Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
jest wiele mozliwosci spalania oleju moze byc puszczajace turbo moze byc wyciek moga byc podkladki pod wtryskami kilka z tych spraw w polaczeniu moze powodowac ze ubywa sporo oleju jak dymi spod korka to moj kumpel przed wymiana tych podkladek tez poro dolewal
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
ewidentnie podkladki,miałem tą sama historie mazda 6 z 2006 roku,terotycznie podkładki powinny być już poprawione auto po lifcie,badziewie prawda.Japońce natłukli tego tyle,że dalej zakładali wadliwe(kwiatuszki) a światu obwieścili,że już jest OKi.Auto z przebiegiem 96. tys a tu nagle ubywa oleju i dymi z pod korka.Byłem umówiony w serwisie na wymiane rozrządu i załatwiłem obie sprawy naraz,a później oni załatwili mnie ja zobaczyłem rachunek
,no ale uczciwie mówiąc znałem cene przed robotą.Po wymianie podkładek,uszczelki,drugich podkładek problem znikł jak ręka odjął.W serwisie powiedzieli ,że to norma w również w poliftach i to własnie zaczynjąc od przebiegu około 90 tysi.

Mario
zgadza sie jestem po rozmowie z kolega ktoremu wymienialem podkladki przed wymiana ok 400 ml na 500 km a po wymianie przejechal juz ok 400tys km i nie dolewal jeszcze nic
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
wojta napisał(a):przejechal juz ok 400tys km i nie dolewal jeszcze nic
Ale wymieniał oczywiście olej w trakcie tego przebiegu? Filtr też powinien
masz mnie mialo byc 4 tys 

mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
Panowie i Panie ja mam pytanie czy po wymianie uszczelek pod wtryskami trzeba kalibrować wtryski,czy można to zrobić nie używając komputera i drugie pytanie czy pod miska olejowa jest uszczelka czy klej.
Mazda 6 2,0 diesel 143KM
Mazda 6 2,0 diesel 143KM
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Witam, w zeszlym roku w mojej madzi padla mi glowica. Auto musialem sciagac na lawecie do Polski, poniewaz mocno kopcila, nie mozna bylo tak jezdzic... Kilka razy byla odpalana itp... Kopcilo jak z komina i na luzie i przy jezdzie... Po wymianie glowicy i polowy silnika wszystko wrocilo do normy.. Moja Madzia byla taka, jaka ją kupilem... No ale jest ale.... Od wymiany, kopci mi przy normalnej jezdzie... Jak jest na luzie to nie, tylko przy zmianie biegu i dodania lekko gazu.. Jak docisne mocniej gazu to z tylu czarno... Zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna...
Czy od tego kopcenia przy peknietej glowicy moze cos sie zapchalo, albo sadz sie osadzila gdzies...
Przymierzam sie do wykrecenia EGR i przeczyszczenie... Czy cos jeszcze moge przeczyscic?
Bede wdzieczny za wypowiedzi... Pzdr.
Czy od tego kopcenia przy peknietej glowicy moze cos sie zapchalo, albo sadz sie osadzila gdzies...
Przymierzam sie do wykrecenia EGR i przeczyszczenie... Czy cos jeszcze moge przeczyscic?
Bede wdzieczny za wypowiedzi... Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
jest mozliwe by przez te podkladki olej dostawal sie do cylindra i przy odpaleniu po postoju ok 8 h zadymi na bialo ale tak konkretnie przez ok 1 sek ? dodam ze jak odkrece korek oleju dymi ale nie jest najgorzej
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
turbine mozna sprawdzic demontując kolanko gumowe, umiejscowine od góry na silniku i po jego zdemontowaniu, należy odpalić silnik i popatrzeć czy pluje tam olejem!
Co to znaczy"pluje"?? U mnie sprawdziłem i leci hmm "mgiełka olejowa"(przyłożyłem białą kartkę i po niedługim czasie pokrywała się ciemnymi małymi kropelkami). Więc pytanie-czy jakakolwiek ilość oleju w tym miejscu(tak jak w moim przypadku) powinna być powodem do oddania turbiny do regeneracji??
Leci mi dym spod korka wlewu oleju i silnik zaczął brać olej,więc będę wymieniał podkładki pod wtryskami i się zastanawiam,czy zlecić przy okazji kontrolę turbiny,czy też poprzestać na razie na podkładkach??Dodam,że nie czuć żadnej straty mocy...
thx za odpowiedz,sprawdzam bo zaczeła mi madzia brać olej,ale nie dymi ,dpf sie nie zabija ,nie ma wycieków,moc też jest,myśle że może turbina ,ściągłem węża to jest zaoliwiony w środku,jeszcze musze sprawdzić podkładki pod wtryski,myślicie że przez podkładki mógłby brać 0,5l na 2tyś km.Ja sprawdzam poziom oleju na zimnym silniku,i według mnie był poniżej L,pojechałem do serwisu kupić litrową butelke dexeli dpf,akurat nie mieli,gość mówi że weżmie mechanik go an warsztat i zrobi dolewke,bo mają narazie tylko z beczki.Oczywiście odrazu był zdziwiony że chce dolewać oleju do m5.Stwierdził że tam w procesie wypalania dpfu zostaje ropa wiec zawsze przybywa a nigdy nie ubywa,ja jestem pierwszy który chce dolewke w mazdzie,wyciągnął bagnet i był tylko pociapany kant,ja go wytarłem wsadziłem ,wyciągam cały suchy bez śladu oleju,gość ponowił próbe i znowu lekko i nie na całej powierzchni pociapany kant,stwirdził że jest olej i mi nie doleje,a ja wiem że bierze olej bo już litr dolałem dolałem,jak by nie brał to by było full anie nie moge oleju na bagnecie znaleść,niekompetencja w serwisach niemieckich podobna jak wszędzie,pozdrawiam .
-
Albert
Stwierdził że tam w procesie wypalania dpfu zostaje ropa wiec zawsze przybywa a nigdy nie ubywa
bzdura...Wiesz jaki ubytek oleju producent określa jako "w normie"??-choć to moim zdaniem jest jakieś kuriozum
myślicie że przez podkładki mógłby brać 0,5l na 2tyś km
Ja jestem tego najlepszym przykładem-jakiś czas temu,rzeczywiście oleju tylko przybywało-obecnie go ubywa i to sporo(dolewka co ok.1kkm).Na pierwszy strzał pójdzie wymiana podkładek,zobaczę czy pomoże(spod korka dymi od jakiegoś czasu). Zastanawiam się tylko czy dawać od razu turbinę do sprawdzenia(regeneracji)ponieważ również mam zaoliwiony wąż w środku(zadałem już pytanie w odpowiednim wątku,poczekam na odp i najwyżej dam Ci znać tutaj
dobrzyn22 napisał(a):zaoliwiony wąż w środku
Zaoliwiony jest nawet przy sprawnej turbinie, a wszystko zależy w jakim stopniu oraz ilości oleju w IC
Witam
Skoro leci dym z pod korka wlewu oleju – to jest powodem tej mgiełki , ponieważ odma jest podłączona do węża, którym to turbina zasysa powietrze.
Kilka tygodni temu u kolegi w jego M6 z 2006roku wymienialiśmy te podkładki i skontrolowaliśmy parę innych rzeczy, które i tobie polecam:
– wymiana podkładek pod wtryskami
– kontrola luzów zaworowych
– czyszczenie smoka olejowego
– czyszczenie IC i usunięcie nieszczelności w miejscu połączenia IC z rurami aluminiowymi z pomocą tego samego kleju (siwego silikonu), który stosowaliśmy do misy olejowej
– czyszczenie EGR-a i udrożnienie tej rurki z którą EGR łączy się z kolektorem ssącym
Z diagnostyką turbiny daj sobie spokój, chyba że po wymianie podkładek w dalszym ciągu będziesz obserwował ubytek oleju. Jeżeli układ dolotowy jest szczelny to wydajność turbiny możesz sprawdzić podłączając się pod kompa. Po podłączeniu się i wejściu w odpowiednią opcję PCM pokazuje jakie ciśnienie doładowania oczekuje od turbiny i jakie jest w danym momencie obrotowym.
dobrzyn22 napisał(a):U mnie sprawdziłem i leci hmm "mgiełka olejowa".
Skoro leci dym z pod korka wlewu oleju – to jest powodem tej mgiełki , ponieważ odma jest podłączona do węża, którym to turbina zasysa powietrze.
Kilka tygodni temu u kolegi w jego M6 z 2006roku wymienialiśmy te podkładki i skontrolowaliśmy parę innych rzeczy, które i tobie polecam:
– wymiana podkładek pod wtryskami
– kontrola luzów zaworowych
– czyszczenie smoka olejowego
– czyszczenie IC i usunięcie nieszczelności w miejscu połączenia IC z rurami aluminiowymi z pomocą tego samego kleju (siwego silikonu), który stosowaliśmy do misy olejowej
– czyszczenie EGR-a i udrożnienie tej rurki z którą EGR łączy się z kolektorem ssącym
Z diagnostyką turbiny daj sobie spokój, chyba że po wymianie podkładek w dalszym ciągu będziesz obserwował ubytek oleju. Jeżeli układ dolotowy jest szczelny to wydajność turbiny możesz sprawdzić podłączając się pod kompa. Po podłączeniu się i wejściu w odpowiednią opcję PCM pokazuje jakie ciśnienie doładowania oczekuje od turbiny i jakie jest w danym momencie obrotowym.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
jozim napisał(a):Witamdobrzyn22 napisał(a):U mnie sprawdziłem i leci hmm "mgiełka olejowa".
Skoro leci dym z pod korka wlewu oleju – to jest powodem tej mgiełki , ponieważ odma jest podłączona do węża, którym to turbina zasysa powietrze.
Kilka tygodni temu u kolegi w jego M6 z 2006roku wymienialiśmy te podkładki i skontrolowaliśmy parę innych rzeczy, które i tobie polecam:
– wymiana podkładek pod wtryskami
– kontrola luzów zaworowych
– czyszczenie smoka olejowego
– czyszczenie IC i usunięcie nieszczelności w miejscu połączenia IC z rurami aluminiowymi z pomocą tego samego kleju (siwego silikonu), który stosowaliśmy do misy olejowej
– czyszczenie EGR-a i udrożnienie tej rurki z którą EGR łączy się z kolektorem ssącym
Z diagnostyką turbiny daj sobie spokój, chyba że po wymianie podkładek w dalszym ciągu będziesz obserwował ubytek oleju. Jeżeli układ dolotowy jest szczelny to wydajność turbiny możesz sprawdzić podłączając się pod kompa. Po podłączeniu się i wejściu w odpowiednią opcję PCM pokazuje jakie ciśnienie doładowania oczekuje od turbiny i jakie jest w danym momencie obrotowym.
Ooo-dziękuję bardzo,za tak wyczerpującą odpowiedź

Co do rzeczy,które wymieniłeś do skontrolowania,to jedynie
by mi zostało-reszta była kontrolowana kilka miesięcy temu.Rozumiem ,że IC był kontrolowany i czyszczony tylko z powodu wykrytej nieszczelności,o której piszesz??czyszczenie EGR-a i udrożnienie tej rurki z którą EGR łączy się z kolektorem ssącym
Jak wyglądał EGR-konieczne było jego czyszczenie,czy był jeszcze w dobrym stanie??
Neonixos666 napisał(a):dobrzyn22 napisał(a):zaoliwiony wąż w środku
Zaoliwiony jest nawet przy sprawnej turbinie, a wszystko zależy w jakim stopniu oraz ilości oleju w IC
Czyli sugerujesz w tym konkretnym przypadku oprócz wymiany podkładek również sprawdzenie IC??
Witam
Z autem kolegi podjęliśmy się powyższych czynności, ponieważ po zdemontowaniu pokrywy zaworowej okazało się że w wyniku bardzo dużej nieszczelności pod wtryskami silnik od wewnątrz został pokryty znaczną warstwą nagaru. To przyczyniło się do znacznego zatkania smoka olejowego. Idąc dalej za ciosem podczas demontażu IC w celu umycia go od wewnątrz natknęliśmy się na bardzo popularne rozszczelnienie. Doszukując się kolejnych skutków ubocznych nieszczelnych gniazd wtryskiwaczy pod lupę wzięliśmy EGR, i tu kolejne przerażenie. Rurka łącząca kolektor ssący z zaworem EGR była drożna w 20%, a san EGR okazał się bardzo czysty.
Co do granicy tolerancji ilości oleju w układzie dolotowym to mogę się oprzeć tylko na swoim przykładzie.
Wszystkie powyższe czynności w moim przypadku były wykonane przy 90-ciu tyś.mil i muszę się pochwalić, że tylko profilaktycznie. Turbinę mam po regeneracji i tu Uwaga – powodem uszkodzenia turbiny był źle założony wąż przy samej turbinie co powodowało zasysanie brudnego powietrza i przyczyniło się do uszkodzenia wirnika turbiny.
Wszystkie filtry jakie stosuje to oryginalne, Olej Dexelia + dodatek do oleju przy każdej wymianie Ceramizer. Olej wymieniam co 10tyś mil (16tyś km). Od ostatniej wymiany oleju przejechałem 8tyś mil, i zaobserwowałem ubytek oleju nie większy jak 150ml.
Kolanko gumowe zaraz za turbiną mam pokryte suchą lekko tłustą cienką warstwą.
Z doświadczenia wiem, że jest to bardzo dobry wynik jeżeli chodzi o ubytek oleju przy takim przebiegu jak na diesla z turbosprężarką. Ten ubytek częściowo wynika z wyparowania oleju, a co do reszty to możemy jedynie śnić domysły.
Z autem kolegi podjęliśmy się powyższych czynności, ponieważ po zdemontowaniu pokrywy zaworowej okazało się że w wyniku bardzo dużej nieszczelności pod wtryskami silnik od wewnątrz został pokryty znaczną warstwą nagaru. To przyczyniło się do znacznego zatkania smoka olejowego. Idąc dalej za ciosem podczas demontażu IC w celu umycia go od wewnątrz natknęliśmy się na bardzo popularne rozszczelnienie. Doszukując się kolejnych skutków ubocznych nieszczelnych gniazd wtryskiwaczy pod lupę wzięliśmy EGR, i tu kolejne przerażenie. Rurka łącząca kolektor ssący z zaworem EGR była drożna w 20%, a san EGR okazał się bardzo czysty.
Co do granicy tolerancji ilości oleju w układzie dolotowym to mogę się oprzeć tylko na swoim przykładzie.
Wszystkie powyższe czynności w moim przypadku były wykonane przy 90-ciu tyś.mil i muszę się pochwalić, że tylko profilaktycznie. Turbinę mam po regeneracji i tu Uwaga – powodem uszkodzenia turbiny był źle założony wąż przy samej turbinie co powodowało zasysanie brudnego powietrza i przyczyniło się do uszkodzenia wirnika turbiny.
Wszystkie filtry jakie stosuje to oryginalne, Olej Dexelia + dodatek do oleju przy każdej wymianie Ceramizer. Olej wymieniam co 10tyś mil (16tyś km). Od ostatniej wymiany oleju przejechałem 8tyś mil, i zaobserwowałem ubytek oleju nie większy jak 150ml.
Kolanko gumowe zaraz za turbiną mam pokryte suchą lekko tłustą cienką warstwą.
Z doświadczenia wiem, że jest to bardzo dobry wynik jeżeli chodzi o ubytek oleju przy takim przebiegu jak na diesla z turbosprężarką. Ten ubytek częściowo wynika z wyparowania oleju, a co do reszty to możemy jedynie śnić domysły.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Witam drodzy forumowicze... Pomocy, pomocy i jeszcze raz pomocy... Juz nie wiem czego sie chwycic, a czytam, czytam i nie wiem juz co moge jeszcze zrobic... Chodzi o to, ze auto mi kopci na bialo, podczas zmiany biegow.. gdy depne troszke mocniej, po prostu z tylu sam dym zostaje.. az wstyd...
3 lata temu kupilem auto i wszystko bylo ok, az do momentu mikro pekniecia glowicy.. Auto stracilo moc, zaczelo kopcic na czarno, nawet gdy stalo, o jakiejkolwiek jezdzie nie bylo mowy.. po prostu jeden wielki komin... Auto na serwis... wymiana glowicy, gumek pod zaworami, zawory, pierscienie, uszczelki, wszystkie gumki, uszczeleczki, olej, filtry itp.. jednym slowem caly, kompleksowy remont silnika.. No i wrocila moja madzia.. Ma moc, wszystko chodzi jak powinno, ale kopci... gdy jade nawet normalnie, na kazdym zmianie biegu daje o sobie znac we wstecznym lusterku...
Dodam, ze nie bierze nic oleju, plynu ani innych rzeczy...
Wyczyscilem tez EGRa, troszke byl zawalony (tragedii nie bylo), myslalem ze to pomoze, ale niestety tez nie.. Byly tez wymieniane podkladki – tez nie pomoglo.
Tankowanie lepszego paliwa tez nie pomoglo. Dolewanie roznych preparatow do paliwa, przeczyszczajace wtryski itp. tez nic nie dalo...
Macie jeszcze jakies propozycje, co moge zrobic, na co zwrocic uwage? Zastanawialem sie nad kalibracja wtryskow jeszcze, nie zaszkodzi, a pewnie troszke pomoze..
Pomocy Panowie..
Z gory dziekuje....
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=NsVDNN9P2l0
Jeszcze taki filmi doklejam... dodam, ze to tu malo to widac... ogolnie bardziej widac wieczorem, jak za mna jedzie jakies auto, to przy normalnej jezdzie, zmianie biegow, widac dym w reflektorach auta za mna...
I co? zadnych podpowiedzi?
3 lata temu kupilem auto i wszystko bylo ok, az do momentu mikro pekniecia glowicy.. Auto stracilo moc, zaczelo kopcic na czarno, nawet gdy stalo, o jakiejkolwiek jezdzie nie bylo mowy.. po prostu jeden wielki komin... Auto na serwis... wymiana glowicy, gumek pod zaworami, zawory, pierscienie, uszczelki, wszystkie gumki, uszczeleczki, olej, filtry itp.. jednym slowem caly, kompleksowy remont silnika.. No i wrocila moja madzia.. Ma moc, wszystko chodzi jak powinno, ale kopci... gdy jade nawet normalnie, na kazdym zmianie biegu daje o sobie znac we wstecznym lusterku...
Dodam, ze nie bierze nic oleju, plynu ani innych rzeczy...
Wyczyscilem tez EGRa, troszke byl zawalony (tragedii nie bylo), myslalem ze to pomoze, ale niestety tez nie.. Byly tez wymieniane podkladki – tez nie pomoglo.
Tankowanie lepszego paliwa tez nie pomoglo. Dolewanie roznych preparatow do paliwa, przeczyszczajace wtryski itp. tez nic nie dalo...
Macie jeszcze jakies propozycje, co moge zrobic, na co zwrocic uwage? Zastanawialem sie nad kalibracja wtryskow jeszcze, nie zaszkodzi, a pewnie troszke pomoze..
Pomocy Panowie..
Z gory dziekuje....
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=NsVDNN9P2l0
Jeszcze taki filmi doklejam... dodam, ze to tu malo to widac... ogolnie bardziej widac wieczorem, jak za mna jedzie jakies auto, to przy normalnej jezdzie, zmianie biegow, widac dym w reflektorach auta za mna...
I co? zadnych podpowiedzi?
Ostatnio edytowano 10 gru 2011, 19:27 przez lukasrap, łącznie edytowano 2 razy
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6