Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Przemol » 9 mar 2005, 13:45

Heja.....tak sobie myśle, że mozeby wcisnąc do mojej Magdalenki silniczek 1.8 :). No własnie....powiedzcie proszę, czy wymiana 1.5 na 1.8 w 323c to bezproblemowa sprawa?? a moze sie nie da?....Jaki osprzet będzie mógł zostac z 1.5?....co musze wymienić?
Za odpowiedzi z góry dziękuję :)
P.S. który 1.8 najlepiej bedzie pasować?


EDIT by Marek:
Temat powstał z połączenia kilku o podobnej tematyce.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2014, 09:15 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 18:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez owad » 9 mar 2005, 15:51

Kwadrix cos takiego robil u siebie z tym ze w F ale silniki te same.
Hulalo podobno zacnie i nie narobil sie przy tym.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:27
Posty: 70

Postprzez Pyton162 » 9 mar 2005, 16:35

przemol raczej nie powinno byc problemu z tym swapem a tak wogóle dawno Cie tu nie było może bysmy zrobili jakiegoś spota w zielonej gorze pozdro albo jakiegoś mini spota pozdro
Pyton162
 

Postprzez Przemol » 9 mar 2005, 17:03

:) no tak ale to była F....wiem ze niby BA ale jednak samochodziki inne troche :):) komory silnika takie same???
co do spota:)....daj tylko znac kiedy (w koncu ktos z zielonki:):) – na pewno sie na drodze spotkalismy:) )
no i w koncu jaki 1.8 DOHC?? BP?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 18:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez xXx » 9 mar 2005, 23:16

1,8 wejdzie, ale komora silnika jest mniejsza........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez phantomas » 2 paź 2005, 10:51

Chciałem dokonać małej modernizacji mojego auta. Chciałbym obecny motor w 323F BA 2,0 V6 zamienić na 2,3 od 9-tki. znajomy mechanik twierdzi, że nie powinno być z tym problemu, jeśli przełożę z komputerem. Czy ktoś już dokonał podobnej modernizacji i potwierdza opinię znajomego mechanika?

_______________________________________
323F BA KF 2,0i 1.995ccm V6 DOHC 144KM 180Nm
Ostatnio edytowano 2 paź 2005, 11:12 przez phantomas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2005, 20:45
Posty: 9
Auto: mazda 323 f BA 2,0 V6 24 V

Postprzez Puhcio » 2 paź 2005, 10:58

Hmmm, z tego co wiem, wymaga to większych przeróbek.

xXx zrobił przekładkę KF (2,0 V6) na KL – ZE (2,5 wzmocniony z Japonii – 200KM). Pisał również, że KJ (2,3 Miller) nie wchodzi bez przeróbek blacharskich, etc. KL natomiast pasuje w mocowania KF.

Podobno skrzynia + sprzęgło wytrzymują 200KM, choć...

PS. Zmniejsz tekst do normalnych rozmiarów i popraw kolor na czary, będzie bardziej czytelne... ;).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez phantomas » 2 paź 2005, 11:15

Dzięki. A w jakiej budzie chodzi ten motor.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2005, 20:45
Posty: 9
Auto: mazda 323 f BA 2,0 V6 24 V

Postprzez Pyton162 » 2 paź 2005, 11:25

W 323F BA patyka, jest na FORUM cały opis i zdjęcia z modów, poszukaj.
Pyton162
 

Postprzez brii » 2 paź 2005, 12:39

Czyli K8, KF, KL, KL-ZE i KL-ZEM mają takie same mocowania ??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mARIOx » 2 paź 2005, 15:51

SimoneuS napisał(a):2,3 V6 to najgorszy motor ze wszyskich V-ek – a konkretnie jego sprężarka.
Czemu tak uważasz? Ja słyszałem raczej pozytywne opinie... :|
Morgenik napisał(a):W 323F BA patyka, jest na FORUM cały opis i zdjęcia z modów, poszukaj.
Nie mogę znaleźć "patyka", a z chęcią bym poczytał o tej przeróbce.
Obrazek
katalogowo 215km/h... -a wystarczyło ją pogłaskać :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2005, 18:03
Posty: 97
Skąd: Wieden:((
Auto: 323F,2.0,V6,1995r,159tys

Postprzez GofNet » 2 paź 2005, 19:34

Puhcio napisał(a):Zmniejsz tekst do normalnych rozmiarów i popraw kolor na czary, będzie bardziej czytelne...
Gdyby nie fakt, iż temat jest ciekawy i niezbyt często poruszany (jeśli chodzi o SWAP podobnych silników), to za te "woły" w poscie inicjującym topic, temat poleciałby do kosza. Zmusiłem się więc do jego poprawienia...
Puhcio napisał(a):Pisał również, że KJ (2,3 Miller) nie wchodzi bez przeróbek blacharskich, etc. KL natomiast pasuje w mocowania KF.
Ciekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929, więc raczej myślę, że dla obu silników komora silnikowa byłaby identyczna. Jeśli więc dla mocowania KL i KJ byłyby takie samo oraz KL i KF są również jednakowe, to teoretycznie powinny być kompatybilne mocowania KJ i KF. Ale to są takie tam moje dywagacje.

Warto wspomnieć o tym, iż w KJ jest czterostopniowa automatyczna skrzynia biegów sterowana komputerowo. Możliwe więc, iż specjalnie dla silnika KJ, skrzyni i osprzętu mocowania w 929 były dostosowane właśnie pod tę technologię.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez mARIOx » 2 paź 2005, 21:33

Morgenik napisał(a):mARIOx polecam od razu ostatni adres.
Dzięki. Ja jednak myślałem o silniku 2,3 Miller KJ a nie o 2,5 KL. Z tego, co wiem jeszcze nikt nie podjął się takiego swap'a.
Obrazek
katalogowo 215km/h... -a wystarczyło ją pogłaskać :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2005, 18:03
Posty: 97
Skąd: Wieden:((
Auto: 323F,2.0,V6,1995r,159tys

Postprzez GofNet » 2 paź 2005, 21:45

Z drugiej jednak strony KL-ZE ma podobne parametry, jak KJ a i części sa do niego znacznie łatwiej dostępne, niż do KJ. Może lepiej wrzucić więc takiego KL-ZE J-Spec z 200KM i 240Nm ??
Wiem, że moment obrotowy trochę odbiega od KJ, ale moc jest bardzo zbliżona a i spalanie w KL'u jest mniejsze, niż w KJ'cie.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Puhcio » 3 paź 2005, 18:41

GofNet napisał(a):iekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929,
Miałeś na myśli oczywiście Xedos 9/ Millenia ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez GofNet » 3 paź 2005, 20:40

Puhcio napisał(a):
GofNet napisał(a):Ciekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929,
Miałeś na myśli oczywiście Xedos 9/ Millenia ;)
Łocywiście :)

A swoją drogą, dlaczego nie montowano w w/w silnika JE 3.0i 2.954ccm V6 24v 6/DOHC 200KM 272Nm? Czyżby był jakąś nieudaną konstrukcją? On zapewne również pasowałby na mocowania KL'a. Nawet nie widuję testów tych tych jednostek :(.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Puhcio » 4 paź 2005, 19:02

GofNet napisał(a):A swoją drogą, dlaczego nie montowano w w/w silnika JE 3.0i 2.954ccm V6 24v 6/DOHC 200KM 272Nm? Czyżby był jakąś nieudaną konstrukcją? On zapewne również pasowałby na mocowania KL'a. Nawet nie widuję testów tych tych jednostek
Hmmm. Już była na ten temat debata kiedyś. Cóż niestety generacje Milleni nie doczekały się "mocnych" silników. Oczywiście 211KM 2,3 to już jest coś, ale przy wadze pojazdu nie zapewnia sportowych osiągów. Wystarczy popatrzeć na konkurentów: A6 4,2; BMW 540;... i spojrzeć w dane przyśpiesznie... około 5 sekund do setki.

A powracając do głównego tematu.

KJ (czyli Miller) wg. wikipedii występował tylko w połączoeniu z automatyczną skrzynią.
wikipedia napisał(a):A Variable Resonance Induction System (VRIS) was used on the K8, KF, and KL, optimizing torque production over the entire rev band. The K8, KF, and KL engines all had a 7,000 rpm redline. The KJ-ZEM Miller cycle engine had a 6,000 rpm redline, but was only available mated with an automatic transmission.
Czy możliwe byłoby połaczenie tego silnika z M/T? Tylko jaka skrzynia? Jak rozwiązać problem sprzęgła?
Pytań można zadawać tysiace.

Moim zdaniem do BA najrodzsądzniej byłoby wsadzić KL-ZE... ale to tylko moje zdanie ;).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez brii » 5 paź 2005, 07:52

A ja się jeszcze raz powtórzę i poproszę o odpowiedź kogoś, kto wie napewno:
brii napisał(a):Czyli K8, KF, KL i KL-ZE mają takie same mocowania ??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez SimoneuS » 5 paź 2005, 10:07

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 10:51 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 19:57
Posty: 353

Postprzez brii » 5 paź 2005, 12:03

<jupi> <diabełek>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323