Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jedreq93 » 23 maja 2012, 23:07

Ciężko to zamontować?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 23:27
Posty: 4
Auto: MAZDA 323C BA

Postprzez leonbubu » 24 maja 2012, 14:49

Nie, jest sporo informacji na forum... ale jak nie masz za bardzo pojęcia o elektronice lutowaniu itp to niestety lepiej zostaw to komuś kto zna temat...
Jak jesteś ze świętokrzyskiego to zrobimy... :D
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez jedreq93 » 25 maja 2012, 18:46

Nie nie niestety Wielkopolska ;) Ale coś tam podziałam ;) Dzieki za pomoc ;)
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 23:27
Posty: 4
Auto: MAZDA 323C BA

Postprzez mikissj » 27 maja 2012, 12:55

jedreq93 napisał(a):Chcę zamontować jej centralny zamek zamykany z pilota, narazie jest centr. ale z kluczyka seryjnie.


a nie powinieneś dostać pilota od sprzedającego samochód jak z kluczyka centralny działa ?? bo myśle że każde auto co ma centralny zamek ma pilota :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez leonbubu » 27 maja 2012, 13:34

mikissj napisał(a):
jedreq93 napisał(a):Chcę zamontować jej centralny zamek zamykany z pilota, narazie jest centr. ale z kluczyka seryjnie.


a nie powinieneś dostać pilota od sprzedającego samochód jak z kluczyka centralny działa ?? bo myśle że każde auto co ma centralny zamek ma pilota :)


No niestety nie jest tak, to że jest centralny z kluczyka nie znaczy że musi być na pilota i zazwyczaj tak jest
auta z lat 90 tych nie mają pilotów a centralny zamek jest, dla tego w łatwiejszy sposób można podłączyć centralkę pilota niż montować kompletny z siłownikami itp...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez jedreq93 » 29 maja 2012, 20:16

Dokładnie tak, a z racji tego że kluczyki w naszych mazdach są długie i ponacinane w wielu miejscach są bardzo podatne na złamania, więc myśle ze na dłuższą metę centralka z pilotem była by oszczędniejszym rozwiązaniem niż ciągłe dorabianie kluczyka :D
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 23:27
Posty: 4
Auto: MAZDA 323C BA

Postprzez leonbubu » 29 maja 2012, 21:33

No i jaka wygoda... :D
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez DeXu » 17 lip 2012, 08:01

Odświeżę lekko temat, zakupiłem sterownik carprotect bx50s i w sumie nie różni się niczym od tych z niektórych waszych schematów... jednak jestem totalnym laikiem i potrzebowałbym rysunkowego objaśnienia jak podłączyć się do wtyczki (tej przed liftem), wszędzie wszyscy rysują tą po lifcie, a przedliftowa jest opisowo pokazywana :) Nie chciałbym czegoś upalić dlatego prosiłbym o rozrysowanie mi jak mam podłączyć to całe ustrojstwo. Dla ułatwienia obrazek, który można uzupełnić o strzałki, co, gdzie i jak :) Może być też tekstowo, dodałem do obrazka litery we wtyczce i numery na wyjściu sterownika.

Obrazek


JEŻELI DOBRZE ROZUMIEM:
9 –> A
3 6 i 10 –> D
5 –> B
2 –> E

To tak z dedukcji poprzedniego postu... nie jestem pewny czy wszystko ok, może ktoś mi tylko to zweryfikować?

Obrazek


HA, ZROBIŁEM!!! :D :D :D ALE RADOŚĆ!!!

To teraz do rzeczy :) Mój schemat jest jak najbardziej prawidłowy, pojawiły się tylko problemy przy kostce, bo okazało się, że układ jest inny niż na wszystkich schematach... no ale podłączyłem tak jak chłopaki pisali wcześniej z kolorami. Trzymamy się tego:

Kable 3,6,10 trzeba razem skręcić/zlutować i podłączyć do masy czyli do CZARNEGO kabla.
Kabel 2 – CAŁY BIAŁY podłączamy do kabla ZIELONEGO Z BIAŁYM PASKIEM
Kabel 5 – BIAŁO CZARNY podłączamy do kabla ZIELONEGO z czerwonym paskiem
Kabel 9 – CZERWONY podłączamy do kabla BIAŁEGO Z ZIELONYM PASKIEM.

Zauważmy, że mamy dwa kable biało zielone, dlatego gdy napisałem ZIELONY Z BIAŁYM PASKIEM oznacza to kabel cały zielony tylko z cieniutkim białym paskiem na calej jego długości.

Jeszcze jedno, nie bójcie się robić tego sami, jestem totalnym laikiem i sam to zrobiłem (skręcając kable i zaklejając izolacją). Jest to banalnie proste, sterownik po tym wszystkim daje się upchać nad te wszystkie kable (jest tam szczelina, chwila kombinowania i udało się wcisnąć). Centralny śmiga aż miło :) Na 8 dużych kroków od auta jeszcze łapie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez kropekm » 18 lip 2012, 08:35

DeXu wszystko ładnie wydedukowałeś, teraz zostaje ci tylko kierunkowskazy podłączyć :) też jest łatwo, tylko moim zdaniem więcej gimnastyki potrzeba ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez DeXu » 18 lip 2012, 16:17

Póki działa to tak zostanie :) Jak będę miał wenę to spróbuję z kierunkami, tylko nie wiem gdzie się wpiąć bo nie do końca rozumiem poprzednie posty. Nie wiem gdzie szukać tej kostki od kierunków :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez kropekm » 18 lip 2012, 18:32

przekaźnik od kierunków jest pod kolumną kierowniczą tak jakby nad pedałami (jak położysz sie na plecach to będziesz go miał po prawej stronie) – nazywa się FLASHER podłączasz dwa przewody (niebieskie), jeden do zielono czarnego, a drugi zielono białego i po zabawie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez DeXu » 19 lip 2012, 09:47

Jest różnica który do którego czy nie ma?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez kropekm » 19 lip 2012, 19:16

nie ma różnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez DeXu » 23 lip 2012, 07:53

Heh, prościzna.. nawet nie wymaga wysiłku, jedyny problem, że trzeba plecy nadwyrężyć i trochę się legnąć pod kierownicą robiąc mostek nad progiem hehe :) Jakby ktoś w lubuskim (Zielona Góra, okolice) chciał to mogę pomóc zamontować za free.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez kropekm » 23 lip 2012, 08:44

DeXu napisał(a):że trzeba plecy nadwyrężyć i trochę się legnąć pod kierownicą robiąc mostek nad progiem hehe :)

stosowałem tą samą technikę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rafał88 » 23 lip 2012, 10:17

A potrzbuje porady wlasnie z centralnym zamkiem, otoz ja mam tylko jeden przewod do kieronkow ze sterownika, a kable sa 2 od kierunkow L i P, jak polacze to do razu nie spier... sie sterownik?? czy trzeba jaka sztuczke zrobic zeby jakos odciazyc sterownik??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez łukaszinio » 23 lip 2012, 12:23

arafal21 w układ pod kierunki trzeba tylko wlutować diody, aby wg polaryzacji diody prąd był przepuszczany w jedną stronę od modułu centralnego do kierunkowskazów .
do tego jednego przewodu co masz od modułu wlutowujesz dwa kabe (rozdzielasz sygnał na dwa
i do kazdego z nich dolutowulesz diode 4007 następnie podłączasz do kierunkowskazów

to przykładowa dioda
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez DeXu » 23 lip 2012, 23:43

Obrazek

@Edycja
Kropekm, dzięki kolego, bez Twoich wcześniejszych postów u siebie centralki bym nie założył.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez łukaszinio » 28 lip 2012, 14:53

DeXu musi być dwie diody za mostkiem przed zielonymi przewodami bo jak tak nie będzie to jak włączysz np prawy kierunek to prąd mostkem będzie ingerował w obwód lewego kierunku . dlatego diode lutuje się w kierunku zaporowym aby prąd mógł płynąć tylko w jednym kierunku na obwodzie prawego i lewego kierunku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez DeXu » 28 lip 2012, 19:53

A, takie buty... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323