Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez onyx » 18 sie 2011, 18:51

Neonixos666 napisał(a):
Szkoda że BJ mają 4 śruby :( ...

hopek napisał(a):A do mx3 nic nie ma ??


Macie takie same otwory centrujace, tarcze praktycznie tez (BJ 1mm wieksza srednice, 2mm grubsze i przez to 2mm wyzsze) wystarczy sprawdzic zwrotnice i sprawa jasna

google ----> http://www.uk-mx3.com/forum/viewtopic.php?t=2793
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Arkadius 73 » 21 sie 2011, 13:52

Dla mnie m6 heble to porażka gó...no warte dopiero po zamontowaniu EBC zauważyłem różnicę
Arkadius 73
 

Postprzez Neonixos666 » 21 sie 2011, 14:12

Arkadius 73 napisał(a):Dla mnie m6 heble to porażka gó...no warte dopiero po zamontowaniu EBC zauważyłem różnicę


Tylko że hamulce oryginalne są po to aby wytrzymały pewien okres i jest to kompromis między hamowaniem a żywotnością, podczas mocnego wysilania mogą rozczarowywać, EBC mogą hamować lepiej ale niestety znacznie szybciej się skończą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Arkadius 73 » 21 sie 2011, 14:28

Jakby tak było jak mówisz to superaśnie ale niestety prawda jest taka , że nie wytrzymują w większości modeli i nie mówię tu tylko o M6
Arkadius 73
 

Postprzez Neonixos666 » 21 sie 2011, 14:33

Jednemu starczy a jednemu nie to zależy jak się używa hamulców, ale producent i tak chce żeby jak najczęściej wymieniać bo przez to ma zysk i przez to często obniża jakość.

Dobra koniec OT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Arkadius 73 » 21 sie 2011, 14:39

Na sam koniec powiem tak mazda to gów..o warte heble które nie hamują no chyba że z przytupem tzn. z wibrowaniem kiery , po drugie nikt nie przedstawił alternatywy poza ebc które i tak po [tiiit] hamowaniu mogą się zapiec więc powiem tak kitajce nic nowego nie wymyśliły i basta , czyli wniosek .................................................................
Arkadius 73
 

Postprzez DamianMX6 » 21 sie 2011, 17:04

Arkadius 73 napisał(a):czyli wniosek .................................................................



wniosek jeden, Arkadius 73 nie przeczytałeś tytułu wątku ze zrozumieniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 21 sie 2011, 18:08

DamianMX6 napisał(a):
Arkadius 73 napisał(a):czyli wniosek .................................................................



wniosek jeden, Arkadius 73 nie przeczytałeś tytułu wątku ze zrozumieniem.


hahaha


Wracając do tematu, przeszło 200kg lżejszy mx6 musi lepiej hamować niż 6-ka z tym samym zestawem hamulcowym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez DamianMX6 » 21 sie 2011, 19:00

Dałem chłopakowi szansę aby sam do tego doszedł a ty wszystko zepsułeś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 21 sie 2011, 19:53

No jest już przynajmniej jedna osoba która potwierdza że hamulce z M6 nie są wcale takie rewelacyjne, w/g mnie, nawet w aucie o 200kg lżejszym.

A montowanie samych przednich hamulców z M6 do CA i GE to już całkowita porażka.

I nie mam tu na myśli jazdy wyczynowej ale po prostu chodzi o to aby się bezpiecznie zatrzymać za samochodem poprzedzającym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez onyx » 21 sie 2011, 21:14

Hazu napisał(a):No jest już przynajmniej jedna osoba która potwierdza że hamulce z M6 nie są wcale takie rewelacyjne, w/g mnie, nawet w aucie o 200kg lżejszym.

A montowanie samych przednich hamulców z M6 do CA i GE to już całkowita porażka.

I nie mam tu na myśli jazdy wyczynowej ale po prostu chodzi o to aby się bezpiecznie zatrzymać za samochodem poprzedzającym.


Nie wiem skąd u Ciebie ten wniosek ;) Żeby było ciekawiej, to o zdanie osoby, której słowa przytaczasz ma 6 a nie MX'a. W MX'ie w serii masz mniejszej średnicy tarcze. Pompa hamulcowa w MX jest wydajniejsza niż w 6 – sprawdziłem osobiście, nie powielam zasłyszanej opinii. Nie ma fizycznej możliwości żeby taki zestaw gorzej hamował.
Więc albo założyłeś kiepskie tarcze i klocki, albo nie odpowietrzyłeś dobrze układu lub masz stare przewody hamulcowe, które podczas hamowania puchną :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Hazu » 21 sie 2011, 22:07

Nie przejmuj się moje hamulce już hamują lepiej.
U mnie w zacisku z tyłu są tłoczki o średnicy 43mm. ;)
i bez problemowo zamontowana jest oryginalna linka ręcznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez onyx » 22 sie 2011, 09:14

Hazu napisał(a):Nie przejmuj się moje hamulce już hamują lepiej.
U mnie w zacisku z tyłu są tłoczki o średnicy 43mm. ;)
i bez problemowo zamontowana jest oryginalna linka ręcznego.


Puściłeś linki pod bakiem? Możesz zaprezentować jakieś zdjęcia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Hazu » 22 sie 2011, 17:41

Same zaciski od RX-8 zamontowałem.
A linki pod bakiem idą a dalej już przy wahaczach, więc nie są nigdzie napięte skręcone nadmiernie itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2011, 19:52

Hazu napisał(a):U mnie w zacisku z tyłu są tłoczki o średnicy 43mm.


Wydaje mi się ze jeśli zwiększyłeś tłoczek a nie zmieniała się siłą to gorzej ten tłoczek się sprawuje niż mniejszy bo siła rozkłada się na większą powierzchnię. No chyba że się mylę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 22 sie 2011, 20:16

Neonixos666 napisał(a):No chyba że się mylę.

no chyba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez onyx » 23 sie 2011, 08:24

Hazu napisał(a):Same zaciski od RX-8 zamontowałem.
A linki pod bakiem idą a dalej już przy wahaczach, więc nie są nigdzie napięte skręcone nadmiernie itp.
Wrzuc fotke :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Hazu » 24 sie 2011, 17:54

Są fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji: stabilizator tylny jest zamontowany przedni od forda KA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MacManus » 19 wrz 2011, 19:50

Chłopaki, pytanko:

Czy do 323f BA po swapie przednich hamulców z M6, można też zaadaptować przewody ham. z M6, czy też są jakieś przeciwskazania?

Pozdr
MacManus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 02:08
Posty: 109
Skąd: TriCity
Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...

Postprzez bazyl wspaniały » 20 wrz 2011, 00:47

MacManus napisał(a):Chłopaki, pytanko:

Czy do 323f BA po swapie przednich hamulców z M6, można też zaadaptować przewody ham. z M6, czy też są jakieś przeciwskazania?

Pozdr
MacManus

Przwody hamulcowe w M6 są pierońsko długie
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Muzykancik i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje