323 BG 1.6 16V jeden wałek rozrządu – jaka regulacja zaworów? (1993r)

Postprzez darekmalysz » 30 sty 2005, 14:28

Czy sillnik 1.6 16v z jednym wałkiem rozrządu ma hydrauliczną regulacje luzu zaworowego?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2005, 21:55
Posty: 5
Skąd: Brenna
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V '93

Postprzez Globy » 30 sty 2005, 14:31

Tak.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Holly » 3 lut 2005, 12:48

darekmalysz napisał(a):Czy sillnik 1.6 16v z jednym wałkiem rozrządu ma hydrauliczną regulacje luzu zaworowego?


dowiesz sie, ze sa jak zaczna stukac ;)
sa takie samochody, ktore chce sie miec. nie dlatego, ze sa niezwykle funkcjonalne, nie dlatego, ze spelniaja "twarde" oczekiwania ich posiadacza, ale dlatego, ze maja "to cos"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 01:15
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Auto: volvo S80 i audi A6

Postprzez spec » 3 lut 2005, 15:14

kleklekleklekleklekleklekle :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha



p.s. a wierz mi nadejdzie dzień gdy usłyszysz... :P :P :P :P :P hwhehehehehe
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez -=SauroS=- » 3 lut 2005, 15:44

Czy to normalne że w tych silnikach zawory klekoczą na zimnym? U mnie też tak jest :| Jak bardzo jest to niebezpieczne dla silnika? Czy to sygnał że moze być wkrótce do wymiany??
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2004, 22:24
Posty: 41
Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.

Postprzez spec » 3 lut 2005, 16:53

"pani kierowniczko , jak jest zima to musi byc zimno , takie jest odwieczne prawo natury , ... nie no , nie ma za co " hehehehehe , gdy HLA czyli popychacze hydrauliczne już przeżyją pewein okres i przebieg mogą zacząc się odzywać przy rozruchu i gdy olej jest zgęstniały , martwić się należy gdy po rozgrzaniu też klekoczą



p.s. taki juz urok MAZDY...
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez jabolpunk » 31 paź 2012, 07:18

urok nie urok olejek do wymiany a znając życie i przyrodę jakiś mądry mechanik kiedyś wlał mineralny i uzasadnił decyzję " pani bo taki przebieg to tylko mineralny sie leje a najlepiej lotosa bo najtańszy"
otóż nie te silniki właśnie temu klekoczą że najgorsze parametry oleju zalecane do niego to 10w40 czyli półsyntetyk
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 18:42
Posty: 24
Skąd: Tuczna Lubelskie
Auto: 323F bg 1,6 16V,renault super5

Postprzez adriano2747 » 31 paź 2012, 22:54

ja w swojej 1.6 miałem elf sport pól syntetyk 10w40 i klekotały przy rozruchu zaraz po wymianie i nawet po roku od wymiany jak już olej był spracowany tak więc taki ich urok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez jabolpunk » 1 lis 2012, 17:54

adriano jak już przytarte samoregulatory to niestety oprócz wymiany nic już nie pomoże można próbowac jeszcze demontażu i czyszczenia ich w nafcie często gesto pomaga
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 18:42
Posty: 24
Skąd: Tuczna Lubelskie
Auto: 323F bg 1,6 16V,renault super5

Postprzez Piotr89 » 7 lis 2012, 00:25

Wybaczcie że tu się podpinam, ale czy może ktoś wie jakie parametry luzu zaworowego są w PN-ie , bo chyba w dieslu hydraulicznej regulacji nie ma...
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez ROMAN-R87 » 6 lut 2013, 09:06

0,3mm dla ssacych i wydecowych wg autodaty
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez rider143 » 6 lut 2013, 13:33

Piotr89 napisał(a):Wybaczcie że tu się podpinam, ale czy może ktoś wie jakie parametry luzu zaworowego są w PN-ie , bo chyba w dieslu hydraulicznej regulacji nie ma...
w PNie masz:
ssące: 0,15mm
wydechowe: 0,25mm
Dla zimnego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ROMAN-R87 » 6 lut 2013, 13:49

sorki masz racje spojrzalem dla innego silnika :P
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323