Demontaż/montaż relingów w M5

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bilu83 » 6 mar 2011, 13:02

Witam szanownych kolegów :)

Pytanko tyczy się jak w temacie relingów na dachu a mianowicie ich demontażu a następnie montażu. Niestety muszę oddać Madzie do lakierowania dachu i potrzebne jest zdjęcia wspomnianych relingów, a następnie ich montaż. Znajomy wspomniał iż trzeba coś od środka robić ale nie potrafił się określić...
Czy ktoś już bawił się w tego typu zabawę i może mi dać dobre rady i wskazówki?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc :)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2010, 21:20
Posty: 28 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.0 146KM 2008 facelift PB

Postprzez M5 » 6 mar 2011, 14:37

Wykończeniem początku i końca relingów są plastikowe nakładki. Trzeba ich mocno ścisnąć przy styku relingu i plastiku po czym odsunąć wzdłuż osi relingu uwalniając zatrzaski. Trzeba ściskać z góry i z boków jednocześnie i nie jest to łatwe. Nie ciągnij za mocno bo urwiesz zatrzaski na brzegu. Nie rób tego na mrozie. Ogrzej przed robotą plastik suszarką. Można pomóc sobie zaciskiem lub imadełkiem, ale trzeba osłonić taśmą plastik przed skaleczeniem i robić to z wyczuciem. Pod nakładkami są śruby trzymające relingi i będziesz mógł je odkręcić.

PS Zdziwisz się...bo o ile relingi są metalowe to mocowania są z tworzywa.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 20:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez bilu83 » 7 mar 2011, 10:11

Witam :)

Widze iż to troche skomplikowane ale w tym przypadku konieczne :/
Dziekuje za wskazowki

pozdrawiam papa
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2010, 21:20
Posty: 28 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.0 146KM 2008 facelift PB

Postprzez uciu » 6 cze 2012, 18:28

Witam, ma ktoś jakiegoś manula jak rozebrać reling – głównie chodzi mi o tylną osłonę (zakończenie) bo w tym miejscu trze ona o lakier, który wytarła już do blachy. Nie chce by zaczeło rdzewieć (chce to pomalować, i podłożyć jakąś gume). Ogolnie to te relingi są jakieś paściowate bo nie dolagają ładnie do dachu, szpary nie są równe a już nie mówie jak jest jakieś obciązenie...

relingi M5.jpg
Ostatnio edytowano 15 paź 2012, 20:25 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem zdjecia ;)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Wojtek » 6 cze 2012, 19:04

jest na zatrzaskach... niestety, nie pamietam jak go zdemontowac...
chyba... przesuwac do tylu... bo od przodu ma zaczep wchodzacy w reling...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez uciu » 6 cze 2012, 19:33

Wojtek napisał(a):jest na zatrzaskach... niestety, nie pamietam jak go zdemontowac...
chyba... przesuwac do tylu... bo od przodu ma zaczep wchodzacy w reling...


spóbuje jutro z tym przesunięciem... na razie podważałem ale nic to nie dało, a nie chce czegoś pourywać:–/

jedyne zdjęcie rozebranego relingu jakie znalazłem to takie (za dużo to na nim nie widać):

relingi M5_1.jpg
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Wojtek » 6 cze 2012, 20:44

tak, patrzac na zdjecie... jestem pewien...

Wojtek napisał(a):przesuwac do tylu.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez uciu » 9 cze 2012, 20:53

Wojtek napisał(a):tak, patrzac na zdjecie... jestem pewien...

Wojtek napisał(a):przesuwac do tylu.


tak jak pisałeś wysuwało sie do tyłu tylne, do przodu przednie.
Trzeba troche siły urzyć i chyba nie sposób nie złamać jednego mocowania – w każdym je wyłamałem :–)

Sciągnąłem wszystkie zaślepki i pod wewnętrzne śruby podłożyłem podkładki – z każdaj strony reling mocowany jest na 2 śuby – podkładki dałem tylko pod wewnętrzne – patrząc od góry:
oo--------------oo

oo--------------oo

znaczki "oo" –> to śruba

– tym sposobem reling uniósł się o ok 2mm co wystaczyło by zaślepka nie tarła po lakierze.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez qqpp » 10 cze 2012, 17:48

Czy po ściągnięciu relingów nie zauważyłeś tam w listwie montażowej innych pkt do założenia belek są one rzadziej rozmieszczone.
_______________________________________________

Pozdrawiam
Piotr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:38
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 5 2.3L – 2008 r. – 153 KM

Postprzez uciu » 10 cze 2012, 18:15

qqpp napisał(a):Czy po ściągnięciu relingów nie zauważyłeś tam w listwie montażowej innych pkt do założenia belek są one rzadziej rozmieszczone.


Niestety zadnych innych punktów do mocowania belek nie widziałem.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Wojtek » 11 cze 2013, 11:02

dobra... jestem po zmianie relingow na listwy dachowe...
sprawy wygladaja tak.

Wstepne czynnosci:
1. do demontazu relingow/listew malezy zdemontowac (odlaczyc wszystkie polaczenia z dachem) podsufitowki
2. poodciagac plastiki na slupkach...
3. demontaz plastiku na suficie przy drzwiach/klapie tylnej
4. potrzebny jest kluczyk 10mm otwarty lub nasadowy z bardzo dluuuuga nasadka...
ja mialem kluczyk plaski otwarty i dalo rade ;)

Demontaz/montaz:
1. zajmujemy sie jedna strona w jednym czasie... odkrecamy wymacane nakretki idac wzdloz auta od tylu w kierunku przodu...
2. po ich wyjeciu delikatnie podwazamy listwe z relingami i zostawiamy poluzowana, a nastepnie to samo od przodu...
3. jak juz mamy poluzowane konce, to delikatnie nalezy odlaczyc listwy i relingi na polaczeniach... dopiero wtedy zdejmujemy sam reling i listwy przednia i tylna...
4. listwa srodkowa (ta pod relingiem) ma jeden ukryty uchwyt, ktorego na 100% nie odkreciliscie...
Jest to uchwyt na wysokosci drzwi suwanych i nakretka jest ukryta w dziurze i to jeszcze pod sama kurtyna... mozecie sie meczyc, ale ja polecam wyhaczenie samej listwy z tego uchwytu... jest bezpieczniej dla listwy i kurtyny powietrznej :)
5. po tych czynnosciach mamy jedna strone zdemontowana z jednym mocowaniem w dachu...
Teraz przechodzimy do drugiej strony i czynnosci powtarzamy :P

Montaz odbywa sie w kolejnosci odwrotnej... a mianowicie zaczynamy od przymiarki otworow i zalozenia (klik) zamocowania tego jednego mocowania. ktore zostalo nam w dachu... reszta juz z gorki ;)


qqpp napisał(a):Czy po ściągnięciu relingów nie zauważyłeś tam w listwie montażowej innych pkt do założenia belek są one rzadziej rozmieszczone.

Jezeli chodzi o roznice w otworach... sa i to znaczne, ale same mocowania mozna przesuwac w listwie bez zadnego problemu. Natomiast, jest roznica w rozstawie otworow pomiedzy relingami i listwami dachowymi...

Uwaga.
Nie ma otworow do mocowania bagaznika dachowego w dachu!
Jest to rozwiazane inaczej...
Otoz, w listwie dachowej sa mocowania podwojne... tzn. sa dwa bolce (mocowania dachowe) wlozone w jeden plastik (prowadnice) i polaczone plaskownikiem i w nim wlasnie jest otwor z gwintem do przykrecenia bagaznika! Czyli caly ciezar bagaznika w M5 lezy na dwoch mocowaniach listew dachowych z kazdej strony... :|
Mysle, ze o wiele bardziej praktyczne i bezpieczne dla auta jest zalozenie relingow niz narazenie dachu na uszkodzenia...

to tyle w wielkim skrocie papa

ps. w sprzedazy sa relingi, ale bez listew dachowych... uwazajcie na to... jezeli chce ktos zalozyc sobie relingi, to niech szuka calego kompletu:
– dwa kompletne relingi (2 x belka, 4 x plastikowe wsporniki belek i 4 x nakladki wykonczeniowe)
– dwie listwy dachowe przednie (lewa i prawa)
– dwie listwy dachowe srodkowe (lewa i prawa) sa to listwy te pod relingami
– dwie listwy dachowe tylne (lewa i prawa)

ponizej przykladowe zdjecie (z mojej M5)

relingi z listwami_2.jpg


przykladowe aukcje z allegro:

http://allegro.pl/relingi-dachowe-mazda ... 29195.html

lub

http://allegro.pl/mazda5-2005-2010-reli ... 83175.html
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez adalbertus » 12 cze 2013, 09:12

Wojtek napisał(a):Wstepne czynnosci:
1. do demontazu relingow/listew malezy zdemontowac (odlaczyc wszystkie polaczenia z dachem) podsufitowki

A jak zdejmujemy podsufitkę – na siłę (jest na zatrzaskach?)


Wojtek napisał(a):2. poodciagac plastiki na slupkach...

Tu też? A co z kurtynami? Nie strzelą? (lepiej odpiąć akumulator...?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 15:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez Wojtek » 12 cze 2013, 09:57

hehehe...
Chyba musze napisac instrukcje ;)

ad.1. Podsufitowka jest na koleczkach, ktore trzeba wyjac... Aby je wyjac nalezy wysunac z nich srodek→kolek I dalej calosc wyjac z otworu.
Nastepnie podginamy podsufitke I uwalniamy od oslon bocznych...

U mnie, bylo 5 kolkow w podsufitowce I 4 w plastikach przy trzecim rzedzie siedzen...
Jeszcze uchwyty pasazerow I oslony przeciwsloneczne..

ad.2. Wszystko robilem nie odlaczajac aku..


tapatalk 2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Robert74 » 6 maja 2018, 18:01

Odgrzewam kotleta,jak zdjąć te osłony relingów?-nie chcę ciągnąć na siłę żeby nie połamać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2018, 16:19
Posty: 33 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Mazda 5 2.0 benz.2005

Postprzez marcintor » 18 paź 2018, 20:23

Odciągasz osłony w przeciwną stronę do relingów. przednią osłonę w stronę maski, tylną w stronę tyłu auta. Tak, jakbyś chciał po dachu przesunąć. Montaż odwrotnie, ew. wyciągniesz klipsy montujące, mocujesz je w osłonie i osłonę wciskasz z góry. Po zdemontowaniu będziesz wiedział o co chodzi z montażem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2013, 21:57
Posty: 33 (0/4)
Skąd: Toruń - miasto (Ko)p(i)ernika
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143KM, 2006r

Postprzez Robert74 » 20 paź 2018, 15:24

Dzięki kolego,pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2018, 16:19
Posty: 33 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Mazda 5 2.0 benz.2005

Postprzez Robert74 » 15 sty 2019, 16:23

Wie ktoś może jaką max. ładowność mają relingi dachowe w piątce ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2018, 16:19
Posty: 33 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Mazda 5 2.0 benz.2005

Postprzez KrzyzakMitsu » 11 sty 2020, 17:39

Stary kotlet, ale odgrzeję.
Też poszukuję relingów do 5-ki z 2008 r. (CR29) – ktoś wskaże aukcję?
Mam tam zaślepki w dachu i teraz nie wiem czy relingi się tam wkłada i się zatrzaskują, czy trzeba coś przykręcić po zdjęciu podsufitki?
W moim innym aucie znalazłem info, że relingi wytrzymują 80kg, nie wiem czy jako całość czy sztuka, w każdym razie kiedyś naładowałem mokrego drewna, kantówki, ważyło ponad 190kg i przejechałem 20km.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy