Mazda3 łożysko podpory półosi
Hej,
wczoraj okazało się, iż mam do wymiany łożysko podpory półosi prawej.
Dzisiaj po wykonaniu kilku telefonów do hurtowni z częściami usłyszałam że podobno taką wymianę można wykonać jedynie w ASO, gdyż do Mazdy nie produkują zamienników tej części.
No i chciałabym się doedukować czy rzeczywiście tak jest i w przypadku takiej naprawy jestem skazana jedynie na ASO?
wczoraj okazało się, iż mam do wymiany łożysko podpory półosi prawej.
Dzisiaj po wykonaniu kilku telefonów do hurtowni z częściami usłyszałam że podobno taką wymianę można wykonać jedynie w ASO, gdyż do Mazdy nie produkują zamienników tej części.
No i chciałabym się doedukować czy rzeczywiście tak jest i w przypadku takiej naprawy jestem skazana jedynie na ASO?
- Od: 18 maja 2010, 20:25
- Posty: 4
- Auto: Madzia 3'04
slifka napisał(a):Hej,
wczoraj okazało się, iż mam do wymiany łożysko podpory półosi prawej.
Dzisiaj po wykonaniu kilku telefonów do hurtowni z częściami usłyszałam że podobno taką wymianę można wykonać jedynie w ASO, gdyż do Mazdy nie produkują zamienników tej części.
No i chciałabym się doedukować czy rzeczywiście tak jest i w przypadku takiej naprawy jestem skazana jedynie na ASO?
A jakie objawy masz tego padniętego łożyska?
u mnie to było łożysko koła po przeciwnej stronie niż huczenie
Witam,
Mam problem z łozyskiem podpory półosi w mojej M3. SIlnik 1.6 benzyna. Na tym łożysku jest bardzo duży luz. Podczas jazdy słyszę dźwięki. Wymieniał już ktoś ten element Zna ktoś oznaczenie tego łożyska Proszę o odpowiedź w tym temacie, jeżeli ktoś coś wie...
Mam problem z łozyskiem podpory półosi w mojej M3. SIlnik 1.6 benzyna. Na tym łożysku jest bardzo duży luz. Podczas jazdy słyszę dźwięki. Wymieniał już ktoś ten element Zna ktoś oznaczenie tego łożyska Proszę o odpowiedź w tym temacie, jeżeli ktoś coś wie...
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... blk=2510AA
25-740J BEARING,BALL
FA09-25-155 AUTOMATIC TRANSMISSION (MANUAL TRANSMISSION>GASOLINE)
http://fox.rzeszow.pl/LOZYSKO-PODPORY-P ... 98%29.aspx
te uszczelniacze też bym wymienił (G560-25-744, G003-25-742A)
Ja wymieniałem z powodu stuków zlokalizowanych w prawej półosi. Niestety u mnie mimo wyczuwalnego przez mechanika luzu nie była to trafna diagnoza -po wymianie łożyska stuki pozostały.
Podaje Ci zczytane z łożyska oznaczenia:
FAG 6206.C4 Y.HB
Podaje Ci zczytane z łożyska oznaczenia:
FAG 6206.C4 Y.HB
Nuno
A skąd wiadomo, że to to łożysko a nie łożysko w kole?
Od razu uprzedzam, że jestem totalny noob w kwestii części i napraw i wiem jedynie tyle co od kuzyna się dowiem jak mi coś w aucie grzebie.
Od czasu jak zmieniłem opony na zimowe to słyszę takie huczenie/stukanie/dudnienie. Im szybciej koła się kręcą to dudnienie też jest szybsze. przełożyłem lepsze opony na tył a te gorsze starsze na przód i słychać to znacznie bardziej. Kuzyn tam coś przesmarował pod tą gumą co jest na półosi. Po przejażdżce bez zmian. No to potem poszalał trochę na drodze zygzakiem i przy kręceniu w lewo z prawej strony było słychać dudnienie jeszcze bardziej więc stanęło, że to chyba łożysko w kole.
Jaka by była Wasza diagnoza z tego opisu?
W ogóle wczytałem się, że możliwe, że będę musiał łożysko z piastą kupić. Przechlastane :/
Sorry, że się tak wtrąciłem w temat, ale uznałem, że lepiej tu dopisać niż zakładać nowy wątek.
Od razu uprzedzam, że jestem totalny noob w kwestii części i napraw i wiem jedynie tyle co od kuzyna się dowiem jak mi coś w aucie grzebie.
Od czasu jak zmieniłem opony na zimowe to słyszę takie huczenie/stukanie/dudnienie. Im szybciej koła się kręcą to dudnienie też jest szybsze. przełożyłem lepsze opony na tył a te gorsze starsze na przód i słychać to znacznie bardziej. Kuzyn tam coś przesmarował pod tą gumą co jest na półosi. Po przejażdżce bez zmian. No to potem poszalał trochę na drodze zygzakiem i przy kręceniu w lewo z prawej strony było słychać dudnienie jeszcze bardziej więc stanęło, że to chyba łożysko w kole.
Jaka by była Wasza diagnoza z tego opisu?
W ogóle wczytałem się, że możliwe, że będę musiał łożysko z piastą kupić. Przechlastane :/
Sorry, że się tak wtrąciłem w temat, ale uznałem, że lepiej tu dopisać niż zakładać nowy wątek.
- Od: 30 wrz 2009, 11:16
- Posty: 39
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 BM 2014 2.0 120 SkyMOTION HB
Mazda 6 GJ 2015 2.0 165 SkyMotion SDN
Nie wiem co jest grane. Padło mi drugi raz to łożysko przez okres pół roku. Zamawiałem ze strony fox.rzeszow, niby oryginalne Mazdy. Ale dziwi mnie jedno, oryginalne Mazdy ale Made in Korea ? Jest jakaś mozliwośc, aby się dowiedzieć jakie to łożysko ma wymiary bez rozbierania auta????
A i jeszcze jedno, nie macie Panowie jakiegoś innego źródła do kupna tej części niż fox.rzeszow ? Musze czekać na nie do 2 tygodni bo w głównym składzie w Belgii nie ma tej części...
A i jeszcze jedno, nie macie Panowie jakiegoś innego źródła do kupna tej części niż fox.rzeszow ? Musze czekać na nie do 2 tygodni bo w głównym składzie w Belgii nie ma tej części...
Podaj numer i producenta tego łożyska, to w poniedziałek sprawdzę czy nie da się znaleźć czegoś innego.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 00:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
http://www.fox.rzeszow.pl/lozysko-podpory-poloski(4,0,252598).aspx
to jest dokładnie to łożysko, to zamawiałem ostatnio
Gdzie bym nie zadzwonił, mówią mi 2-3 tygodnie musze czekać. Interesuje mnie to, czy można tam włożyć coś innego. Głównie mi chodzi o wymiar łożyska. Dobrać i dalej bym sobie poradził.
to jest dokładnie to łożysko, to zamawiałem ostatnio
Gdzie bym nie zadzwonił, mówią mi 2-3 tygodnie musze czekać. Interesuje mnie to, czy można tam włożyć coś innego. Głównie mi chodzi o wymiar łożyska. Dobrać i dalej bym sobie poradził.
Zajdę po pracy do znajomego co ma sklep z częściami i spytam jak się ma sytuacja
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 00:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Podczas jazdy może tego bardzo nie słychać, jak się wsłuchasz słyszysz charakterystyczny szum, ale tylko od strony pasażera. Najgorzej jest przy obciążeniu i zmianie biegu, głównie redukcji na mniejszy. Słychać taki metaliczny dźwięk, klucz o klucz. Najgorzej jest przy manewrowaniu na parkingach, gdzie się rusza do przodu i do tyłu. Ten dzwięk jest praktycznie cały czas. Wystarczy dotknąć, tej podpory na półośce i gołymi rękami wyczujesz luz.
Gdy kupiłem nowe łożysko, ze strony fox.rzeszow.pl zauważyłem na nim dosyć duży luz. Powiedziano mi że jest z nim wszystko ok. Więc założyłem. Minęło parę miesiecy i niestety znów muszę je wymienić ponownie, bo jest coraz gorzej.
Wczoraj dzwoniłem po wszystkich sklepach, jakich tylko mogłem, serwisach Mazdy i niestety to łożysko jest nie dostępne w Europie, w żadnym magazynie. Na dodatek kosztuje przeszło 70zł. Wystarczyło poczytać, trochę to forum i znalazłem rozwiązanie. W każdej Maździe(prawdopodobnie) łozysko to ma oznaczenie 6206. Kupiłem dziś łożysko firmy FAG 6206 2RSR C3 za 31,50 i zauważyłem że nie posiada ono praktycznie żadnego luzu, a to niby Mazdowskie Ory miało dosyć spory ten luz i nie ma tego napisu Made in Korea Wystarczy przyjrzeć się na zdjęciu http://www.fox.rzeszow.pl/lozysko-podpory-poloski(4,0,252598).aspx i odczytasz oznaczenie 6206DY. Ale te ostatnie litery dotyczą pokrycia kulek łozyska.
Na dniach będe je zakładam, więc dokładnie napiszę co i jak po wymianie.
Gdy kupiłem nowe łożysko, ze strony fox.rzeszow.pl zauważyłem na nim dosyć duży luz. Powiedziano mi że jest z nim wszystko ok. Więc założyłem. Minęło parę miesiecy i niestety znów muszę je wymienić ponownie, bo jest coraz gorzej.
Wczoraj dzwoniłem po wszystkich sklepach, jakich tylko mogłem, serwisach Mazdy i niestety to łożysko jest nie dostępne w Europie, w żadnym magazynie. Na dodatek kosztuje przeszło 70zł. Wystarczyło poczytać, trochę to forum i znalazłem rozwiązanie. W każdej Maździe(prawdopodobnie) łozysko to ma oznaczenie 6206. Kupiłem dziś łożysko firmy FAG 6206 2RSR C3 za 31,50 i zauważyłem że nie posiada ono praktycznie żadnego luzu, a to niby Mazdowskie Ory miało dosyć spory ten luz i nie ma tego napisu Made in Korea Wystarczy przyjrzeć się na zdjęciu http://www.fox.rzeszow.pl/lozysko-podpory-poloski(4,0,252598).aspx i odczytasz oznaczenie 6206DY. Ale te ostatnie litery dotyczą pokrycia kulek łozyska.
Na dniach będe je zakładam, więc dokładnie napiszę co i jak po wymianie.
Mibay tak czytam i czytam, wymiana piasty z przodu, lozyska podpory półosi – nie miałeś jakiejś bomby w przód ? nie masz za dużego bicia ?
Hehe mogłoby się wydawać że była, ale wymiana tych wszystkich podzespołów jest wynikiem "fachowców" których mam niestety w okolicy. Wymieniłem cztery łożyska, zanim trafiłem na te co trzeba. Mam jednego naprawdę porządnego człowieka, lecz niestety przyjeżdża raz na pół roku. Chora sprawa, bo wydawało by się to proste do zdiagnozowania. Ale to nie była taka prosta sprawa. Raz słychać, tam raz tu. Przez 3 lata było wszystko ok, lecz wzieli się za to nie odpowiedni ludzie i o tak o... Taka historia, ale już wszystko ok
Łożysko FAG 6206 2RSR C3 zamontowane bez problemu
Koszt 31,50zł łożysko + robocizna
Mechanik zauważył fakt, iż stare łożysko które było zamontowane tj. ORG by Mazda Made In Korea FA09-25-155, montowane pół roku temu, zakupione na fox.rzeszow.pl za 78zł bez przesyłki, wypadło przy delikatnym puknięciu, przy demontażu z obudowy łożyska Wiec ja się pytam ? WTF ?
Koszt 31,50zł łożysko + robocizna
Mechanik zauważył fakt, iż stare łożysko które było zamontowane tj. ORG by Mazda Made In Korea FA09-25-155, montowane pół roku temu, zakupione na fox.rzeszow.pl za 78zł bez przesyłki, wypadło przy delikatnym puknięciu, przy demontażu z obudowy łożyska Wiec ja się pytam ? WTF ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości