Wymiana oleju (silnik/skrzynia) – ilość, parametry itp.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez GofNet » 25 gru 2006, 01:35

Temat "wydzielony" z innego – zostanie uzupełniony o kolejne modele z tego działu

Mazda 626 GE 2.0 R4 16v:
    Silnik:
      Typ: FS
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,1
          Zalecane: 3,5
          Maksimum: 3,7
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 2,9
          Zalecane: 3,3
          Maksimum: 3,5
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: LA4A-EL
          Manualna: G25M-R
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 7,3
            Zalecane: 8,3
            Maksimum: 8,8
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Mazda 626 GE 2.5 V6 24v:
    Silnik:
      Typ: KL
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,5
          Zalecane: 4,0
          Maksimum: 4,2
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 3,3
          Zalecane: 3,7
          Maksimum: 3,9
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: GF4A-EL
          Manualna: G25M-R
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 7,8
            Zalecane: 8,8
            Maksimum: 9,3
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Mazda Xedos 6 1.6 R4 16v:
    Silnik:
      Typ: B6
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,2
          Zalecane: 3,6
          Maksimum: 3,8
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 2,8
          Zalecane: 3,2
          Maksimum: 3,4
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: ...
          Manualna: ...
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 5,1
            Zalecane: 5,8
            Maksimum: 6,1
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Mazda Xedos 6 2.0 V6 24v:
    Silnik:
      Typ: KF
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,5
          Zalecane: 4,0
          Maksimum: 4,2
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 3,2 (3,3)
          Zalecane: 3,6 (3,7)
          Maksimum: 3,8 (3,9)
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: GF4A-EL
          Manualna: ...
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 6
            Zalecane: 6,8
            Maksimum: 7,1
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 4 sty 2007, 04:28 przez GofNet, łącznie edytowano 3 razy
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Grzyby » 2 sty 2007, 12:31

Jak ktoś dysponuje danymi dot. innych modeli/silników, ma chwilę czasu i chęć – zapraszam do wstawienia danych.
Jak będzie komplet – temat zamknę i dam odnośnik żeby było go łatwiej znaleźć.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tok5 » 19 sty 2013, 10:22

Koledzy instrukcja do Madzi 626 z 1996r. mówi, że dla benzynki podaje się olej silnikowy:
– 5W30 dla temperatur <= -30 do 0,
– 10W30 dla temperatur -20 do > 50.
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez ProboszczV6 » 19 sty 2013, 14:27

No i dobrze podaje, silniki były projektowane na olej SAE30 a to czy będzie 5W czy 10W to już zależy od temperatury zimowej, lepiej mieć 5W wg mnie.
Oryginalny olej Mazdy ma 5W-30. Trzeba postępowym być, realia w 96 roku były troche inne niż teraz ;)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez zibi626 » 21 sty 2013, 13:49

Eeee, wg. tego co tu pisze to skrzynie w 626 w FSie i KLu był takie same ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Xedos9Koscian » 29 kwi 2020, 21:45

Przepraszam za odkop ale jaki olej do skrzyni do xedosa 9 2.5 v6 manual, jedni mówią że 75w90 a inni że atf dexron III, To co wkoncu lać? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 5 sty 2020, 18:13
Posty: 1
Auto: Mazda xedos 9 2.5 v6, 1995r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6