokietniku między przednimi siedzeniami
• Ogrzewanie komfort i system wentylacji (opcjonalnie klimatyzacja) z przodu iz tyłu otwory wentylacyjne (skierowane na nogi pasażerów), system odmrażania szyby przedniej i szyb bocznych, anty-smog Circuit (konwekcja)
• Tempomat sterowany z kierownicy
• Opcjonalny system audio z czterema głośnikami plus głośnik centralny
• Opcjonalnie skórzane wnętrze z podgrzewanymi przednimi fotelami
• Opcjonalnie 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów
• Opcjonalnie elektryczny szyberdach
• Drewnopodobne wykończenie wnętrza
• 3 wzory aluminiowych felg
• Chromowane dokładki progów i halogeny przeciwmgielne
• Dołączany hak i obniżające sprężyny zawieszenia eibach pro kit
• Welurowe dywaniki z logo Xedos 6 i plastikowe listwy osłaniające drzwi
Inne szczegóły:
• 95% nadwozia jest ocynkowane, zapewniając lepsze właściwości antykorozyjne.
• Aerodynamicznie kształty, szeroki i niski korpus z powierzchnią gładką zmniejsza szum wiatru i oporu aerodynamicznego Cd (wartość tylko 0,29).
Dostępne kolory nadwozia:
D7 – Maple Red Mica
F2 – Arctic Blue Mica
F6 – Coral Silver Mica
HX/PZ – Brilliant Black
Z6 – Graphite Gray Mica
5N – Brave Blue Mica
3L – Silver Stone Metallic
A5 – Satellite Blue Mica
A7 – Art Vin Red Mica
11Q – Excellent Green Mica
12K – Twilght Blue Mica
Z8 – Deep Green Mica
Kolory wnętrza:
CA2 off black
CA3 taupe
CA4 off black
Zmiany kosmetyczne wniesione w trakcie produkcji:
Logo MAZDA
Przed 97’:
Po 97’:
Lampy tylne:
Przed 94’:
Po 94’:
Kierunkowskazy przednie:
Przed 94’:
Po 94’:
Kierownica:
Przed 94’:
94’ – 97’
Po 97’
Najczęstsze usterki:
– piszczące ograniczniki drzwi
– nie działające podgrzewanie foteli
– zapiekające się pierścienie olejowe w silniku KF
– pękająca guma łącząca kolektor dolotowy z filtrem powietrza
Nasze Xedosy:
DamianSzatan666 (Kameleon)
DamianSzatan666 (Czarna Perła)
Crenshaw (Raptor)
XED (Orange Wheels)
Sylwo (Diament)
Bibliografia:
http://pl.wikipedia.org/
http://www.xedos-community.de/
http://www.automobile-catalog.com/model ... dos_6.html
http://konto.bydgoszcz.wsinf.edu.pl/~sirroman/xedos/
Baza wiedzy będzie na bieżąco aktualizowana, jeśli masz jakąś cenną uwagę lub informację która powinna się znaleźć w powyższym kompendium proszę o PW, miłej lektury
Jest to kompendium wiedzy o Mazdzie XEDOS 6 CA, czyli zbiór informacji (suchych faktów) na temat modelu.
Autor (Crenshaw) edytuje i uaktualnia pierwszy post.
Wszelkie dyskusja na temat: najczęstszych usterek nie maja tu prawa bytu a reszta dyskusji niech sprowadza sie do informacji i danych na temat modelu.
Współtwórcy: Crenshaw, Sylwo
WWW:
Informacje Xedos6
Xedos Community
automobile catalog
japońska reklama Eunos500 #1
japońska reklama Eunos500 #2
japońska reklama Eunos500 wersji exportowej #3 (w języku angielskim)
Pomoc:
Zestawienie żarówek
Modele:
Rynek niemiecki:
92’ | Mazda Xedos 6 1.6i 16V
Typ CA, 1598cm ³, 83kW / 113KM, silnik B6, 4 cylindrowy, 7118 HSN / TSN 449
(tylko 1994)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V
Typ CA, 1995cm ³, 106kW / 144KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 443 (1992-1994)
94’ | Mazda Xedos 6 1.6i 16V
Typ CA, 1598cm ³, 79kW / 107KM, silnik B6, 4 cylindrowy, 7118 HSN / TSN 461 (1994-1998)
Mazda Xedos 6 1.6i 16V Business
Typ CA, 1598cm ³, 79kW / 107KM, silnik B6, 4 cylindrowy, 7118 HSN / TSN 461 (1994-1999)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V
Typ CA, 1995cm ³, 103kW / 140KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 462 (1994-1998)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V Business
Typ CA, 1995cm ³, 103kW / 140KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 462 (1994-1999)
Mazda Xedos 6 2.0i 24V Exclusive
Typ CA, 1995cm ³, 103kW / 140KM, silnik KF, 6 cylindrów, 7118 HSN / TSN 462 (1994-1999)
Rynek japoński:
Mazda Eunos 500 2.0i 24V J-Spec
Typ CA, 1995cm ³, 119kW / 160KM, silnik KF-ZE, 6 cylindrów, (1992-1994)
Mazda Eunos 500 1.8i 24V J-Spec
Typ CA, 1845cm ³, 103kW / 140KM, silnik K8-ZE, 6 cylindrów
japońska reklama Eunos 500
Mazda Eunos 500 1.8i 16V
Typ CA, 1839cm ³, 85kW / 115KM, silnik FP-DE, 4 cylindrowy
Historia:
Mazda Xedos była odpowiedzią japońskiego producenta na Acurę, czy Infiniti, czyli ekskluzywne marki Hondy i Nissana. Model ten został zbudowany na platformie CA i był sprzedawany pod dwoma różnymi nazwami: w Europie była to Mazda Xedos 6 natomiast w Japonii Eunos 500. W Amerykańskich salonach miał być sprzedawany jako Amati 500, jednak plany związane z tym rynkiem nigdy nie doszły do skutku. W związku z tym na drogach Ameryki Północnej można było zobaczyć jedynie starszego brata Xedos 6, większego i bardziej luksusowego Xedosa 9, sprzedawanego tam pod nazwą Mazda Millenia.
Mazda Xedos 6 nigdy nie była oficjalnie sprzedawana na polskim rynku.
W czasie produkcji model ten nie przechodził żadnych poważnych ewolucji. Ewentualne zmiany dotyczą mocy silnika, wyposażenia standardowego i elementów, które można uznać za kosmetyczne.
Po 1994 auto przeszło największe przeobrażenie. Zostały zmienione między innymi kolory kierunkowskazów oraz kierownica. W standardzie pojawia się airbag pasażera i "immobilizer".
Xedos 6 występował w trzech wersjach wyposażenia:
• Standard
• Business
• Exclusive
Już z założenia modele Xedos miały być bogate i ekskluzywne w stosunku do pozostałych modeli Mazdy. Od początku produkcji, w standardzie nabywca otrzymywał system ABS czy chociażby poduszkę powietrzną kierowcy. Wyjątkiem pozostawał rynek niderlandzki gdzie można zaobserwować egzemplarze bez airbagu kierowcy.
Z biegiem lat lista wyposażenia standardowego poszerzała się, aczkolwiek większość egzemplarzy nawet z wczesnych lat produkcji zawierała bardzo dobre jak na owe czasy wyposażenie.
W standardzie znalazły się też aluminiowe felgi; w modelu 1.6 były to obręcze 14-calowe, zaś w wersji 2.0 – 15-calowe.
Mazda Xedos 6 nigdy nie miał opcji doposażenia o jakikolwiek system kontroli trakcji, czy też komputer pokładowy.
Czerwiec 1992 ... Mazda zapoczątkowała sprzedaż luksusowego modelu Xedos w Niemczech (po sześciu miesiącach od premiery na rynku japońskim) w Xedosie 6 pierwszą i jedyną jednostką napędową na rynku niemieckim jest 2,0-litrowy silnik V6 24-zaworowy o mocy 144 KM. Jako standardowe wyposażenie posiada ABS i poduszkę powietrzną kierowcy.
Styczeń 1993 ... Wielki brat Xedosa 6, Xedos 9 ujżał światło dzienne. Prawie 4,90 m długości, wyposażony w 2,5-litrowy silnik V6.
Luty 1994 ... Oczekując większej sprzedaży mazda wprowadza mniejszy silnik, początkowo miało być w niego wyposażone około 6000 niemieckich Xedosów. 1,6-litrowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik z 114 HP, ale jest często postrzegany jako zbyt słaby.
Sierpień 1994 ... Mazda zrewidowała dwa silniki, jednocześnie zmniejszając minimalnie moce do 107 lub 140 KM. Oba silniki mają teraz lepsze wartości emisji spalin.
Do wyposażenia dochodzi poduszka powietrzna pasażera. Ponadto istnieje jeszcze kilka modyfikacji: tylne światła zostały zaopożyczone z japońskiego modelu (trzy kolory, żółty kierunkowskaz). Pokrowce siedzeń (tkanina) zostały poprawione.
Marzec 1995 ... Na wyposażeniu standarfowym znalazł się immobilizer.
Styczeń 1997 ... Wprowadzone kilka lat temu logo Mazda zostało zmienione.
Listopad 1997 ... Mazda wykrywa fabryczną usterkę i 20 000 Xedosów 6 i MX-3 wraca z powrotem do warsztatu, przednie sprężyny są podatne na korozję.
Listopad 1998 ... Mazda umieszcza w specjalnych modelach Xedosa "Biznes" i "Exclusive" lampy przeciwmgielne oraz tempomat jako standardowe wyposażenie.
Wrzesień 1999 ... Mazda kończy produkcję Xedosa 6 po zaledwie 72 101 sztuk na całym świecie. W Niemczech, sprzedanych zostało około 20 000 sztuk.
Silnik:
KF
• 24-zaworowy silnik o pojemności 1995ccm KF ma dwa wałki rozrządu na głowicy i cztery zawory na cylinder, w celu poprawy wypełniania silnika zwiększono całkowitą powierzchnię zaworów.
• Przez kształt górnej części komory spalania, w której zawory są ustawione pod kątem 27 stopni a świeca zapłonowa centralnie, proces spalania jest zoptymalizowany.
• Popychacze hydrauliczne zaworów są używane do zmniejszenia hałasu zaworów i zapewnienia bezobsługowej pracy.
• Dwuczęściowy, lekki blok cylindrów z aluminium.
• Koło pasowe wału korbowego jest wyposażone w amortyzator skrętu w celu zmniejszenia drgań wału korbowego.
• Średnica cylindra – 78.00 mm
• Stopień sprężania – 10.00:1
• Układ rozrządu – DOHC
B6
• 16-zaworowy silnik o pojemności 1598ccm B6 ma dwa wałki rozrządu i cztery zawory na cylinder
• Jego moc to 113KM a po liftingu i zaostrzeniu norm emisji spalin 107KM przy 6200rpm
• Moment obrotowy osiągał 138Nm przy 3600rpm
• Średnica cylindra 78.00 mm
• Układ dolotowy Wolnossący
KF-ZE
• Ta jednostka napędowa występowała na rynku japońskim, silnik, tak jak w przypadku jego europejskiego kuzyna posiadał dwa wałki rozrządu w głowicy i 24 zawory, po 4 na cylinder
• Jego moc to 160KM przy 6500rpm
• Moment obrotowy osiągał 180Nm przy 5500rpm
K8-ZE
• Ta jednostka także występowała na rynku japońskim, silnik posiadał dwa wałki rozrządu w głowicy i 24 zawory, po 4 na cylinder
• Jego moc to 140KM przy 7000rpm
• Moment obrotowy osiągał 157Nm przy 5500rpm
FP-DE
• Ta, mało znana jednostka także występowała na rynku japońskim, silnik posiadał dwa wałki rozrządu w głowicy i 16 zawory, po 4 na cylinder
• Jego moc to 115KM przy 5500rpm
• Moment obrotowy osiągał 157Nm przy 5500rpm
Skrzynia biegów:
-Ręczna 5-biegowa dla silników 1.6 i 2.0
-Automatyczna 4-biegowa dla silnika 2.0 GF4a-el
-Automatyczna 4-biegowa dla silnika 1.6 F4EAT
Dane techniczne:
Xedos 2.0 V6
Osiągi i zużycie paliwa:
Przyspieszenie 0-100 km/h 9.30 s
Maksymalna prędkość 215 km/h
Spalanie:
-90km/h – 6,3l/100km
-120km/h – 7,6l/100km
-160km/h – 11,1l/100km
-180km/h – 15,6l/km
Układ napędowy i podwozie:
Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna (opcjonalnie automatyczna, 4 biegi)
Liczba biegów 5 (automat – 4)
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Informacje ogólne:
Rok początku produkcji 1992
Rodzaj nadwozia Sedan
Liczba drzwi 4
Liczba siedzeń 5
Xedos 1.6i
Osiągi i zużycie paliwa:
Przyspieszenie 0-100 km/h 11.10 s
Maksymalna prędkość 194 km/h
Spalanie:
-90km/h – 5,5l/100km
-120km/h – 7,1l/100km
-160km/h – 10,4l/100km
-180km/h – 13,3l/100km
Układ napędowy i podwozie:
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Informacje ogólne:
Rok początku produkcji 1994
Rodzaj nadwozia Sedan
Liczba drzwi 4
Liczba siedzeń 5
Wymiary:
Masa własna 1239 kg (2.0 V6)
Wyposażenie:
• Izolacja termiczna przyciemnione szyby
• Zmienna prędkość wycieraczek
• Ogrzewana tylna szyba z funkcją automatycznego wyłączania
• Reflektory halogenowe
• Lusterka boczne elektryczne. składane i podgrzewane, w kolorze nadwozia
• Klamki i zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
• Światło na zamek drzwi kierowcy i pasażera
• Chlapacze przednie i tylne
• 195/60R15 opony na felgach aluminiowych
• Pełnowymiarowe, aluminiowe koło zapasowe
• Centralny zamek drzwi (w tym klapy bagażnika)
• Zdalne odblokowanie korka paliwa
• Obrotomierz
• Regulacja natężenia oświetlenia przyrządów
• Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
• Anti-lock braking system (ABS)
• Kierownica, gałka zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego pokryte skórą
• Zależne od prędkości wspomaganie kierownicy
• Regulacja wysokości kierownicy
• Oświetlenie wnętrza, bagażnika, zamków drzwi, stacyjki, popielniczki i zapalniczki
• Światła w drzwiach
• Zamykany schowek z oświetleniem wnętrza
• Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i oświetleniem po stronie kierowcy i po stronie pasażera
• Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
• Blokada dla tylnych drzwi
• Schowek na apteczkę na tylnej półce
• Skrzynka narzędziowa po prawej stronie bagażnika
• Trójkąt ostrzegawczy po lewej stronie bagażnika
• Przednie fotele z tapicerką skórzaną, alcantarą bądź z tkaniny, regulowana wysokośc i nachylenie, regulowane zagłówki, kieszeń z tyłu oparć
• Elektrycznie regulowany fotel kierowcy
• Podzielone asymetrycznie składane tylne siedzenia (60:40) ze zintegrowanymi zagłówkami
• 3-punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, przednie i tylne (przednie z regulacją wysokości)
• Boczki paneli drzwiowych z wykończeniami z tkaniny lub alcantary
• Kieszeń drzwi po stronie kierowcy i pasażera
• Schowek w podłokietniku między przednimi siedzeniami
• Ogrzewanie komfort i system wentylacji (opcjonalnie klimatyzacja) z przodu iz tyłu otwory wentylacyjne (skierowane na nogi pasażerów), system odmrażania szyby przedniej i szyb bocznych, anty-smog Circuit (konwekcja)
• Tempomat sterowany z kierownicy
• Opcjonalny system audio z czterema głośnikami plus głośnik centralny
• Opcjonalnie skórzane wnętrze z podgrzewanymi przednimi fotelami
• Opcjonalnie 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów
• Opcjonalnie elektryczny szyberdach
• Drewnopodobne wykończenie wnętrza
• 3 wzory aluminiowych felg
• Chromowane dokładki progów i halogeny przeciwmgielne
• Dołączany hak i obniżające sprężyny zawieszenia eibach pro kit
• Welurowe dywaniki z logo Xedos 6 i plastikowe listwy osłaniające drzwi
Inne szczegóły:
• 95% nadwozia jest ocynkowane, zapewniając lepsze właściwości antykorozyjne.
• Aerodynamicznie kształty, szeroki i niski korpus z powierzchnią gładką zmniejsza szum wiatru i oporu aerodynamicznego Cd (wartość tylko 0,29).
Dostępne kolory nadwozia:
D7 – Maple Red Mica
F2 – Arctic Blue Mica
F6 – Coral Silver Mica
HX/PZ – Brilliant Black
Z6 – Graphite Gray Mica
5N – Brave Blue Mica
3L – Silver Stone Metallic
A5 – Satellite Blue Mica
A7 – Art Vin Red Mica
11Q – Excellent Green Mica
12K – Twilght Blue Mica
Z8 – Deep Green Mica
Kolory wnętrza:
CA2 off black
CA3 taupe
CA4 off black
Zmiany kosmetyczne wniesione w trakcie produkcji:
Logo MAZDA
Przed 97’:
Po 97’:
Lampy tylne:
Przed 94’:
Po 94’:
Kierunkowskazy przednie:
Przed 94’:
Po 94’:
Kierownica:
Przed 94’:
94’ – 97’
Po 97’
Najczęstsze usterki:
– piszczące ograniczniki drzwi
– nie działające podgrzewanie foteli
– zapiekające się pierścienie olejowe w silniku KF
– pękająca guma łącząca kolektor dolotowy z filtrem powietrza
Nasze Xedosy:
DamianSzatan666 (Kameleon)
DamianSzatan666 (Czarna Perła)
Crenshaw (Raptor)
XED (Orange Wheels)
Sylwo (Diament)
Bibliografia:
http://pl.wikipedia.org/
http://www.xedos-community.de/
http://www.automobile-catalog.com/model ... dos_6.html
http://konto.bydgoszcz.wsinf.edu.pl/~sirroman/xedos/
Baza wiedzy będzie na bieżąco aktualizowana, jeśli masz jakąś cenną uwagę lub informację która powinna się znaleźć w powyższym kompendium proszę o PW, miłej lektury
Ostatnio edytowano 9 cze 2013, 09:37 przez Crenshaw, łącznie edytowano 40 razy
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Nie ma to jak zplagiatować wikipedie. Poza tym juz taki watek istnieje.
No i może być. Ważne, że kolory są
W wolnej chwili połączę z wątkiem Opinie i Informacje.
sq2jul napisał(a):Nie ma to jak zplagiatować wikipedie. Poza tym juz taki watek istnieje.
nie tylko kolego, nie tylko
siegu napisał(a):W wolnej chwili połączę z wątkiem Opinie i Informacje.
nic nie przenoś, opinie i informacje to kompletnie inny wątek... w tym wątku ma nie być opinii tylko suche fakty
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
sq2jul napisał(a):Nie ma to jak zplagiatować wikipedie. Poza tym juz taki watek istnieje.
Mało wtajemniczonym wątek, o którym wspomniałeś może i wystarczy a chyba nie zamierzamy odsyłać ciekawskich na wikipedię?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Ja bym dodal info o automatycznej skrzyni biegow.
Nie widze nic na ten temat, a takowa byla
Niektore jezdza do dzis
GF4a-el to kod skrzyni z KF
w 1.6 nie wiem jaka byla. Tak poza tym to spoko streszczenie ze tak to nazwe, ja sam dowiedzialem sie wiele zeczy o ktorych wczesniej nie wiedzial.
A forum to pewniejsza baza wiedzy od wiki moim zdaniem.
Dzieki dla autora!
Pozdro!
Nie widze nic na ten temat, a takowa byla
Niektore jezdza do dzis
GF4a-el to kod skrzyni z KF
w 1.6 nie wiem jaka byla. Tak poza tym to spoko streszczenie ze tak to nazwe, ja sam dowiedzialem sie wiele zeczy o ktorych wczesniej nie wiedzial.
A forum to pewniejsza baza wiedzy od wiki moim zdaniem.
Dzieki dla autora!
Pozdro!
J low dis kar hehe ;)
- Od: 27 cze 2010, 17:50
- Posty: 34
- Skąd: Kielce
- Auto: xedos 2.0V6 KF '97
Dzięki, trochę czasu na to poświęciłem
odnośnie skrzyni auto – była to opcja, jest o niej wzmianka w wyposażeniu dodatkowym
ale dzięki za zwrócenie uwagi, będę musiał rozszerzyć tą informację..
odnośnie skrzyni auto – była to opcja, jest o niej wzmianka w wyposażeniu dodatkowym
ale dzięki za zwrócenie uwagi, będę musiał rozszerzyć tą informację..
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Intruz1 napisał(a):GF4a-el to kod skrzyni z KF
w 1.6 nie wiem jaka byla.
w 1.6 F4EAT (pisane czasem również 4EAT-F) – przynajmniej w moim taka jest
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
- Od: 10 wrz 2007, 12:10
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat
Crenshaw napisał(a):nie tylko kolego, nie tylko
No właśnie...splagiatować czy nie-mało ważne. Przecież chłopaki nic nowego nie wymyślą niż to co już i tak gdzieś przez kogoś zostało napisane Nie wyczarują żadnego nowego wyposażenia itp. Sylwo i Crenshaw fajnie że Wam się chciało poświęcić trochę swojego czasu na to Jest przejrzyście i dla kogoś kto dopiero zakupił Xedosa na pewno będzie bardzo przydatne i ciekawe
-
Aśka
- Od: 15 wrz 2011, 11:04
- Posty: 5496 (435/228)
- Skąd: Poznań
- Auto: Grey Fūjin
Odnośnie z8 znalazłem fotki słupków.
Może zbyt ładne nie są ale zawsze już coś
Może zbyt ładne nie są ale zawsze już coś
Dzięki za docenienie w miarę możliwości i wolnego czasu kompendium będzie aktualizowane ale w tym musicie mi pomóc, jak ktoś znajdzie jakąś ciekawą informację o X6 niech się podzieli, dodamy do wątku.
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
ja bym wrzucił fotki użytkowników z forum, ale trochę z tym roboty...
DamianSzatan666 napisał(a):ja bym wrzucił fotki użytkowników z forum, ale trochę z tym roboty...
można wrzucić, ale najlepiej jak by użytkownicy którzy chcą żeby znalazł się tu ich Xedos sami się zgłaszali, jak chcesz być pierwszy to zapodaj jakąś ładną fotkę na maila i wrzucę...
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Panowie i Panie jeżeli watek ma zostać i funkcjonować zgodnie z założeniem twórcy to proszę o podawanie "suchych" faktów i danych, bez zbędnej dyskusji na tematy typu. bardziej lub mniej zajechanej tapicerki itp.
Edit:
dodano 2 nowe filmy w sektorze WWW
Dopisano 24 mar 2013, 11:15:
Edit:
dodano nowy sektor "Nasze Xedosy"
dodano 2 nowe filmy w sektorze WWW
Dopisano 24 mar 2013, 11:15:
Edit:
dodano nowy sektor "Nasze Xedosy"
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
w felgach przydałoby się dorzucić ENKEI
te trzy co tam widzę to pierwszy raz widzę – to są standardowe fele do Xedosa które były fabrycznie montowane?
co do koloru Z8 to pierwsze zdjęcie to IMO nie jest ten kolor – kolega Agadar dał dobre foty
te trzy co tam widzę to pierwszy raz widzę – to są standardowe fele do Xedosa które były fabrycznie montowane?
co do koloru Z8 to pierwsze zdjęcie to IMO nie jest ten kolor – kolega Agadar dał dobre foty
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6