Silnik nie chce zapalić M6 diesel

Postprzez Marbles4 » 30 gru 2011, 21:45

Witam. Dzisiaj rano zszedłem do garażu, żeby odpalić moją Mazdę (2002 r., 2.0 Diesel, 121KM). Niestety po przekręceniu kluczyka słychać było jedynie "rzężenie" i auto nie chciało odpalić. Jednocześnie zauważyłem, że wyświetlacz na środku od radia/klimatyzacji/komputera nie włącza się od razu po przekręceniu kluczyka, a jak się włączy to po chwili znowu pada. Również na chwilę klimatyzacja włączyła się samoczynnie. Dodam jeszcze, że 2 dni temu auto jeździło bez zastrzeżeń do momentu pozostawienia go w garażu. Proszę o pomoc; czy spotkaliście się już z czymś takim? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 gru 2011, 21:33
Posty: 4

Postprzez Wojtek » 30 gru 2011, 21:51

a jakie masz napiecie na aku?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 30 gru 2011, 22:28

mozesz sprawdzic, ale raczej na pewno beteria do wymiany
pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marbles4 » 31 gru 2011, 09:19

Wojtek napisał(a):a jakie masz napiecie na aku?


Dzisiaj postaram się to sprawdzić. Akumulator był wymieniany 2 lata temu, temperatury są na zdecydowanym plusie, poza tym auto stoi w garażu – nie myślałem, że może być z nim coś nie tak.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2011, 21:33
Posty: 4

Postprzez Marbles4 » 31 gru 2011, 09:22

Enduro napisał(a):mozesz sprawdzic, ale raczej na pewno beteria do wymiany
pozdr. Enduro


Są jeszcze jakieś inne prawdopodobne przyczyny. Nie znam się na tym, więc luźno rzucam: bezpiecznik, alternator, jakieś zwarcie...? Kontrolka świec żarowych gaśnie normalnie, światła również się palą.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2011, 21:33
Posty: 4

Postprzez JohnnyB » 31 gru 2011, 10:04

Jak aku jest padnięty wskazówki na liczniku zachowują się jak w Subaru ;–), jakiś IMO ? Masz drugi kluczyk ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 31 gru 2011, 11:55

albo wtyk na rozruszniku nie ma styku.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marbles4 » 31 gru 2011, 12:13

JohnnyB napisał(a):Jak aku jest padnięty wskazówki na liczniku zachowują się jak w Subaru ;–), jakiś IMO ? Masz drugi kluczyk ?


Faktycznie, wskazówki poszły jak w Subaru:) Spróbuje drugim kluczykiem – a co to może konkretnie zmienić?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2011, 21:33
Posty: 4

Postprzez Grzyby » 31 gru 2011, 12:18

Marbles4 napisał(a):a co to może konkretnie zmienić?

Nic :P

Doładuj akumulator. Jak wskazówki robią sobie wędrówkę to oznacza że jest rozładowany.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 31 gru 2011, 13:34

W poprzednim samochodzie też tak miałem z wskazówkami.

Z ciekawości co jest powodem, że zegary wariują ? Niskie napięcie i świruje elektronika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 31 gru 2011, 13:53

Ale że dlaczego od razu "wariują" czy "elektronika świruje"?
Może po prostu tak jest specjalnie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 31 gru 2011, 17:00

Hubix napisał(a):..co jest powodem, że zegary wariują ? Niskie napięcie i świruje elektronika ?

tak, zbyt niskie napięcie a abaterii, szczególnie po/podczas próby rozruchu silnika.
wtedy to prąd zwarcia (prawie) tak mocno obciąża baterie, która to nie daje sobie rady z takim obciążeniem, jeśli jest ona wyładowana, uszkodzona lub wyeksplatowana
P.S.
i tu info, co do obsługi akumulatorów
Bateria nie niszczy się tylko wtedy, kiedy jest na maxa naładowana, ale nie oznacza to, że należy ją przeładowywać.
inne stany powodują jej zużywanie się..
ważne jest również, aby stan elektrolitu nie był za niski...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JohnnyB » 2 sty 2012, 13:25

Marbles4 napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Jak aku jest padnięty wskazówki na liczniku zachowują się jak w Subaru ;–), jakiś IMO ? Masz drugi kluczyk ?


Faktycznie, wskazówki poszły jak w Subaru:) Spróbuje drugim kluczykiem – a co to może konkretnie zmienić?


Dwa przypadki podałem:
1. Wskazówki jak w subaru – akumulator,
2. Jeśli wskazówki OK, to może to wina Immobilizera, sprawdź drugim kluczykiem,
;–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez koder » 18 maja 2012, 23:19

Witajcie. Chcę nawiązać do wątku.
Opiszę Wam mój problem, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem.
Mam mazdę 6 2,0 diesel, 143 KM 2007r. Po wyjściu z pracy, siadam do auta przekręcam kluczyk, na tablicy oświeciły się kontrolki te które powinny oraz zaczął migać DPF. Odpaliłem silnik reszta kontrolek pogasła oprócz kontrolki z symbolem silnika (ta żółta). Wyłączyłem silnik i ponownie spróbowałem go odpalić. Niestety silnik już nie ruszył. Rozrusznik pracuje, aku naładowany na bank. Po przekręceniu kluczyka lampka z DPF raz się oświeca i miga raz nie. Auto na lawetę i do ASO. Podłączyli kompa i odczytali takie kody błędów: P1329, P0628. Skasowali błędy – dalej kręci ale nie pali. Przy mnie facio sprawdził paliwo czy dochodzi- jest. Następnie zmostkował alarm bo myślał, że się uszkodził i odciął zapłon-nic. Ręce rozłożył i powiedział, że musi szukać. Zwinąłem manele, pojechałem do domu i czekam.
Auto posiadam od czterech lat ale taki numer wyciął mi pierwszy raz. Nadmienię, że robię raczej krótkie trasy. Auto ma przejechane dopiero 64 tyś. km. Jeżeli ktoś mógł by mi coś podpowiedzieć byłbym wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 21:46
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps

Postprzez Wojtek » 19 maja 2012, 00:47

koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 19 maja 2012, 11:03

Wojtek napisał(a):
koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )
w dieslu jes tylko wtryskowa
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez koder » 19 maja 2012, 12:07

Enduro napisał(a):
Wojtek napisał(a):
koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )
w dieslu jes tylko wtryskowa
pozdr.
E
Enduro napisał(a):
Wojtek napisał(a):
koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )
w dieslu jes tylko wtryskowa
pozdr.
E


czy mógłbyś rozwinąć ten wątek... troszkę jaśniej plizzz
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 21:46
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps

Postprzez Enduro » 19 maja 2012, 13:37

koder napisał(a):...
czy mógłbyś rozwinąć ten wątek... troszkę jaśniej plizzz

w silnikach benzynowach jest pompa paliwa, ktora to pompuje paliwo ze zbiornika do systemu zasilania (gaznik lub wtrysk)
w dieslu jej nie ma, bo jest pompa wtryskowa, ktora to zassysa paliwo ze zbiornika
spreza i podaje do listwy wtryskowej, choc sa auta, ktore maja dodatkowo pompe paliwa w zbiorniku,
no ale nie mazda..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 19 maja 2012, 23:06 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 19 maja 2012, 22:54

Enduro napisał(a):w dieslu jes tylko wtryskowa

no wlasnie... <oczy>
skad sa te bledy? :>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez koder » 20 maja 2012, 12:41

Dzięki za wyjaśnienie ale ...ja mam ciągle wątpliwości do tej pompy jaka by nie była.
Otóż nie pisałem o tym ale po dowiezieniu auta do serwisu oprócz rzeczy które ten mechanik sprawdził było jeszcze coś takiego: ściągnął osłonę z silnika, odkręcił jeden z dolotów paliwa(patrząc na silnik pierwszy z lewej) i kazał mi przekręcić kluczykiem w celu zapalenia silnika. Paliwo wypłynęło....
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 21:46
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6