Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez MrShaleck » 5 cze 2012, 22:56

Wrócil alternator z 'regeneracji'. Z tego co mi powiedziano to : szczotki i łożyska zrobione.
Regulatora napiecia nie tkneli. Skasowali 220zł i co dalej?
i gów*o....dalej to samo. Jutro wjezdzam z reklamacją.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Szyna » 6 cze 2012, 18:55

Obowiązkowo, z reklamacja bo dużo sobie policzyli za same szczotki i łożyska. Taka cena to chyba razem z regulatorem :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 6 cze 2012, 21:48

Regulator jets OK. Alternator też. Wyglada na pogubioną masę albo ch..wie co i gdzie ;/
Narazie masakra.
Dzis mi wypluło plyn chlodniczy górą znowu (zbiorniczkiem).
Rura do chłodnicy u gory jest goraca, a ta na dole zimna...a silnik sie grzeje okrutnie.
Brak mi sil powoli.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez miro62 » 6 cze 2012, 22:15

roxygenium napisał(a):Rura do chłodnicy u gory jest goraca, a ta na dole zimna...a silnik sie grzeje okrutnie.
Brak mi sil powoli.

Prawdopodobnie zaciął się termostat albo co gorsza pompa wody :(
miro62
 

Postprzez Bart0n » 6 cze 2012, 22:25

Termostat do gara i na kuchenkę. A chłodnica robi się ciepła? Może chłodnice masz zapchaną.

Poczytaj:

viewtopic.php?f=118&t=136921
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez MrShaleck » 7 cze 2012, 11:14

Zachowuje mi sie to wlasnie jakby chlodnica była zapchana, albo termostat sie zacinał (raczej to), bo przedwczoraj jezdzilem 2 godziny bez problemu, a wczoraj 20 minut i prosze... ;/

Dzieki, dzis poczytam, jutro podziałam. Jutro też elektryk.

Bart0n dzieki wielkie, jutro rozbiore chłodnicę i reszte :) JEST NADZIEJA
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez miro62 » 7 cze 2012, 12:18

roxygenium napisał(a):jutro rozbiore chłodnicę i reszte :) JEST NADZIEJA

Zanim wybebeszysz chłodnicę Wyjmij sam termostat i pośmigaj trochę bez niego będzie się dłużej dogrzewać ale nie ma mrozu <spoko> będzie wszystko jasne czy jest sens robić coś z chłodnicą każda płukanka to ostateczność radiator jest z ALU i lepiej jak nie trzeba to nie ruszać można zrobić sito <faja>
miro62
 

Postprzez Bart0n » 7 cze 2012, 12:48

Co z tego ,że jest z alu? Płukanka jest czysto chemiczna, odtyka zatkane kanaliki i powoduje ,że cały ten szlam można później spuścić z układu chłodzenia, ale tak jak piszesz, pierwsze trzeba by sprawdzić termostat bo zazwyczaj to jest najczęstszą przyczyną a kosztuje niedużo.

A takie "póki działo to nie ruszoj" działa na mnie jak płachta na byka. Nie wiesz ile można zaoszczędzić czasu i pieniędzy nie wychodząc z takiego głupiego założenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez miro62 » 7 cze 2012, 13:21

Bart0n napisał(a):Płukanka jest czysto chemiczna,

No i o tą chemię właśnie idzie alu już nie młode i koroduje tak samo szybko. Kiedyś były chłodnice miedziane i tam problem płukania był mniej groźny. Jak wypłukałem w renówce jak Napisałeś chemią (podobno była do ALU) to musiałem wymienić radiator. A co do "takiego głupiego założenia" no cóż jeżdżę od 82' parę autek przerobiłem i to w czasach kiedy nic nie można było kupić więc trzeba było kombinować i jako takie pojęcie mam. Więc nie piszę o tym co nie wiem lub nie doświadczyłem. Pozdrawiam
miro62
 

Postprzez Bart0n » 7 cze 2012, 13:55

Nie twierdzę, że nie masz pojęcia, nie mam podstaw żeby tak uważać :) sądzę ,że płukanki renomowanych firm takich jak np. LM albo Prestone są tak dobrane ,że nie zaszkodzą chłodnicy tym bardziej ,że wyraźnie pisze ,że nadają się do wszystkich typów chłodnic. Wdowii przepłukał i mu pomogło, nie napisał żeby mu coś ciekło i sytuacja się rozwiązała a auto raptem 2 lata młodsze.

A do ruszania gdy działa nigdy się nie dam przekonać :) raz jechałem autem znajomego, jakiś czas temu mówiłem mu ,żeby pojechał do tłumikarza zerknąć na swój wydech bo słychać lekko "puuf" po odjęciu gazu, a on "nie, nie, zdaje ci się, ch..j z dziurką, przecież tłumik się od tego nie rozleci a na razie nie ma głośno.". Pożyczyłem raz od niego to auto i w trakcie zjeżdżania z drogi ekspresowej środkowy urwał się tak ,że w razie wycelowania nim w dziurę byłoby nie wesoło :) taki prosty przykład.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez miro62 » 7 cze 2012, 14:03

Bart0n napisał(a): słychać lekko "puuf" po odjęciu gazu

No i to już było źle !!! Tu się coś działo i na coś takiego reakcja musi być natychmiastowa <spoko>
miro62
 

Postprzez Bart0n » 7 cze 2012, 14:10

Dlatego jak coś jest nie tak to robi się od razu a nie czeka póki przestanie jeździć. Nie róbmy już koledze OT w temacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez miro62 » 7 cze 2012, 15:15

Bart0n napisał(a):Dlatego jak coś jest nie tak to robi się od razu a nie czeka póki przestanie jeździć. Nie róbmy już koledze OT w temacie :)

<spoko>
miro62
 

Postprzez MrShaleck » 7 cze 2012, 23:06

Ja chętnie poczytam, młody jestem, każda nowa wiedza przydatna hehe :)

Jutro wywalam termostat – dzis dowiedzialem sie ze był w jakis tam sposob przerabiany, czyli podatnosc na awarie wzrosła na bank.
Ile takowy kosztuje koledzy ?

Chcę doprowdzic auto do takiego stanu, aby sprzedając je nie zawieść kolejnego uzytkownika, a takze zeby mi sie nie rozleciało na trasie za miesiac (700km) :D

Tak po cichu to sie przymierzam do Xedosa, ale cśśs :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Bart0n » 7 cze 2012, 23:22

roxygenium napisał(a):Chcę doprowdzic auto do takiego stanu, aby sprzedając je nie zawieść kolejnego uzytkownika, a takze zeby mi sie nie rozleciało na trasie za miesiac (700km) :D


Szkoda ,że nie wszyscy mają takie podejście ;) Dobry termostat kupisz za 30-40 zł raczej dostępny od ręki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez MrShaleck » 8 cze 2012, 11:19

Bart0n napisał(a):Szkoda ,że nie wszyscy mają takie podejście Dobry termostat kupisz za 30-40 zł raczej dostępny od ręki.


Jak sie ceni to co się ma i ma się trochę uczciwości wbitej do głowy to i podejście bliższe odpowiedniemu :)
Ja kupowalem te auto to też wiedziałem co z nim i jak, a w dodatku za śmieszny pieniądz i to od kolegi więc nie mam żalu o to czy o tamto :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 8 cze 2012, 16:49

Dzis zagrzałą sie znowu... zamówiłem termostat, a potem wlalismy wode do chłodnicy....ponad 3 litry i wszystko sie uspokoiło.
Zbiegiem okolicznosci chyba jest tez brak kontrolek na desce.

Niestety zaczał mi nierówno chodzic silnik... nie wiem co jest.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez miro62 » 8 cze 2012, 17:36

roxygenium napisał(a):Niestety zaczał mi nierówno chodzic silnik... nie wiem co jest.

A nie ubywa Ci wody <co?> może uszczelka pod głowicą walneła – objawy podobne
miro62
 

Postprzez MrShaleck » 8 cze 2012, 22:36

Wlasnie chyba za duzo nie jakoś.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez miro62 » 8 cze 2012, 23:07

roxygenium napisał(a):Wlasnie chyba za duzo nie jakoś.

Jak będzie przedmuch do układu chłodzenia to pompa lata z bąblami słabo podaje i motor się grzeje a to że nie równo chodzi to garnek, na którym jest przedmuch po prostu nie ma kompresji – ale to moja teoria mogę się mylić. Sprawdź czy dmucha (bulgocze) w zbiorniczku wyrównawczym i czy na bagnecie jest czysty olej czy zmiksowany z wodą
miro62
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy