Szum po stronie paska wieloklinowego

Postprzez bsosieccy » 12 mar 2012, 12:17

Witam serdecznie
Od paru dni zaraz po odpaleniu silnika słyszę szum z okolicy paska wielorowkowego. Szum trwa zaledwie 1 minutę tak jak by któreś łożysko potrzebowało nasmarowania albo zagrzania. Jak myślicie co to?
Czy napinacz, pompa lub coś innego.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez martin77 » 12 mar 2012, 12:29

Kiedy ostatni raz wymieniales rolki i paski przy jakim przebiegu(rok temu dwa?)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez bsosieccy » 12 mar 2012, 12:48

Sęk w tym że auto mam miesiąc. Jeszcze nic nie robiłem. Po zakupie wszystko było OK. Dopiero po tych siarczystych mrozach szum jest słyszalny. Sugerujesz wymianę rolek, ile ich jest bo mi sie wydaje że jedna od napinacza a pozostałe to koło z pompy wody,wału, alternatora i klimy. Tyle widzę od góry. Paski widać że są OK. Jeszcze raz napiszę że szum trwa około 1 minuty i zanika. Czyli to objaw łożyska tylko którego
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez kixi4 » 12 mar 2012, 18:26

Witam! W poprzednim aucie miałem podobnie po odpaleniu jakisz czas hałas po chwili się uspokajał, okazało się żę rolka napinająca paska rozrządu była na wykończeniu!!! Lepiej to sprawdź bo przez głupotę można zepsuć silnik! Ty chyba rozrząd masz na łańcuchu to zostaje rolka paska akcesoriów, ale po zatarciu też może zerwać pasek..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 21:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Andre2828 » 13 mar 2012, 22:52

Nie wiem jak to jest w benzynowych silnikach-ja w swoim dieslu wymieniłem łożyska jak opisane
viewtopic.php?t=58159&start=20
i zrobiła się cisza(za kwotę 52 złote i pół godziny w warsztacie).Rolka prowadząca(zamiennik)miała kosztować ponad 100 złotych,a rolka napinacza(też zamiennik) 760.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 10:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez bsosieccy » 14 mar 2012, 09:15

Dzisiaj się za to zabiorę. Będę ściągał paski aby sprawdzić łożyska. Dam znać co było powodem szumu
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez bsosieccy » 14 mar 2012, 10:25

bsosieccy napisał(a):Dzisiaj się za to zabiorę. Będę ściągał paski aby sprawdzić łożyska. Dam znać co było powodem szumu


Wszystko wiadomo. Rolka napinacza ma okropny luz. Dzwoniłem do Inter-cars i cena to 350zł z SKF. Zastanawiam się nad wymiana samego łożyska tylko muszę się do niego dobrać. A może ktoś to robił?
Andre2828 tak zrobił tylko w swoim dieslu. Może w benzynie też istnieje taka możliwość

Jeszcze jedno. W serwisie Mazdy dowiedziałem się że napinacz kosztuje 1200zł, nie występuje w zamienniku z racji że jest hydrauliczny, nawet samych rolek nie ma. Przy wymianie napinacza należy wymienić paski. Co o tym sądzicie. W Inter-cars jest SKF a oni twierdza że nie występuje???
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez Wojtek » 14 mar 2012, 16:46

bsosieccy napisał(a):W serwisie Mazdy dowiedziałem się że napinacz kosztuje 1200zł, nie występuje w zamienniku z racji że jest hydrauliczny, nawet samych rolek nie ma. Przy wymianie napinacza należy wymienić paski. Co o tym sądzicie. W Inter-cars jest SKF a oni twierdza że nie występuje???

o jakim silniku Ty piszesz? <oczy>
ps. w ASO nie wystepuja zadne zamienniki... tylko cale czesci – oryginalne...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andre2828 » 14 mar 2012, 20:07

bsosieccy napisał(a):
Wszystko wiadomo. Rolka napinacza ma okropny luz

Odkręć tylko rolkę(śruba na środku rolki-klucz 14)napinacza i rolkę "stałą"(prowadzącą,też klucz 14)-zobaczysz łożyska-umiejętnie potraktuj je młotkiem w celu wybicia.Wg mnie nie ma sensu zmiany napinacza,chyba,że benzyna ma inaczej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 10:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez bsosieccy » 15 mar 2012, 08:50

Wojtek napisał(a):
bsosieccy napisał(a):W serwisie Mazdy dowiedziałem się że napinacz kosztuje 1200zł, nie występuje w zamienniku z racji że jest hydrauliczny, nawet samych rolek nie ma. Przy wymianie napinacza należy wymienić paski. Co o tym sądzicie. W Inter-cars jest SKF a oni twierdza że nie występuje???

o jakim silniku Ty piszesz? <oczy>
ps. w ASO nie wystepuja zadne zamienniki... tylko cale czesci – oryginalne...


Wojtek i tu się mylisz. W Katowicach po rozmowie z pracownikiem serwisu zaproponował mi paski zamienne a napinacz tylko w oryginale gdyż w zamienniku nie występuje (brak wiedzy? – http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O ).
Serwisy mogą już sprzedawać części zamienne tylko trzeba się o to upomnieć.

Edit:

Andre2828 napisał(a):
bsosieccy napisał(a):
Wszystko wiadomo. Rolka napinacza ma okropny luz

Odkręć tylko rolkę(śruba na środku rolki-klucz 14)napinacza i rolkę "stałą"(prowadzącą,też klucz 14)-zobaczysz łożyska-umiejętnie potraktuj je młotkiem w celu wybicia.Wg mnie nie ma sensu zmiany napinacza,chyba,że benzyna ma inaczej...


Andre2828 jutro się za to zabieram i napiszę czy problem rozwiążę. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez martin77 » 15 mar 2012, 11:15

Kiedys jak mialem M6 to tez mialem problem z rolka napinacza nie bylo zamiennikow a napinacz kosztowal okolo 1000 zloty,ale na szczescie kumaty sprzedawca w intercarsie znalazl zamiennik od forda MK za 120 zloty chyba od mondeo pasowal idealnie!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez bsosieccy » 16 mar 2012, 14:40

I już po kłopocie.
10 minut roboty, koszt 15zł za łożysko i 3zł za browar po udanej naprawie <lol>
Podaję symbol łożyska 6203-2RSH/C3 z SKF, a było 6203DUL1 z NSK.
Teraz mogę się cieszyć odgłosem czystej pracy silnika <jupi>
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez brencik » 16 mar 2012, 23:30

Oczywiscoe wiaodmo jak ASO oszukuja klientow naciagajac na jedynie słuszne "oryginalne" czesci.
Kolega szukal bezpeicznika do Toyoty Corolli, w ASO pwoiedzieli ze 120zl i 2 tygodnie czekania. Poejach do sklepu za rogiem, zaplacil 10zl i mial od reki. Identyczny. Chciałoby sie pwoiedziec: http://www.youtube.com/watch?v=yBpvEKpjcdI&t=1m35s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez uciu » 16 mar 2012, 23:39

bsosieccy napisał(a):Podaję symbol łożyska 6203-2RSH/C3 z SKF, a było 6203DUL1 z NSK.
Teraz mogę się cieszyć odgłosem czystej pracy silnika <jupi>


łatwo zeszło?
Kupowałeś w intecarsie?
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez bsosieccy » 17 mar 2012, 10:36

uciu napisał(a):
bsosieccy napisał(a):Podaję symbol łożyska 6203-2RSH/C3 z SKF, a było 6203DUL1 z NSK.
Teraz mogę się cieszyć odgłosem czystej pracy silnika <jupi>


łatwo zeszło?
Kupowałeś w intecarsie?


Wybiłem bez problemów i uszkodzeń koła. To samo mogę powiedzieć o zamontowaniu. Jeśli ktoś dysponuje prasą to myślę że jeszcze prościej będzie.
Łożysko zakupiłem w hurtowni łożysk i pasków w Tychach http://www.artis.tychy.pl/index.htm
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy