Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
Ale trzy tygodnie temu mrozy były lżejszcze kolego. No co tu duzo gadać. Mróz utrudnia rozruch ale da się z tym walczyć :–). Dwa lata temu jak kupilem mazde odpalałem ją w mróz jak było -19 stopni, a wtym sezonie pojawiły sie ledwie co male mrozy po -3 stopnie i mnie mazda dwa razy zrobila w konia. Teraz nowy akku i problemów nie ma. Skoro na kablach krecił to znaczy że nie było źle :–). Trzeba go było dłużej męczyć:–)
Ostatnio edytowano 19 sty 2013, 15:33 przez Andrzej414, łącznie edytowano 1 raz
witam ponownie, bledy sprawdzilem nic nie wyswietla a ona i tak ma czasem problem zapalic, oczywiscie tylko zimna, powiedzcie mi koledzy czy mazde trzeba zapalac z wcisnietym gazem, bo jak ja dopadnie ten problem to inaczej to nie ma szans zeby zapalila tylko na pelnym gazie i dlugie krecenie rozrusznikiem... co to moze jeszcze byc? czy moze przeplywomierz, ale nic nie wyswietla zadnego kodu, no nie mam pojecia...
- Od: 12 gru 2008, 19:04
- Posty: 91
- Skąd: sieradz
- Auto: mazda 323f ba 1,5
Witam ponownie mazda odpalila
wystarczylo jej zeby postala w cieple i przedmuchac niktore czesci ale teraz znow jest problem bo po odlapeniu ma 3 tys obroty jak sie rozgrzeje to spadaja ale jak jade to strasznie ja szarpie i dziwi mnie to ze pompa paliwowa caly czas chodzi jak wlacze zaplon a chyba powinna tylko troche pochodzic i sie wylaczyc ma ktos jakies pomysly co do tych problemow? z gory dziekuje

- Od: 15 sty 2013, 20:45
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v 88km 95 rok
Pompa pracuje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem i podczas pracy silnika oczywiście. Jeśli jest inaczej to znaczy, że wystepuje jakiś problem np. z instalacją lub komputerem.
a ok dzieki. i jeszcze jeden problem po dodaniu gwaltownie gazu dlawi sie a jak powoli dodaje to normalnie wchodzi na obroty czym to moze byc spowodowane? tzn szarpie przy dodaniu gazu i tak jakby miala zaraz zgasnac
- Od: 15 sty 2013, 20:45
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v 88km 95 rok
Witam, mam problem z odpalaniem mojej Mazdy 323f BA 1.8. Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę o podpowiedź. Przy zimnym silniku rano rozrusznik kręci silnikiem i odpala od 3-4 obrotu, pomimo że nie są to takie szybkie ruchy jak by można tego oczekiwać. Po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu go, ponowne odpalenie graniczy z cudem. Raz się uda, później trzeba czekać do ostygnięcia. Rozrusznik zakręci raz z wielkim bólem i staje, objawy takie jak by aku padło. To było w moich oczach pierwszą przyczyną, ponieważ stary aku nadawał się i tak do wymiany. Kupiłem nowy ale problem pozostał. Poczyściłem klemy, wypłukałem łączenia kontaktem i potraktowałem wszystko smarem miedzianym. Niestety bez efektu. Przewód masowy wypłukałem dokładnie przy samej klemie i w miejscu, gdzie łączy się on za akumulatorem z karoserią. Drugi podejrzany to alternator, nie mierzyłem go jeszcze, niestety nie miałem czym. Jednakże dzisiaj mojemu tacie padł akumulator i po podłączeniu się kablami jego silnik ruszył od dotknięcia. Ja pojechałem do sklepu i tam już zostałem. Jednocześnie duży opór mają okna przy podnoszeniu/opuszczaniu oraz zauważyłem jeszcze jedną zależność. Kiedy wpadnę w dół i przestaje grać radio, po zgaszeniu silnika w tej sytuacji już go na pewno nie odpalę, jeśli radio jeszcze działa przed zgaszeniem, to z bólem ale prawdopodobnie silnik ruszy. Macie może pomysł, które przewody masowe sprawdzić (wydaje mi się, że to właśnie coś z masą przy którymś z głównych obwodów – za dużo problemów na raz), gdzie wpiąć jakiś dodatkowy, ewentualnie co jeszcze mogę zrobić żeby znaleźć przyczynę? Pozdrawiam.
- Od: 23 sty 2013, 21:27
- Posty: 3
- Auto: 323F BA 1.8 1995r.
Do rozrusznika będę pewnie się dobierał w sobotę. Znalazłem ten temat: viewtopic.php?f=128&t=5223&start=0 i zainspirowany w sobotę ruszę do walki z rozrusznikiem.
Edit:
U mnie jednak szczotki się skończyły, jak by ktoś miał podobne objawy to może się przydać
Edit:
U mnie jednak szczotki się skończyły, jak by ktoś miał podobne objawy to może się przydać
- Od: 23 sty 2013, 21:27
- Posty: 3
- Auto: 323F BA 1.8 1995r.
może, zmostkuj F/P z GND w złączu diagnostycznym, zobaczysz czy pompa pracuje, może też dawać za małe ciśnienie, może filtr zapchany, albo woda w paliwie
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Proponuje sprawdzić przepustnice skoro mówisz że odpala tylko na wcisniętym w opór gazie to może silniczek krokowy się nie uchyla wogóle z którego roku masz samochód bo nie masz tej informacji w opisie a to wazne bo po lifcie zmieniona jest przepustnica i rozwiązano problem z zaworem bimetalicznym od kanału odpowiadającego za odpalanie na zimnym, a kable sprawdź w nocy otwórz maskę i popatrz czy nie przbija ci iskier do masy można się wspomóc butelką wody z atomizerem {spryskiwaczem} żeby efekt był bardziej widoczny. Jeśli ruszyłeś aparatem i się poprawiło to weź podjedź do jakiegoś fachury z lampom stroboskopową i niech sprawdzi jak masz ustawiony zapłon bo jak bedziesz miał za bardzo przyspieszony to przy niskich temperaturach go nie odpalisz
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Mam ten sam problem i z tego co czytałem kwestia tego by oczyścić rozrusznik, lub wymienić szczotki na nowe lub elektromagnes i będzie po kłopocie
-
Grisza2.0
Jako nie-fachowy elektronik dorzucę swoje trzy grosze do dyskusji:
Ktoś poruszył temat immobilisera, że coś z zimnymi lutami. Jeżeli jest tak faktycznie to tak jak każdy układ elektroniczny należałoby go wymontować i wygrzać w specjalnym urządzonku. Naprawiamy tak płyty główne z laptopów. Wystarczy wygrzać płytę i wszystkie niestykające się luty na zimno przyłapują gdzie powinny. To tylko wskazówka jeżeli miały by to być luty.
Ktoś poruszył temat immobilisera, że coś z zimnymi lutami. Jeżeli jest tak faktycznie to tak jak każdy układ elektroniczny należałoby go wymontować i wygrzać w specjalnym urządzonku. Naprawiamy tak płyty główne z laptopów. Wystarczy wygrzać płytę i wszystkie niestykające się luty na zimno przyłapują gdzie powinny. To tylko wskazówka jeżeli miały by to być luty.
- Od: 18 cze 2012, 10:05
- Posty: 146
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'
Czy te Mazdy miały taki patent jak wyłącznik bezwładnościowy? Często jest tai patent zakładany w autach amerykańskich... inna sprawa to:
Proponuję napisać coś więcej na temat zajścia bo temat jest pusty, wręcz "śmietnikowy". Gdzie uderzone, co uszkodzone, co nie podłączone, co zepsute przy naprawie jeśli jakaś była, czy paliwo podaje, czy iskra jest, itp bardzo istotne sprawy
Proponuję napisać coś więcej na temat zajścia bo temat jest pusty, wręcz "śmietnikowy". Gdzie uderzone, co uszkodzone, co nie podłączone, co zepsute przy naprawie jeśli jakaś była, czy paliwo podaje, czy iskra jest, itp bardzo istotne sprawy
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam jestem tu nowy i prosze o wyrozumialosc z racji z tego ze caly czas jezdze Dieslem VW .I nie mam w ogole pojecia o silnikach benzynowych.Poprostu brat kupil taki samochod i chce mu pomoc przy naprawie,i przy okazji nauczyc sie czegos o benzynach na przyszlosc. Otoz problem jest taki ze auto w ogole nie odpala na zimnym tzn jak ma dzien tak powiem nieraz odpali praktycznie odrazu,nieraz trzeba go cholowac tzn na zapych . Brat sie poddal i opowiedzial mi to co napisalem.Dzisiaj Ja sie postanowiłem zabrac za nia:) otoz ku mojemu zaskoczeniu auto odpalilo praktycznie odrazu ale obroty oscylowaly w granicach 2500 obr;/ po jakis 2 min spadly do 1000 nie wiem czy to sa w ogole prawidlowe obroty dla tego silnika.. Nastepna sprawa to po przekreceniu kluczyka slychac takie tykanie gdzies kolo pedalow chwile po odpaleniu rowniez. Dodam kilka fotek bo jak juz mowilem jestem zupelnie zielony w tych sprawach poprzedni wlasciel twierdzil ze wymienil przewody zaplonowe ale to sprawdze w nocy czy maja przebicie,tzn jak beda mialy przebicie to mam widziec gdzies iskre tak? druga sprawa to swiece, jak ktoras nie bedzie miala iskry to nie rowno bedzie chodził? i jak to sprawdzic czy maja iskre prawidlowa? to tzn jedna osoba kreci i przykladam swiece to bloku silnika i patrze czy sie iskrzy? i czy trzeba ustawic przerwe na swiecy? jak tak to jaka ma byc? i rozumiem ze szczelinomierzem to zrobic.
http://w881.wrzuta.pl/obraz/7HQCCU3QxiF/dscf0005 to niebieskie przewody wychodza z kopulki tak? w srodku jest palec ,proste jest to w demontarzu? i jak zobaczyc czy jest juz zuzyty ten palec?
http://w881.wrzuta.pl/obraz/4x2WChzL1RD/dscf0003 tu widac ze cos tam jest packane silikonem;/ po moich wnioskach chyba jest cos nie tak z przepustnica.Prosze o wyrozumialosc i dziekuje za zangazowanie
http://w881.wrzuta.pl/obraz/7HQCCU3QxiF/dscf0005 to niebieskie przewody wychodza z kopulki tak? w srodku jest palec ,proste jest to w demontarzu? i jak zobaczyc czy jest juz zuzyty ten palec?
http://w881.wrzuta.pl/obraz/4x2WChzL1RD/dscf0003 tu widac ze cos tam jest packane silikonem;/ po moich wnioskach chyba jest cos nie tak z przepustnica.Prosze o wyrozumialosc i dziekuje za zangazowanie
- Od: 19 lut 2013, 14:01
- Posty: 4
- Skąd: Pobiedziska
- Auto: Mazda Xedos 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości