Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
Zgadzam sie z przedmówcą. Nie ma co przesadzać, że ksenony są do ... A w połączeniu z drogowymi to są jednymi z lepszych świateł jakie widziałem.
-
feder
I ja zgadzam się z przedmówcą, to że macie jakieś problemy z ksenonami nie oznacza od razu, że cała partia do niczego się nie nadaje. Sam miałem drobne problemy z poziomowaniem jednego reflektora, okazało się, że po prostu soczewka po myciu carwashem przymarzła. Czytając ogólnie wszystkie tematy z jakimi borykają się użytkownicy Mazd można powiedzieć, że wszystkie samochody tego koncernu są do z czym również zgodzić się nie mogę. Jak wejdziesz na inne forum także będziesz miał masę problemów z inną marką. Wydaje mi się, że wszystko zależy od konkretnego samochodu, przez kogo był eksploatowany, jak był utrzymywany, czy był garażowany, czy było coś kombinowane. Takie rzeczy jak przetwornica, czy palnik są rzeczami eksploatacyjnymi i mogą się zużywać jak każde inne.
kalatos święte słowa...
- Od: 3 mar 2011, 22:15
- Posty: 89
- Skąd: Frankfurt/M - Kluczbork
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 2014
Rozmawiał ktoś z was w warsztacie na temat cewek, ja dzisiaj tak.
Niestety, dopiero po Matki Boskiej Pieniężnej Wyjaśnię temat do końca i dam znać czy u mnie problem się rozwiązał
Niestety, dopiero po Matki Boskiej Pieniężnej Wyjaśnię temat do końca i dam znać czy u mnie problem się rozwiązał
- Od: 3 wrz 2010, 09:10
- Posty: 10
- Skąd: Kołobrzeg / Koszalin
- Auto: 2003 M6 2.0 MZR-CD SPORT BREAK CiTD 136KM
Witam Kolegów. Mam również problem z prawym ksenonem, od strony pasażera. Od jakiegoś czasu nie zapala się za pierwszym razem. Czasem pali za 2., 3. a czasem za 10. razem. Jak już się xenon zaświeci, to jest wszystko w porządku. Żarnik zmieniłem na philipsa z alledrogo i dalej jest to samo. Ten wątek czytałem już kilka razy. Masę od strony pasażera przeczyścił mi elektryk, ale tej od strony kierowcy nie czyścił, bo stwierdził, że "skoro problem jest z prawym ksenonem to nie trzeba tej masy od strony kierowcy czyścić". No fachowiec od xenonów był chyba z niego taki sobie, bo nie bardzo wiedział, gdzie te masy są. Ja czytam forum mazdy, wiedziałem, to mu pokazałem Więcej już tam nie pojechałem.
1) Tu pierwsze pytanie. Czy czyszczenie tej drugiej masy od strony kierowcy może pomóc?
2) Zauważyłem ostatnio, że nie pali się też czasem światło postojowe w tej samej lampie od strony pasażera. Czasem zapala się razem z xenonem, czasem zapala się sama postojówka, a czasem sam xenon. Może to jednak jakieś zwarcie?
Przetwonicę mam regenerowaną. Ostatecznie będę zmieniał, ale boję się że może to nie pomóc i że "walnięty" jest zapłonnik w lampie. Też wyczytałem tutaj, że to może być przyczyną nie odpalania xenona. Z tym zapłonnikiem to gorsza sprawa, bo sam go nie wymienię, raczej za rozklejanie lampy sam się nie zabiorę.
3) Czy jak xenon nie odpala za pierwszym razem, to odpowiedzialna jest za to uszkodzona przetwornica czy też ten zapłonnik (starter) w lampie? Czy można to jakoś sprawdzić? Tak jak napisałem wyżej, jak już xenon zapali to świeci normalnie, nie mruga, nie gaśnie.
Z góry dziękuję za pomoc.
1) Tu pierwsze pytanie. Czy czyszczenie tej drugiej masy od strony kierowcy może pomóc?
2) Zauważyłem ostatnio, że nie pali się też czasem światło postojowe w tej samej lampie od strony pasażera. Czasem zapala się razem z xenonem, czasem zapala się sama postojówka, a czasem sam xenon. Może to jednak jakieś zwarcie?
Przetwonicę mam regenerowaną. Ostatecznie będę zmieniał, ale boję się że może to nie pomóc i że "walnięty" jest zapłonnik w lampie. Też wyczytałem tutaj, że to może być przyczyną nie odpalania xenona. Z tym zapłonnikiem to gorsza sprawa, bo sam go nie wymienię, raczej za rozklejanie lampy sam się nie zabiorę.
3) Czy jak xenon nie odpala za pierwszym razem, to odpowiedzialna jest za to uszkodzona przetwornica czy też ten zapłonnik (starter) w lampie? Czy można to jakoś sprawdzić? Tak jak napisałem wyżej, jak już xenon zapali to świeci normalnie, nie mruga, nie gaśnie.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
wrafek
wrafek napisał(a):Zauważyłem ostatnio, że nie pali się też czasem światło postojowe w tej samej lampie od strony pasażera. Czasem zapala się razem z xenonem, czasem zapala się sama postojówka, a czasem sam xenon. Może to jednak jakieś zwarcie?
wyczysc polaczenie z masa...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie,
Czytałem kilka stron, oczy bolą, ale dla potwierdzenia, zapytam się – żarnik do przedliftowej M6 to D2S???
Jeden chyba zaczyna wchodzić w fazę wegetacji, a za jakieś 3-6 miesięcy zaliczy zgon. Słabo to na razie widać, ale z deka ma już prześwity różowego, czego jednak nie widać w nocy na drodze, a jedynie na ścianie garażu i przy dokładnym przypatrzeniu się z zewnątrz, od przodu.
Jeżeli macie jakieś rozeznanie w temacie, to jakiej firmy polecacie, bo już trzy różne opcje słyszałem, ale nie od kogoś kto ma M6, a VW i Audi – Philips, Osram, czy Bosch?... a może jest coś innego lepszego?
Ewentualnie poproszę także namiary na sprzedawcę stacjonarnego w Łodzi lub Warszawie, albo na allegro, w necie (cała Polska). Tylko tych sprzedawców co mają oryginały, zero chińskiego szmelcu...
Dziękuję.
Czytałem kilka stron, oczy bolą, ale dla potwierdzenia, zapytam się – żarnik do przedliftowej M6 to D2S???
Jeden chyba zaczyna wchodzić w fazę wegetacji, a za jakieś 3-6 miesięcy zaliczy zgon. Słabo to na razie widać, ale z deka ma już prześwity różowego, czego jednak nie widać w nocy na drodze, a jedynie na ścianie garażu i przy dokładnym przypatrzeniu się z zewnątrz, od przodu.
Jeżeli macie jakieś rozeznanie w temacie, to jakiej firmy polecacie, bo już trzy różne opcje słyszałem, ale nie od kogoś kto ma M6, a VW i Audi – Philips, Osram, czy Bosch?... a może jest coś innego lepszego?
Ewentualnie poproszę także namiary na sprzedawcę stacjonarnego w Łodzi lub Warszawie, albo na allegro, w necie (cała Polska). Tylko tych sprzedawców co mają oryginały, zero chińskiego szmelcu...
Dziękuję.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Ja nie pytałem o różnice, pomiędzy lampami tylko o potwierdzenie samego D2S, co by być pewnym, że jednemu lub drugiemu, gdy pisał post nie pomyliła się literka S z R, albo cyferka 2 z 1, 3 lub 4, bo i takie są np. do bi-ksenonów itd.
Rozumiem, że potwierdzasz D2S...
Rozumiem, że potwierdzasz D2S...
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Mam problem w mojej maździe 6 . Przy włączeniu świateł (ksenon) z lewej strony dziwnie zazgrzyta i się nie zapala . Z prawej jest ok . Czy to żarnik czy przetwornica ?
-
jareczekzurawski
jareczekzurawski napisał(a):Mam problem w mojej maździe 6 . Przy włączeniu świateł (ksenon) z lewej strony dziwnie zazgrzyta i się nie zapala . Z prawej jest ok . Czy to żarnik czy przetwornica ?
Mam problem w mojej maździe 6 . Przy włączeniu świateł (ksenon) z lewej strony dziwnie zazgrzyta i się nie zapala . Z prawej jest ok . Czy to żarnik czy przetwornica ? jareczekzurawski
samopoziomowanie
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
taif napisał(a):Mam pytanie, żarnik w Mazdzie 6 to D2S a ile powinien mieć kelwinów ? Czy 6000K będzie ok ?
Wedle upodobań – 4300 jest standardowa i najbardziej zbliżona do światła idealnie białego, 6000 to lepszy design, bo ma poświatę niebieską i niektórzy twierdzą, że lepiej świeci, ale to tylko złudzenie Możesz też zastosować 4800-5000 – Philips ma taką w swojej ofercie (model Colour Match), masz wtedy kompromis w przypadku rozterki co do barwy światła Pod tym linkiem masz przykładową ofertę Philipsa http://d2s.pl/d2s a kupisz co i gdzie będziesz uważał
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Do Wrafek
W swojej Madzi mam to samo z prawym ksenonem. Nie zapala za pierwszym razem a jak w końcu zapali to dość długo się rozgrzewa -świeci dość długo na fioletowo.
Na kilka miesięcy pomogła wymiana akumulatora . Jednak problem ostatnio znowu powrócił.
Nie wiem od czego teraz zacząć. Daj znać jak zdiagnozujesz problem.
W swojej Madzi mam to samo z prawym ksenonem. Nie zapala za pierwszym razem a jak w końcu zapali to dość długo się rozgrzewa -świeci dość długo na fioletowo.
Na kilka miesięcy pomogła wymiana akumulatora . Jednak problem ostatnio znowu powrócił.
Nie wiem od czego teraz zacząć. Daj znać jak zdiagnozujesz problem.
-
kridi
pany czy ten strarter to taki http://moto.allegro.pl/zaplonnik-gniazd ... 82853.html
- Od: 7 paź 2008, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat
raczej szukaj czegos takiego http://moto.allegro.pl/starter-mazda-6-02-06-nowy-xenonowy-zaplonnik-nowy-i1654083388.html
- Od: 11 lut 2008, 08:57
- Posty: 31
- Auto: mazda 6, 04r.
Witam,
Posiadam Mazdę 6 2004 rok od 2 miesięcy i w ostatnim tygodniu pojawił się problem z lewym xenonem. Na początku wyłączał się w czasie jazdy na jakiś czas pomogało wyłączenie i ponowne włączenie świateł. Później gdy gasł trzeba było pokombinować długimi i ponownym włączeniem i zaskakiwał aż pewnego dnia już się nie włączył i nic nie pomogło... . Zaprowadziłem auto do elektryka i diagnoza, że trzeba wymienić żarnik – nie pomogło. Wyjeli obydwa xenony i zamieniali przetwornice itp. Też nie pomogło stwierdzili że to różnica napięć i trzeba udać się "na komputer" tam też mi nie pomogli tylko skierowali do jakiegoś magika, który umówił się ze mną na poniedziałek i zobowiązał że za 300 zł rozwiąże problem. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Macie jakieś teorie co może być przyczyną? Z góry dzięki za odpowiedź.
Posiadam Mazdę 6 2004 rok od 2 miesięcy i w ostatnim tygodniu pojawił się problem z lewym xenonem. Na początku wyłączał się w czasie jazdy na jakiś czas pomogało wyłączenie i ponowne włączenie świateł. Później gdy gasł trzeba było pokombinować długimi i ponownym włączeniem i zaskakiwał aż pewnego dnia już się nie włączył i nic nie pomogło... . Zaprowadziłem auto do elektryka i diagnoza, że trzeba wymienić żarnik – nie pomogło. Wyjeli obydwa xenony i zamieniali przetwornice itp. Też nie pomogło stwierdzili że to różnica napięć i trzeba udać się "na komputer" tam też mi nie pomogli tylko skierowali do jakiegoś magika, który umówił się ze mną na poniedziałek i zobowiązał że za 300 zł rozwiąże problem. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Macie jakieś teorie co może być przyczyną? Z góry dzięki za odpowiedź.
- Od: 19 cze 2011, 17:43
- Posty: 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6