Witam, zbliza mi sie przebieg 120.000 km i mam pytanie:
Co powinienem przy tym przebiegu wymienic?
dodam ze samochod to M5 silnik 2,0 benzyna rocznik 2005. Wiem, ze rozrzad dziala na lancuchu, wiec co z pompa wodna?
mysle, ze juz jest czas na nowy pasek klinowy i chyba na nowe rolki od paska tez...
co z plynami? Moze jeszcze o czyms zapomnialem... a moze narazie jeszcze nie mam potrzeby robienia czegokolwiek! Prosze o podpowiedzi, gdyz niedlugo czeka mnie daleka rodzinna podroz i nie chce miec zadnych niespodzianek!!!
Z gory dziekuje!
Zakres przeglądu przy 120.000 km M5 Pb
Strona 1 z 1
wszystko zależy, od jak dawna masz auto, i co dotychczas w nim robiłeś.
Pompa wody jest na pasku od alternatora, choć IMO powinna wytrzymaćtrochę nawet 200 tys. Jeśli pasek, to oba razem z drugim paskiem od klimy – pasek klimy jest na rolce po zewnętrznej a nie ma napinacza, nie da się go łatwo zdjąć. Producent zaleca zdjęcie starego porzez przeciecie go. Zanim przystąpisz do wymiany paska alternatora zobacz wskaźnik jego rozciągnięcia na napinaczu (wskaźnik jest na obudowie napinacza paska- najwyżej ulokowana rolka. Możesz też kluczem 12 poluzować napinacz wychlając rolkę w kierunju szyby i zdjąć pasek a następnie sprawdzić czy napinacz nie ma na rolce luzów lub nie szumi wtedy do wymiany.
Plyn chłodnicy wypadałoby zmienić co 3 sezony. Zblizająca się zima jest ku temu dobrą podstawą jeśli jeszcze nie zmieniałeś.
W płynach wspomagania/hamulcowym jeżeli w zbiorniczkach na powierzchni nie wytrąca się woda, to uzupełnij poziom. Wspomaganie z resztą by szwankowało – wyskakiwałby błąd, gdyby gęstość oleju w elektropompie była inna niż typowa dla ďextronII.
Wymień olej w silniku, sprawdź stan hamulców, zapakuj rezerwowe bezpieczniki, trochę oleju do wspomagania i silnikowego na ewentualne dolewki i w drogę.
Przy 120000 może się już odzywać zawieszenie, jeśli jeździł w PL, zwłaszcza drążki kierownicze. Jeśli jednak nie ma luzów i nie pukają to, z resztą bym czekał do wiosny – jak coś ma się wysypać to zrobi to najpewniej po zimie.
Pozdrawiam
Pompa wody jest na pasku od alternatora, choć IMO powinna wytrzymaćtrochę nawet 200 tys. Jeśli pasek, to oba razem z drugim paskiem od klimy – pasek klimy jest na rolce po zewnętrznej a nie ma napinacza, nie da się go łatwo zdjąć. Producent zaleca zdjęcie starego porzez przeciecie go. Zanim przystąpisz do wymiany paska alternatora zobacz wskaźnik jego rozciągnięcia na napinaczu (wskaźnik jest na obudowie napinacza paska- najwyżej ulokowana rolka. Możesz też kluczem 12 poluzować napinacz wychlając rolkę w kierunju szyby i zdjąć pasek a następnie sprawdzić czy napinacz nie ma na rolce luzów lub nie szumi wtedy do wymiany.
Plyn chłodnicy wypadałoby zmienić co 3 sezony. Zblizająca się zima jest ku temu dobrą podstawą jeśli jeszcze nie zmieniałeś.
W płynach wspomagania/hamulcowym jeżeli w zbiorniczkach na powierzchni nie wytrąca się woda, to uzupełnij poziom. Wspomaganie z resztą by szwankowało – wyskakiwałby błąd, gdyby gęstość oleju w elektropompie była inna niż typowa dla ďextronII.
Wymień olej w silniku, sprawdź stan hamulców, zapakuj rezerwowe bezpieczniki, trochę oleju do wspomagania i silnikowego na ewentualne dolewki i w drogę.
Przy 120000 może się już odzywać zawieszenie, jeśli jeździł w PL, zwłaszcza drążki kierownicze. Jeśli jednak nie ma luzów i nie pukają to, z resztą bym czekał do wiosny – jak coś ma się wysypać to zrobi to najpewniej po zimie.
Pozdrawiam
kredyty hipoteczne – mieszkaniowe, remontowe, konsolidacyjne – cała Polska;
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
- Od: 2 sie 2011, 15:34
- Posty: 33
- Skąd: Łódź/Warszawa
- Auto: MZR 2.0 DOHC 110 kW LF-DE
Yaris 1.0
martin77 napisał(a):Witam zbliza mi sie przebieg 120.000 km i mam pytanie:
Co powinienem przy tym przebiegu wymienic?
jak zwykle:
– olej, filtry olejowy i powietrza
– sprawdzic zawieszenie i wszystkie weze (ukladu chlodzenia i wspomagania)
ponadto nalezy:
– sprawdzic czy nie slychac klepania zaworow... jezeli slychac juz, to do regulacji... obowiazkowo...
– swiece – wymiana – obowiazkowo
– sprawdzic EVAP system
– dodatkowo zwrocic uwage na stopien zuzycia paskow...
Chooper napisał(a):Jeśli pasek, to oba razem z drugim paskiem od klimy
no i oczywiscie na lozyska rolek...
pozdrawiam
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
martin77 napisał(a):Dziekuje za odpowiedz
a prosze
martin77 napisał(a):jeszcze male pytanko,jakie proponujecie rolki,napinacz i paski,moze jakas przyblizona suma w/w czesci???
eee... mysle, ze to pytanie nadaje sie juz na oddzielny watek... ale zanim go zalozysz... sprawdz czy bedziesz potrzebowac ten zakres prac
watek uwazam za wyczerpany
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości