Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM
Witam. Nie znalazłem takiego tematu wiec zakładam nowy.
Mam Mazdę 6 2005 rocznik z silnikiem benzynowym 2.0 141 KM. Zastanawiam się nad dołożeniem turbiny w celu zwiększenia mocy. I tu mam parę pytań:
– gdzie szukać takiej turbiny (czy będzie np pasowała z 6 MPS)?
– jaki jest koszt takiej turbiny?
– co muszę wymienić podczas takiej operacji, czy wystarczy przeprogramować mapę silnika czy musi być wymieniony cały komputer, czy trzeba wymieniać wiązki przewodów silnika?
– czy są może gotowe turbo-kity dla Mazdy 6?
– jaki wzrost mocy mogę osiągnąć? 30-50 KM?
Proszę o cenne uwagi jeżeli ktoś ma doświadczenie z takimi zabiegami.
Dziękuje i pozdrawiam.
Mam Mazdę 6 2005 rocznik z silnikiem benzynowym 2.0 141 KM. Zastanawiam się nad dołożeniem turbiny w celu zwiększenia mocy. I tu mam parę pytań:
– gdzie szukać takiej turbiny (czy będzie np pasowała z 6 MPS)?
– jaki jest koszt takiej turbiny?
– co muszę wymienić podczas takiej operacji, czy wystarczy przeprogramować mapę silnika czy musi być wymieniony cały komputer, czy trzeba wymieniać wiązki przewodów silnika?
– czy są może gotowe turbo-kity dla Mazdy 6?
– jaki wzrost mocy mogę osiągnąć? 30-50 KM?
Proszę o cenne uwagi jeżeli ktoś ma doświadczenie z takimi zabiegami.
Dziękuje i pozdrawiam.
- Od: 25 lut 2011, 14:46
- Posty: 4
Siema.
ja własnie składam projekt na turbienie MX'a i powiem tak jeżeli chcesz osiagnąć 30-50 kuca to licz sie z kosztami około 5-10 tysia (zalezy co sobie wybierzesz za graty)
Co do turbiny to jakiegos garreta ceny od 2k w górę. chyba że chcesz używkę ale to ja bym się osobiscie bał.
co do sterowania to jest kilka sposobów albo FMU (czyli mechanicznie) albo dokładasz jakaś elektronike typu MS.
co do kitów to niestety nie wiem czy są podejrzewam że tak ale to pewnie jakieś chińczyki niewiadomo z czego.
Pamiętaj o Tym że instalacja turbo to nie sam ślimak. do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo różnych rzeczy, np pompa paliwa ciekawe ile wytrzyma, tak samo wtryski.
Pozatym zmiana orurowania IC przerobienie wydechu i zimniejsze świece mbc Blow i całe masa innych rzeczy
Mam nadzieje ze trochę pomogłem
ja własnie składam projekt na turbienie MX'a i powiem tak jeżeli chcesz osiagnąć 30-50 kuca to licz sie z kosztami około 5-10 tysia (zalezy co sobie wybierzesz za graty)
Co do turbiny to jakiegos garreta ceny od 2k w górę. chyba że chcesz używkę ale to ja bym się osobiscie bał.
co do sterowania to jest kilka sposobów albo FMU (czyli mechanicznie) albo dokładasz jakaś elektronike typu MS.
co do kitów to niestety nie wiem czy są podejrzewam że tak ale to pewnie jakieś chińczyki niewiadomo z czego.
Pamiętaj o Tym że instalacja turbo to nie sam ślimak. do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo różnych rzeczy, np pompa paliwa ciekawe ile wytrzyma, tak samo wtryski.
Pozatym zmiana orurowania IC przerobienie wydechu i zimniejsze świece mbc Blow i całe masa innych rzeczy
Mam nadzieje ze trochę pomogłem
poczytaj projekty które są na forum, tam jest fajnie wszystko opisane i co z czym się je.
Wiem, ze czasem fajnie jest isc pod prad i robic cos miedzy innymi dla samej sztuki robienia czegos ale chyba w tym przypadku inwestycja malo oplacalna. Musialbys zainwestowac ok 10 tys, tak jak napisal PHM , takie auto zazwyczaj ma pozniej wieksze lub mniejsze bolaczki co jakis czas. W efekcie bedziesz mial autko z przednim napedem, bez szpery o mocy okolo 200 KM , nie bedzie to jezdzilo tak jak bys sobie tego zyczyl. Lepiej chyba bedzie sprzedac autko i dolozyc di zakupu MPS`a . Wtedy otrzymasz jeszcze wieksza moc – 260KM, naped 4x4 , duzo lepsze hamulce i przystosowane do takich mocy zawieszenie. Wszystko bedzie trwalsze i latwiej sprzedawalne niz uturbiona zwykla Mazda 6
Moze pomoglem moze namieszalem ale ja bym to przemyslal
Pozdrawiam, Rafal
Moze pomoglem moze namieszalem ale ja bym to przemyslal
Pozdrawiam, Rafal
radzi89 napisał(a): Musialbys zainwestowac ok 10 tys
Radziłbym jednak przygotować się na prawie 2 razy tyle Chyba nawet swap na 2.3-T nie ma sensu, poczytaj faq tam jest sporo o turbieniu i kosztach
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
People_Hate_Me napisał(a):...
Pamiętaj o Tym że instalacja turbo to nie sam ślimak. do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo różnych rzeczy, np pompa paliwa ciekawe ile wytrzyma, tak samo wtryski.
Pozatym zmiana orurowania IC przerobienie wydechu i zimniejsze świece mbc Blow i całe masa innych rzeczy
Mam nadzieje ze trochę pomogłem
no i trzeba raczej wymienic uszczelke pod glowica, aby zmniejszc kompresje!
chyba nie warto ..E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a tam co wy gadacie
Uturbiaj to daje dużą satysfakcje i nie słuchaj że nie bedzie jechało
napewno bedzie szybsze niż jest a o to przecież chodzi
Uturbiaj to daje dużą satysfakcje i nie słuchaj że nie bedzie jechało
napewno bedzie szybsze niż jest a o to przecież chodzi
People_Hate_Me napisał(a):Uturbiaj to daje dużą satysfakcje
Skąd wiesz? Sorry, ale to tak, jakby czternastolatek pisał o przeżywaniu orgazmu z kobietą po obejrzeniu rozkładówki Playboy'a i zaopatrzeniu się w prezerwatywę, którą w kiosku kupił starszy kolega
Stara i jedna z najważniejszych zasad dobrego performance'u: modyfikuje się zawsze najmocniejszą/najbardziej rozwojową jednostkę dostępną w danym modelu. Koszta (pisze o poważnym podejściu do sprawy) bardzo zbliżone a startowanie ze 140 a 260KM robi sporą różnicę. Chyba że kogoś bawią nie konkretne wartości mocy a naklejka "Turbo" na tylnej klapie, nie ważne jak auto jedzie... Czytając pierwszy post, bez obrazy, ale ten pomysł nie wyjdzie poza chęci. Takich wątków było tutaj setki. A poważnie modyfikowanych Mazd w Projektach pięć... Forum wszystko przyjmie, rzeczywistość jest trochę inna. Konkluzja: daruj sobie.
Wij napisał(a):– czy są może gotowe turbo-kity dla Mazdy 6?
są
2-3tys $ + przesyłka + cło + montaż mniej więcej tyle samo (koszty) co do mx5
szukaj w USA
(o ile sobie przypominam to było na kompresorze... ale teraz coś nie mogę znaleźć)
Pit napisał(a): Takich wątków było tutaj setki. A poważnie modyfikowanych Mazd w Projektach pięć...
bo prościej i taniej sprzedać i kupić mocniejszy jeśli to ma być auto "na codzień"
Pit napisał(a):Skąd wiesz?
bo samo zbieranie gratów już mi daje satysfakcje
Dzięki za odpowiedzi. Jeżeli koszt ma wynieść około 10 tyś. to faktycznie nie ma sensu się bawić. Trochę szkoda bo obecnie te 140 KM naprawdę słabo ciągną to duże bądź co bądź auto i brakuje mi mocy.
Zgadzam się, docelowo chciałbym mieć MPS, ale sytuacja jest taka że w tym momencie muszę mieć auto z dużym bagażnikiem (mam liftback) a MPS'y robią tylko sedany (z tego co pamiętam).
Lepiej chyba bedzie sprzedac autko i dolozyc di zakupu MPS`a . Wtedy otrzymasz jeszcze wieksza moc – 260KM, naped 4x4 , duzo lepsze hamulce i przystosowane do takich mocy zawieszenie. Wszystko bedzie trwalsze i latwiej sprzedawalne niz uturbiona zwykla Mazda 6
Zgadzam się, docelowo chciałbym mieć MPS, ale sytuacja jest taka że w tym momencie muszę mieć auto z dużym bagażnikiem (mam liftback) a MPS'y robią tylko sedany (z tego co pamiętam).
- Od: 25 lut 2011, 14:46
- Posty: 4
Barthez napisał(a):bagażniki są bardzo podobne a w sedanie nawet ciut większy tylko dostęp gorszy.
...
duzo gorszy, absolutnie,
choc zadek auta ma wiecej wdzieku, ale to moje zdanie i nie nalezy sie tylko nim sugerowac. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
te 30Km i trochę momentu z soft turbo jakie miałbyś dołożyć w obecne auto łatwo uzyskać..
skoro nie mps to kup wolnossącego 2.3 GY. Jeździ całkiem ale to całkiem przyzwoicie no i cenowo łatwo dostępne auto, na pewno jest zdecydowana różnica w odczuwanej dynamice.
skoro nie mps to kup wolnossącego 2.3 GY. Jeździ całkiem ale to całkiem przyzwoicie no i cenowo łatwo dostępne auto, na pewno jest zdecydowana różnica w odczuwanej dynamice.
Grzesiu napisał(a): 2.3 GY.
Moim zdaniem jezdzi bardzo slabo – przynajmniej w Mazdzie3 – mialem obie – 2.3 i 2.0 wiec mam dobre porownanie
radzi89 napisał(a):Grzesiu napisał(a): 2.3 GY.
Moim zdaniem jezdzi bardzo slabo – przynajmniej w Mazdzie3 – mialem obie – 2.3 i 2.0 wiec mam dobre porownanie
ponadto 2,3 to BARDZO awaryjny silnik, ktory z niewiadomych przyczyn pali nagle olej jak szalony i wymaga kosztownej wymiany, bo naprawy nawet mazda nie przewidziala
to guwo ford
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ponadto 2,3 to BARDZO awaryjny silnik, ktory z niewiadomych przyczyn pali nagle olej jak szalony i wymaga kosztownej wymiany, bo naprawy nawet mazda nie przewidziala
to guwo ford
pozdr.E
I tu niestety musze sie zgodzic, mnie tez dopadla ta ciekawa przsypadlosc – w ciagu 100 km spaila cay olej i poszly panewski
Pozdrawiam, Rafal
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje