Swap silnika na 2.5L V6 KL/DE/ZE
wayne napisał(a):Witam jak dobrze rozszyfrowałem nalepkę na słupku to mam silnik: CE04D16 a skrzynie GD9E-EBN. Czy mam możliwość przekładki silnika 2,5 V6 bez przekładki skrzyni?
nie wiem czy da rade... ale z góry mowie ze to sie nie bedzie oplacac
GO BIG OR GO HOME
- Od: 12 wrz 2007, 14:27
- Posty: 1619
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Silvia power :*
Witam szanownych forumowiczów!
Mam pytanie do znających się na rzeczy. Uzbierałem juz pewien fundusz na kupno mazdy mx-6 w ktorej sie zakochalem Pytanie teraz, czy lepiej by bylo kupic Mazde od razu z silnikiem, który mnie interesuje (2.5 v6), wydać więcej pieniedzy CZY lepiej kupić Mazdę z silnikiem 2.0 115km http://otomoto.pl/mazda-mx-6-2-0-dohc-t ... 17048.html i zrobic przekladke silnika http://allegro.pl/silnik-mazda-2-5-v6-2 ... 18703.html . Co mnie sklania ku takiemu rozwiazaniu? Raz- mniejszy silnik-mniejsza moc- mniej szalenstwa- wieksze prawdopodobienstwo, ze blacha bedzie nienaruszona. Dwa- wkladam od razu KL-ZE Pojawia sie nastepne pytanie. Czy taka przekladka to prosta sprawa czy jest z tym kombinowania i duzo dodatkowych kosztow (np. rozniace sie czesci z wersji 2.0, jakies półosie, skrzynia?). Z niecierpliwoscia oczekuje na porady Pozdrawiam, JKK
Mam pytanie do znających się na rzeczy. Uzbierałem juz pewien fundusz na kupno mazdy mx-6 w ktorej sie zakochalem Pytanie teraz, czy lepiej by bylo kupic Mazde od razu z silnikiem, który mnie interesuje (2.5 v6), wydać więcej pieniedzy CZY lepiej kupić Mazdę z silnikiem 2.0 115km http://otomoto.pl/mazda-mx-6-2-0-dohc-t ... 17048.html i zrobic przekladke silnika http://allegro.pl/silnik-mazda-2-5-v6-2 ... 18703.html . Co mnie sklania ku takiemu rozwiazaniu? Raz- mniejszy silnik-mniejsza moc- mniej szalenstwa- wieksze prawdopodobienstwo, ze blacha bedzie nienaruszona. Dwa- wkladam od razu KL-ZE Pojawia sie nastepne pytanie. Czy taka przekladka to prosta sprawa czy jest z tym kombinowania i duzo dodatkowych kosztow (np. rozniace sie czesci z wersji 2.0, jakies półosie, skrzynia?). Z niecierpliwoscia oczekuje na porady Pozdrawiam, JKK
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
JKK napisał(a):. Czy taka przekladka to prosta sprawa czy jest z tym kombinowania i duzo dodatkowych kosztow (np. rozniace sie czesci z wersji 2.0, jakies półosie, skrzynia?). Z niecierpliwoscia oczekuje na porady
Oj było poszukaj. Inne półosie, skrzynia, wiązka elektryczna, chłodnica, sanki itp itd
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
poczytalem troche na forum, chociaz nie znalazlem tego wiele- byla proba przekladki i pomysl na przekladke a ze staran wynikalo, ze to sporo kasy i fatygi wymaga. Chyba jednak trzeba bedzie szukać dalej jakiegos modelu z silnikiem 2.5. Malo takich jest..
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
ale warto poszukac. tu jest ciekawa oferta, trzeba pogrzebac przy silniku ale koszta zapewne mniejsze niz swap http://moto.allegro.pl/okazja-mazda-mx6 ... 18205.html, albo to http://otomoto.pl/mazda-mx-6-mx6-2-5-v6 ... 42721.html ciekawe jak w realu Ale moze ktos by sie znalazł na foum kto mogłby luknac co to za mazdzie
Możesz kupić dobrą MX-6 z FS i kupić dawce z KL-em potem swapować części z niego do siebie + silnik KL-ZE jeśli masz.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Z tego co się orientuję to FS ma gdzie indziej uchwyty i do budy z silnikiem FS po fabryce nie dasz rady przełożyć KLa bo nie będą pasować uchwyty, poza tym jest jeszcze bardzo dużo kombinacji z instalacją elektryczną, inne sprzęgło, skrzynia, półosie, przeguby zewnętrzne i wewnętrzne i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, tak więc ze zdroworozsądkowego punktu widzenia mija się to z celem ze względu na ogrom pieniędzy i pracy jaki trzeba włożyć żeby zrobić to tak jak należy... A poza tym to czytałem gdzieś że KLZE nie trzyma parametrów nawet po fabryce podobno rzadko który "dochodził" do 185 KM, a nie jak sugerowane przez producenta 200 KM. Tak czy inaczej lepiej kupić od razu z V6 na pokładzie i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów i dodatkowych kosztów...
DIESEL JEST DOBRY... ALE DO TRAKTORA... :-D !!!
- Od: 4 paź 2009, 13:56
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 DOHC KL
...::: JOKSER :::... napisał(a):Z tego co się orientuję to FS ma gdzie indziej uchwyty i do budy z silnikiem FS po fabryce nie dasz rady przełożyć KLa bo nie będą pasować uchwyty, poza tym jest jeszcze bardzo dużo kombinacji z instalacją elektryczną, inne sprzęgło, skrzynia, półosie, przeguby zewnętrzne i wewnętrzne i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, tak więc ze zdroworozsądkowego punktu widzenia mija się to z celem ze względu na ogrom pieniędzy i pracy jaki trzeba włożyć żeby zrobić to tak jak należy... A poza tym to czytałem gdzieś że KLZE nie trzyma parametrów nawet po fabryce podobno rzadko który "dochodził" do 185 KM, a nie jak sugerowane przez producenta 200 KM. Tak czy inaczej lepiej kupić od razu z V6 na pokładzie i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów i dodatkowych kosztów...
To naprawdę nic skomplikowanego.
Budy są identyczne.
Wystarczy mieć drugie auto na dawce (może być anglik)c
Wtedy wyrzucamy silnik ze skrzynią belką i zawieszeniem w dół i wkładamy komplet z KL.
W przypadku anglika do podmiany będzie belka z maglownicą.
Wszystko spokojnie w ciągu jednego dnia do wykonania.
Jeśli zawieszenie silnika jest takie samo w obydwu modelach (chyba kiedyś gdzieś czytałem że coś tam jest inaczej... ) to i tak koszty są ogromne – drugi samochód z silnikiem V6 w dobrym stanie i przy takiej operacji przydałoby się wymienić od razu rozrząd i resztę gratów w "nowym" silniku, a to nie jest tanie w V6, poza tym skrzynia, sprzęgło i układ napędowy... Ja będę obstawał przy swojej koncepcji że lepiej poszukać dobrego auta z takim silnikiem i dać sobie spokój z taką operacją...
DIESEL JEST DOBRY... ALE DO TRAKTORA... :-D !!!
- Od: 4 paź 2009, 13:56
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 DOHC KL
Łe, zapomniałem już, że ten temat istnieje Miałem taką laicką koncepcję wcześniej, plany się od tamtego czasu pozmieniały bo w garażu już stoi czarna Madzia Mx6 z 2,5v6 Temat można zamknąć z podsumowaniem, że swap silnika to bardzo kosztowna sprawa i raczej nie opłaca się.
- Od: 1 lut 2011, 12:24
- Posty: 165
- Skąd: N.n.N
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL
Witam panowie a mianowicie mam taki problem zrobiłem swapa z 1.8 na 2.5 V6 co mi pozostało do zrobienia to połączyć elektrykę silnika oczywiście całą wiązkę silnika tak jak i od komputera mam od 2.5 v6 tylko trzeba to wszystko połączyć do oryginalnej wiązki elektryki w aucie co pozostała od 1.8 i teraz pytanie czy ktoś z was już robił taką operacje ma może jakieś schematy jak to połączyć ze sobą wszelkie wskazówki rady itp bardzo by mi pomogły jestem z okolic poznania może ktoś by mógł podjechać taką mazda 2.5 v6 żeby wszystko sobie porównać bym był bardzo wdzięczny i proszę was o pomoc.
- Od: 10 lip 2009, 23:33
- Posty: 7
- Auto: Mazda 626 1.8 1994r
Szukałem na forum ludzie oczywiście robią swap silnika ale nikt konkretnie nie opisał jakie są potrzebne zmiany żeby się podpiąć pod instalacje od 1.8 może najlepiej jakieś fotki kostek jak to kto ma podłączone bardzo by pomogły
- Od: 10 lip 2009, 23:33
- Posty: 7
- Auto: Mazda 626 1.8 1994r
Mam okazję kupić 626 KL w śmiesznych pieniądzach jeżdżącą na swapa do swojego Cronosa FS. Więc całe graty przeszłyby z dawcy do mojej 626. Plus taki,że nie trzeba szukać pojedynczych elementów bo wszystko jest na miejscu(pomijam fakt,że coś trzeba będzie kupić nowe,ale będzie wiadomo co do czego)
Czy ktoś może potwierdzić,że jest problem z mocowaniem silnika KL w miejsce FSa? Czy są jakieś powody dla których silnik KL nie wejdzie w miejsce fabrycznego FSa bo nie będzie go jak zamocować lub coś w tym rodzaju ?
Pozdrawiam
Zibi626
Czy ktoś może potwierdzić,że jest problem z mocowaniem silnika KL w miejsce FSa? Czy są jakieś powody dla których silnik KL nie wejdzie w miejsce fabrycznego FSa bo nie będzie go jak zamocować lub coś w tym rodzaju ?
Pozdrawiam
Zibi626
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Hazu napisał(a):Nie będzie żadnych problemów.
Czy ktoś robił takiego swapa na Forum Były przekładki ale w Xedach z KFa n KLa a to jednak nie to samo...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6