Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xedos1972 » 5 gru 2011, 14:25

sam moduł http://img.pl/MLxcAK5
pompa http://img.pl/GT2BhS3
styki tak wyglądały po zdjęciu z pompy http://img.pl/tpRWZls
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez wilk28 » 5 gru 2011, 16:43

A jeszcze jedno mam pytanie czy te przewody które odchodzą od pompy to można bez problemu wykręcić i nie potrzeba ich w jakiś sposób regulować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez xedos1972 » 5 gru 2011, 19:07

te rurki to może być problem bo może się ukręcić , spróbuj odkręcić sam moduł jeśli jest odkręcany bo nie wiem jak w latach następnych było , u mnie jest na trzech śrubach dwie skrajne przy stykach i prawie po środku widać na zdjęciu , ja już miałem dość tego abs-u i zaryzykowałem i kupiłem moduł z allegro i to rozwiązało sprawę . teraz to kiepska pogoda na zabawę chyba że masz garaż z kanałem i dobre światło i alternatywę w postaci drugiego modułu . ja zaczynałem od wymiany czujników wymiany całego płynu z układu , czyszczeniu złączy i moduł był na końcu za 100zł chyba go kupiłem koszty małe w porównaniu do trzech czujników jakie kupiłem .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez wilk28 » 5 gru 2011, 20:12

A więc tak moduł z pompą został rozebrany włącznie z tą blachą co trzyma te rurki odkręcone zostały wszystkie, ale mam problem bo te trzy rurki co idą obok siebie jak wepnę w nie te gniazda co trzeba to będzie coś nie tak gniazda i chyba ten moduł nie jest rozbieralny bo nie mogę go rozebrac zaraz zapodam fotki
http://img845.imageshack.us/img845/681/p1020445w.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4444/p1020439r.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/4695/p1020438d.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez xedos1972 » 5 gru 2011, 21:52

wygląda na to że dalej twój moduł się nie rozbiera pominęli już te styki co są u mnie .
a co tyle rdzy na tych bolcach ?
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez wilk28 » 5 gru 2011, 21:57

no właśnie widocznie tam woda musiała się dostać ale za to wtyczki były suchutkie ani nie zabrudzone zero wody zero czegokolwiek jak nowe. Te bolce piłuje teraz pilniczkiem nożykiem aby zedrzeć co się da. Ale uważam że moduł jest ok psiknę sprayem kontakt jest antykorozyjny do styków. Więc nie wiem co jest nie tak. Czujniki są wszystkie dobre z przodu koronki również z tyłu też były całe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez xedos1972 » 5 gru 2011, 22:07

na tych bolcach jednak sporo rdzy , co pracuje te bolce się chowają , co je musi naciskać aby regulować ciśnienie na koło
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez xedos1972 » 5 gru 2011, 22:24

a skąd wiesz że czujniki są dobre, ja bym poszukał na allegro całą pompę i sprawdził i tak masz wszystko wywalone , jak kupisz to się umów czy możesz zwrócić a może niedaleko ciebie jest jakiś szrot

to taka ?
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-32 ... 49268.html
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-bj-1- ... 35789.html
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez wilk28 » 5 gru 2011, 22:55

bo sprawdzane były i wszystkie miały oporność ok. 1,32Ohma a te pompy są do benzyniaków co podałeś ale dzięki najpierw się zobaczy jak z ta będzie działać



A jak odpowietrzyć pompę abs bo samo wkręcenie tych rurek pewnie nic nie da
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez czah666 » 12 sty 2012, 18:00

ja po wymiganym błędzie 14 zmieniłem czujnik i abs dalej nie smiaga.. czytając wasze posty zajrzałem na ten moduł .. i za nic nie mogę tej wtyczki wyjąć...plastik już pęa a ona trzyma jak przyklejona... u mnie wygląda to tak :

http://zapodaj.net/0763671a25cc.jpg.html

http://zapodaj.net/80a0d517df8c.jpg.html

ma ktoś pomysł jak się dobrać do tej wtyczki? dodam ze gdy nią poruszałem to kontrolka abs na chwile przestała świecić...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez xedos1972 » 12 sty 2012, 20:44

ja za pierwszym razem też miałem problem żeby wyjąć , tą białą dźwignie do dołu i ona naturalnie powinna wypchnąć tą kostkę z wiązką do góry , ale nikt tego dawno nie ruszał jeśli w ogóle była wyciągana , naciskaj powoli na dźwignię bo zaczepy muszą puścić i ruszaj całość do góry jeśli coś trzyma to uszczelka na kostce .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez wilk28 » 13 sty 2012, 11:53

ja ostatnio ją rozbierałem problemów było troszkę z odkręceniem ale jakoś poszło, ale wątpię aby tam była wina bo prócz psiknięcia na wtyczkę kontaktem do oczyszczania styków które u mnie i tak jakby były nowiutkie zero zaśniedziałości wody i innych obcych elementów to tam nie ma za bardzo nic do oglądnięcia. więcej roboty niż pożytku
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez xedos1972 » 13 sty 2012, 19:49

wilk28 napisał(a):ja ostatnio ją rozbierałem problemów było troszkę z odkręceniem ale jakoś poszło, ale wątpię aby tam była wina bo prócz psiknięcia na wtyczkę kontaktem do oczyszczania styków które u mnie i tak jakby były nowiutkie zero zaśniedziałości wody i innych obcych elementów to tam nie ma za bardzo nic do oglądnięcia. więcej roboty niż pożytku
miałeś całkowicie inny moduł już zmodyfikowany a u kolegi czah666 może być ten sam co ja mam tak jak zerknę na zdjęcie kostka w module ma być niebieska i ten moduł jest odkręcany tak jak na zdjęciach z moich postów. a u ciebie sprawa rozwiązana z abs-em
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez wilk28 » 14 sty 2012, 13:47

po zamontowaniu pompki abs i jechaniu powyżej 140km/h kontrolki się świeciły, więc to może być wina albo koronki ale je oglądałem lub czujnika po prostu może się przegrzewa czy coś w tym rodzaju
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez milczek_89 » 24 sty 2012, 10:42

Czy jest możliwość że te kontrolki zapalają się z powodu zbyt małego ciśnienia w oponach?
Bo u mnie kiedy świecą się kontrolki i pojadę na kompresor dopompować opony to gasną :)
Czy to może mieć jakiś związek czy to tylko zbieg okoliczności?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 16:35
Posty: 74 (9/2)
Skąd: Grudziądz
Auto: Było: Mazda 323f BJ '99 1,5 16v DOHC
Jest: VW Golf mk6 GTD 2.0 TDI-CR

Postprzez wilk28 » 24 sty 2012, 12:01

A czy wyłączasz silnik jak idziesz pompować koła? Jeśli tak to po prostu tj. resetujesz ustawienia i ponownie się zapalą po przekroczeniu pewnej prędkości
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez xedos1972 » 24 sty 2012, 12:21

abs ma samo diagnostykę i po każdym uruchomieniu silnika kontrolki się palą i jak system sprawdzi i jest ok to kontrolki gasną , a powietrze w kołach ma się nijak do abs-u
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez milczek_89 » 25 sty 2012, 09:02

Wiem że robi diagnostykę po odpaleniu silnika.
Tylko że kontrolki świecą cały czas ilekroć bym nie uruchamiał silnika, a jak pojadę na kompresor, wyłączę silnik, dopompuje powietrza do właściwego ciśnienia, odpalę silnik, to wtedy gasną.
I przez kilka dni będzie wszystko sprawne :) A potem znów się zapalają :)
Stąd moje pytanie czy to rzeczywiście ma jakiś związek czy to tylko przypadek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 16:35
Posty: 74 (9/2)
Skąd: Grudziądz
Auto: Było: Mazda 323f BJ '99 1,5 16v DOHC
Jest: VW Golf mk6 GTD 2.0 TDI-CR

Postprzez xedos1972 » 25 sty 2012, 09:16

a błędy jaki pokazuje? sprawdzałeś ? jak nie to sprawdź. jeżeli abs jest sprawny to kontrolki gasną i tyle !!!
a przypisywanie powietrza w kołach do sprawności abs-u ma się nijak to zbieg okoliczności na moją wiedzę .myślisz że ci co jeżdżą ze sprawnym abs-em mają zawsze równe ciśnienie w oponach ? jedyną opcją jaką można przypisać są inne opory toczenia koła jak jest za mało powietrza .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez milczek_89 » 25 sty 2012, 20:10

Niestety nie wystukuje mi błędów za pomocą kontrolki, a nie za bardzo mam czas żeby zrobić to diodą ;) Na 100% padł któryś z czujników bo sam mechanizm działa:) Przyjdą cieplejsze dni to się tym zajmę:) dziękuje za odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 16:35
Posty: 74 (9/2)
Skąd: Grudziądz
Auto: Było: Mazda 323f BJ '99 1,5 16v DOHC
Jest: VW Golf mk6 GTD 2.0 TDI-CR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323