Założenie alarmu.

Postprzez Briareos » 1 lis 2005, 23:00

Wstawić odcięcia (hermetyczne przekaźniki samochodowe 40A powinny wystarczyć) na te obwody:

1. Elektromagnes rozrusznika
2. Sterownik zapłonu (ten kabel który dostaje zasilanie tylko po włączeniu stacyjki na ON/START), albo zasilanie cewki zapłonowej / aparatu
3. Pompa paliwa (i to najlepiej masę – niestety, kupa kabla do ciągnięcia przez autko, w 2 strony czasem).

Czemu tak i w tej kolejności? Odcięcie samego sterownika by wystarczyło, no ale miało być skutecznie, a więc więcej jak 1 punkt. Sama pompa to dość klasyczne, no i szkoda żeby wtryski się uszkodziły jak mają chodzić na sucho (trzeba by się napiłować żeby je przegrzać lub zatrzeć, ale wydatnie pomaga w tym syf jaki zostaje po naszym polskim paliwie). A masa bo choć to upierdliwe, to pierwszym odruchem jest spinanie wszystkiego co wygląda na odcięte do +12V. A tu dalej zima :) Albo wywali bezpiecznik.
Elektromagnes rozrusznika bo szkoda akumulatora na kręcenie, a tak właściciel od razu wie że nie odbezpieczył, a złodziej że mu tak prosto nie pójdzie – może się zniechęci. No i w przypadku odcięcia cewki przy kręceniu zalewamy paliwem katalizator, co mu zaszkodzi, szczególnie jak potem się to w nim wszystko zapali jeszcze.

Dobrze upchnąć 3 przekaźniki spinające te obwody i tak dobrać centralkę żeby domyślnie (np. po wyjęciu bezpiecznika alarmu) wszystko było rozłączone. Więcej problemów przy ew. awariach ale coś za coś. Sterowanie przekaźników ukryć w wiązkach z resztą przewodów. Używać jednego koloru kabla do wszystkiego, najlepiej czarnego (tylko pilnować grubości) – upierdliwe w montażu, ale rozgryzienie kilku(nastu) kabli przy centralce zajmie czas nawet najlepszemu specjaliście.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Gery » 2 lis 2005, 16:42

pawelc napisał(a):[,dopiero by się zdziwił amator cudzej własności nawet jakby auto wciągnąlby na lawete to i tak niewiele by zrobił żeby go odpalić musiałby postudjować sobie schemat a to nie każdy potrafi


Jakby już ukradł na lawecie to po co miłaby odpalać?? Przecież i tak 90% aut około 7-10 letnich (a takich wiekszość na tym forum) idzie wyłacznie na części.
Madzia to dopiero jest laska:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2005, 22:33
Posty: 72
Skąd: Kielce miasto w Koronie
Auto: 323 F BA / CX 7

Postprzez sołtys » 2 lis 2005, 16:53

Gery napisał(a):Jakby już ukradł na lawecie to po co miłaby odpalaćpytajnik Przecież i tak 90% aut około 7-10 letnich (a takich wiekszość na tym forum) idzie wyłacznie na części.


już prawie 100% w tym wieku auto w całości jest tańsze niż rozebrane na części z tych roczników i nie ma problemu z dokumentami a nawieżli tyle aut z zachodu że części zamienne idą jak świerze bułeczki lekarstwem na to była by likwidacja giełd i części szrotów ale przedewszystkim jakiś zdrowy rozsądek klietów którzy nie zastanawiają sie skąd facio ma te elementy np 4 drzwi w tym samym kolorze zderzaki maskę i klapę i twierdzi że to z rozbitego, no i kupuje klient takie części popiera złodzieja a potem sie dziwi że mu auto ukradli (ukradli bo jest zbyt gdyby ludzie nie kupowali to by tyle nie kradli i koło sie zamyka)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez DEVIL » 8 gru 2005, 23:36

witam wszystkich sluze rada potrzebujacym
DEVIL
META SYSTEM – AUTOALARMY – GPS -KENWOOD MAGNAT AUDISON HERTZ – MONTAŻ , SPRZEDAŻ
696 442 463
RX 7 SA2 -było , 323 F BG 1992– jest , 626 Cronos 2.0 – jest
Chrysler leBaron 2,2 Tintercooler – jestPontiac TS 3,8 – jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:42
Posty: 384
Skąd: Warszawa , Gocław
Auto: Mazda 626GW 2,0FS było Pontiac TS3.8 , Chrysler leBaron2,2T intercooler , Mazda RX7 SA2

Postprzez Guti » 23 sty 2006, 01:59

Witam. ja mam pytanko :) czy moge do swojego alarmu jakos zdobyc drugiego pilota?? zrobic lub zakupic jakiegos uniwersalnego?? a moze jest jakas opcja przestrajania??z gory dzieki za odpowiedz
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez wicekk » 30 sty 2006, 15:11

Pewnie ze mozesz dokupic, musisz znac nazwe swojego alarmu i dzwonic!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez misiek06 » 30 sty 2006, 18:36

ja mam problem z wyregulowaniem czujnika przechyłu jest otwór do regulacji ale nie wiem czym i jak to krecic bo nic nie reaguje :| jakieś sugestie?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez wicekk » 30 sty 2006, 19:24

jak to czym krecic? srubokretem.. generalnie krecac w prawo zwiekszasz czulosc, odwrotnie, wiadomo
..a po co chcesz tam krecic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez misiek06 » 30 sty 2006, 19:29

no wlśanie w tym problem ze krece tym śrubokrętem i nic nie reaguje próbowałem na dwóch takich czunikach i nic nie idzie :|
wicekk napisał(a):a po co chcesz tam krecic?

musze podkręcić bo jak podnosze samochód to alarm i tak się nie wlancza ale jest sprawny bo jak samym czujnikiem ruze do wyje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez wicekk » 30 sty 2006, 23:22

Najlepiej podjedz do kogos kto sie na tym zna lub do "alarmowcow" bo calkiem mozliwe ze albo nie krecisz w tym czujniku co trzeba albo jest on uszkdzony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez Wodzu » 30 sty 2006, 23:35

WItam
Chcialbym zamontowac alarm w swojej Coupe-jce tylko za bardzo nie wiem jak. A z dolaczona instrukcja nie wiele mi wyjasnia (wiem jaki kolor kabli co oznacza) nie wiem np jak podłaczyc alarm pod kierunki, jak znalesc krancówki, no i w jaki sposob zamontowac siłownik bo drzwi kierowcy takiego nie maja. No i w jaki sposób podpiąć się centalke od centralnego zamka :(. Jednym slowem klapa. Podziałałbym po omacku ale boję się że coś spale.
Prosze o pomoc :( Schemacik też by pomógł
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez bajer0 » 30 sty 2006, 23:40

o schemacik apytaj walusia, moze on cos ma.... reszte powinienes odszukac w tym dziale ;)
poszperaj troszke w przyklejonych tematach, zobacz rozwiazanie xionca z centralnym i do dziela :D
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Wodzu » 30 sty 2006, 23:48

No właśnie a liczyłem może Ty posiadasz taki schemacik do GD :] jak jest w przyklejonym temacie, nic trudno jakoś dam rade chyba :P
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez bajer0 » 30 sty 2006, 23:51

"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Wodzu » 30 sty 2006, 23:56

Dzieki za link ale juz wysłem na PW Jacu626 zapytanie jak narazie bez odpowiedzi :( ale może w krótce się to zmieni.
Ps. To było pierwsze co zrobilem ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez misiek06 » 31 sty 2006, 00:20

wicekk napisał(a):Najlepiej podjedz do kogos kto sie na tym zna lub do "alarmowcow" bo calkiem mozliwe ze albo nie krecisz w tym czujniku co trzeba albo jest on uszkdzony.

hehe wiem w którym czujniku kręce sam ten alarm montowałem i tylko tego czujnika nie moge wyregulowac a gosciowi zakłądałem taki sam i też nie dało rady wyregulować i jak juz pisałem jak samym czujnikiem ruszam to wyjhe wiec jest sprawny ;) A może jest poprostu w złym miejscu zamontowany?? gdzie jest najlepiej taki czujnik umocować ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez aro1976 » 29 mar 2006, 12:18

Mam w alarmie soe dolphin blokadę, którą zalecają rozciąć i podłączyć do obwodu rozrusznika. Wiele osób jednak odradza to (bo to zbyt proste) i poleca np odcięcie pompy paliwa lub zasilania komputera.
Co tym sądzicie i czy nie grozi to jakąś usterką ?
Gdzie znaleźć w mazdzie ten przewód od zasilania komputera, który rozciąć ??
Początkujący
 
Od: 22 mar 2006, 12:52
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r

Postprzez Briareos » 30 mar 2006, 16:40

Nie grozi usterką o ile przetniesz właściwy kabel. Do sterownika idą zasadniczo 2: podtrzymanie pamięci – bepośrednio z akumulatora, oraz zasilanie główne – przez stacyjkę. Wolno ci grzebać tylko przy tym drugim.
Gdzie znaleźć ów kabel – pod deską hahaha Bez schematu i oznaczeń kolorów nie bierz się za to, bo sobie tylko problemów narobisz.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez janux » 30 mar 2006, 20:57

Najlepszym sposobem jest odcinanie czujnika położenia wału korbowego. Impulsy z hallotronu 0-5 V niskoprądowe rzędu mA nie powodują iskrzenia styków przekaźnika a co za tym idzie- dłuższa i niezawodna jego praca. Komputer po takim odcięciu nie załączy pompy paliwa i nie da impulsów na moduł zapłonowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2005, 21:57
Posty: 36
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA

Postprzez Gość » 10 sie 2006, 20:38

Witam.
Zamontowałem w swojej mazdzie autoalarm cyklop. Wszystko działało. Nagle przestał działać centralny zamek (konkretnie zamykanie, otwieranie działa). Sprawdziłem miernikiem centralka alarmu nie daje sygnału masy na zamykanie. Przewody sterujące zamkiem centralnym podłączyłem do kostki znajdującej się pod schowkiem od strony pasażera (wcześniej sprawdzałem zwierając do masy przewody z tej kostki ,dwa cienkie, wszystko działało, teraz jak podłącze mostkiem do masy też działa,więc to nie sterownik centralnego tylko centralka alarmu) Co mam zrobić, co mogło się stać? Prtoszę o pompc.

darek07@o2.pl
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki