Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez check. » 27 maja 2011, 12:26

a jakieś nowe pomiary gtech'em były ? :)

170KM w zasięgu ręki.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez jackkpl » 27 maja 2011, 12:44

check. napisał(a):a jakieś nowe pomiary gtech'em były ? :)

170KM w zasięgu ręki.. :)


Wystarczy zmienic mase samochodu w ustawieniach ecumastera ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 27 maja 2011, 15:49

...albo ustawienia przełożeń skrzyni biegów. Za pierwszym podejściem zostawiłem ustwienia od skrzyni GT i wyskoczył mi wynik 179KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Majki88 » 27 maja 2011, 23:13

no ładnie :D
Jacku a czy przepływkę zostawiłeś podłączoną elektrycznie czy poszła do kosza tzn czy nie wyrzuca błędu w kompie z powodu braku, czy w to miejsce wlutowałeś czujnik i termistor
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Jacek176 » 28 maja 2011, 09:06

Przepływka całkiem wylaciała. (Apropos: jakby ktoś był zainteresowany to przepływka od RX-7 jest na sprzedarz :D ).
Do seryjnego ECU na wejście z przepływki podawany jest sygnał z Ecumastera "Analog out". Jest osobna mapa do steropwania tym wyjściem zrobiona podczas konwersji. A do wejścia czujnika temp. powietrza zasysanego podłączony jest nowy termistor. Dodatkowo musiałem zewrzeć dwa piny we wtyczce, która była podłączona do przepływki. Uruchamiają one pompe paliwa w momencie odpalenia silnika. Teraz pompa chodzi już w momencie przekręcenia kluczyka na włączony zapłon.
W sumie nie powinien pojawiać się błąd. A jeśli nawet to nie ma on dużego wpływu. Teraz ECU steruje tylko zapłonem ale tylko do czasu jak pod maskę wjedzie EDIS. Wtedy ECU zostanie już tylko do sterowania zworami biegu jałowego <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 28 maja 2011, 14:04

Podjechałem dzisiaj na skład węgla zważyć Madzię. Okazało się, że z pełnym wyposażeniem i ok. 21-23l paliwa waży dokładnie 1110kg. Także ze mną na pokładzie to już ponad 1200kg się robi. Więcej niż myślałem.

Z zupełnie innej beczki: zmierzyłem ostatnio grubość tarcz hamulcowych i wyszło 21mm. Czyli przez 2 lata i ponad 30tys.km ostrego upalania ubył tylko 1mm. Zero pęknięć, zero bicia. Wielka szkoda, że Mikoda nie produkuje już tarcz w tym rozmiarze bo tak rewelacyjnych tarcz za tak niską cenę już się chyba nie kupi <płacze>
Ostatnio edytowano 30 maja 2011, 12:38 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 28 maja 2011, 14:33

ja wklepałem dane z tej strony;)
http://carspector.com/car/mazda/004551
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 29 maja 2011, 22:36

Wlasnie z powodu roznic w danych samochodu oraz innych czynnikach ja nie bawilem sie w wykresy. Bylo to cos dla oka,ale na tym sie nie opieralem. Robilem pomiary na tym samym odcinku drogi analizujac czas przyspieszenia od do (z reguly na 3-ce od 2000rpm do konca). Dzieki dobrej rozdzielczosci logow ecumastera mozna z duza dokladnoscia pomierzyc, ile czasu rozpedza sie z danych obrotow i mozna zauwazyc roznice na + lub –.

CO do edisa to komplecik lezy u mnie i czeka. Idealne do bp cewki od mitsubishi (maja chyba 8cm sprezynki, ktore spokojnie siegna do swiec).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 30 maja 2011, 12:35

No niestety radość była przedwczesna i niepotrzebnie trąbiłem w fanfary ;)
Podejrzane wydało mi się to, że jakikolwiek mod w tej Mazdzie mógł przynieść więcej niż jednego konia ;) Poza tym nie czułem jakoś tych dodatkowych niby 8KM dlatego jeszcze raz dokładnie zacząłem przeglądać logi. No i okazało się, że jakimś dziwnym sposobem, niechcący zminiłem w ustawieniach "Dyno" profil opony z 50 na 55. I to głównie stąd wzięła się dodatkowa moc <lol>
Tak naprwdę na całym zamieszaniu z wywaleniem przepływki zyskałem ok. jednego konia i ok. 3Nm <lol> Czyli standard w Mazdzie ;)
Pousuwam te wcześniejsze wykresy żeby nie zmylić nikogo. Ktoś kiedyś odnajdzie w wyszukiwarce te posty i pomyśli, że na konwersji MAF->MAP w Mazdzie można zysakć prawie 10KM ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 30 maja 2011, 12:38

No dobra,ale masz wykresy z tymi samymi parametrami sprzed modow (przeplywka, sterowanie z seryjnego kompa) i po. Ustawienia sa te same, wiec porownanie niezaleznie od parametrow opony jest prawidlowe. Ze wzgledu na bardzo mocno przelane wysokie obroty z seryjnego ECU nie wierze,zeby zakres 7-8 tys rpm nic sie nie poprawil na SA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 30 maja 2011, 12:39

No poprawił się. Przybył jeden konik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 30 maja 2011, 12:44

ile przybylo koni przy 4,5,6,7 i 8 tys rpm? BO moc maksymalna o niczym nie swiadczy ;). Pokaz wykres na poprawnym profilu bez ingerencji ecu mastera (tylko podlaczony) , a pozniej po SA :). Do tego zrob tak jak ci mowilem, zostaw moja mape zaplonu i aparatem dodaj jakies 4-5 stopni. gora sie powinna jeszcze wyciagnac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 30 maja 2011, 12:54

To jest najbardziej prawdopodobny wykres po ostatnich zmianach:
Obrazek
Współczynnik oporu powietrza zmniejszyłem z 0.32 na 0.31 (w mojej ksiązce chyba był błąd bo wszystkie inne źródła w internecie podają 0.31)
Powierzchnie czołąwą ustawiłem na 2.0
Masę zgodnie z sobotnim ważeniem wpisałem 1200kg
No i wreszcie odpowiednio wpisałem rozmiar opon :D

Co do zapłonu to już mam go bardzo agresywnie przyspieszonego ;) Aparat zapłonowy jest prawie na maksa przekręcony zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dało się go przekręcić jeszcze tylko o 2mm. Ale jak to zrobiłem to moc wyszła wg. Ecumastera 6KM mniejsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 30 maja 2011, 13:50

jacek mowie masz cos nie tak.moze z zaplonem.czemu teraz moc opada przy koncu a wczesniej szedl do samej odcinki?rozmiar opon obnizy ci moc w calym zakresie.a tu jakas dupa na gorze.albo przelane albo stukowe.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 30 maja 2011, 13:53

No właśnie tak petrze na ten wykres i wdzę, że coś jest zrąbane.
Moment obrotowy na koniec się wypłaszcza a moc opada. Coś Ecumaster zrąbał ten wykres.
Jak odbiorę Mazdę od Marka po wymianie uszczelniaczy to pomierzę ją jeszcze.
Aczkolwiek nie liczyłbym na jakieś spektakularne zmiany ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 30 maja 2011, 13:55

Co do masy samochodu, ot waga na zlomie musi niezle oszukiwac. 3 lata temu robilem pelne trzepanie mazdy na stacji diagnostycznej i przy okazji sprawdzania amorkow sprawdzal nacisk osi. Wyszlo mi wtedy 11500kN , czli jakies 1180kg wraz z kierowca. Odlicz 30-50kg za moje lpg (butla, gaz, reduktor itp) i masz 1140-1150kg z kierowca. A u ciebie wychodzi 1200. Masz lzejsze kolo zamachowe , mniejsza skrzynie itp. Waga musi byc zwalona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 30 maja 2011, 14:18

To była waga na składzie węgla. Takie wagi nie muszą mieć jakiejś homologacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KoKo » 30 maja 2011, 23:45

W tym interesie to wiesz jak jest. Kasa sie liczy. Kiedyś jak zamówiłem 4 tony węgla to miałem pełną piwnice. A dzisiaj wrzuce 5 i jeszcze jest miejsce. No chyba piwnica mi nie urosła nie ? hehe Gadałem kiedys z kolesiem co był wagowym to mówił ze dokładność byłą do 100 kg. Oczywiscie na niekorzyść kupującego :) Co w przypadku wagi auta ma ogromne znaczenie
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Jacek176 » 31 maja 2011, 08:59

jackkpl napisał(a):Ze wzgledu na bardzo mocno przelane wysokie obroty z seryjnego ECU nie wierze,zeby zakres 7-8 tys rpm nic sie nie poprawil na SA :)

Mozde to chyba całkiem wali czy ma przelane wysokie obroty czy nie ;)
Czy ma AFR 9:1 czy 13:1 to i tak moc wychodzi ta sama. No może z różnicą jednego kunia :D

KoKo napisał(a):Gadałem kiedys z kolesiem co był wagowym to mówił ze dokładność byłą do 100 kg. Oczywiscie na niekorzyść kupującego

hmm... no to gdzie najlepiej zważyc auto żeby wynik był wiarogodny? :|
Pomiar nacisku osi na stacji diagnostycznej też mnie jakoś mnie nie przekonuje.
Ostatnio edytowano 31 maja 2011, 13:44 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piotrek323 » 31 maja 2011, 13:22

wszystkie duze wagi przynajmniej na skupach lub skladach wegla przeklamuja. tez jest tak, ze polozysz np. kilogramowy odwaznik albo wiatr zawieje i waga +20kg
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy