gaśnięcie świateł przy ruszaniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez duh » 5 kwi 2012, 17:43

Cześć,
Mój problem jest następujący: podczas ruszania na zbyt niskich obrotach (czasem się zdarzy, np pod górkę), przygasają światła. inne odbiorniki, w tym radio spokojnie działają bez zakłóceń. Co może być problemem? Dodam jeszcze, że przy ruszaniu czasami trudno zsynchronizować sprzęgło z gazem, tzn. po dodaniu gazu tam gdzie zazwyczaj auto zazwyczaj zaczyna brać, jest spadek obrotów i zamiast przybierać, silnik zaczyna sie dławić. Trzeba wtedy mocniej depnąć na gaz, ale wtedy obroty skaczą gwałtownie, a na półsprzęgle wiadomo czym to się może skończyć – już coś zajeżdża. Jeżdżę ponad 10 lat i nigdy podobnego problemu nie miałem w żadnym samochodzie a tu taki klops.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez Marek 161BD081 » 6 kwi 2012, 09:25

Poszukaj na Forum na temat regulacji czujnika TPS.
Moim zdaniem warto sprawdzić byłoby jego ustawienie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez szuwar1978 » 6 kwi 2012, 10:48

Ja proponuje umyc przeplywomierz, przepustnice, zrobic reset kompa i sprawdzic po tym obroty biegu jalowego w trybie serwisowym
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez duh » 6 kwi 2012, 16:26

Przepustnice i przepływkę czyściłem tydzień temu, tyle że bezskutecznie próbuję się dowiedzieć na forum w jaki sposób wyregulować obroty biegu jałowego. koledzy odsyłają do postów, gdzie raz jest mowa o ustawianiu przy włączonych wszystkich odbiornikach, a raz przy wszystkich wyłączonych <glupek2> . popraw mnie proszę jeśli się mylę: reset kompa to po prostu odłączenie aku na kilka minut, tryb serwisowy to praca na biegu jałowym przy wyłączonych odbiornikach, a ustawienie obrotów to automatyka samego auta? Sory że tak pytam o wszystko jak blondynka co pewnie drażni co po niektórych forumowiczów, ale w kwestii naprawy auta raczkuję jak syjamskie bliźnięta. Pozdro!
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez szuwar1978 » 6 kwi 2012, 17:29

Reset kompa – odłącz akumulator (wystarczy –) i wciśnij pedał hamulca na min 30 sekund. Tryb serwisowy robi się poprzez zwarcie w gnieździe diagnostycznym styków TEN + GND co to daje a to że komputer pomija czujniki i między innymi silniczek krokowy i można śrubą na przepustnicy ustawić obroty. Jak zerkniesz na przepustnicę na samej górze jest taka jak gdyby wystająca rura a w środku jest śruba i tą śrubą ustawia się obroty. Gniazdo diagnostyczne jest w komorze silnika obok akumulatora na pewno znajdziesz. Robisz zworkę np z spinacza i mostkujesz tak http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... BrBnOlJjsU

i wtedy zobacz jakie masz obroty.
Ja jak ustawiam mam włączone światła i nawiew na 1 bieg.

Druga sprawa to jak czyściłeś przepływkę??? Tam są dwa miejsca do wyczyszczenia (czujnik temp. powietrza i ilości zasysanego powietrza). Czujnik temperatury to taka kulka na zewnątrz (jak bursztyn) natomiast w środku w rurce są jeszcze rezystory ( takie dwa druciki) i je też trzeba bardzo delikatnie wyczyścić a przy okazji może sprawdzić czy są całe....
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez duh » 6 kwi 2012, 17:40

Przepływkę czyściłem, tak jak opisałeś: zarówno czujnik temperatury jak i te dwa cienki druciki w środku. Dzięki wielkie za szczegółowy opis, może jeszcze przed świętami uda się pobawić.
Z innej beczki – przy czyszczeniu przepustnicy łatwo zauważyć że w kolektorze ssącym jest tyle samo, jak nie więcej syfiastego nagaru. Co myślisz o rozmontowaniu układu i wyczyszczeniu całego kolektora? Jest sens się z tym bawić? Będą jakieś efekty? Zastanawiam się nad tym, bo może nie warto, mnóstwo z tym roboty, a poza tym może coś się uszkodzić przy takich akrobacjach...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez szuwar1978 » 6 kwi 2012, 17:50

Ja przepustnicę czyściłem demontując ją ale można bez .... Ja bym niczego nie rozbierał bo i tak nie dojdziesz wszędzie. Najlepiej kupić dobry środek w spray do czyszczenia przepustnicy i na uruchomionym silniku wszystko porządnie przemyć....
Jeszcze jedna sprawa to sprawdź sobie dokładnie tą rurę karbowaną od filtra do przepustnicy lubi pękać i wtedy silnik łapie lewe powietrze i też się dzieją cuda....
Pozdrawiam

i piszesz że ciężko Ci się rusza sprzęgło w mazdach jest sterowane hydraulicznie i może warto też zmienić płyn w układzie jak i sprawdzić czy nie ma wycieków na pompie (jak zerkniesz na pedał sprzęgła to za nim jest taki bolec który wchodzi w pompę) zobacz czy nie ma wycieków, i na wysprzęgliku jest przykręcony do skrzyni od strony chłodnicy. Może się sprzęgło zapowietrza???
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez duh » 6 kwi 2012, 17:59

Rura jest cała – co prawda widać już na niej ząb czasu, guma na sfalowaniach zaczyna się kruszyć, ale dziury nie ma. Co do wtryskiwania czegokolwiek do przepustnicy i kolektora, to nie ma ryzyka że odspojony nagar wymieszany z tym środkiem poleci do mieszanki a później na cylindry? Wydaje mi się to trochę ryzykowne...
Na innych forach (niemadziowych;)) widziałem fotorelacje z czyszczenia kolektora ale w dizlach – wygląda to tam troche inaczej niż w madzi, ale patrząc na fotki, to rury kolektorów od dizli sa zapchane do niemożliwości – fakt, ropa zamiast benzyny, ale jak sprawdzić to u siebie bez rozbierania całego układu...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez szuwar1978 » 6 kwi 2012, 18:06

w dieslu jest inna sprawa.... kolektor jest zawalony przez zawór EGR.... opary oleju które idą przez odmę łączą się ze spalinami które są podawane przez zawór EGR i powstaje maź która oblepia kolektor. W dieslu jest więcej sadzy w spalinach i dlatego taki efekt....
Tu w zupełności wystarczy preparat i bez obaw nic się nie stanie....
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez decadent » 6 kwi 2012, 20:18

Duh, ile razy trzeba Ci pisać to samo ? Nie wierzysz to sprawdź sam i nie zawracaj .... Regulujesz wolne obroty przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i basta, tak mówi instrukcja, no chyba że jesteś zaawansowanym kombinatorem magikiem.
O czyszczeniu przepustnicy tez jest obszerny wątek – wszystko tam opisałem. Robiłem te operacje nawet w autach moich znajomych. Najlepiej wyczyścić ją najpierw ręcznie, dokładnie krokowiec, a potem dodatkowo specjalnym środkiem na pracującym silniku (wtedy przeczyści się trochę kolektor i wtryski również).
Jeżeli masz obawy to zostaw to komuś kto się na tym zna. Tysiąc razy było pisane, że nic się nie zasyfi i nie popsuje przy czyszczeniu dedykowanym środkiem na pracującym silniku, pod warunkiem, że wykonamy wszystko z głową i poprawnie.... żadna filozofia...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez duh » 6 kwi 2012, 21:55

I po co te nerwy... Kulturalnie prowadzi się dialog z kolegą Szuwarem, czerpie z doświadczenia. Po to jest forum żeby nawet 100 razy pytać o to samo, sprawdzić przypuszczenia a wszystko po to żeby naprawić i nie sp...lić. Pomogłeś komuś już w tej sprawie to spoko – może teraz ta osoba pomaga mi. I forum sobie żyje własnym życiem, tematy co jakiś czas się odnawia, ktoś czuje satysfakcje że komuś w jakiś sposób pomógł, a kto inny jest zadowolony, bo rozwiązał problem. Nie rozumiem tej irytacji... może powinno się podzielić forum dla tych z 10 levela i początkujących bo chyba tu jest problem – tylko jak wtedy dzielić sie doświadczeniem?

Sory jeśli ktoś się poczuł urażony pisaniem o czymś innym niż mazda, ale musiałem to skomentować. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez decadent » 7 kwi 2012, 13:21

Jakie tam nerwy... Jakbym nie chciał pomóc to był wcale nie napisał. To było lajtowe lekkie poddenerwowanie.. spoko ni ma sprawy
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez duh » 10 kwi 2012, 08:32

Oka, krokowiec czysty, obroty wyregulowane do 750 – tyle tylko ze dość długo opada do tego poziomu po odpaleniu (przy starcie ok. 1500 i leci w dół dopiero po ruszeniu). Ale światła już nie gasną, także wtedy kiedy obroty już się unormują. Dzięki za pomoc wszystkim <jupi>
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323