Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)
Najlepiej miec kogos do pomocy. Jedna osoba kreci wtryskiem na boki a druga podwaza go w gore. Ja robilem na zimnym silniku i wszystkie wyszly.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam panowie moze mi ktos na szybko podac numery czesci do gh 2008 diesel?
Czytalem caly watek,ale nie jestem pewien.Potrzebne mi podkladki pod wtryski i pod przelewy plus uszczelka pokrywy zaworow.
Czytalem caly watek,ale nie jestem pewien.Potrzebne mi podkladki pod wtryski i pod przelewy plus uszczelka pokrywy zaworow.
- Od: 23 cze 2011, 21:09
- Posty: 31
- Skąd: warszawa/uk
- Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna
http://www.mazdaparts.pl/sklep
Napisz im co potrzebujesz. Najlepiej gdy podasz VIN twojego auta, wtedy bedziesz miał pewność że części będą właściwe. Ja dostałem przesyłke już następnego dnia.
Powodzenia.
Napisz im co potrzebujesz. Najlepiej gdy podasz VIN twojego auta, wtedy bedziesz miał pewność że części będą właściwe. Ja dostałem przesyłke już następnego dnia.
Powodzenia.
- Od: 29 paź 2012, 23:06
- Posty: 12
- Skąd: Other
- Auto: Mazda 6. GG. 2.0 CiTD
Exclusive
MishMash dzieki na szczescie falszywy alarm to nie wtryski tylko pompa vacuum terkocze.Tak czy inaczej dzieki na pewno sie przyda info.
- Od: 23 cze 2011, 21:09
- Posty: 31
- Skąd: warszawa/uk
- Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna
Mam pytanie
Jakie może być zużycie oleju przez 'niesprawne' podkładki pod wtryskami?
Z tego co przecztałem, muszę w mojej wymienić uszczelki i zastanawiam się czy o przez to mam wydaje mi się duże zużycie oleju (litr na jakies 2-3 tys km).
Ogólnie uwidoczniło się ono po usunięciu DPF, bo wcześniej oleju aż nadto przybywało (DPF nie wypalał).
Jakie może być zużycie oleju przez 'niesprawne' podkładki pod wtryskami?
Z tego co przecztałem, muszę w mojej wymienić uszczelki i zastanawiam się czy o przez to mam wydaje mi się duże zużycie oleju (litr na jakies 2-3 tys km).
Ogólnie uwidoczniło się ono po usunięciu DPF, bo wcześniej oleju aż nadto przybywało (DPF nie wypalał).
Ostatnio wymieniałem podkładki. W 5500km zniknęły 2 litry oleju. Oprócz tego standardowo miałem rurę wydechową pod korkiem oleju. 
Dziś zabrałem się za wymianę podkładek, przy okazji wymiana oleju oczywiście.
Niestety, jednego wtrysku nie dałem rady wyciągnąć:(, tego na trzecim cylindrze. Na pierwszym i drugim końcowki wtrysków były mokre, czyli olej szedł do cylindra, natomiast na czwartym końcówka wtrysku była suchutka. Podkładki oczywiście były jeszcze fabryczne. Niestety na trzecim została fabryczna ech.
Smok oczywiście zawalony nagarem, wyczyszczony. Po robocie skasowana inspekcja oraz kalibracja wtrysków wg instrukcji przebiegła bez problemów, za pierwszą próbą.
Wrażenia – na razie wydaje mi się lepsza kultura pracy na biegu przy niskich obrotach i jakby chętniej przyspiesza z niskich obrotów (nawet od ok 1100 na drugim i trzecim biegu).
Mam nadzieje ze zniknie problem ze 'zjadaniem' oleju, wcześniej sporo dolewałem.
Niestety, jednego wtrysku nie dałem rady wyciągnąć:(, tego na trzecim cylindrze. Na pierwszym i drugim końcowki wtrysków były mokre, czyli olej szedł do cylindra, natomiast na czwartym końcówka wtrysku była suchutka. Podkładki oczywiście były jeszcze fabryczne. Niestety na trzecim została fabryczna ech.
Smok oczywiście zawalony nagarem, wyczyszczony. Po robocie skasowana inspekcja oraz kalibracja wtrysków wg instrukcji przebiegła bez problemów, za pierwszą próbą.
Wrażenia – na razie wydaje mi się lepsza kultura pracy na biegu przy niskich obrotach i jakby chętniej przyspiesza z niskich obrotów (nawet od ok 1100 na drugim i trzecim biegu).
Mam nadzieje ze zniknie problem ze 'zjadaniem' oleju, wcześniej sporo dolewałem.
Skoro 3 wtrysk nie wyszedł, oznacza to nic innego jak to, że podkładka pod nim jest do wymiany, nagar sie zebrał i zapiekł wtryskiwacz i dalej będzie smok się przypychał, tyle że wolniej. Wtryski najlepiej wychodzą na gorącym silniku ( wiem wiem... w rączki parzy ale albo na gorącym silniku albo go trzeba wybijać
)
smile napisał(a):Wtryski najlepiej wychodzą na gorącym silniku ( wiem wiem... w rączki parzy ale albo na gorącym silniku albo go trzeba wybijać)
Próbowałem oczywiście i na zimnym i na gorącym silniku (dwa razy rozbierałem) niestety nie dałem rady (robiliśmy we dwóch). Wtrysku nie dało się ręcznie obrocić, jedynie przez dość mocne pukanie dał się ruszać o kilka milimetrów, ale w górę nie było szans ani drgnął. Zważając na cenę takich części, woleliśmy więcej nie ryzykować.
Ogólnie wszystkie trzy były zawalone nagarem, ale dwa były mokre a jeden suchutki.
Na razie przyjemniej się jedzie w zakresie niskich obrotów, ale to pewnie jak ktoś pisał przez autokalibrację wtrysków. Przed robotą słychać było dzwonienie jakby przy przyspieszaniu, teraz tego nie ma.
A czy ktoś próbował kiedyś zalewać gniazdo z wtryskiem np naftą. Wiem że ogólnie to by było trudne zadanie, ale chodzi o to żeby trochę rozpuścić zapieczony nagar. Ogólnie przestrzeń między wtryskiem, a gniazdem jest mała ale żeby tak oblać dookoła wtrysk i poczekać wsiąknie. Świadomy jestem tego że taki proces może unieruchomić auto na więcej niż jeden dzień ale czasem warto próbować.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
bartes76 napisał(a):Na razie przyjemniej się jedzie w zakresie niskich obrotów
weź tylko pod uwagę, że ewentualne zapchanie smoka olejowego odsunąłeś nieco w czasie...musisz zrobić wszystkie tak, jak należy – także pomimo ryzyka uszkodzenia 3 wtrysku – rób co możesz(z wyczuciem
marex napisał(a):A czy ktoś próbował kiedyś zalewać gniazdo z wtryskiem np naftą
U mnie aso zalewało gniazdo z wtryskiem. Nie wiem czym dokładnie. Czwarty wtryskiwacz nie dał sie wyciągnąć, a na siłę chyba się bali. Auto stało w serwisie 3 dni.
Jeżeli wtryskiem da się obracać chociaż o milimetr, to jest szansa, że wyjdzie. Zalewać można np. nitro, zmywaczem do gaźników etc...
Wtrysk ciężko uszkodzić, prędzej można zdewastować gniazdo wtyczki. Za wtrysk można spokojnie przód auta unieść, np. żurawiem do wyciągania silników i nic się nie stanie. Ale to mało skuteczna metoda, lepiej zrobić jakiś ściągacz bezwładnościowy, i "wybijać" go do góry. Na 100% wyjdzie, i na 100% tym sposobem wtrysku się nie rozerwie.
Wtrysk ciężko uszkodzić, prędzej można zdewastować gniazdo wtyczki. Za wtrysk można spokojnie przód auta unieść, np. żurawiem do wyciągania silników i nic się nie stanie. Ale to mało skuteczna metoda, lepiej zrobić jakiś ściągacz bezwładnościowy, i "wybijać" go do góry. Na 100% wyjdzie, i na 100% tym sposobem wtrysku się nie rozerwie.
Witam.
Mam wyciek oleju w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Czy to coś poważnego ? I co muszę ewentualnie wymienić, żeby to wyeliminować ?
Z góry dzięki za pomoc
Mam wyciek oleju w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Czy to coś poważnego ? I co muszę ewentualnie wymienić, żeby to wyeliminować ?
Z góry dzięki za pomoc
Był : Ford Mondeo MKIII 2001r. 2.0 DuratecHE 145 KM
Jest: Mazda 6 Sport 2003r. 2.0 CiTD 121KM
Jest: Mazda 6 Sport 2003r. 2.0 CiTD 121KM
- Od: 27 kwi 2011, 21:51
- Posty: 22
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM 2003r.
Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM 2008r.
sVider51 napisał(a):co muszę ewentualnie wymienić, żeby to wyeliminować ?
uszczelniacze przewodów wysokiego ciśnienia (CR)
Czy to coś poważnego ?
ciężko stwierdzić – nawet nie wiemy jak duże są te wycieki

Muszę jeszcze sprawdzić spód auta, czy tam ewentualnie nie ma jakichś wycieków. Jeżeli się okaże, że cieknie tylko w przewodu wysokiego ciśnienia, to jest to około 1l dolewki/1000 KM. Więc wyciek jest spory :/
Był : Ford Mondeo MKIII 2001r. 2.0 DuratecHE 145 KM
Jest: Mazda 6 Sport 2003r. 2.0 CiTD 121KM
Jest: Mazda 6 Sport 2003r. 2.0 CiTD 121KM
- Od: 27 kwi 2011, 21:51
- Posty: 22
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM 2003r.
Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM 2008r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6