Diagnostyka ECU
- Od: 13 kwi 2008, 14:56
- Posty: 408
- Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
- Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jasiu19 napisał(a):Czy jest mi ktoś w stanie pomóc co to są za błędy? z góry dzięki ponieważ sam nie dałem rady rozszyfrować ich :/
http://www.youtube.com/watch?v=VyVfa3iI28E
1- kod 31
2- kod 11
3- kod 15
4- kod 21
- Od: 13 kwi 2008, 14:56
- Posty: 408
- Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
- Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
mundek84 napisał(a):Jasiu19 napisał(a):Czy jest mi ktoś w stanie pomóc co to są za błędy? z góry dzięki ponieważ sam nie dałem rady rozszyfrować ich :/
http://www.youtube.com/watch?v=VyVfa3iI28E
1- kod 31
2- kod 11
3- kod 15
4- kod 21
Skąd takie kody wyczytałeś ? kody są chyba 4 cyfrowe.
jedno dlugie mignięcie daje cyrfę 10
jedno krótkie mignięcie daje cyfre 1
jedno krótkie mignięcie daje cyfre 1
- Od: 13 kwi 2008, 14:56
- Posty: 408
- Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
- Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
HOGUM napisał(a):koledzy.czy błąd 16 czyli jak mniemam czujnik egr ma na coś konkretnego wpływ>dodam ze mam zaślepiony egr>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
HOGUM napisał(a):dodam ze mam zaślepiony egr>
Nie rozumiem więc Twojego zdziwienia

Koledzy jestem świerzy na forum i chciałem sie zapytać , jaki program diagnostyczny podejdzie do mojej mazdy . Posiadam mazde 323F 2.0 KF benzynka z 94 roku i tu moje pytanie jaki program diagnostyczny podejdzie do tego autka , a i jaki kabel do tego autka , mam interfejs Viakena OBD2 i czy założeniu przejściówki ten kabel wystarczy
- Od: 9 paź 2011, 16:20
- Posty: 6
Mario82 napisał(a):Koledzy jestem świerzy na forum i chciałem sie zapytać , jaki program diagnostyczny podejdzie do mojej mazdy . Posiadam mazde 323F 2.0 KF benzynka z 94 roku i tu moje pytanie jaki program diagnostyczny podejdzie do tego autka , a i jaki kabel do tego autka , mam interfejs Viakena OBD2 i czy założeniu przejściówki ten kabel wystarczy
To, że jesteś nowy na Forum nie zwalnia Cię z konieczności przejrzenia archiwum wątków dotyczących tego tematu.
Masz zbyt stare auto bo masz tam OBD-I na który to jakoś nie spotkałem się jeszcze z programem diagnostycznym.
Diagnostykę możesz przeprowadzić tylko czytając kody migowe (jest opis na Forum) lub .... stosując oryginalny mazdowski tester, który mało kto posiada (Wiesiek z Dębicy ma coś takiego).
Jakbyś miał nowsze autko to miałbyś OBD-II a wówczas nie ma większych problemów z diagnostyką takich aut.
Poza tym uzupełnij profil
Pozdrawiam!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Jakbyś miał nowsze autko to miałbyś OBD-II a wówczas nie ma większych problemów z diagnostyką takich aut.
No tutaj to bym się sprzeczał, bo wg mnie zdecydowanie łatwiejsze w diagnozowaniu jest OBD-I. Wystarczy dioda, rezystor i kawałek przewodu oraz spis kodów. Przy OBD-II już samodzielnie bez żadnych specjalistycznych przejściówek i programów nic nie zdziałamy

W sumie to masz w tym trochę racji – lampka led i kawałek drutu umożliwią odczyt kodów błędów.
Ale zapomnij za to o odczycie stanu pracy silnika "na żywo".
Poza tym w starszych wersjach OBD-I w naszych mazdach to tylko niewiele kodów można odczytać.
Ale zapomnij za to o odczycie stanu pracy silnika "na żywo".
Poza tym w starszych wersjach OBD-I w naszych mazdach to tylko niewiele kodów można odczytać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ale z tego co wiem to jakos podczas testu na diode też można zrobić test na odpalonym silniku, gdzieś czytalem kiedys. Polegał on mniejwiecej na tym że pokolei był odłączoany zapłon na każdy gar, potem wentylator od chłodnicy sie wlaczal i inne jakies tam akcje i na koniec tego testu migało błędy z samej pracy silnika. Musiałbym poszukac na forum gdzies to było opisane 

pawcio1017 – jakoś jeszcze nie trafiłem na opis takiego testu ale z chęcią poczytałbym 
Nie aż tak ciężko jest z tą diagnostyką – odczyta się tylko te błędy, których obsługi "nauczony jest" komp silnika. Tak jest w każdym autku czy to jest staaare czy nowe.
A co do kasowania błędów to ... znów z lenistwa chyba nie czytasz postów o tym
Odepnij klemę accu, naciśnij hamulec na ok 20-30 sekund i błędy powinieneś mieć skasowane.
Mario82 napisał(a):Czyli ciężko sie diagnozuje mazde , kodów błędów nie ma za dużo . Rozumiem że błędy kasuje sie pzez wyciągnięcie zwory podczas odczytu błędów , jest jakiś iny sposób ?
Nie aż tak ciężko jest z tą diagnostyką – odczyta się tylko te błędy, których obsługi "nauczony jest" komp silnika. Tak jest w każdym autku czy to jest staaare czy nowe.
A co do kasowania błędów to ... znów z lenistwa chyba nie czytasz postów o tym
Odepnij klemę accu, naciśnij hamulec na ok 20-30 sekund i błędy powinieneś mieć skasowane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mario82 napisał(a):nie ma jak w autkach z grupy VAG , kabel laptop i po problemie
... to było kupić VAG'a a nie Mazdę
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie mam następujący problem z moją mazdą 323BG 1.3 8v. Podłączam wszystko wg schematu (gniazda FEN-B+,GND-TEN...) przełączam na zapłon i dioda zapala się na ok 2sekundy, gaśnie na sekundę po czym zapala się na staę i już wogóle nie gaśnie dopóki nie wyłączę zapłonu. Co to może oznaczać?
Dodam, że mam też problem z pompą paliwa (chodzi cały czas na przekręconym zapłonie) i mechanik wstępnie stwierdził, że może być właśnie coś z komputerem. Wie ktoś coś na ten temat?
Pomoże ktoś?
Dodam, że mam też problem z pompą paliwa (chodzi cały czas na przekręconym zapłonie) i mechanik wstępnie stwierdził, że może być właśnie coś z komputerem. Wie ktoś coś na ten temat?
Pomoże ktoś?

a resetowałeś kompa ?
D4NI3L napisał(a):a resetowałeś kompa ?
Resetowałem. Czy może mieć to coś wspólnego z pompą paliwa? Bowiem mam problem taki, że pompa pracuje u mnie cały czas na zapłonie. Podczas robienia testu kiedy dioda sie tak świeciła wyjąłem przekaźnik pompy paliwa i dioda zgasła. Czy ktoś by mógł sprawdzić czy tak powinno być? Tak wogóle to czy sam przekaźnik może być przyczyną tego, że pompa pracuje cały czas? Proszę o pomoc, bo ewidentnie coś jest nie tak (mega spalanie) a nie moge sprawdzić błędów

Uszkodzony przekaźnik jak najbardziej może być powodem ciągle działającej pompy paliwa.
Ale sterowany jest on bezpośrednio z ECU silnika.
Tak więc ... schemat i miernik w rękę i obadaj to.
Tak swoją drogą to ot tak samo z siebie się zrobiło?
Ale sterowany jest on bezpośrednio z ECU silnika.
Tak więc ... schemat i miernik w rękę i obadaj to.
Tak swoją drogą to ot tak samo z siebie się zrobiło?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki