FOTORELACJA – Demontaż miski olejowej oraz jej uszczelnienie Mazda 323F BA 1.5 16v
Więc aby zdemontować miskę olejową w naszym autku należy niestety zdemontować:
Kolanko pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem
Katalizator
Części które musimy odkręcić zaznaczone strzałką
Katalizator oraz kolanko można odkręcić w całości lub osobno jedną część osobno drugą. Ja zrobiłem to w ten 2 sposób.
Przed odkręceniem kolanka należy również odkręcić sondę lambda.
Kolanko przykręcone jest do kolektora 3 śrubami. Klucz nr 14.
Tak wygląda kolanko po odkręceniu
Edit by Marek: Niektóre auta w miejscu tego kolanka mogą mieć tzw. katalizator wstępny.
A tak katalizator
Kiedy już pozbędziemy się kata i kolanka
Wtedy dopiero jest dostęp do śrub trzymające miskę olejową.
Następny krok to spuścić olej z naszego autka. Korek spustowy jest po lewej stronie patrzą od przodu auta.
Po odkręceniu miski ukaże nam się taki widok.
Śrub jest 13 jak widać na załączonym obrazku. Klucz nr 10.
Teraz myjemy całą miskę olejową ze starego oleju dokładnie wycierając wszystkie zabrudzenia.
Ja użyłem płynu do mycia silnika Moje auto. Działa świetnie na olej i inne zabrudzenia.
Czyścimy miskę ze starej uszczelki a dokładniej ze starego silikonu jak inżynierowie mazdy tam zastosowali.
A żeby potomni już o to nie pytali podkreślam niema czegoś takiego jak uszczelka miski w Mazdach 323F 1.5
Jest tylko warstwa silikonu
A zatem jak już wspomniałem czyścimy miskę z brudu i silikonu
Czyścimy również blok silnika ze starego silikonu najlepiej żyletką oraz odtłuszczamy powierzchnię
Odtłuszczamy również powierzchnię miski olejowej
Następnie nakładamy silikon. Ja zakupiłem firmy DIRKO w Carsspidzie
Nakładamy silikon na miskę oraz blok silnika tzw mokre na mokre
Składamy wszystko do kupy czekamy jeszcze około godzinki na związanie silikonu wlewamy olej i możemy ruszać w drogę, cieszą się że niema już wycieków z pod miski.
Mam nadzieje że komuś pomogłem w sprawie demontażu miski olejowej w naszej Madzi.
EDIT by Marek:
Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły po jakimś czasie.
Demontaż i uszczelnienie miski olejowej (BA Z5)
Strona 1 z 1
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Jak się trzyma miska na tym silikonie? Nie ma żadnych nieszczelności?
Tapatalk – Wysłane z SGS2
Tapatalk – Wysłane z SGS2
Autko od tygodnia jeździ po naszych kochanych drogach i na razie zero jakichkolwiek wycieków czy pocenia się miski.
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Na forum jest napisane że oleju wchodzi 3.4 l oleju (jeśli wymieniamy też filtr).
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Banieczka 4 litrowa w zupełności wystarczy. Jeszcze zostanie parę setek na ewentualne dolewki w przyszłości.
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Witam. Czy ktoś z Was wie czy powierzchnia styku miski z blokiem silnika jest planowana? Chodzi mi o to czy obie te powierzchnie są na tyle równe by można wsadzić uszczelkę zamiast silikonu.
Aa po co takie kombinacje?? Blok napewno jest rowny , gorzej z miska ,ktora napewno nie jest rowna. Dlatego pewnie ma byc klej a nie uszczelka.
W czym Ci ten klej przeszkadza???
W czym Ci ten klej przeszkadza???
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Przeszkadza to za dużo powiedziane. Poci mi się a nie chce mi się tego kleić. Jako że mam dostęp do materiałów na uszczelki, do plotera na którym można je wyciąć oraz do oprogramowania to chce z tego skorzystać. Dlatego pytam o to. Bo jeśli uszczelka zda egzamin to sylikonowanie mam w głębokim poważaniu
Wiesz miske mozesz sprawdzic czy jest rowna, a to blacha to mozna zawsze podrownac
Dziwne ,ze Ci sie poci... Pewnie dany jakis sylikon a nie masa do mis.
Dziwne ,ze Ci sie poci... Pewnie dany jakis sylikon a nie masa do mis.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Trudno określić. Poci się odkąd kupiłem auto. W Polsce nie było z tym nic robione bo Mazda była prosto z Niemiec. Oglądając miskę powiedzieć mogę tylko ze w dwóch miejscach wychodzi nadmiar uszczelniacza i jest w kolorze kremowym
12Nm wystarczy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości