Po konsultacjach i dyskusjach wybrałem ostatecznie:
STAG 300+
listwa Matrix
Reduktor Zavoli N
Wizyta u gaziarza już umówiona.
I tak mnie gnębi jeszcze jedna rzecz. Obserwując forum, większość użytkowników montuje zbiornik w miejsce koła zapasowego. Czy to aby na pewno najlepsze rozwiązanie? A gdyby tak zamontować zbiornik walcowy (315mm x 660mm – 45/36 litrów) po lewej stronie, równolegle do osi autka. Mierzyłem to wstępnie i wydaje się, że:
1. przy tej długości zbiornika wyjęcie podnośnika będzie bezproblemowe,
2. po przecięciu wykładziny dna bagażnika wzdłuż zbiornika bez problemu wyjmujemy koło itp.
Tak sobie więc myślę, zbiornik toroidalny tej pojemności to 600x200mm, podłoga bagażnika podniesie się o ok. 80mm, aby to równo leżało, trzeba przestrzeń po bokach wypełnić styropkiem albo czymś podobnym – to spora strata przestrzeni bagażnika, no i trzeba jeszcze gdzieś wrzucić koło zapasowe.
Co o tym myślicie?
Dziś kumpel (hihi jeszcze przed wyborem instalki) był u gaziarza i usłyszał, że do BK 1.6 to BRC Seq24 oraz koniecznie lubryfikator. Co prawda LB jest ZALECANY, lecz w przypadku rezygnacji z niego mogą wystąpić problemy z silnikiem. Nadto w karcie gwar. będzie napisane, że na jego wyraźne życzenie nie zamontowano lubryfikatora – na wypadek jakichś problemów z zaworami.
Podobno, to nie wypalanie gładzi jest problemem lecz możliwość zakleszczenia zaworu w prowadnicy wywołane oczywiście temperaturą.
Takiej argumentacji jeszcze nie słyszałem.
A i jeszcze jedno. Próbował ktoś "dopasować" gumowym młotkiem przestrzeń montażową do zbiornika toro? Czy taka operacja ma w ogóle szanse powodzenia? Robił to ktoś może?