Silnik nie chce zapalić M6 diesel
Witam. Dzisiaj rano zszedłem do garażu, żeby odpalić moją Mazdę (2002 r., 2.0 Diesel, 121KM). Niestety po przekręceniu kluczyka słychać było jedynie "rzężenie" i auto nie chciało odpalić. Jednocześnie zauważyłem, że wyświetlacz na środku od radia/klimatyzacji/komputera nie włącza się od razu po przekręceniu kluczyka, a jak się włączy to po chwili znowu pada. Również na chwilę klimatyzacja włączyła się samoczynnie. Dodam jeszcze, że 2 dni temu auto jeździło bez zastrzeżeń do momentu pozostawienia go w garażu. Proszę o pomoc; czy spotkaliście się już z czymś takim? Pozdrawiam
- Od: 30 gru 2011, 21:33
- Posty: 4
mozesz sprawdzic, ale raczej na pewno beteria do wymiany
pozdr. Enduro
pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):mozesz sprawdzic, ale raczej na pewno beteria do wymiany
pozdr. Enduro
Są jeszcze jakieś inne prawdopodobne przyczyny. Nie znam się na tym, więc luźno rzucam: bezpiecznik, alternator, jakieś zwarcie...? Kontrolka świec żarowych gaśnie normalnie, światła również się palą.
- Od: 30 gru 2011, 21:33
- Posty: 4
albo wtyk na rozruszniku nie ma styku.
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Marbles4 napisał(a):a co to może konkretnie zmienić?
Nic
Doładuj akumulator. Jak wskazówki robią sobie wędrówkę to oznacza że jest rozładowany.
Hubix napisał(a):..co jest powodem, że zegary wariują ? Niskie napięcie i świruje elektronika ?
tak, zbyt niskie napięcie a abaterii, szczególnie po/podczas próby rozruchu silnika.
wtedy to prąd zwarcia (prawie) tak mocno obciąża baterie, która to nie daje sobie rady z takim obciążeniem, jeśli jest ona wyładowana, uszkodzona lub wyeksplatowana
P.S.
i tu info, co do obsługi akumulatorów
Bateria nie niszczy się tylko wtedy, kiedy jest na maxa naładowana, ale nie oznacza to, że należy ją przeładowywać.
inne stany powodują jej zużywanie się..
ważne jest również, aby stan elektrolitu nie był za niski...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Marbles4 napisał(a):JohnnyB napisał(a):Jak aku jest padnięty wskazówki na liczniku zachowują się jak w Subaru ;–), jakiś IMO ? Masz drugi kluczyk ?
Faktycznie, wskazówki poszły jak w Subaru:) Spróbuje drugim kluczykiem – a co to może konkretnie zmienić?
Dwa przypadki podałem:
1. Wskazówki jak w subaru – akumulator,
2. Jeśli wskazówki OK, to może to wina Immobilizera, sprawdź drugim kluczykiem,
;–)
..::Born To Rise Hell::..
Witajcie. Chcę nawiązać do wątku.
Opiszę Wam mój problem, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem.
Mam mazdę 6 2,0 diesel, 143 KM 2007r. Po wyjściu z pracy, siadam do auta przekręcam kluczyk, na tablicy oświeciły się kontrolki te które powinny oraz zaczął migać DPF. Odpaliłem silnik reszta kontrolek pogasła oprócz kontrolki z symbolem silnika (ta żółta). Wyłączyłem silnik i ponownie spróbowałem go odpalić. Niestety silnik już nie ruszył. Rozrusznik pracuje, aku naładowany na bank. Po przekręceniu kluczyka lampka z DPF raz się oświeca i miga raz nie. Auto na lawetę i do ASO. Podłączyli kompa i odczytali takie kody błędów: P1329, P0628. Skasowali błędy – dalej kręci ale nie pali. Przy mnie facio sprawdził paliwo czy dochodzi- jest. Następnie zmostkował alarm bo myślał, że się uszkodził i odciął zapłon-nic. Ręce rozłożył i powiedział, że musi szukać. Zwinąłem manele, pojechałem do domu i czekam.
Auto posiadam od czterech lat ale taki numer wyciął mi pierwszy raz. Nadmienię, że robię raczej krótkie trasy. Auto ma przejechane dopiero 64 tyś. km. Jeżeli ktoś mógł by mi coś podpowiedzieć byłbym wdzięczny.
Opiszę Wam mój problem, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem.
Mam mazdę 6 2,0 diesel, 143 KM 2007r. Po wyjściu z pracy, siadam do auta przekręcam kluczyk, na tablicy oświeciły się kontrolki te które powinny oraz zaczął migać DPF. Odpaliłem silnik reszta kontrolek pogasła oprócz kontrolki z symbolem silnika (ta żółta). Wyłączyłem silnik i ponownie spróbowałem go odpalić. Niestety silnik już nie ruszył. Rozrusznik pracuje, aku naładowany na bank. Po przekręceniu kluczyka lampka z DPF raz się oświeca i miga raz nie. Auto na lawetę i do ASO. Podłączyli kompa i odczytali takie kody błędów: P1329, P0628. Skasowali błędy – dalej kręci ale nie pali. Przy mnie facio sprawdził paliwo czy dochodzi- jest. Następnie zmostkował alarm bo myślał, że się uszkodził i odciął zapłon-nic. Ręce rozłożył i powiedział, że musi szukać. Zwinąłem manele, pojechałem do domu i czekam.
Auto posiadam od czterech lat ale taki numer wyciął mi pierwszy raz. Nadmienię, że robię raczej krótkie trasy. Auto ma przejechane dopiero 64 tyś. km. Jeżeli ktoś mógł by mi coś podpowiedzieć byłbym wdzięczny.
- Od: 4 lut 2008, 21:46
- Posty: 8
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps
w dieslu jes tylko wtryskowaWojtek napisał(a):koder napisał(a):P0628
przeca to pompa paliwa...(to tak na szybko
)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):w dieslu jes tylko wtryskowaWojtek napisał(a):koder napisał(a):P0628
przeca to pompa paliwa...(to tak na szybko
)
pozdr.
E
Enduro napisał(a):w dieslu jes tylko wtryskowaWojtek napisał(a):koder napisał(a):P0628
przeca to pompa paliwa...(to tak na szybko
)
pozdr.
E
czy mógłbyś rozwinąć ten wątek... troszkę jaśniej plizzz
- Od: 4 lut 2008, 21:46
- Posty: 8
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps
koder napisał(a):...
czy mógłbyś rozwinąć ten wątek... troszkę jaśniej plizzz
w silnikach benzynowach jest pompa paliwa, ktora to pompuje paliwo ze zbiornika do systemu zasilania (gaznik lub wtrysk)
w dieslu jej nie ma, bo jest pompa wtryskowa, ktora to zassysa paliwo ze zbiornika
spreza i podaje do listwy wtryskowej, choc sa auta, ktore maja dodatkowo pompe paliwa w zbiorniku,
no ale nie mazda..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 19 maja 2012, 23:06 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za wyjaśnienie ale ...ja mam ciągle wątpliwości do tej pompy jaka by nie była.
Otóż nie pisałem o tym ale po dowiezieniu auta do serwisu oprócz rzeczy które ten mechanik sprawdził było jeszcze coś takiego: ściągnął osłonę z silnika, odkręcił jeden z dolotów paliwa(patrząc na silnik pierwszy z lewej) i kazał mi przekręcić kluczykiem w celu zapalenia silnika. Paliwo wypłynęło....
Otóż nie pisałem o tym ale po dowiezieniu auta do serwisu oprócz rzeczy które ten mechanik sprawdził było jeszcze coś takiego: ściągnął osłonę z silnika, odkręcił jeden z dolotów paliwa(patrząc na silnik pierwszy z lewej) i kazał mi przekręcić kluczykiem w celu zapalenia silnika. Paliwo wypłynęło....
- Od: 4 lut 2008, 21:46
- Posty: 8
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6