Obsługa akumulatora

Postprzez Karol60 » 21 lut 2012, 14:33

Codziennie robię ok. min.25km, wydaje się to ilość wystarczajaca do podładowania akumulatora. Fakt ogrzewanie przedniej, tylnej szyby, czy podgrzewane fotele zabierają dużo prądu, ale nie używa się ich cały czas. W nowym samochodzie raczej nie powinien całkowicie rozładować się akumulator. Na razie samochód stoi w serwisie, zobaczymy jaka będzie ostateczna diagnoza
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 20:50
Posty: 4
Auto: Mazda 3, BL, 1600 benzyna, exlusive plus

Postprzez Dominator » 21 lut 2012, 15:43

Tak jak juz pisalem wczesniej, powinien wytrzymać dluzej ten akumulator ale zdarzają sie wyjątki.. Warto jednak podladowac raz w roku akumulator. Podziel sie informacjami z serwisu, po załatwionej sprawie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Karol60 » 21 lut 2012, 17:06

Jak tylko odbiorę samochód z serwisu napiszę co było przyczyną awarii akumulatora.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 20:50
Posty: 4
Auto: Mazda 3, BL, 1600 benzyna, exlusive plus

Postprzez Art310 » 21 lut 2012, 19:11

Akumulator jest jak portfel.Jak będziesz wyciągał z niego po 10 zeta a wkładał po 5 to w końcu będzie pusty. :) I napewno nie wystarczy dłuższa przejażdżka żeby go naładować.Jeśli odpala ostatnim tchnieniem to 10-12 godzin na dobrym prostowniku powinno pomóc o ile nie jest już tak zasiarczony że woda święcona nawet nie pomoże :)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 13:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez drogbayo » 22 lut 2012, 20:33

Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2008, 19:04
Posty: 95 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Xedos 9
2,5 2001 ;)

Postprzez sebek-71 » 22 lut 2012, 21:08

drogbayo napisał(a):Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.

No to ładnie, siódmy rok i daje radę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Karol60 » 23 lut 2012, 20:01

Po 2 dniach odebrałem samochód z serwisu. Przetestowano akumulator przed, w trakcie i po ładowaniu, wszystkie parametry są bardzo dobre, nie zaleziono też "złodzieja" prądu...Nie ma do czego się przyczepić. Po naładowaniu wszystko działa świetnie. Serwis nie wie co mogło być przyczyną zupełnego rozładowania się baterii, mają jakieś przypuszczenia, ale są to tylko spekulacje. Być może to ukryta wada akumulatora...,a być może w ubiegły piątek, kiedy przewoziłem w bagażniku sporo rzeczy niechcący zostawiłem zapaloną lampkę na cały weekend, chociaż nie pamiętam, aby tak się stało. No cóż zamykam sprawę i będę obserwował działanie akumulatora i ....oświetlenie wnętrza samochodu. Mam nadzieję, że samochód będzie odpalał za każdym razem.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 20:50
Posty: 4
Auto: Mazda 3, BL, 1600 benzyna, exlusive plus

Postprzez mirmur » 25 lut 2012, 12:55

sebek-71 napisał(a):
drogbayo napisał(a):Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.

No to ładnie, siódmy rok i daje radę ;)


a co w tym dziwnego <co?> w moim byłym I love you (Honda Civic 98') aku wymieniłem po 10 latach (dwa razy podładowany) i dalej kręcił nieźle... nowy miał problemy w mroźne noce :|
teraz w MPV-ce też wymieniłem (był Panasonic) chyba jeszcze fabryczny, czyli 9 latek miał ale ten już nie dawał rady w ostatnie mrozy <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 06:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez sorand » 16 lis 2012, 12:56

Witam.
Jaki kupić akumulator do mojej Madzi 6 2.0 CiTD diesel 2003r.
Czytając forum pomieszało już mi się od tych różnych metod doboru. W książce jest 64AH lub 70AH/5HR. rozumiem, że jeśli mam kupić np Centrę to ma być te 70AH czy te 100AH. ?
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 17:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez Art310 » 16 lis 2012, 21:13

Jeśli tylko masz kasę to kupuj 100 Ah.Posluży dłużej a i przy większych mrozach mniejszy stres rano że nie odpali:–)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 13:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez sorand » 16 lis 2012, 22:44

Art310 napisał(a):Jeśli tylko masz kasę to kupuj 100 Ah.Posluży dłużej a i przy większych mrozach mniejszy stres

I tu bym się nie zgodził, gdyż alternator ma prąd ładowania 90A, więc akumulator będzie niedoładowany. Na krótkich odcinkach po jakimś czasie też padnie. A moja madzia będzie głównie jeździła do pracy ok 8km w jedną stronę.
Znalazłem chyba taki będzie najlepszy z Centry Futura CF07 75Ah 760A(EN). DO mojego diesel'a powinno wystarczyć.

na marginesie...
Mam hanię civic z 94r i dopiero w lutym 2012 wymieniłem akumulator bo łączenia na celach wysiadły, czasami prąd znikał a potem się pojawiał. Najlepsze jest To, że był ORYGINALNY Hondy!!!
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 17:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez alk80 » 16 lis 2012, 23:23

napiszę tak, szczególnie dla diesla, nie kieruj się prądem ładowania alternatora a prądem rozruchu rozrusznika, akumulator musi być z zapasem (najlepiej ok 10% i prawdopodobnie taki zaleca producent) wtedy posłuży ci najdłużej
dlatego patrz ilu amperowy (A) ma być rozrusznik a nie ile amperogodzin (Ah) ma mieć

piszę to jako wykształcony i doświadczony elektryk ;)

po za tym nie rozsądne jest kupowanie diesla na "trasy" po 8km
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez sorand » 16 lis 2012, 23:35

alk80 napisał(a):po za tym nie rozsądne jest kupowanie diesla na "trasy" po 8km


To wina upartej kobiety, która nie chciała innego samochodu, bo się podoba. Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej :D ) w jedną stronę prawie 200km.

Rozrusznik 2,2kW więc prąd ok 183A. To akumulator powinien wystarczyć. Producent zaleca 64Ah lub 70Ah. Widziałem artykuł, że zwiększenie o 10% niż zaleca producent nie wpływa ujemnie na auto.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 17:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez alk80 » 16 lis 2012, 23:46

sorand napisał(a):Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej :D ) w jedną stronę prawie 200km.
ja mam prawie 400 :P
od 2 lat nie jeżdżę Mazdą regularnie do pracy (30km) za to prawie co dziennie auto jedzie do szkoły/przedszkola ok 3km i z powrotem, wierz mi szkoda mi silnika, nie mówiąc o tym że od jesieni do wiosny nie ma mowy o nagrzaniu silnika, niestety pewne względy nie pozwalają mi na zmianę auta choć przydało by się to bardzo
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez sorand » 17 lis 2012, 00:05

alk80 napisał(a):
sorand napisał(a):Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej :D ) w jedną stronę prawie 200km.
ja mam prawie 400 :P
od 2 lat nie jeżdżę Mazdą regularnie do pracy (30km) za to prawie co dziennie auto jedzie do szkoły/przedszkola ok 3km i z powrotem, wierz mi szkoda mi silnika, nie mówiąc o tym że od jesieni do wiosny nie ma mowy o nagrzaniu silnika, niestety pewne względy nie pozwalają mi na zmianę auta choć przydało by się to bardzo


Czyli za pół roku zamieniam madzie z dizelka na banzynkę... :)
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 17:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez paweledi1234 » 3 sty 2016, 20:58

Link do oryginalnego katalogu akumulatorów
http://www.gs-yuasa.com/en/products/pdf ... onesia.pdf
Pozdrawiam
paweledi1234
 

Postprzez Sky Knight » 10 sty 2017, 17:04

Witam. mam pytanie. Czy można sprawdzić poziom elektrolitu w akumulatorze fabrycznym Mazdy ? Aku jest z 2010 roku bezobsługowy. podobno niektóre można otworzyć a niektóre nie. proszę o szybką odpowiedź bo mam uziemione auto :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 23:11
Posty: 12
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 6 GG Sedan
1,8 120KM
2004

Postprzez Domelek » 11 sty 2017, 09:29

Pod naklejką masz korki więc możesz sprawdzić. No chyba że to Optima <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Jeffren » 28 sty 2017, 22:54

Wyjeżdżam na szkolenia do niemiec na pół roku , co 2 tyg będę wracał do domu na weekend i teraz nie wiem co robić z akumulatorem. W tym czasie co mnie niema odłączyć klemy i zostawić odłączony od akumulatora ?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2016, 14:01
Posty: 55 (4/0)
Auto: Mazda 626 2000r benzyna

Postprzez alk80 » 29 sty 2017, 08:45

jak masz alarm z syreną z podtrzymaniem, albo wiesz że ucieka ci prąd, to możesz odłączyć,
inaczej ja bym nic nie odłączał,
moja stała nie odpalana prawie rok i odpaliła jak wczoraj zgaszona

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki