Kola 18 i 19 calowe. Opinie i rozwazania.
opona jest niższa, licznik pokazuje że jedziesz szybciej niż w rzeczywistości, co za tym idzie, szybciej nabija się ogólny przebieg. nie wiem dokładnie o ile, pewnie o jakieś grosze. też jeździłem poprzednią zimę na 55, w sumie żadna różnica, no ale jak ma być 60 to niech tak będzie
-
Kamil
Dla ciekawych podaje kalkulator za pomocą którego sam dobrałem sobie felgi i opony bez problemu:
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
ponad to można sobie porównać wiele parametrów, chociażby wpływ profilu opony czy też rozmiar felg na prędkość itp.
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
ponad to można sobie porównać wiele parametrów, chociażby wpływ profilu opony czy też rozmiar felg na prędkość itp.
...rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przysłoniły Wam minusów...
- Od: 5 lut 2009, 12:34
- Posty: 6
- Skąd: Quedlinburg
- Auto: M6 Sport Kombi 2.2 Dynamic (136kW / 185PS)
Producent samochodu dokladnie specyfikuje, jakie felgi i opony pasuja do danego modelu. W Niemczech te dane wpisane sa do dowodu rejestracyjnego i nie wolno uzywac 'wydumanych' rozmiarow. Ja sie moze nie znam, ale gdzies czytalem, ze wynalazki typu ABS moga przestac dzialac prawidlowo z niewlasciwym rozmiarem felg czy opon, a to juz dosc powazna sprawa.
- Od: 16 sty 2011, 00:33
- Posty: 5
- Skąd: Düsseldorf
- Auto: Mazda 6, kombi, 2.5 Sport
Hej,
Zamowilem w styczniu Madzie 6. Chodza mi po glowie 19-stki, wg. mnie fajnie wygladaja auta na takim profilu. Jezdzilem niedawno Isnignia OPC na takich kolkach i nie bylo tragedii, a wyglad powalajacy. Ktos rozpoznawal temat czy mozna wrzucic cos takiego do naszych 6-stek ?
Pozdr,
MW
Zamowilem w styczniu Madzie 6. Chodza mi po glowie 19-stki, wg. mnie fajnie wygladaja auta na takim profilu. Jezdzilem niedawno Isnignia OPC na takich kolkach i nie bylo tragedii, a wyglad powalajacy. Ktos rozpoznawal temat czy mozna wrzucic cos takiego do naszych 6-stek ?
Pozdr,
MW
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
Powiem tak, założyć 19stki, żaden problem. Wyglądać będą na pewno fantastycznie, bo mazda ze swoją stylizacją wręcz prosi się o piękne, duże koła, aczkolwiek podzielam obawy glowaśka co do komfortu jazdy. Latem latam na 17stkach 215/50 i czasem na koleinach nosi i tłucze się. Na zimę mam wariant ekonomiczny – 16calowe stalówki i przy nich jest święty spokój.
Weź pod uwagę również cenę 19stek + cenę kompletu dobrych opon w tym rozmiarze.
Jakie koła będziesz miał w zamówionej 6stce?
Weź pod uwagę również cenę 19stek + cenę kompletu dobrych opon w tym rozmiarze.
Jakie koła będziesz miał w zamówionej 6stce?
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Kola bede mial fabrycznie 18-stki. Myslalem, zeby te felgi zostawic sobie na zime, a na lato kupic felgi + opony 19. Ale chyba rzeczywiscie wstrzymam sie i zobacze jak wyglada ta jazda na tych 18stkach, bo moze sie tez tak skonczyc, ze na zime kupie 17-stki. Z drugiej strony tak jak pisalem jezdzilem troche (kilka dni) Oplem Insignia z 19 cali i jakos nie odczuwalem strasznego dyskomfortu. Przy dziurach i koleinach bylo to czuc, ale myslalem, ze bedzie zdecydowanie gorzej. Kurcze, ale Madzia 6 na takich oponkach musi oblednie wygladac
Pozdr,
MW
Pozdr,
MW
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
Oglądałem na którymś z forum zza oceanu tamtejszą nową 6stkę właśnie na 19stkach i wyglądała powalająco, ale u nas to naprawdę mija się chyba z celem. Pojeździłbyś miesiąc, obył się z wyglądem, zaczęłaby się irytacja i nerwy 18stki moim zdaniem wyglądają już męsko Jak odbierzesz wóz podziel się z kolegami wrażeniami i przyznaj jaką wersję i silnik wybrałeś
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
rjg66 napisał(a):Producent samochodu dokladnie specyfikuje, jakie felgi i opony pasuja do danego modelu. W Niemczech te dane wpisane sa do dowodu rejestracyjnego i nie wolno uzywac 'wydumanych' rozmiarow. Ja sie moze nie znam, ale gdzies czytalem, ze wynalazki typu ABS moga przestac dzialac prawidlowo z niewlasciwym rozmiarem felg czy opon, a to juz dosc powazna sprawa.
Producent wydaje homologację na rozmiar felg i opon, jak używasz innych niż w homologacji to ryzykujesz, że w razie "dzwona" jak się ubezpieczalnia dopatrzy to Ci odmówi wypłaty odszkodowania. Jest to bardzo mało prawdopodobne ale możliwe – jak ubezpieczyciel ma wypłacić 100k to szuka dziury w całym.
Ogólnie do wątku (bo mnie dawno tu nie było) kupiłem na zimę 16'' oryginalne alu Mazdy używki w stanie idealnym za 1400 PLN + Nokiany WR G2 205/60 za 1300 PLN i jestem zadowolony. Wygląda znośnie, opona cena do jakości nie do przebicia a mogę zakładać łańcuchy (na 17'' producent nie zezwala). Ale fajnie że już wiosna za pasem i 18'' wrzucę
2 Fast 4 U ;]
- Od: 29 sty 2010, 11:06
- Posty: 10
- Skąd: Ząbki k. W-wy
- Auto: M6 GH 2.5 Top '09
Tomek6 napisał(a):Oglądałem na którymś z forum zza oceanu tamtejszą nową 6stkę właśnie na 19stkach i wyglądała powalająco, ale u nas to naprawdę mija się chyba z celem. Pojeździłbyś miesiąc, obył się z wyglądem, zaczęłaby się irytacja i nerwy 18stki moim zdaniem wyglądają już męsko Jak odbierzesz wóz podziel się z kolegami wrażeniami i przyznaj jaką wersję i silnik wybrałeś
Hejka,
Woz powinienem odebrac w kwietniu, a zamowilem wersje 2.2D Sport 180KM. W koncu stwierdzilem, ze kupie nowy komplet felg 18-stek – z 19-stkami dalem sobie jednak spokoj. I teraz mam kilka pytan do Was:
1) Czy felga Brock o takich parametrach bedzie pasowala:
Rozmiar – 8,0x18
ET – 48
Rozstaw – 5x114,3
Wszystkie konfiguratory mowia, ze bedzie pasowala, ale wole sie upewnic, moze ktos tez zmienial. Na zagranicznym forum Mazda6Club w dziale Wheels / Tyres ludzie opisuja, ze bez problemow wrzucili felgi z offsetem (po naszemu ET) nawet do 42. Nie wspominajac juz, ze tam 19-stki to standard, duzo osob 20-stki nawet pomontowalo i dziala (sa zdjecia na forum, wyglada to oblednie). No ale wracajac do tematu. Czy taka felga bedzie pasowala wg. waszej wiedzy ? Felga 18-stka fabryczna ma:
Rozmiar – 7,5x18
ET – 60
Rozstaw – 5x114,3
2) Jak juz zakupie felge chce przerzucic fabryczne opony na nowe felgi. Z kolei felgi z fabryki chce zostawic na zime i zakupic pozniej opony zimowe. Na razie nie chce jednak wchodzic w koszty i kupowac czujnikow TPMS (koszt ok. 1000 PLN). Czy wg. Was mozna te czujniki przelozyc ze starych felg do nowych ? W serwisie Mazdy powiedzieli mi, ze lepiej nie ryzykowac, bo cos moze sie zwalic, poza tym za 200 zeta trzeba kupic jakis zestaw jakis zaworow czy cos.
3) Do felgi nowej pasuja czarne sruby i nakretki. Ktos z Was mial jakies doswiadczenia czy mozna kupic sruby antykradziezowe i jakies nakretki w kolorze czarnym ?
4) Czy ktos z Was moze polecic jakis sensowny i sprawdzony zaklad wulkanizatorski w Warszawie i okolicach, ktory poradzi sobie z tym wszystkim bez wyrzadzania szkod, zwlaszcza jesli chodzi o te czujniki TPMS (gdzies indziej czytalem, ze czesto rozwalaja to podczas zdejmowania opon)
Pozdr,
Maciek
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
Polecić mogę Ci serwis autoryzowany (nie jest tam tak drogo jakby się wydawało, jeżeli chodzi o wymianę opon). Nie polecam natomiast serwisu Feuvert na Górczewskiej – jak ostatnio tam wyważyłem koła to się nie dało jeździć, a z jednego inna firma zdjęła 7 (siedem) odważników. Ostrzegam też przed 24 godzinnym serwisem na stadionie Skra –> też partacze. I do tego zgubili mi pierścień centrujący.
Wymieniałem też w Duo-Car na Połczyńskiej 17. Warunki mają siermiężne i strasznie ciasno... ale przyznaję, że nigdy nie miałem problemów z wyważeniem.
Wymieniałem też w Duo-Car na Połczyńskiej 17. Warunki mają siermiężne i strasznie ciasno... ale przyznaję, że nigdy nie miałem problemów z wyważeniem.
Zaczalem watek, wiec czuje sie zobowiazany opisac, co sie dzieje dalej etc
A wiec jestem po sezonie zimowym na 18-tkach. Kupilem Micheliny Alpine 3 XL, wiec wzmocnione.
Bilans zimy jest taki, ze musialem wymienic/kupic 2 razy opone z powodu kapcia i uszkodzenia :–(
Dziury w drogach, ktory wyszly, kiedy puscila zima dokonaly tego zniszczenia
Dodatkowo rozbraja jeszcz fakt, ze M6 w wersji Sport na 18-tkach jest sprzedawany w Polsce bez zapasu/dojazdowki tylko z zestawem naprawczym. Okazal sie on bezuzyteczny, musialem wzywac lawete.
Zaczynajac ten watek obawialem sie o komfort jazdy na 18 i Polskich dziurach, okazalo sie, ze jest ok i nie nalezy sie tego obawiac.
Natomiast problem niszczenia opon przez dziury jest duzooo gorszy no i slono kosztuje....:–(
Pozdrawiam
A wiec jestem po sezonie zimowym na 18-tkach. Kupilem Micheliny Alpine 3 XL, wiec wzmocnione.
Bilans zimy jest taki, ze musialem wymienic/kupic 2 razy opone z powodu kapcia i uszkodzenia :–(
Dziury w drogach, ktory wyszly, kiedy puscila zima dokonaly tego zniszczenia
Dodatkowo rozbraja jeszcz fakt, ze M6 w wersji Sport na 18-tkach jest sprzedawany w Polsce bez zapasu/dojazdowki tylko z zestawem naprawczym. Okazal sie on bezuzyteczny, musialem wzywac lawete.
Zaczynajac ten watek obawialem sie o komfort jazdy na 18 i Polskich dziurach, okazalo sie, ze jest ok i nie nalezy sie tego obawiac.
Natomiast problem niszczenia opon przez dziury jest duzooo gorszy no i slono kosztuje....:–(
Pozdrawiam
- Od: 28 kwi 2010, 18:23
- Posty: 12
- Skąd: Gdansk
- Auto: M6 KOMBI 2.2 MZR-CD 180KM
Hej beagle2,
Poszla ci sama opona, czy tez felga ? Wlasnie tych dziur po zimie najbardziej sie boje – tragedia ... Ja mam plan taki, ze bede wozil opone letnia jako zapas (bo chce kupic dedykowane felgi na lato). Nie wyobrazam sobie jazdy bez zapasu ...
Pozdr,
Maciek
Poszla ci sama opona, czy tez felga ? Wlasnie tych dziur po zimie najbardziej sie boje – tragedia ... Ja mam plan taki, ze bede wozil opone letnia jako zapas (bo chce kupic dedykowane felgi na lato). Nie wyobrazam sobie jazdy bez zapasu ...
Pozdr,
Maciek
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6