Witam wszystkich!
Nosze sie z zamiarem kupna mazdy 626 kombi lub premacy (po 2000 roku)z silnikiem 1.8 lub 2.0.
Mam pytanie, ktory z tych silnikow bardziej sie nadaje do LPG ? oczywiscie mowa o sekwencji.
Sa tak rozne opinie na ten temat ze poprostu potrzebuje pomocy w tej sprawie.
Samochod bardzo mi odpowiada ale w jednym z warsztatow zajmujcyh sie mazdami
powiedziano mi ze LPG zniszczy silnik. Co ciekawe diesla tez mi odradzono.
Robie 30-40 tys. km rocznie wiec jezdzenie na paliwie za ponad 5 zl mija sie z celem.
Za pomoc z gory dziekuje. pozdrawiam Michal
LPG w 626???
Strona 1 z 1
Miałem kiedyś 626 z silnikiem 1.8 i gaz do tego auta to wielka pomyłka. Tylko nie wiem czy to te same silniki, ale wszystko po kolei się sypało, w trakcie jazdy gaz potrafił się zacinać, lubiła pic olej, także szczerze z własnego doświadczenia odradzam. Spójrz nawet jak mało jest ich z gazem na allegro. Ale niech się wypowiedzą inni.
- Od: 19 gru 2010, 14:56
- Posty: 150
- Skąd: Sokołów Podlaski/Telaki
- Auto: 323F BA 1.5 Z5
Ja mam założony od lutego gaz w Madzi 2.0 2001r. (kombi), No i tak w skrócie to podobno z gazem będzie wszystko ok o ile ktoś go umiejętnie założy a co najważniejsze ustawi/wyreguluje. Ja jeszcze trochę za mało przejeździłem żeby coś się więcej rozpisywać ale nie uważam żeby zamontowanie do tego auta gazu było grzechem. Najlepiej napisz do użytkownika "bananmin" zapytaj, załóż u niego (chyba że miałbyś daleko, a poleciłby kogoś innego co się dobrze zna w temacie) i powinieneś być zadowolony Ja tak zrobiłem i raczej jestem zadowolony Do Buska-Zdrój miałem 90km więc relatywnie niedużo,
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 26 mar 2011, 14:34 przez lasic100, łącznie edytowano 1 raz
ja w swojej 626 99r mam wlasnie 1.8 16V i instalacje Koltec z salonu z holandii (nawet zbiornik ma etykietki mazdy) – i powiem szczerze ze poza kaprysnoscia na gaz slabej jakosci (potrafi nie chcec jechac) to jest naprawde fajnie tyle ze trzeba pilnowac stanu swiec, filtrów i jakosci gazu – dobrze wyregulowany koltec jezdzi tak jak na benzynie, a w mieście wynik 10 litrów na 100 LPG nie jest zadnym osiągnieciem oszczednosci (w miescie jak warszawa gdzie są korki a nie chwilowe przestoje na swiatłach).
tyle ze zanim kupisz mazde z koltec to upewnij sie ze masz gdzies w zasięgu dobry warsztat od instalacji holenderskich bo "garazowi zakladacze" nie poradzą sobie z ta instalacja (nie maja komputera ani softu do wystrojenia)
Ja akurat nosze sie z zamiarem sprzedania swojej bo mam auto służbowe i ew. odmłodzenie rocznika – ale gdyby nie to to raczej bym sie z nią nie rozstawał – z reszta nie spieszy mi sie, cisnienia nie mam
tyle ze zanim kupisz mazde z koltec to upewnij sie ze masz gdzies w zasięgu dobry warsztat od instalacji holenderskich bo "garazowi zakladacze" nie poradzą sobie z ta instalacja (nie maja komputera ani softu do wystrojenia)
Ja akurat nosze sie z zamiarem sprzedania swojej bo mam auto służbowe i ew. odmłodzenie rocznika – ale gdyby nie to to raczej bym sie z nią nie rozstawał – z reszta nie spieszy mi sie, cisnienia nie mam
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
W 626 1.8 silnik jest praktycznie taki sam jak u mnie. Na gazie zrobiłem już 28kkm i nie mam powodów do narzekań. Fakt trzeba dbać o stan instalacji – czyli regularna wymiana filtrów oraz tankowanie na sprawdzonej stacji dobrego gazu. No i dużo zależy od zakładu w którym instalację zamierzasz założyć. Ja mogę polecić chłopaków z dąbrowy górniczej.
A jeśli jesteś pro-ekologiczny to tym bardziej lpg powinno do Ciebie przemawiać
A jeśli jesteś pro-ekologiczny to tym bardziej lpg powinno do Ciebie przemawiać
Witojcie. Ja kupiłem niedawno ładną 626 GF FS 115KM 2000r i wsadziłem do niej gaz BRC Sequent24. Szczerze mówiąc opcji 1.8 nie brałem pod uwagę – 115KM to dla mnie niezbędne minimum, szczególnie przy podtlenku LPG. Co do gazu to trochę się pospieszyłem, teraz wybrałbym Staga 300+. Dobrze że nie dałem sobie wcisnąć lubryfikatora, gość chciał za to 300pln lub 800pln za jakiś elektroniczy (!!!). W każdym razie silnik 2,0 Mazdy jest stworzony do gazu, jak gazownik mówi inaczej to dlatego że pewnie nie umie ustawić mapy (co nie jest łatwe swoją drogą). Mam też pytanie do ludu używającego BRC Sequent 24 – mianowicie trochę mi ten sprzęt muli na niskich obrotach w porównaniu do benziny. Jazda na benzynie to przyjemność, przy LPG trzeba troszkę bardziej butować i trzymać wyższe obroty, szczególnie na 1 i 2 biegu. Widziałem tu na forum wykresy z hamowni FS-ów, gdzie różnica gaz/benzina była rzędu 2KM i 5Nm (i to w całym zakresie obrotów), czyli w praktyce raczej nieodczuwalna. No a u mnie jest odczuwalna. Zaznaczam, że kable+świece są nowe NGK, przerwa 0,75mm. Pytanie: czy jechać do serwisu BRC i tłumaczyć im, żeby mi tam jeszcze pogrzebali? Tam jest taki straszny cwaniak w tym serwisie... Aha, może jeszcze to: kable WN zmieniłem po instalacji LPG, sytuacja trochę się poprawiła ale nie całkiem. Pozdrawiam i proszę o radę, może to jeszcze coś innego?
Czy w dzień czy w nocy jestem reprezentant mocy
- Od: 20 lut 2011, 12:34
- Posty: 14
- Skąd: Podkarpackie
- Auto: 626 GF 2.0 16v 115KM 2000r.
Co do diesla, nawet jesli ich nie lubie to ten mazdy jest naprawde godny polecenia, tak twierdzi tez lektura auto-swiat. Ale podstawa jest to ze musi byc zadbany inaczej wklad bedzie wiekszy niz do benzynki. Osobiscie polecil bym Ci benzynowy2.0 116KM, sam taki uzytkuje na lpg i poza wymiana filtrow nic, nawet jesli tylko dopiero 16kkm zrobilem na gazie. A ma juz prawie 200 za soba, spadek mocy nieodczuwalny w zasadzie. Silnik 2.0 to takie minimum do tego samochodu i do gazu to odpowiedni motorek jesli chodzi o trwalosc. Jezdze na Stag iles tam
ja montowalem brc seq24 w myslenicach , ogolnie fajnie chodzi bylem kilka razy na regulacji zeby byla mocniejsza , bo na poczatku byls slabawa zauwazylem ze jadac dam buta w podloge to gorzej przyspiasza jakbym dał buta stopniowo teraz praktycznie roznica nieodczowalna , caly czas chodzi mi na bogatej mieszance , tak gazownik ustawil 20%bogato na wolnych i 30% na wysokich po przekroczeniu 4500rpm czuc wyraznego kopa spalanie super 9-10 l czasami mam bardzo lekkie falowanie obrotów , i tak sie u mnie spisuje brc seq24 mazda 626 136 koni
- Od: 14 sty 2011, 22:55
- Posty: 62
- Skąd: libiąż
- Auto: Mazda 626 gf 2.0 136
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości