Modyfikacje turbo – Mazda 626 DITD

Postprzez Siwy19 » 23 wrz 2011, 11:07

ty masz RF2A silinik to dam te 3mm bo ja mam RF4A
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez YgooR » 23 wrz 2011, 12:24

Siwy19 napisał(a):ty masz RF2A silinik to dam te 3mm bo ja mam RF4A

U Ciebie grubość nie ma takiego znaczenia (tak jak mówiłeś), daj tyle żeby nie brakło gwintu na nakrętkę. Ale większej mocy z tego nie będzie, najwyżej szybsza reakcja na gaz tak jak napisał Neonixos666.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Barteq0014 » 23 wrz 2011, 16:09

A jak sprawa wyglada w rf5c (w M6)? Też można jakiś prosty zabieg zrobić ? :)
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2011, 19:52

Barteq0014 napisał(a):A jak sprawa wyglada w rf5c (w M6)? Też można jakiś prosty zabieg zrobić ? :)


Raczej tak bo to chyba to samo turbo.

Ogólnie ja dałem po trzy podkładki na każdą śrubę ale u mnie dosyć sporo dmucha, gwint jest równo z nakrętką. Dodatkowo ostrzej kierowniczki ustawiają się <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 25 wrz 2011, 14:50

Kierowniczki same ustawiają się gdy dam podkladki?I co sie reguluje ta śrubą co jest przy gruszcze?
pozdr
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 25 wrz 2011, 15:03

przy tej turbinie podkładki pod trzy śruby mocujące gruszkę dają po pierwsze szybsze wkręcanie się turbo z racji iż sprężyna nie jest ściśnięta i trzpień szybciej zostaje wciągnięty a po drugie to turbo nie hamuje tak mocno i dlatego możemy uzyskać doładowanie rzędu 1.3-1.4 bar. śrubką regulujemy max wychylenie się łopatek tak aby spaliny trafiały na same ich końce to skutkuje że turbo może rozpędzić się lepiej ale jeśli przesadzimy to spaliny będą omijały łopatki (za mocne wychylenie) i będzie duuuża turbo dziura a po osiągnięciu odpowiednich obrotów wielki kop w plecy. Dla niewtajemniczonych nie radzę nią kręcić a same podkładki powinny zrobić robotę. Co innego w M6 tak już pompuje więcej niż w ditd i nie wiem czy to się uda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 25 wrz 2011, 15:08

Czyli dać podkladki okolo 4mm i coś przestawić mam lekko śrubę w dół np.z jeden obrót?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 25 wrz 2011, 15:10

Barteq0014 napisał(a):Czyli dać podkladki okolo 4mm i coś przestawić mam lekko śrubę w dół np.z jeden obrót?


najpierw daj podkładki i zobaczy efekt a potem będziesz kręcił śrubą.

a tak na marginesie to masz wskaźnik doładowania ze zabierasz się za taki mod?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 25 wrz 2011, 15:16

Właśnie mam zamiar kupić, jakiś najtańszy :P
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Barteq0014 » 27 wrz 2011, 18:45

Czytałem w poradniku diesla o turbo w M6 i napisali ,że jest 1.1/1.2 bara czy jeśli uda się z tymi podkladkami to 1,5 bara będzie bezpieczne ?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 27 wrz 2011, 19:55

Barteq0014 napisał(a):Czytałem w poradniku diesla o turbo w M6 i napisali ,że jest 1.1/1.2 bara czy jeśli uda się z tymi podkladkami to 1,5 bara będzie bezpieczne ?


Chyba nikt Ci tego nie powie bo nie wiadomo gdzie jest granica bezpieczeństwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 27 wrz 2011, 20:57

ogladalem wskazniki i od 1.5 bara jest juz na czerwono.Tak na prawde nie wiem ile ja mam teraz,ze narzekam ;D
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 27 wrz 2011, 21:11

mając M6 nie bawił bym się w takie druciarstwo tylko od razu zmienił bym program i po krzyku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 27 wrz 2011, 21:14

Sugerujesz chip tuning czy co ?Program czyli jakieś sterowanie w turbinie ?(chyba m6 w dieslu jest zbyt delikatna )
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 27 wrz 2011, 21:26

Barteq0014 napisał(a):Sugerujesz chip tuning czy co ?Program czyli jakieś sterowanie w turbinie ?(chyba m6 w dieslu jest zbyt delikatna )


poczytaj o tym nie będę Ci tłumaczył o tuningu elektronicznym. Silnik da sobie radę byle by nie chcieć od niego za dużo ale to jak przy każdym silniku. To najszybsza i najprostsza metoda tuningu tego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez vBart » 27 paź 2011, 22:10

Dobry wieczór, dzisiaj chciałem sobie sprawdzić jak to jest z tymi podkładkami 3mm tyle, że nigdzie nie znalazłem takiego wastegate jak w wielu opisach (na 3 śrubki?). Czy możecie mi powiedzieć o co chodzi na tym zdjęciu, jaka mam turbinę i czy ta beczka po prawej to wastegate (ja tak sądzę) czy mam szukać gdzieś pod spodem?

Obrazek
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Postprzez YgooR » 28 paź 2011, 00:57

Fajnie się to czyta "nigdzie nie znalazłem takiego wastegate" a na fotce centralnie wastegate :D
Na 3 śrubki występuje w silniku RF4F po lifcie, na zdjęciu jest RF2A przed liftem i ta gruszka (na 2 śrubki) to wastegate.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez vBart » 28 paź 2011, 02:30

Tez lubię poczytać różne ciekawe wpisy na forach...
Ok, czyli podkładki mam dać właśnie pod te 2 śrubki?
(tak czy siak znalazłem tylko jedną organoleptycznie :), w takim razie czy do tej drugiej dostęp jest bardzo utrudniony?)

Obrazek
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Postprzez Irek.k » 28 paź 2011, 07:32

Śrubki są z drugiej strony
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez vBart » 28 paź 2011, 10:28

I to jest konkretna odpowiedź na konkretnie zadane pytanie :) . Thx.
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje