Wymiana uszczelek pod głowicami-duży problem?
Witam
Moja Mazda wali gigantyczne białe kumulusy z wydechu wiec bierze wode. Powiedzcie mi, czy dużym problemem jest wymiana uszczelek pod głowicami? jakie nowe części bede potrzebował i jakie to są koszty. Dodam, ze taką operacje będe robił pierwszy raz, mam jakaś wiedze teoretyczną, ale praktyczną nie za bardzo. Konieczne ejst wyjmowanie silnika czy da rade bez tej operacji?. Za informacje z góry dziękuje
Postaram się dodać filmik co się dzieje z tyłu auta, dodam, ze nigdy czegos takiego nie widziałem, jedynie na filmiku kiedy w BMW 3.0d nastapił samozapłon oleju.
Pozdrawiam, Rafał
Moja Mazda wali gigantyczne białe kumulusy z wydechu wiec bierze wode. Powiedzcie mi, czy dużym problemem jest wymiana uszczelek pod głowicami? jakie nowe części bede potrzebował i jakie to są koszty. Dodam, ze taką operacje będe robił pierwszy raz, mam jakaś wiedze teoretyczną, ale praktyczną nie za bardzo. Konieczne ejst wyjmowanie silnika czy da rade bez tej operacji?. Za informacje z góry dziękuje
Postaram się dodać filmik co się dzieje z tyłu auta, dodam, ze nigdy czegos takiego nie widziałem, jedynie na filmiku kiedy w BMW 3.0d nastapił samozapłon oleju.
Pozdrawiam, Rafał
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
... oby to TYLKO był problem związany z wydmuchaną uszczelką.
Węże wodne puchną Ci i wywala wodę z układu chłodzenia?
Węże wodne puchną Ci i wywala wodę z układu chłodzenia?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Węze nie puchną, wody nie wywala, wody nie ubywa (tak mi sie wydaje). Zrobiłem test na zimnym silniku bąbelki powietrza nie idą w zbiorniczek. Kopci niemiłosiernie, autem nie jeżdźe bo wstyd wiec nie moge sprawdzić na dłuzsza mete czy ubywa płyn.
Boje się, ze może to byc pęknięty blok :/
Boje się, ze może to byc pęknięty blok :/
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
Ok, chwilka
Kilka pytań na początek zadam:
Jak często jeździsz/jeździłeś autem? (codziennie, sporadycznie)
Masz białą maź na korku oleju?
Mazda stoi w garażu czy na dworze?
Odpal silnik i powąchaj jak śmierdzą spaliny
Co do wymiany uszczelek, powiem tak. Wszystko się da zrobić, lecz osobie która nie robiła tego, chyba bym nie polecał robić czegoś takiego.Rozbiórka dość spora.Lecz jak już byś to robił to części, na pewno uszczelki pod pokrywy zaworów 120zł OE MAZDA, uszczelka kolektora ssącego78zł TAKOMA,uszczelki pod głowice zł, polecał bym zrobić kompletny rozrząd650zł(rolki,napinacz i pasek) + pompa wody GMB 160zł...to są ceny już po zniżce, pisać dalej ? No i oczywiście najlepiej mieć motor na wierzchu.
Nikogo nie chcę straszyć, jak już robić to większość.
Napisz co i jak.
Pozdrawiam
Kilka pytań na początek zadam:
Jak często jeździsz/jeździłeś autem? (codziennie, sporadycznie)
Masz białą maź na korku oleju?
Mazda stoi w garażu czy na dworze?
Odpal silnik i powąchaj jak śmierdzą spaliny
Co do wymiany uszczelek, powiem tak. Wszystko się da zrobić, lecz osobie która nie robiła tego, chyba bym nie polecał robić czegoś takiego.Rozbiórka dość spora.Lecz jak już byś to robił to części, na pewno uszczelki pod pokrywy zaworów 120zł OE MAZDA, uszczelka kolektora ssącego78zł TAKOMA,uszczelki pod głowice zł, polecał bym zrobić kompletny rozrząd650zł(rolki,napinacz i pasek) + pompa wody GMB 160zł...to są ceny już po zniżce, pisać dalej ? No i oczywiście najlepiej mieć motor na wierzchu.
Nikogo nie chcę straszyć, jak już robić to większość.
Napisz co i jak.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Autem nie jeżdźe często, nie ma masła pod korkiem, raz stoi w garazu, a raz na dworzu – nie ma reguły.
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
Skoro węże Ci nie puchną i wody nie wywala to zapomnij o wydmuchanej uszczelce i pękniętym bloku bo raczej nie tam jest źródło problemów.
Sprawdź lepiej czy nie ma jakichś błędów w sterowniku silnika.
P.S.1. .... co to jest, że od razu jak jest jakieś dymuenie to większość wyrokuje wydmuchaną uszczelkę pod głowica?
P.S.2. szaropodobna maź pod korkiem oleju może być normalnym zjawiskiem w autach, które często są używane na krótkich trasach.
Sprawdź lepiej czy nie ma jakichś błędów w sterowniku silnika.
P.S.1. .... co to jest, że od razu jak jest jakieś dymuenie to większość wyrokuje wydmuchaną uszczelkę pod głowica?
P.S.2. szaropodobna maź pod korkiem oleju może być normalnym zjawiskiem w autach, które często są używane na krótkich trasach.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Też prawda co do korka
Skoro używasz auta nie za często to powiem krótko...biały dym wydobywający się z wydechu to najprawdopodobniej woda która zebrana jest w układzie wydechowym, temperatura silnika czyli ciepłe spaliny ogrzewają układ wydechowy przez co woda zebrana w układzie paruje. Tak samo mam u siebie jak auto stoi dłuższy czas, po odpaleniu biały dym. Odpal auto, i niech pochodzi, sprawdź czy olej ubywa, jak nie to nie ma żadnego problemu z autem.
Jak się mylę poprawcie mnie.
Pozdrawiam
Skoro używasz auta nie za często to powiem krótko...biały dym wydobywający się z wydechu to najprawdopodobniej woda która zebrana jest w układzie wydechowym, temperatura silnika czyli ciepłe spaliny ogrzewają układ wydechowy przez co woda zebrana w układzie paruje. Tak samo mam u siebie jak auto stoi dłuższy czas, po odpaleniu biały dym. Odpal auto, i niech pochodzi, sprawdź czy olej ubywa, jak nie to nie ma żadnego problemu z autem.
Jak się mylę poprawcie mnie.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Musze nagrac filmik bo nie widzicie skali dymienia . Wiem, ze jak auto stoi to para z wydechu to norma. Dziwne jest to, ze kiedy np. po tygodniowym postoju auto zapale w rury nie idzie grama dumy (oprócz b. delikatnej pary oraz zapachu ładnie przepalonej beznynki), dopiero jak dodam gazu zaczyna sie batory. Wczoraj auto zapaliłem, chodziło na wolnych obrotach z 45min i dym z rury cały czas sie wydobywał (taki gęsty), jak dodałem gazu to wiadomo – tragedia.
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
http://www.youtube.com/watch?v=pya_9yQm4GU
daje film, kręcony długopisem wiec bez rewelacji
Najgorzej jest na samym koncu.
daje film, kręcony długopisem wiec bez rewelacji
Najgorzej jest na samym koncu.
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
ten silnik pali na wszystkie gary?
jakie masz zużycie paliwa?
na móje ucho to jeden(albo nawet dwa cylindry) leją czystą wachę w komin
nie trzęsie ci się lustero wewnętrzne na wolnych obrotach?
sprawdzałałęś ciśnienie sprężania?
podjedź do pierwszego leprzego mechanika niech ci zmierzy komprechę
za cene takiej usługi kupisz sobie manometr z allegro i zmierzysz w domu
a wartości są podane w manualu od mileni
no i podstawowe pytanie od którego powinniśmy zacząć ten temat
sprawdzałeś błędy ECU?
jakie masz zużycie paliwa?
na móje ucho to jeden(albo nawet dwa cylindry) leją czystą wachę w komin
nie trzęsie ci się lustero wewnętrzne na wolnych obrotach?
sprawdzałałęś ciśnienie sprężania?
podjedź do pierwszego leprzego mechanika niech ci zmierzy komprechę
za cene takiej usługi kupisz sobie manometr z allegro i zmierzysz w domu
a wartości są podane w manualu od mileni
no i podstawowe pytanie od którego powinniśmy zacząć ten temat
sprawdzałeś błędy ECU?
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Misiowy napisał(a):za cene takiej usługi kupisz sobie manometr z allegro i zmierzysz w domu
Nie tak do końca... zestawem z Allegro sprawdzisz przednią głowicę, na tylną jest za krótka rurka od manometru...
Przerabiałem to u siebie.
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
w zakresie 1300-1800obr lekko trzęsie motorem, dalej leci jak burza. Ostatnio regenrowałem aparat zapłonowy bo auto przerywało i strzelało w wydech, po tym silnik chodzi elegancko, ale kopcenie jak było tak jest. Kurs do mechanika odpada bo takim dymowozem nie bede sie poruszał po mieście. Nie wiem jakie spalanie, ale w 45min na wolych obrotach wypalił banke wachy bo zgasł (5l) wieć chyba ma apetyt . Bawiłem się ta śrubką przy przepustnicy od wolych obrotów, ustawiłem na 900, ale syczy spod tej srubki chyba, czy tak ma być?
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
resetowałeś kompa po założeniu nowego aparatu?
skoro był stary uszkodzony a ty go podmieniłęś to masz nadal tryb awaryjny i rozregulowany zapłon
dodatkowo pokręciłęś jeszcze dawkę na wolnych obrotach oile dolot jest szczelny ale skoro piszeż że syczy to bankowo nie jest
5l na 0,75 motogodziny? toż to norma dla czółgu z czerwoną gwiazdą na przedzie
no chyba że miałęś kompletnie pusty(dziurawy) zbiornik to tyle gdzieś zazwyczaj jest tam paliwa którego pompa nie jest w stanie zassać
po odpaleniu i kilku minutowej pracy silnika powykręcaj świece poukładaj wolejno jak były w silniku porównaj wygląd elektrod wszystkich powinny być w odcieniu białe do szarego u ciebie będą pewnie czarne od sadzy
ale sprawdź czy ta sadza jest sucha
Trochę roboty z tym silnikiem przed tobą
manual w garść i pokolei wszystko sprawdzać (błędy, zapłon,TPS, wolne obroty)
jeśli nie czujesz się na siłach bądź nie masz czasu na grzebanie w garażu to polecam lawętą przetransportować auto do dobrego mechanika najlepiej forumowego
skoro był stary uszkodzony a ty go podmieniłęś to masz nadal tryb awaryjny i rozregulowany zapłon
dodatkowo pokręciłęś jeszcze dawkę na wolnych obrotach oile dolot jest szczelny ale skoro piszeż że syczy to bankowo nie jest
5l na 0,75 motogodziny? toż to norma dla czółgu z czerwoną gwiazdą na przedzie
no chyba że miałęś kompletnie pusty(dziurawy) zbiornik to tyle gdzieś zazwyczaj jest tam paliwa którego pompa nie jest w stanie zassać
po odpaleniu i kilku minutowej pracy silnika powykręcaj świece poukładaj wolejno jak były w silniku porównaj wygląd elektrod wszystkich powinny być w odcieniu białe do szarego u ciebie będą pewnie czarne od sadzy
ale sprawdź czy ta sadza jest sucha
Trochę roboty z tym silnikiem przed tobą
manual w garść i pokolei wszystko sprawdzać (błędy, zapłon,TPS, wolne obroty)
jeśli nie czujesz się na siłach bądź nie masz czasu na grzebanie w garażu to polecam lawętą przetransportować auto do dobrego mechanika najlepiej forumowego
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Fakt czeka mnie ciężka przeprawa. Syczy wtedy kiedy mocniej odkręce tą srubke, kiedy ją dokręce syczenie znika, ale wtedy nie ma wolnych obrotów. Może jest ktos w forum z okolic Łodzi lub Łodzi i mógłby do mnie podjechać (oczywiście za paliwo zwróce, a sama pomoc będzie odpłatna). Krew mnie zalewa kiedy patrze jak to auto stoi i niszczeje.
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
Heh przepraszam ale muszę się zaśmiać
Panowie to auto było u nas w dziale Sprzedam, w ogłoszeniu było napisane wyraźnie silnik do wymiany lub kapitalnego remontu.
Odczytaj błędy...
Silnik pracuje jak traktor co jest widać na załączonym filmiku, u mnie jak wydobywa się para to dym idzie przez cały czas ciągłością, a tu z przerwami. Powiem tak. Albo kapitalka albo wymiana na inny motor.
Szczerze bym poszukał KF z CA i go wsadził i tyle a nawet bym szukał KL-a i się z tym nie bawił,szkoda czasu,zabawy,rozbierania i pieniędzy. Szukaj silnika z Angola, przekładaj i się nie zastanawiaj.
Chyba że planujesz to auto mieć na lata, to zrób sobie ten silnik na przysłowiową igłę.
Ja osobiście bym wymienił silnik na inny.
Reset kompa...nie pomoże na litość, w czym ma pomóc? Skasują się błędy, które i tak powrócą (o ile są) ale nie dymienie, jak by komp kasował wszystko co popadnie to bym sobie wykasował hałasujący kolektor.
Pozdrawiam
Panowie to auto było u nas w dziale Sprzedam, w ogłoszeniu było napisane wyraźnie silnik do wymiany lub kapitalnego remontu.
Odczytaj błędy...
Silnik pracuje jak traktor co jest widać na załączonym filmiku, u mnie jak wydobywa się para to dym idzie przez cały czas ciągłością, a tu z przerwami. Powiem tak. Albo kapitalka albo wymiana na inny motor.
Szczerze bym poszukał KF z CA i go wsadził i tyle a nawet bym szukał KL-a i się z tym nie bawił,szkoda czasu,zabawy,rozbierania i pieniędzy. Szukaj silnika z Angola, przekładaj i się nie zastanawiaj.
Chyba że planujesz to auto mieć na lata, to zrób sobie ten silnik na przysłowiową igłę.
Ja osobiście bym wymienił silnik na inny.
Reset kompa...nie pomoże na litość, w czym ma pomóc? Skasują się błędy, które i tak powrócą (o ile są) ale nie dymienie, jak by komp kasował wszystko co popadnie to bym sobie wykasował hałasujący kolektor.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Własnie dlatego zadałem pytanie czy problemem jest wymiana uszczelek pod głowicami, jesli dla początkującego jest to duży problem to ja tego nie ruszam, do mechanika nie oddaje bo nie bede ładowął kolejnych 2-3tys w to auto. Po prostu oddam za psie pieniądze i tyle. Never more Xedos...
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
no nie ma tak dobrze że się kupuje auto uszkodzone za pare złotych wymienia bezpiecznik i
fura śmiga jak ta lala
jak ktoś zdecydował się sprzedać jako uszkodzone to napewno nie jest to jakaś pierdoła do zrobiena
same uszczelki pod głowicami niewiele ci kolego pomogą na te kopcenie....
reset kompa też oczywiście nic nie da ale to jakiś sensowny początek diagnostyki bo sam filmik nic nie pomoże
skoro kolega nie chce go oddać do mechanika sam też nie ma ochoty nawet kompa zresetować
więc pozostaje tylko sprzedać trupa komuś następnemu być może uda się odzyskać nakłady jak sie trafi jeleń
albo próbować sensownie remontować a tu Radar ma wiele racji choć wymiana silnika to też loteria
fura śmiga jak ta lala
jak ktoś zdecydował się sprzedać jako uszkodzone to napewno nie jest to jakaś pierdoła do zrobiena
same uszczelki pod głowicami niewiele ci kolego pomogą na te kopcenie....
reset kompa też oczywiście nic nie da ale to jakiś sensowny początek diagnostyki bo sam filmik nic nie pomoże
skoro kolega nie chce go oddać do mechanika sam też nie ma ochoty nawet kompa zresetować
więc pozostaje tylko sprzedać trupa komuś następnemu być może uda się odzyskać nakłady jak sie trafi jeleń
albo próbować sensownie remontować a tu Radar ma wiele racji choć wymiana silnika to też loteria
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości