Skrzynia biegów. Chrobotanie i kłopoty z włączeniem biegu (z 1 na 2) – Rozwiązanie
Witam w mojej Madzi nadal potrafi "zgrzytnac" dwojka a mam przejechane 15 tys km.Ale tylko przy dynamicznej i szybkiej zmianie z jedynki na dwojke,jezeli robie to wolniej to nie ma problemow.Z reszta biegow jest ok.Co do dynamiki i spalania.Mysle ze jezeli chodzi o dynamike (zwawosc,przyspieszenie,wkrecanie sie na obroty)to nie zauwazylem zadnej widocznej poprawy.Co do spalania,owszem pali mi troszeczke mniej(okolo 0,5 litra)ale rzadko kiedy udaje mi sie zejsc po miescie ponizej 8-8,5 litra.Trasa natomiast przy oszczednej jezdzie(po Polsce) potrafi spalic nawet 5,5 litra,nizej nie zejdzie Trasa autostradowa przy sredniej predkosci 100 km/h okolo 6-6,5 litra.Korozja drzwi tylnych-nie zauwazylem zadnych niepokojacych sladow i ogniska korozji(oby tak zawsze).Pozdrawiam
- Od: 13 mar 2009, 13:03
- Posty: 64
- Skąd: Bielsko-Biala
- Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008
Witam,
Opisze swój problem dla przestrogi innych, żeby wiedzieli na co zwrócić uwagę.
Od pewnego czasu, pojawił się u mnie problem z przełożeniem (włączeniem drugiego biegu, czyli ze zmianą z 1 na 2...
Wtedy to zdarzały się chrobotania, a na dźwigni biegów "czuć" było, bez wyraźnego dźwięku przejście z biegu na bieg i obrót zębatek. Problem zgłosiłem do serwisu (ASO Belgia). Podczas wizyty została przeprowadzona jazda próbna z właścicielem serwisu, a następnie sprawa została opisana i przekazana do oceny Mazda Belgium.
Decyzja Mazdy Belgia:
Wyznaczono procedurę naprawy, wyeliminowania usterki:
1 – wymiana oleju na gęściejszy
2 – wymiana 1 i 2 biegu
3 – jak nie podziałają powyższe, to całkowita wymiana skrzyni biegów (raczej nie będzie )
Olej został wymieniony, ale po przejechaniu ponad 1000km stwierdzono brak poprawy...
Została podjęta decyzja o wymianie 1 i 2 biegu, a przy okazji (z zalecenia Mazdy Belgia) zostały wymienione również synchronizatory 1,2,3,4 .
Jak na tą chwile jest lepiej, choć póki silnik i skrzynia są zimne np. po dłuższym postoju, to drążek stawia lekkie opory (ciężej chodzi)...
ale cieszę się, że póki co nic nie chrobocze.
Dodaje zdjęcia mojej skrzyni:
najważniejsze ze jest tam widoczne pękniecie na zębatce, które było prawdopodobnie winowajca.
ps. Nie chce nawet myśleć co by było jakby to pękło całkowicie
Wszystko wykonane na gwarancji.
Pozdrawiam
Marian
ps2. Wojtek, ewentualnie popraw nazwę tematu jak nie będzie prawidłowa lub utrudniać ewentualne wyszukanie.
Opisze swój problem dla przestrogi innych, żeby wiedzieli na co zwrócić uwagę.
Od pewnego czasu, pojawił się u mnie problem z przełożeniem (włączeniem drugiego biegu, czyli ze zmianą z 1 na 2...
Wtedy to zdarzały się chrobotania, a na dźwigni biegów "czuć" było, bez wyraźnego dźwięku przejście z biegu na bieg i obrót zębatek. Problem zgłosiłem do serwisu (ASO Belgia). Podczas wizyty została przeprowadzona jazda próbna z właścicielem serwisu, a następnie sprawa została opisana i przekazana do oceny Mazda Belgium.
Decyzja Mazdy Belgia:
Wyznaczono procedurę naprawy, wyeliminowania usterki:
1 – wymiana oleju na gęściejszy
2 – wymiana 1 i 2 biegu
3 – jak nie podziałają powyższe, to całkowita wymiana skrzyni biegów (raczej nie będzie )
Olej został wymieniony, ale po przejechaniu ponad 1000km stwierdzono brak poprawy...
Została podjęta decyzja o wymianie 1 i 2 biegu, a przy okazji (z zalecenia Mazdy Belgia) zostały wymienione również synchronizatory 1,2,3,4 .
Jak na tą chwile jest lepiej, choć póki silnik i skrzynia są zimne np. po dłuższym postoju, to drążek stawia lekkie opory (ciężej chodzi)...
ale cieszę się, że póki co nic nie chrobocze.
Dodaje zdjęcia mojej skrzyni:
najważniejsze ze jest tam widoczne pękniecie na zębatce, które było prawdopodobnie winowajca.
ps. Nie chce nawet myśleć co by było jakby to pękło całkowicie
Wszystko wykonane na gwarancji.
Pozdrawiam
Marian
ps2. Wojtek, ewentualnie popraw nazwę tematu jak nie będzie prawidłowa lub utrudniać ewentualne wyszukanie.
Ostatnio edytowano 3 lip 2013, 08:57 przez bieski, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem ;)
Powód: poprawilem ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
zgroza. Oby to był odosobniony przypadek. u mnie, w te aktualne mrozy, biegi wskakują inaczej, ciężej niż w lato, ale nie jest źle... ufff
-
Kamil
Marianek napisał(a):jest tam widoczne pękniecie na zębatce, które było prawdopodobnie winowajca.
no to teraz wszyscy co maja problemy z zalączeniem dwojki... prosze sprawdzcie swoje skrzynie pod tym katem...
ps. Marianek, klubowicze moga wrzucac zdjecia na forum
ps.2. mam nadzieje, ze to wlasnie byla przyczyna...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tomek6 napisał(a):byłby spory stres żeby to naprawić w naszych ASO
Moze i tak, ale co maja powiedziec Ci co maja juz auto po gwarancji
Tutaj taka naprawa na koszt wlasny nie nalezalaby do najtanszych
zielony110 napisał(a):Moze i tak, ale co maja powiedziec Ci co maja juz auto po gwarancji
chyba, ze okaze sie, ze winna jest wadliwa produkcja...
wtedy bedzie recall... dla wszystkich
ale gdybanie zostawmy... miejmy tylko nadzieje, ze jest to odosobniony przypadek...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):chyba, ze okaze sie, ze winna jest wadliwa produkcja... wtedy bedzie recall... dla wszystkich
Na LA4A-EL nie było żadnego recall'u, a te skrzynie padały jak muchy .
the right man in the wrong place...
Tomek6 napisał(a): bo myślę, że byłby spory stres żeby to naprawić w naszych ASO.
Zawsze teraz się można poprzeć Mazda Belgium niech wyślą wyślą zapytanie,
w razie potrzeby służę pomocą podam swój VIN do kontaktu
zielony110 napisał(a):Tutaj taka naprawa na koszt własny nie nalezalaby do najtanszych
Faktura opiewała na sumę 2345.47eur
glowasiek napisał(a):no to sie nie popisali
Wojtek napisał(a):chyba, ze okaze sie, ze winna jest wadliwa produkcja...
wtedy bedzie recall... dla wszystkich
Myślę ze to wada materiałowa,a zębatką poleci zapewne do Japonii na kontrole
i wtedy się okażę,każdemu producentowi się zdarza,ważne jaka jest jego reakcja na to.
Ale nie sadze ze to będzie jakiś problem bo to pewnie odosobnione przypadki nie jakaś masówka.
A nie zdarzył się chyba jakiś przypadek masowego sypania się skrzyń.
A co ważniejsze nie każdemu to przeszkadza.
Moja zona jest przeczulona na wszystkie stuki póki i inne tam i głownie dlatego bardziej się tez tym zainteresowałem,wiecie jak z kobieta jest
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Niestety problem powrócił .
Myślałem ze to problem mrozów jakie były bo każdemu ciężej skrzynie chodziły,
ale po ociepleniu było tak samo.
Madzia dziś trafiła już na warsztat,zgodnie z procedura Mazdy Belgium została zakwalifikowana do wymiany w celu usunięcia usterki,na zamówioną skrzynie czekaliśmy 3 tygodnie z tego
ja tydzień w Polsce bylem.
W czwartek odbiór poinformuje co i jak.
Myślałem ze to problem mrozów jakie były bo każdemu ciężej skrzynie chodziły,
ale po ociepleniu było tak samo.
Madzia dziś trafiła już na warsztat,zgodnie z procedura Mazdy Belgium została zakwalifikowana do wymiany w celu usunięcia usterki,na zamówioną skrzynie czekaliśmy 3 tygodnie z tego
ja tydzień w Polsce bylem.
W czwartek odbiór poinformuje co i jak.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
koledzy... rady typu "ja wymienilem olej i pomoglo" w tym watku...
...maja sie tak jak wymiana akumulatora do braku plynu do spryskiwacza szyb...
1. posty na temat wymiany oleju przenioslem do poprawnego watku: jaki olej do skrzyni polecacie?
2. prosze, piszcie na tematy, a nie gdzie popadnie... bo sami sobie robicie balagan...
ps. Marianek, czy mozesz podsumowac prace skrzyni po kilku miesiecznym okresie uzytkowania?
...maja sie tak jak wymiana akumulatora do braku plynu do spryskiwacza szyb...
1. posty na temat wymiany oleju przenioslem do poprawnego watku: jaki olej do skrzyni polecacie?
2. prosze, piszcie na tematy, a nie gdzie popadnie... bo sami sobie robicie balagan...
ps. Marianek, czy mozesz podsumowac prace skrzyni po kilku miesiecznym okresie uzytkowania?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):ps. Marianek, czy mozesz podsumowac prace skrzyni po kilku miesiecznym okresie uzytkowania?
Raczej kilometrów Jest super,nie ma poprzednich problemów,skrzynia chodzi jak należy przejechane nie cale 4tysiace.
Zobaczymy jeszcze jak będzie w zimę kiedy temperatury spadną, ale nie sądzę żeby problem powrócił .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
A u mnie po przebiegu 16 tys km odzywa się głośne sprzęgło nie wspominając o skrzyni biegów która przy zmianie biegu z z 1 na 2 i z 2 na 3 haczy. Po wizycie w aso dowiedziałem się że nie jestem odosobnionym przypadkiem a co najgorsze ze Mazda uważa ze ten typ tak ma! Przestrzegam wszystkich przed zakupem tego auta nawet nowego choć jest takie ładne!
-
Decik
Decik napisał(a):Po wizycie w aso dowiedziałem się że nie jestem odosobnionym przypadkiem a co najgorsze ze Mazda uważa ze ten typ tak ma!
Mazda tak nie uważa a wiem to po swoim przykładzie. Dostałeś opinie odmowy naprawy od ASO na papierze?
Winę raczej trzeba pokładać w twoim serwisie itd.
Decik napisał(a):Przestrzegam wszystkich przed zakupem tego auta nawet nowego choć jest takie ładne!
Zmień serwis to i spojrzenie na markę się może zmieni.
Czytając wiele for tematycznych,również innych marek i niestety taka beznadziejna jest sytuacja w Polsce żeby klient zostawił jak najwięcej kasy w ASO,a centrala wygenerowała jak największy przychód.
Raczej w maja to czy klient wróci do marki.
Oczywiście są ASO (wszystkich marek) które cenią sobie klientów ale póki co w PL jest ich mało.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Decik napisał(a): nie wspominając o skrzyni biegów która przy zmianie biegu z z 1 na 2 i z 2 na 3 haczy.
Rozwiazaniem problemu jest wymiana oleju w skrzyni Wystarczy poczytac niektore tematy na forum zanim zacznie sie glosic dziwne teorie. Jest dokladnie tak jak polak pisze , obecnie niewazne czy to BMW,MERC, AUDI czy inna z powazanych marek – wszystkie maja wieksze badz mniejsze problemy a to z lakierami a to z korozja albo kosztowna elektronika.
aaaa zapomnialem dodac najwazniejsze Obecne auta sa bardzo czule, jak ktos jest rzeznikiem to dlugo sie nimi nie nacieszy. Trzeba dbac dbac i jeszcze raz dbac, dogladac a wszystko bedzie ok
Po ok. 25 kkm ten problem wystąpił w moim aucie. Przy zmianie z 1 na 2 czasami zgrzytało tak, jakbym nie używał sprzęgła. No i to była loteria, bo czasami przez parę dni nic się nie działo, a innym razem występowało kilka razy dziennie. Problem zgłoszony w ramach gwarancji. W czasie jazdy próbnej z pracownikiem serwisu, zgrzyty "na szczęście" też wystąpiły. Samochód odstawiony na kilka dni i wymiana 2. biegu wraz z , o ile dobrze pamiętam, synchronizatorem. Po naprawie "dwójka" wchodzi trochę ciężej, tak jak w nowym samochodzie. Nie jest to uciążliwe i na pewno z czasem się wyrobi.
Tu ukłon w stronę serwisu BMG w Gdyni. Według ich procedury, na taką naprawę na gwarancji, powinni uzyskać zgodę centrali w wawie. Dopiero po zatwierdzeniu mogą zamówić części. Zamówiono je jednak wcześniej, przez co samochód stał u nich dużo krócej.
Mam tylko nadzieję, że to się nie powtórzy po następnych 25 tys. km.
Dziwi mnie też, że Mazda PL nie ogłasza akcji serwisowej, skoro przed tym problemem przestrzegają tu:
http://autokult.pl/2012/04/16/mazda-6-g ... i-problemy
Cytat: "Podczas jazdy próbnej przed zakupem używanego egzemplarza Mazdy 6 warto sprawdzić, czy nie ma problemów z wrzuceniem 1. i 2. biegu. Jeśli bieg nie chce zaskoczyć albo w czasie jego wbijania słychać zgrzyt, to najprawdopodobniej winę za to ponoszą uszkodzone synchronizatory."
Pozdrawiam
Tu ukłon w stronę serwisu BMG w Gdyni. Według ich procedury, na taką naprawę na gwarancji, powinni uzyskać zgodę centrali w wawie. Dopiero po zatwierdzeniu mogą zamówić części. Zamówiono je jednak wcześniej, przez co samochód stał u nich dużo krócej.
Mam tylko nadzieję, że to się nie powtórzy po następnych 25 tys. km.
Dziwi mnie też, że Mazda PL nie ogłasza akcji serwisowej, skoro przed tym problemem przestrzegają tu:
http://autokult.pl/2012/04/16/mazda-6-g ... i-problemy
Cytat: "Podczas jazdy próbnej przed zakupem używanego egzemplarza Mazdy 6 warto sprawdzić, czy nie ma problemów z wrzuceniem 1. i 2. biegu. Jeśli bieg nie chce zaskoczyć albo w czasie jego wbijania słychać zgrzyt, to najprawdopodobniej winę za to ponoszą uszkodzone synchronizatory."
Pozdrawiam
- Od: 9 wrz 2012, 11:00
- Posty: 10
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda6 hatchback GH Sport, 2,5 benzyna, 2010
Gene_Hunt napisał(a):Dziwi mnie też, że Mazda PL nie ogłasza akcji serwisowej,
Oglasza je producent nie importer,importer (lokalny przedstawiciel) wykonuje je na zlecenie centrali.
Problem Mazdzie znany dlatego zamówili od razu części,ale nie występuje we wszystkich autach dlatego nie ma na to akcji.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6