Amortyzatory 323F BG
Ja właśnie jestem po wymianie sprężyn i amortyzatorów z przodu – komplet KYB: amor olejowy+sprężyna std.+osłony z odbojnikami. Powiem jedno... masakra tak jakbym wsiadł do zupełnie innego auta. Wreszcie trzyma się drogi, idealnie wybiera nierówności. Jedynym minusem dla niektórych może być fakt że auto troszkę się podniosło (dla mnie akurat na plus bo czasem jeżdżę po dołach i wertepach). Tak więc jakby ktoś miał wątpliwości co do wyboru firmy to niech nie ma wątpliwości
Moja była czerwona strzała
- Od: 2 sty 2011, 18:39
- Posty: 75
- Skąd: Zawiercie/Katowice
- Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM
mad_man napisał(a):to moze ja cos dorzuce od siebie... wymienialem w swojej BaGietce (4/5 lat temu?) amorki... przod KYB gaz/olej tyl KYB olej... do tej pory samochod przebyl ponad 150kkm pierwsze 100kkm w ciagu roku.. poza amorkami byly wymieniane wszystkie elementy gumowe zawiechy (odboje, poduchy, swoznie, gumy wahaczy, koncowki stabilizatorow itp itd) powiem tak: do teraz wszystko sie trzyma idealnie, wiec uwazam ze KYB to dobry produkt
potwierdzam jestem tego samego zdania
- Od: 24 sie 2011, 23:50
- Posty: 128
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f 1.6 16v
A jak Forumowicze poradzą, czy lepsze będą gwintowane używane czy zwykłe lepszej firmy(kyb/bilstein). Wstrzymuję się narazie z kupnem bo chciałem poznać opinię ludzi bardziej ogarniętych w tym temacie ode mnie
Zawieszenie Kayaba + sprężyny na przód (poduchy mam ok) to wydatek w granicy 600 zł a za taką cenę są gwinty do golfa.
Zawieszenie Kayaba + sprężyny na przód (poduchy mam ok) to wydatek w granicy 600 zł a za taką cenę są gwinty do golfa.
- Od: 24 paź 2010, 21:55
- Posty: 6
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG 92'/Yamaha R1 99'
Dominator napisał(a):jesli masz pare kluczy i odrobine chęci poduszke wymienisz sam, nie jest to trudne poduszka to koszt kilkudziesięciu zł, co do jazdy to lepiej wymien ta gume, w przeciwnym wypadku mozesz wybic gniazdo mocowania amortyzatora i wtedy jeszcze spawaczowi dasz zarobic..
@Dominator czy to tak samo działa w naszych GFkach? bo u mnie są do wymiany poduchy i myślę jaki to będzie koszt i kto mi to zrobi..
P.S. jak z częściami, zamiennikami do 626?
U mnie stuka już od wakacji metalicznie z tylnego zawieszenia i są to na pewno poduszki, bo objawy są takie, że tylko na wystających nierównościach jak wolno jadę to słychać.. jak koło wpadnie w dołek to amor normalnie pracuje i jest ok, ale wymiana musi być..
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
popieram słowa pawcia przy mazdzie 323f bg nie trzeba uzyc sciagaczy przetestowane jedynym problemem moze byc ta sróba na srodku co trzyma poduszke poluzuj ja na zalozonej kolumnie moze bedzie latwiej
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
By mchabeusz at 2011-12-04
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
By mchabeusz at 2011-12-04
- Od: 24 sie 2011, 13:15
- Posty: 122
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323f BG
mchabeusz napisał(a):popieram słowa pawcia przy mazdzie 323f bg nie trzeba uzyc sciagaczy przetestowane jedynym problemem moze byc ta sróba na srodku co trzyma poduszke poluzuj ja na zalozonej kolumnie moze bedzie latwiej
Tylne amorki składałem ręcznie bez żadnych pasów i tak jak kolega mówi śrubę trzeba najpierw poluzować na przykręconej poduszce
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Potwierdzam też kolejny raz – nie są potrzebne żadne ściągacze!
Tak to jest jak ktoś sam czegoś nie robił a się mądrzy bo mu mechanik bajek naopowiadał ile to sie musiał napracować i jakich użyć narzędzi... Na tym forum powinna panować zasada:
NIE WIEM/NIE JESTEM PEWNY = NIE NABIJAM POSTÓW I SIE NIE UDZIELAM.
Wtedy wszystko byłoby dużo łatwiejsze niż takie gdybanie amatorów bez zielonego pojęcia i wprowadzanie w błąd innych
Tak to jest jak ktoś sam czegoś nie robił a się mądrzy bo mu mechanik bajek naopowiadał ile to sie musiał napracować i jakich użyć narzędzi... Na tym forum powinna panować zasada:
NIE WIEM/NIE JESTEM PEWNY = NIE NABIJAM POSTÓW I SIE NIE UDZIELAM.
Wtedy wszystko byłoby dużo łatwiejsze niż takie gdybanie amatorów bez zielonego pojęcia i wprowadzanie w błąd innych
Ja natomiast nie dałem rady złożyć amortyzatora bez ściągnięcia sprężyny specjalnym ściągaczem. I można mówić, że się da ale dla świętego spokoju i bezpieczeństwa lepiej takich ściągaczy użyć.
Moja była czerwona strzała
- Od: 2 sty 2011, 18:39
- Posty: 75
- Skąd: Zawiercie/Katowice
- Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM
Hanczak napisał(a):Ja natomiast nie dałem rady złożyć amortyzatora bez ściągnięcia sprężyny specjalnym ściągaczem. I można mówić, że się da ale dla świętego spokoju i bezpieczeństwa lepiej takich ściągaczy użyć.
Mówisz o przednich czy tylnych amorach bo tynę jak zresztą widzisz każdy kto to robił włącznie ze mną mówi że się da a ja osobiście tylne składałem ręcznie bez ściągaczy a przednie wygodniej ze ściągaczami ale jeśli ktoś nie posiada tak jak ja można bez ściągaczy sposobem takim że przykręciłem poduszkę do kielicha amorka do piasty (trzeba przykręcić obie śruby bo inaczej się nie trafi amorem w poduszkę) i podnosząc amortyzator z założoną sprężyną i takim co jest na końcu jakby zakończeniem na sprężynie kolega podnosił powoli lewarkiem a ja celowałem żeby trafić w dziurkę poduszki i takim sposobem złożyłem i założyłem amorki przednie
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Tylne robiłem sam bez ściągaczy ale przednich bez się samemu nie da to CI przyznamHanczak napisał(a):Wymieniałem i z przodu i z tyłu po prostu dużo łatwiej jest to zrobić ze ściągaczami, a przede wszystkim można to zrobić samemu
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Mnie się wydaje, że nie ma różnicy, ale czasem do diesli dawali mocniejsze amorki, bo i pewnie silnik jest bardziej ciężki od benzyny Zapytaj tu: http://carspeed.pl/pl,0,s112,kontakt.html
W mojej Madzi padły amortyzatory z tyłu. Na allegro są do kupienia wersje amortyzatorów do tego auta bez ABS'u. Nigdzie nie mogę znaleźć wersji z ABS. Moje pytanie- czym się różnią te amortyzatory ? Czy wersja bez ABS'u podpasuje do mojego auta z ABS'em ? Moje auto to 323F BG
-
eazy71
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości