Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
slyszalem ze muszą byc platynowe a te z kolei bardzo drogie jednak bardzo wytrzymale nawet na 100kkm... więc nie wymieniam bo: nie szarpie, dobrze odpala, spalanie w normie 10l/100km w miescie ...
powrót do Japończyka....
- Od: 19 mar 2011, 01:29
- Posty: 55
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok
bart_82 napisał(a):slyszalem ze muszą byc platynowe a te z kolei bardzo drogie jednak bardzo wytrzymale nawet na 100kkm... więc nie wymieniam bo: nie szarpie, dobrze odpala, spalanie w normie 10l/100km w miescie ...
po pierwsze masz 57 000km, wiec jezeli sie nic zlego nie dzieje, to nie powinny sie skonczyc w Twojej madzi swieczki...
jezeli nie ma problemu, to go na sile nie szukaj
kiedys on sam cie znajdzie...

bart_82 napisał(a):slyszalem ze muszą byc platynowe a te z kolei bardzo drogie jednak bardzo wytrzymale nawet na 100kkm... więc nie wymieniam bo: nie szarpie, dobrze odpala, spalanie w normie 10l/100km w miescie ...
no to okay, choc warto je wykrecic, obejrzec jaki kolor mają eletrody (styki), przeczyscci je no i sprawdzic
odstęp miedzy nimi.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Gdzie dokładnie są tutaj świece?

Uploaded with ImageShack.us
Moze tutaj gdzie jest ta podłużna rurka... taka świecaca z korkiem po środku?
ps. co to dokładnie jest?

Uploaded with ImageShack.us
Moze tutaj gdzie jest ta podłużna rurka... taka świecaca z korkiem po środku?
ps. co to dokładnie jest?
Ostatnio edytowano 16 lip 2011, 21:49 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edytowalem posta... poprawilem stylistyke. prosze zwroc uwage na jakosc przekazu informacji...
Powód: edytowalem posta... poprawilem stylistyke. prosze zwroc uwage na jakosc przekazu informacji...
- Od: 5 kwi 2010, 11:50
- Posty: 7
- Skąd: okolice Legionowa
- Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 benzyna.
veker napisał(a):Gdzie dokładnie są tutaj świece?
a kolega przeczytal chociaz ten watek?
tutaj sa tylko 2 strony...
Ps. Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Ps.2 lub niech kolega poszuka w encyklopedii o budowie silnika...
a pozniej przyjrzy sie swojemu zdjeciu...
Tak, dokładnie przeszukałem forum i ten wątek jednak odpowiedzi nie znalazłem, dlatego też grzecznie zapytałem. Myślałem, że obejdzie się bez encyklopedii bo to w końcu forum Mazdy jak widać myliłem się...
- Od: 5 kwi 2010, 11:50
- Posty: 7
- Skąd: okolice Legionowa
- Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 benzyna.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
veker napisał(a):Wielkie dzięki!.
Mocowałem się dziś z tym ale strasznie ciężko to schodzi i odpuściłem..
najlepiej delikatnie podwazyc tepymi srubokretami dwoma jednoczesnie
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
veker napisał(a):Myślałem, że obejdzie się bez encyklopedii bo to w końcu forum Mazdy jak widać myliłem się...
co do watku, to w 100% ten
co do znalezienia odpowiedzi...

Enduro napisał(a):kablami wyskokiego napięcia,
a dalej:
Enduro napisał(a):kable wysokiego napięcia w mazdach są oporowe,
tzn. mają specjalne pasujące rezystory w sobie
[ popatrz u siebie na kablach są oznaczena.. takie spirale/zygzaki..]
dalej... majac te informacje i swoj silnik przed oczami...
chodzi mi tylko o troszke samodzielnosci... i czytanie tego co juz jest...
szerokosci zycze
Enduro napisał(a):bart_82 napisał(a):slyszalem ze muszą byc platynowe a te z kolei bardzo drogie jednak bardzo wytrzymale nawet na 100kkm... więc nie wymieniam bo: nie szarpie, dobrze odpala, spalanie w normie 10l/100km w miescie ...
no to okay, choc warto je wykrecic, obejrzec jaki kolor mają eletrody (styki), przeczyscci je no i sprawdzic
odstęp miedzy nimi.
pozdr.E
Jak je wykręcisz to możesz już kupić nowe
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
O ile czegoś gorszego nie zrobi,bo jeśli nie ma pojęcia gdzie są świece to lepiej niech maski nie otwiera 

- Od: 3 mar 2011, 22:15
- Posty: 89
- Skąd: Frankfurt/M - Kluczbork
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 2014
jeżeli chodzi o wymianę świec, to demontaż przewodów WN w przed lifcie to pikuś w porównaniu z wykręceniem świec.
mój mechanik, polecił mi abym wykręcił je na zimnym silniku – po nocy, gdyż mogą się ukręcić.
nie polecam kluczy do świec takich najtańszych z marketu – nie ma mowy na wykręcenie świecy – złamałem klucz na pierwszej świecy.
polecam kupić nasadkę do świec Stanley(ok20zł) + przedłużkę + grzechotkę (zestaw za ok 50-80pln) i wtedy nie ma mowy aby klucz zawiódł.
wymiana przebiega szybko, i bez boleśnie – u mnie świece przy przebiegu 166 000km były w stanie bardzo złym – dwie były totalnie czarne. Auto od przebiegu 97 000km ma założony gaz i chyba właściciel poprzedni nie dbał o świece.
po wymianie – silnik przestał szarpać na pb i lpg – zdecydowanie polecam świece NGK
mój mechanik, polecił mi abym wykręcił je na zimnym silniku – po nocy, gdyż mogą się ukręcić.
nie polecam kluczy do świec takich najtańszych z marketu – nie ma mowy na wykręcenie świecy – złamałem klucz na pierwszej świecy.
polecam kupić nasadkę do świec Stanley(ok20zł) + przedłużkę + grzechotkę (zestaw za ok 50-80pln) i wtedy nie ma mowy aby klucz zawiódł.
wymiana przebiega szybko, i bez boleśnie – u mnie świece przy przebiegu 166 000km były w stanie bardzo złym – dwie były totalnie czarne. Auto od przebiegu 97 000km ma założony gaz i chyba właściciel poprzedni nie dbał o świece.
po wymianie – silnik przestał szarpać na pb i lpg – zdecydowanie polecam świece NGK
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
micagh napisał(a): Mam polifta tak jak ty z 2005 r. i nie daj sobie czasem wcisnąć świec od przedlifta bo są krótsze.
Ja wymieniłem u siebie oryginalne świece na NGK Laser Platinum i miały troszkę krótszy gwint od oryginałów. Auto śmiga jak burza. Żadnych niepokojących objawów.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
panowie, ponownie z szybkim pytaniem – 6 jak w opisie (2.0 141KM), kable i świece wymieniam i w związku z tymi drugimi. Instrukcja podaje NGK ITR6F-13, tu na forum nawet znalazłem kilka opinii, że lepszym wyborem są Denso. Widzę, że droższe dwukrotnie ale jeśli lepsze to i dopłata uzasadniona, dziwi mnie jednak różnica w świecach – rekomendowane NGK mają odstęp 1,3 mm, instrukcja podaje ponadto, że ma być zastosowana świeca z odstępem 1,25~1,35 mm a Denso ZT20EPR11 ma 1,1 mm. Faktycznie lepsze te Denso i odstępem się nie przejmować? Czy brać NGK (o ile nie są gorsze)?
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1176 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Weelkoo napisał(a):Faktycznie lepsze te Denso i odstępem się nie przejmować? Czy brać NGK (o ile nie są gorsze)?
Denso..ostatnia(według mojej wiedzy) prawdziwa japońska świeca. NGK jest chyba obecnie najczęściej podrabianą świecą. Założyłem Denso i od 20kkm mam spokój.
Więcej w temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=31577&hilit=%C5%9Bwiece
Witam mam pytanko czy jest jakaś różnica w świeczkach do auta zasilanego lpg ? bo na stronie ngk znalazłem coś takiego ?
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_LPG/MAZDA/6/LPG%205/7956/
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/MAZDA/6/ITR6F13/7956/
które wybrać ?
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_LPG/MAZDA/6/LPG%205/7956/
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/MAZDA/6/ITR6F13/7956/
które wybrać ?
Jak będziesz chciał te drugie to mam nówki na sprzedaż. Odezwij sie na priv.
- Od: 30 sty 2012, 19:14
- Posty: 95
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6