Mazda 323F BA KF-KL Turbo '97
Siema
Na początek kilka słow historii
Pierwsza moja madźka to 323f BA z najsłabszym engine czyli z5. Po trudach i zmaganiach udao mi sie uzyskac z tego niezawodnego silnika całe 98hp
Jezdziło sie tym autkiem calkiem przyjemnie i jezdzi do tej pory tyle że została wykastrowana z "mocy"
Nadszedł czas na zmiany czyli. Wybór padł na 323F V6 bo;
-więcej mocy
– to Vka i lepszy sound
-wiecej mozliwosci modyfikacji
-lepsze wyposażenie
– bo na forum wszyscy zmieniają na V
Mazda powinna byc znana na forum poniewaz poprzednimi jej włascicielami byli veyron i bobek, którzy przedstawiali ją w dziele NM
STAGE 1
Model
323F BA GT V6 97/98r
silnik
2.0 V6 KF
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– FMU Vortech 12;1
– wtryski seria ( pozniej 280 millenia S, sterowane det3)
układ zapłonowy
– Seryjny aparat zapłonowy z opoznionym zapłonem kilka stopni
– (Cewka edis6 sterowana det3 poprzez moduł edis)
elektronika
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
–(Ecumaster det3 FIT)
układ hamulcowy
– ABS
– przod zaciski + tarcze M6 283mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– seria exedy
Wnętrze
– alu ramki
– fotele + boczki czarna skóra
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Wyposażenie
– chyba full poza szyberdachem, juz bez klimy kimy
Koła
– prawie seria czyli 205/55r16 ori fele black
Audio
– radyjko clarion + głosniczki w drzwiach
Pozostałe mody
– nakładki na progi z nierdzewki
– pokrywa glowicy VHT
– poduchy poliuretanowe pod silnik
Moc
wg ecumastera ~ 200 hp ( na FMU było zdecydowanie mniej, ale to tylko 0,4bara )
STAGE 2
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T po portingu żeliwa
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski 280ccm/370 +customowa listwa
układ zapłonowy
– Edis6 (moduł+cewka+VR sensor) sterowany z ecumastera DET3
elektronika
– Ecumaster DET3 z map sensorem 2.5b jako stand alone
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda AEM UEGO wideband
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza kevlarowa
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Moc
– ok 250 hp
[impeachment=23]b8d1f473af541bfegen.jpg[/attachment]
STAGE 3
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– turbosprężarka Holset HY35
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
– zawór wolnych obrotów Bosch (BWM)
układ wydechowy
– DP 2,75"
– rury 2,5" + dwa tłumiki przelotowe Baq Garage
– wastegate 60mm HKS style
– równoodległosciowy kolektor wydechowy
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski subaru 440 +customowa listwa
układ zapłonowy
– cewki zapłonowe Mitsu 3000GT sterowane z EE3+ wasted spark
elektronika
– komputer stand alone EasyEcu 3+
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda lsu 4.9
– termopara egt
– customowa wiązka silnika
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza spiek 4 łapki
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, gałka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Inne
– wentylator chłodnicy z forda mondeo
– akumulator w bagażniku
– customowe koło pasowe (na wzór koła z silnika klG4)
Moc
– .... plan na 350+
Na początek kilka słow historii
Pierwsza moja madźka to 323f BA z najsłabszym engine czyli z5. Po trudach i zmaganiach udao mi sie uzyskac z tego niezawodnego silnika całe 98hp
Jezdziło sie tym autkiem calkiem przyjemnie i jezdzi do tej pory tyle że została wykastrowana z "mocy"
Nadszedł czas na zmiany czyli. Wybór padł na 323F V6 bo;
-więcej mocy
– to Vka i lepszy sound
-wiecej mozliwosci modyfikacji
-lepsze wyposażenie
– bo na forum wszyscy zmieniają na V
Mazda powinna byc znana na forum poniewaz poprzednimi jej włascicielami byli veyron i bobek, którzy przedstawiali ją w dziele NM
STAGE 1
Model
323F BA GT V6 97/98r
silnik
2.0 V6 KF
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– FMU Vortech 12;1
– wtryski seria ( pozniej 280 millenia S, sterowane det3)
układ zapłonowy
– Seryjny aparat zapłonowy z opoznionym zapłonem kilka stopni
– (Cewka edis6 sterowana det3 poprzez moduł edis)
elektronika
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
–(Ecumaster det3 FIT)
układ hamulcowy
– ABS
– przod zaciski + tarcze M6 283mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– seria exedy
Wnętrze
– alu ramki
– fotele + boczki czarna skóra
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Wyposażenie
– chyba full poza szyberdachem, juz bez klimy kimy
Koła
– prawie seria czyli 205/55r16 ori fele black
Audio
– radyjko clarion + głosniczki w drzwiach
Pozostałe mody
– nakładki na progi z nierdzewki
– pokrywa glowicy VHT
– poduchy poliuretanowe pod silnik
Moc
wg ecumastera ~ 200 hp ( na FMU było zdecydowanie mniej, ale to tylko 0,4bara )
STAGE 2
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T po portingu żeliwa
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski 280ccm/370 +customowa listwa
układ zapłonowy
– Edis6 (moduł+cewka+VR sensor) sterowany z ecumastera DET3
elektronika
– Ecumaster DET3 z map sensorem 2.5b jako stand alone
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda AEM UEGO wideband
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza kevlarowa
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Moc
– ok 250 hp
[impeachment=23]b8d1f473af541bfegen.jpg[/attachment]
STAGE 3
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– turbosprężarka Holset HY35
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
– zawór wolnych obrotów Bosch (BWM)
układ wydechowy
– DP 2,75"
– rury 2,5" + dwa tłumiki przelotowe Baq Garage
– wastegate 60mm HKS style
– równoodległosciowy kolektor wydechowy
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski subaru 440 +customowa listwa
układ zapłonowy
– cewki zapłonowe Mitsu 3000GT sterowane z EE3+ wasted spark
elektronika
– komputer stand alone EasyEcu 3+
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda lsu 4.9
– termopara egt
– customowa wiązka silnika
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza spiek 4 łapki
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, gałka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Inne
– wentylator chłodnicy z forda mondeo
– akumulator w bagażniku
– customowe koło pasowe (na wzór koła z silnika klG4)
Moc
– .... plan na 350+
Ostatnio edytowano 20 lis 2018, 01:29 przez MIRU, łącznie edytowano 46 razy
No w końcu postanowiłeś pokazać to Twoje cudo Już teraz po wykresiku widać że jest to najszybszy KF przynajmniej na papierze A jak się uda jeszcze ukończyć projekt to już ten KF będzie całkowicie wyrąbany w kosmos Nic tylko pozazdrościć
dokladnie, na papierku wygląda ładnie hehe jak to mowią, hamownia hamowni nie rowna ...@tomek@ napisał(a):Już teraz po wykresiku widać że jest to najszybszy KF przynajmniej na papierze
dzialaj jedynem minusem to pylące klockiD@m$on napisał(a):chyba też w wakacje swoje pomaluje
buczos napisał(a):Powodzenia w modach.
przyda sie
a na spota wpadne, jak tylko sie czasu cos urwie, bo zawsze cos wypadnie
Dzieki
Do ukonczenia projektu pozostało mi dokupic kilka rzeczy tj, jakies kolanka silikonowe wzmacniane, przewód do smarowania turbiny, FMU i bandaz termoizolacyjny. Jaki bandaż kupic ma ktos jakies namiary na sprawdzony towar
Do ukonczenia projektu pozostało mi dokupic kilka rzeczy tj, jakies kolanka silikonowe wzmacniane, przewód do smarowania turbiny, FMU i bandaz termoizolacyjny. Jaki bandaż kupic ma ktos jakies namiary na sprawdzony towar
Pierscionki leza w pudełku jeszcze podłozyłem na poczatek panewki korbowe i słusznie bo na ostatniej korbie nie za dobrze wyglądały wleciał tez nowy zaworek cisnienia oleju
co do mocy... brak kata, rury fi 60 do pierwszego tlumika (tak juz było), zewnetrzna cewka zapłonowa denso by Tadziol, walbro 190l/h.
i teraz pytanie, hamownia shitt czy jednak cos dały mody bo patrzac na wykres od veyrona tez jakos tych kuni jest wiecej niz w serii
co do mocy... brak kata, rury fi 60 do pierwszego tlumika (tak juz było), zewnetrzna cewka zapłonowa denso by Tadziol, walbro 190l/h.
i teraz pytanie, hamownia shitt czy jednak cos dały mody bo patrzac na wykres od veyrona tez jakos tych kuni jest wiecej niz w serii
Tak wygląda mój wykres... dla porównania.
Tylko że ja mam serię.
Tylko że ja mam serię.
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Ładnie się prezentuje na białych felgach!
Może kiedyś się skuszę na BA GT, ale to jeszcze duuuużo wody w Wiśle upłynie.
Co was tak wszystkich na to turbo wzięło? Dobrze że ja mam seryjne T pod maską, bo bez tego jakoś smutno
Może kiedyś się skuszę na BA GT, ale to jeszcze duuuużo wody w Wiśle upłynie.
Co was tak wszystkich na to turbo wzięło? Dobrze że ja mam seryjne T pod maską, bo bez tego jakoś smutno
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
w realu fajnie to wygląda wleciał tez nowy ory uszczelniacz odmy co by nie chlapało oliwkąandrzejq napisał(a):Pokrywa wyszła pięknie
Cukierek napisał(a):Co was tak wszystkich na to turbo wzięło
dokładnie, smutno jakos pod maskaCukierek napisał(a): ...bo bez tego jakoś smutno
nawet jakby klepało najsłabsze ZE to juz bedzie superPyton162 napisał(a):powinno to klepac mocne NA klze
pozdrówki
W końcu pokazałeś auto Tylko zdjęcia jakieś nowe byś wstawił, bo te już wszystkie widziałem
A kiedyś świeżo po pomalowaniu inni pisali, że białe felgi w takim aucie to lipa
D@m$on napisał(a):Zajefajnie wyglądają te białe fele chyba też w wakacje swoje pomaluje
Cukierek napisał(a):Ładnie się prezentuje na białych felgach!
A kiedyś świeżo po pomalowaniu inni pisali, że białe felgi w takim aucie to lipa
gadula napisał(a):Tylko zdjęcia jakieś nowe byś wstawił, bo te już wszystkie widziałem
chwilowo nie mam czym a i czasu mało na jakąs sesje
gadula napisał(a):A kiedyś świeżo po pomalowaniu inni pisali, że białe felgi w takim aucie to lipa
nom moze teraz sie juz przykurzyły troche
w wolnej chwili zrobiłem se oto taki słupek
cieszy oko
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość