Modyfikacje turbo – Mazda 626 DITD
Siwy19 napisał(a):ty masz RF2A silinik to dam te 3mm bo ja mam RF4A
U Ciebie grubość nie ma takiego znaczenia (tak jak mówiłeś), daj tyle żeby nie brakło gwintu na nakrętkę. Ale większej mocy z tego nie będzie, najwyżej szybsza reakcja na gaz tak jak napisał Neonixos666.
A jak sprawa wyglada w rf5c (w M6)? Też można jakiś prosty zabieg zrobić ? 

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Barteq0014 napisał(a):A jak sprawa wyglada w rf5c (w M6)? Też można jakiś prosty zabieg zrobić ?
Raczej tak bo to chyba to samo turbo.
Ogólnie ja dałem po trzy podkładki na każdą śrubę ale u mnie dosyć sporo dmucha, gwint jest równo z nakrętką. Dodatkowo ostrzej kierowniczki ustawiają się

Kierowniczki same ustawiają się gdy dam podkladki?I co sie reguluje ta śrubą co jest przy gruszcze?
pozdr
pozdr

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
przy tej turbinie podkładki pod trzy śruby mocujące gruszkę dają po pierwsze szybsze wkręcanie się turbo z racji iż sprężyna nie jest ściśnięta i trzpień szybciej zostaje wciągnięty a po drugie to turbo nie hamuje tak mocno i dlatego możemy uzyskać doładowanie rzędu 1.3-1.4 bar. śrubką regulujemy max wychylenie się łopatek tak aby spaliny trafiały na same ich końce to skutkuje że turbo może rozpędzić się lepiej ale jeśli przesadzimy to spaliny będą omijały łopatki (za mocne wychylenie) i będzie duuuża turbo dziura a po osiągnięciu odpowiednich obrotów wielki kop w plecy. Dla niewtajemniczonych nie radzę nią kręcić a same podkładki powinny zrobić robotę. Co innego w M6 tak już pompuje więcej niż w ditd i nie wiem czy to się uda.
Czyli dać podkladki okolo 4mm i coś przestawić mam lekko śrubę w dół np.z jeden obrót?

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Barteq0014 napisał(a):Czyli dać podkladki okolo 4mm i coś przestawić mam lekko śrubę w dół np.z jeden obrót?
najpierw daj podkładki i zobaczy efekt a potem będziesz kręcił śrubą.
a tak na marginesie to masz wskaźnik doładowania ze zabierasz się za taki mod?
Właśnie mam zamiar kupić, jakiś najtańszy 

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Czytałem w poradniku diesla o turbo w M6 i napisali ,że jest 1.1/1.2 bara czy jeśli uda się z tymi podkladkami to 1,5 bara będzie bezpieczne ?

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Barteq0014 napisał(a):Czytałem w poradniku diesla o turbo w M6 i napisali ,że jest 1.1/1.2 bara czy jeśli uda się z tymi podkladkami to 1,5 bara będzie bezpieczne ?
Chyba nikt Ci tego nie powie bo nie wiadomo gdzie jest granica bezpieczeństwa.
ogladalem wskazniki i od 1.5 bara jest juz na czerwono.Tak na prawde nie wiem ile ja mam teraz,ze narzekam ;D

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
mając M6 nie bawił bym się w takie druciarstwo tylko od razu zmienił bym program i po krzyku.
Sugerujesz chip tuning czy co ?Program czyli jakieś sterowanie w turbinie ?(chyba m6 w dieslu jest zbyt delikatna )

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Barteq0014 napisał(a):Sugerujesz chip tuning czy co ?Program czyli jakieś sterowanie w turbinie ?(chyba m6 w dieslu jest zbyt delikatna )
poczytaj o tym nie będę Ci tłumaczył o tuningu elektronicznym. Silnik da sobie radę byle by nie chcieć od niego za dużo ale to jak przy każdym silniku. To najszybsza i najprostsza metoda tuningu tego silnika.
Dobry wieczór, dzisiaj chciałem sobie sprawdzić jak to jest z tymi podkładkami 3mm tyle, że nigdzie nie znalazłem takiego wastegate jak w wielu opisach (na 3 śrubki?). Czy możecie mi powiedzieć o co chodzi na tym zdjęciu, jaka mam turbinę i czy ta beczka po prawej to wastegate (ja tak sądzę) czy mam szukać gdzieś pod spodem?


Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Fajnie się to czyta "nigdzie nie znalazłem takiego wastegate" a na fotce centralnie wastegate
Na 3 śrubki występuje w silniku RF4F po lifcie, na zdjęciu jest RF2A przed liftem i ta gruszka (na 2 śrubki) to wastegate.
Pozdrawiam
Na 3 śrubki występuje w silniku RF4F po lifcie, na zdjęciu jest RF2A przed liftem i ta gruszka (na 2 śrubki) to wastegate.
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje