Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ketome » 18 kwi 2010, 20:51

Na jakie i czy wymienić tarcze hamulcowe przy wymianie klocków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 13:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez Tomek6 » 18 kwi 2010, 20:56

Ani ładu ani składu...

Tarcze i klocki to części eksploatacyjne, wymienia się je, kiedy ulegną zużyciu. Sprecyzuj może sytuację i oczekiwania, bo po takim poście ciężko liczyć na odzew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez ketome » 18 kwi 2010, 21:07

Tomek6 napisał(a):Ani ładu ani składu...

Tarcze i klocki to części eksploatacyjne, wymienia się je, kiedy ulegną zużyciu. Sprecyzuj może sytuację i oczekiwania, bo po takim poście ciężko liczyć na odzew.

Sądzę że przy 40tyś. będę wymieniał klocki, a tarcze wyglądają w miarę dobrze.Nie wiem czy w Maździe zalecają wymianę – komplet klocki i tarcze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 13:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez Tomek6 » 18 kwi 2010, 21:24

Wszystko zależy od stopnia zużycia. Tarcze przy 40tys. km moim zdaniem jeszcze pociągną sporo ;) Wymienia się jedynie podzespół zużyty, nie miałoby sensu wymienianie dobrych tarcz tylko dlatego, że akurat klocki skończyły żywot.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez Rabti » 16 cze 2011, 21:45

Witam!
Jestem po wizycie w ASO. Podjechałem celem sprawdzenia ogólnego stanu technicznego i zmiany właściciela w systemie po zakupie. Żadnych zgłaszanych usterek.
Wyrok: tarcze przód, tył no i oczywiście klocki do wymiany!!!
Autko M6 GH 2,0 benzyna ma 2,5 roku i 61,5tys przejechane, jeszcze na gwarancji.
Cena za wszystko z wymianą 2500zł!!!
Czy to jest możliwe?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 20:47
Posty: 30
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5 2011r. 2.0

Postprzez Tomek6 » 16 cze 2011, 21:53

A co się niby stało z tymi tarczami po takim przebiegu? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez Wojtek » 16 cze 2011, 22:06

Tomek6 napisał(a):A co się niby stało z tymi tarczami po takim przebiegu? :|

dokladnie... napisz nam
i opisz jakiej wielkosci sa ranty (wzery) na tarczy?
... a minimalna grubosc okladzin klockow to 2mm (czyli pozostaje 2mm okladziny do blachy klockow)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez polak900 » 16 cze 2011, 22:49

Zdecydowanie za mały przebieg mają te tarcze. Może Aso chce cię wpuścić w maliny.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Wojtek » 16 cze 2011, 22:52

polak900 napisał(a):Zdecydowanie za mały przebieg mają te tarcze. Może Aso chce cię wpuścić w maliny.

chyba, ze recall... ale wtedy musi byc wszystko za free ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Rabti » 17 cze 2011, 06:49

Mechanik mówił coś o tym, że przy wymainie klocków nie zawsze serwisy czyszczą dokładnie zaciski i potem klocki nierówno pracują i nierównomiernie się zużywają...
Pytałem czy są czujniki zużycia klocków, odpowiedział, że nie...
Co do stanu tarcz to muszę sprawdzić gdzie indziej – u znajomego mechanika. Wizualnie tylne tarcze nie są idealnie metaliczne tylko mają ślady jakby korozji, słyszalem z kolei, że to normalne bo nasze madzie, a moja jest kombii, hamują głównie przodem.
Czy jak wymienię te klocki (i ewentualnie tarcze – mam nadzieję że nie będzie konieczności) poza ASO to mogę mieć jakieś problemy z gwarancją?
W systemie nie ma informacji o wymianie któregokolwiek z tych elementów. Podejrzewam, że są to tarcze i klocki jeszcze fabryczne...
Ostatnio edytowano 17 cze 2011, 08:05 przez Rabti, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 20:47
Posty: 30
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5 2011r. 2.0

Postprzez chmooreck » 17 cze 2011, 07:45

Tomek6 napisał(a):A co się niby stało z tymi tarczami po takim przebiegu? :|

Mogły się spalić.... mój szef ma podobny przebieg i zajechał już drugie tarcze. Ja mam 40k i jak na razie spokój (klocki tez pierwsze).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez glowasiek » 17 cze 2011, 08:44

przebieg 30 tys mil – pierwsze tarcze,klocki i dalej dobre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez chmooreck » 17 cze 2011, 09:14

Zależy od wagi nogi i stylu jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez kkaczor » 17 cze 2011, 10:46

Ja wymieniałem klocki przy 35tys i zgłosiłem, że tarcze mi biją przy hamowaniu. Udało się je zeszlifować i jest OK, myślę, że jeszcze jedną wymianę pociągną. Ale znając mazdę i problemy na przykład w CX-7 może być też tak, że ktoś ostro przypedałował i wpadł w wodę (albo postał potem na światłach z nogą na hamulcu). Tarcze się zwichrowały i jedyne do czego się teraz nadają to podstawki pod kwiatki...

Przy 60tys i ostrym skrzywieniu mogą już się nie nadawać do stoczenia i serwis ma rację. Proponowałbym to po prostu sprawdzić w innym serwisie... ale nie nie wykluczyłbym tego co mówi ASO.

ps. a tak btw przy każdej wymianie klocków powinno się pozbyć rantów z tarcz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 09:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez chmooreck » 17 cze 2011, 13:23

chmooreck napisał(a):jak na razie spokój (klocki tez pierwsze)

Jednak dzisiaj klocki (przód) poszły do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Kamil » 17 cze 2011, 13:26

mój serwisant zaleca wymianę klocków na drugim serwisie (tym 40.000 przebiegu)
Kamil
 

Postprzez chmooreck » 17 cze 2011, 13:36

No u mnie 43k zderzyły się z trzecim przeglądem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Wojtek » 17 cze 2011, 14:32

chmooreck napisał(a):Mogły się spalić.... mój szef ma podobny przebieg i zajechał już drugie tarcze

jezeli kolega nie zglaszal zadnego problemu, to po co zmieniac tarcze... chyba, ze sa zuzyte... ale to widac bez zdejmowania kola...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Rabti » 17 cze 2011, 14:46

Koledzy, ale moje hamulce działają super!!! Nic nie bije.
Ranty są niewielkie, wydaje mi się, że wręcz normalne.
Jedyne co widać bez zdejmowania koła, bo nie mam lewarka żeby zdjąć (zestaw naprawczy w bagażniku) to korozja na tylnych tarczach w miejscu gdzie pracują klocki. Znajomy mówił mi, że w związku z korektorem siły hamowania, jeżdżąc nieobciążonym autem, jest to normalne.
Nie jestem w stanie stwierdzić na chwilę obecną grubości wewnętrznego klocka.
Czytałem instrukcję, i znalazłem że powinno coś piszczeć jak będą do wymiany.
W ASO dostałem informację, że tarcze i klocki są zużyte!!!
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 20:47
Posty: 30
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5 2011r. 2.0

Postprzez Wojtek » 17 cze 2011, 14:57

Rabti napisał(a):W ASO dostałem informację, że tarcze i klocki są zużyte!!!

to zmierz je (grubosc tarcz i klockow)... inaczej bedziesz na lasce ASO
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6