Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)
te rurki to może być problem bo może się ukręcić , spróbuj odkręcić sam moduł jeśli jest odkręcany bo nie wiem jak w latach następnych było , u mnie jest na trzech śrubach dwie skrajne przy stykach i prawie po środku widać na zdjęciu , ja już miałem dość tego abs-u i zaryzykowałem i kupiłem moduł z allegro i to rozwiązało sprawę . teraz to kiepska pogoda na zabawę chyba że masz garaż z kanałem i dobre światło i alternatywę w postaci drugiego modułu . ja zaczynałem od wymiany czujników wymiany całego płynu z układu , czyszczeniu złączy i moduł był na końcu za 100zł chyba go kupiłem koszty małe w porównaniu do trzech czujników jakie kupiłem .
xedos1972
A więc tak moduł z pompą został rozebrany włącznie z tą blachą co trzyma te rurki odkręcone zostały wszystkie, ale mam problem bo te trzy rurki co idą obok siebie jak wepnę w nie te gniazda co trzeba to będzie coś nie tak gniazda i chyba ten moduł nie jest rozbieralny bo nie mogę go rozebrac zaraz zapodam fotki
http://img845.imageshack.us/img845/681/p1020445w.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4444/p1020439r.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/4695/p1020438d.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/681/p1020445w.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4444/p1020439r.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/4695/p1020438d.jpg

no właśnie widocznie tam woda musiała się dostać ale za to wtyczki były suchutkie ani nie zabrudzone zero wody zero czegokolwiek jak nowe. Te bolce piłuje teraz pilniczkiem nożykiem aby zedrzeć co się da. Ale uważam że moduł jest ok psiknę sprayem kontakt jest antykorozyjny do styków. Więc nie wiem co jest nie tak. Czujniki są wszystkie dobre z przodu koronki również z tyłu też były całe

a skąd wiesz że czujniki są dobre, ja bym poszukał na allegro całą pompę i sprawdził i tak masz wszystko wywalone , jak kupisz to się umów czy możesz zwrócić a może niedaleko ciebie jest jakiś szrot
to taka ?
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-32 ... 49268.html
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-1- ... 35789.html
to taka ?


xedos1972
bo sprawdzane były i wszystkie miały oporność ok. 1,32Ohma a te pompy są do benzyniaków co podałeś ale dzięki najpierw się zobaczy jak z ta będzie działać
A jak odpowietrzyć pompę abs bo samo wkręcenie tych rurek pewnie nic nie da
A jak odpowietrzyć pompę abs bo samo wkręcenie tych rurek pewnie nic nie da

ja po wymiganym błędzie 14 zmieniłem czujnik i abs dalej nie smiaga.. czytając wasze posty zajrzałem na ten moduł .. i za nic nie mogę tej wtyczki wyjąć...plastik już pęa a ona trzyma jak przyklejona... u mnie wygląda to tak :
http://zapodaj.net/0763671a25cc.jpg.html
http://zapodaj.net/80a0d517df8c.jpg.html
ma ktoś pomysł jak się dobrać do tej wtyczki? dodam ze gdy nią poruszałem to kontrolka abs na chwile przestała świecić...
http://zapodaj.net/0763671a25cc.jpg.html
http://zapodaj.net/80a0d517df8c.jpg.html
ma ktoś pomysł jak się dobrać do tej wtyczki? dodam ze gdy nią poruszałem to kontrolka abs na chwile przestała świecić...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
ja za pierwszym razem też miałem problem żeby wyjąć , tą białą dźwignie do dołu i ona naturalnie powinna wypchnąć tą kostkę z wiązką do góry , ale nikt tego dawno nie ruszał jeśli w ogóle była wyciągana , naciskaj powoli na dźwignię bo zaczepy muszą puścić i ruszaj całość do góry jeśli coś trzyma to uszczelka na kostce .
xedos1972
ja ostatnio ją rozbierałem problemów było troszkę z odkręceniem ale jakoś poszło, ale wątpię aby tam była wina bo prócz psiknięcia na wtyczkę kontaktem do oczyszczania styków które u mnie i tak jakby były nowiutkie zero zaśniedziałości wody i innych obcych elementów to tam nie ma za bardzo nic do oglądnięcia. więcej roboty niż pożytku

miałeś całkowicie inny moduł już zmodyfikowany a u kolegi czah666 może być ten sam co ja mam tak jak zerknę na zdjęcie kostka w module ma być niebieska i ten moduł jest odkręcany tak jak na zdjęciach z moich postów. a u ciebie sprawa rozwiązana z abs-emwilk28 napisał(a):ja ostatnio ją rozbierałem problemów było troszkę z odkręceniem ale jakoś poszło, ale wątpię aby tam była wina bo prócz psiknięcia na wtyczkę kontaktem do oczyszczania styków które u mnie i tak jakby były nowiutkie zero zaśniedziałości wody i innych obcych elementów to tam nie ma za bardzo nic do oglądnięcia. więcej roboty niż pożytku
xedos1972
po zamontowaniu pompki abs i jechaniu powyżej 140km/h kontrolki się świeciły, więc to może być wina albo koronki ale je oglądałem lub czujnika po prostu może się przegrzewa czy coś w tym rodzaju

Czy jest możliwość że te kontrolki zapalają się z powodu zbyt małego ciśnienia w oponach?
Bo u mnie kiedy świecą się kontrolki i pojadę na kompresor dopompować opony to gasną
Czy to może mieć jakiś związek czy to tylko zbieg okoliczności?
Bo u mnie kiedy świecą się kontrolki i pojadę na kompresor dopompować opony to gasną
Czy to może mieć jakiś związek czy to tylko zbieg okoliczności?
Wiem że robi diagnostykę po odpaleniu silnika.
Tylko że kontrolki świecą cały czas ilekroć bym nie uruchamiał silnika, a jak pojadę na kompresor, wyłączę silnik, dopompuje powietrza do właściwego ciśnienia, odpalę silnik, to wtedy gasną.
I przez kilka dni będzie wszystko sprawne
A potem znów się zapalają
Stąd moje pytanie czy to rzeczywiście ma jakiś związek czy to tylko przypadek.
Tylko że kontrolki świecą cały czas ilekroć bym nie uruchamiał silnika, a jak pojadę na kompresor, wyłączę silnik, dopompuje powietrza do właściwego ciśnienia, odpalę silnik, to wtedy gasną.
I przez kilka dni będzie wszystko sprawne
Stąd moje pytanie czy to rzeczywiście ma jakiś związek czy to tylko przypadek.
a błędy jaki pokazuje? sprawdzałeś ? jak nie to sprawdź. jeżeli abs jest sprawny to kontrolki gasną i tyle
!
a przypisywanie powietrza w kołach do sprawności abs-u ma się nijak to zbieg okoliczności na moją wiedzę .myślisz że ci co jeżdżą ze sprawnym abs-em mają zawsze równe ciśnienie w oponach ? jedyną opcją jaką można przypisać są inne opory toczenia koła jak jest za mało powietrza .

a przypisywanie powietrza w kołach do sprawności abs-u ma się nijak to zbieg okoliczności na moją wiedzę .myślisz że ci co jeżdżą ze sprawnym abs-em mają zawsze równe ciśnienie w oponach ? jedyną opcją jaką można przypisać są inne opory toczenia koła jak jest za mało powietrza .
xedos1972
Niestety nie wystukuje mi błędów za pomocą kontrolki, a nie za bardzo mam czas żeby zrobić to diodą
Na 100% padł któryś z czujników bo sam mechanizm działa:) Przyjdą cieplejsze dni to się tym zajmę:) dziękuje za odpowiedź
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości