170KM w zasięgu ręki..
Mazda 323F BG BP '93
check. napisał(a):a jakieś nowe pomiary gtech'em były ?
170KM w zasięgu ręki..
Wystarczy zmienic mase samochodu w ustawieniach ecumastera
no ładnie
Jacku a czy przepływkę zostawiłeś podłączoną elektrycznie czy poszła do kosza tzn czy nie wyrzuca błędu w kompie z powodu braku, czy w to miejsce wlutowałeś czujnik i termistor
Jacku a czy przepływkę zostawiłeś podłączoną elektrycznie czy poszła do kosza tzn czy nie wyrzuca błędu w kompie z powodu braku, czy w to miejsce wlutowałeś czujnik i termistor
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Przepływka całkiem wylaciała. (Apropos: jakby ktoś był zainteresowany to przepływka od RX-7 jest na sprzedarz
).
Do seryjnego ECU na wejście z przepływki podawany jest sygnał z Ecumastera "Analog out". Jest osobna mapa do steropwania tym wyjściem zrobiona podczas konwersji. A do wejścia czujnika temp. powietrza zasysanego podłączony jest nowy termistor. Dodatkowo musiałem zewrzeć dwa piny we wtyczce, która była podłączona do przepływki. Uruchamiają one pompe paliwa w momencie odpalenia silnika. Teraz pompa chodzi już w momencie przekręcenia kluczyka na włączony zapłon.
W sumie nie powinien pojawiać się błąd. A jeśli nawet to nie ma on dużego wpływu. Teraz ECU steruje tylko zapłonem ale tylko do czasu jak pod maskę wjedzie EDIS. Wtedy ECU zostanie już tylko do sterowania zworami biegu jałowego
Do seryjnego ECU na wejście z przepływki podawany jest sygnał z Ecumastera "Analog out". Jest osobna mapa do steropwania tym wyjściem zrobiona podczas konwersji. A do wejścia czujnika temp. powietrza zasysanego podłączony jest nowy termistor. Dodatkowo musiałem zewrzeć dwa piny we wtyczce, która była podłączona do przepływki. Uruchamiają one pompe paliwa w momencie odpalenia silnika. Teraz pompa chodzi już w momencie przekręcenia kluczyka na włączony zapłon.
W sumie nie powinien pojawiać się błąd. A jeśli nawet to nie ma on dużego wpływu. Teraz ECU steruje tylko zapłonem ale tylko do czasu jak pod maskę wjedzie EDIS. Wtedy ECU zostanie już tylko do sterowania zworami biegu jałowego

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Podjechałem dzisiaj na skład węgla zważyć Madzię. Okazało się, że z pełnym wyposażeniem i ok. 21-23l paliwa waży dokładnie 1110kg. Także ze mną na pokładzie to już ponad 1200kg się robi. Więcej niż myślałem.
Z zupełnie innej beczki: zmierzyłem ostatnio grubość tarcz hamulcowych i wyszło 21mm. Czyli przez 2 lata i ponad 30tys.km ostrego upalania ubył tylko 1mm. Zero pęknięć, zero bicia. Wielka szkoda, że Mikoda nie produkuje już tarcz w tym rozmiarze bo tak rewelacyjnych tarcz za tak niską cenę już się chyba nie kupi
Z zupełnie innej beczki: zmierzyłem ostatnio grubość tarcz hamulcowych i wyszło 21mm. Czyli przez 2 lata i ponad 30tys.km ostrego upalania ubył tylko 1mm. Zero pęknięć, zero bicia. Wielka szkoda, że Mikoda nie produkuje już tarcz w tym rozmiarze bo tak rewelacyjnych tarcz za tak niską cenę już się chyba nie kupi
Ostatnio edytowano 30 maja 2011, 12:38 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
ja wklepałem dane z tej strony;)
http://carspector.com/car/mazda/004551
http://carspector.com/car/mazda/004551

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Wlasnie z powodu roznic w danych samochodu oraz innych czynnikach ja nie bawilem sie w wykresy. Bylo to cos dla oka,ale na tym sie nie opieralem. Robilem pomiary na tym samym odcinku drogi analizujac czas przyspieszenia od do (z reguly na 3-ce od 2000rpm do konca). Dzieki dobrej rozdzielczosci logow ecumastera mozna z duza dokladnoscia pomierzyc, ile czasu rozpedza sie z danych obrotow i mozna zauwazyc roznice na + lub –.
CO do edisa to komplecik lezy u mnie i czeka. Idealne do bp cewki od mitsubishi (maja chyba 8cm sprezynki, ktore spokojnie siegna do swiec).
CO do edisa to komplecik lezy u mnie i czeka. Idealne do bp cewki od mitsubishi (maja chyba 8cm sprezynki, ktore spokojnie siegna do swiec).
No niestety radość była przedwczesna i niepotrzebnie trąbiłem w fanfary 
Podejrzane wydało mi się to, że jakikolwiek mod w tej Mazdzie mógł przynieść więcej niż jednego konia
Poza tym nie czułem jakoś tych dodatkowych niby 8KM dlatego jeszcze raz dokładnie zacząłem przeglądać logi. No i okazało się, że jakimś dziwnym sposobem, niechcący zminiłem w ustawieniach "Dyno" profil opony z 50 na 55. I to głównie stąd wzięła się dodatkowa moc
Tak naprwdę na całym zamieszaniu z wywaleniem przepływki zyskałem ok. jednego konia i ok. 3Nm
Czyli standard w Mazdzie
Pousuwam te wcześniejsze wykresy żeby nie zmylić nikogo. Ktoś kiedyś odnajdzie w wyszukiwarce te posty i pomyśli, że na konwersji MAF->MAP w Mazdzie można zysakć prawie 10KM
Podejrzane wydało mi się to, że jakikolwiek mod w tej Mazdzie mógł przynieść więcej niż jednego konia

Tak naprwdę na całym zamieszaniu z wywaleniem przepływki zyskałem ok. jednego konia i ok. 3Nm

Pousuwam te wcześniejsze wykresy żeby nie zmylić nikogo. Ktoś kiedyś odnajdzie w wyszukiwarce te posty i pomyśli, że na konwersji MAF->MAP w Mazdzie można zysakć prawie 10KM
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
No dobra,ale masz wykresy z tymi samymi parametrami sprzed modow (przeplywka, sterowanie z seryjnego kompa) i po. Ustawienia sa te same, wiec porownanie niezaleznie od parametrow opony jest prawidlowe. Ze wzgledu na bardzo mocno przelane wysokie obroty z seryjnego ECU nie wierze,zeby zakres 7-8 tys rpm nic sie nie poprawil na SA 
ile przybylo koni przy 4,5,6,7 i 8 tys rpm? BO moc maksymalna o niczym nie swiadczy
. Pokaz wykres na poprawnym profilu bez ingerencji ecu mastera (tylko podlaczony) , a pozniej po SA
. Do tego zrob tak jak ci mowilem, zostaw moja mape zaplonu i aparatem dodaj jakies 4-5 stopni. gora sie powinna jeszcze wyciagnac
To jest najbardziej prawdopodobny wykres po ostatnich zmianach:

Współczynnik oporu powietrza zmniejszyłem z 0.32 na 0.31 (w mojej ksiązce chyba był błąd bo wszystkie inne źródła w internecie podają 0.31)
Powierzchnie czołąwą ustawiłem na 2.0
Masę zgodnie z sobotnim ważeniem wpisałem 1200kg
No i wreszcie odpowiednio wpisałem rozmiar opon
Co do zapłonu to już mam go bardzo agresywnie przyspieszonego
Aparat zapłonowy jest prawie na maksa przekręcony zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dało się go przekręcić jeszcze tylko o 2mm. Ale jak to zrobiłem to moc wyszła wg. Ecumastera 6KM mniejsza.

Współczynnik oporu powietrza zmniejszyłem z 0.32 na 0.31 (w mojej ksiązce chyba był błąd bo wszystkie inne źródła w internecie podają 0.31)
Powierzchnie czołąwą ustawiłem na 2.0
Masę zgodnie z sobotnim ważeniem wpisałem 1200kg
No i wreszcie odpowiednio wpisałem rozmiar opon
Co do zapłonu to już mam go bardzo agresywnie przyspieszonego
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
jacek mowie masz cos nie tak.moze z zaplonem.czemu teraz moc opada przy koncu a wczesniej szedl do samej odcinki?rozmiar opon obnizy ci moc w calym zakresie.a tu jakas dupa na gorze.albo przelane albo stukowe.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
No właśnie tak petrze na ten wykres i wdzę, że coś jest zrąbane.
Moment obrotowy na koniec się wypłaszcza a moc opada. Coś Ecumaster zrąbał ten wykres.
Jak odbiorę Mazdę od Marka po wymianie uszczelniaczy to pomierzę ją jeszcze.
Aczkolwiek nie liczyłbym na jakieś spektakularne zmiany
Moment obrotowy na koniec się wypłaszcza a moc opada. Coś Ecumaster zrąbał ten wykres.
Jak odbiorę Mazdę od Marka po wymianie uszczelniaczy to pomierzę ją jeszcze.
Aczkolwiek nie liczyłbym na jakieś spektakularne zmiany
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Co do masy samochodu, ot waga na zlomie musi niezle oszukiwac. 3 lata temu robilem pelne trzepanie mazdy na stacji diagnostycznej i przy okazji sprawdzania amorkow sprawdzal nacisk osi. Wyszlo mi wtedy 11500kN , czli jakies 1180kg wraz z kierowca. Odlicz 30-50kg za moje lpg (butla, gaz, reduktor itp) i masz 1140-1150kg z kierowca. A u ciebie wychodzi 1200. Masz lzejsze kolo zamachowe , mniejsza skrzynie itp. Waga musi byc zwalona.
W tym interesie to wiesz jak jest. Kasa sie liczy. Kiedyś jak zamówiłem 4 tony węgla to miałem pełną piwnice. A dzisiaj wrzuce 5 i jeszcze jest miejsce. No chyba piwnica mi nie urosła nie ? hehe Gadałem kiedys z kolesiem co był wagowym to mówił ze dokładność byłą do 100 kg. Oczywiscie na niekorzyść kupującego
Co w przypadku wagi auta ma ogromne znaczenie
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
jackkpl napisał(a):Ze wzgledu na bardzo mocno przelane wysokie obroty z seryjnego ECU nie wierze,zeby zakres 7-8 tys rpm nic sie nie poprawil na SA
Mozde to chyba całkiem wali czy ma przelane wysokie obroty czy nie
Czy ma AFR 9:1 czy 13:1 to i tak moc wychodzi ta sama. No może z różnicą jednego kunia
KoKo napisał(a):Gadałem kiedys z kolesiem co był wagowym to mówił ze dokładność byłą do 100 kg. Oczywiscie na niekorzyść kupującego
hmm... no to gdzie najlepiej zważyc auto żeby wynik był wiarogodny?
Pomiar nacisku osi na stacji diagnostycznej też mnie jakoś mnie nie przekonuje.
Ostatnio edytowano 31 maja 2011, 13:44 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
wszystkie duze wagi przynajmniej na skupach lub skladach wegla przeklamuja. tez jest tak, ze polozysz np. kilogramowy odwaznik albo wiatr zawieje i waga +20kg
- Od: 20 paź 2009, 21:07
- Posty: 46
- Skąd: ŁÓdź
- Auto: 323f ba, 1.8 16v kat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości