Falowanie oświetlenia wewnątrz kabiny (problem z napięciami?)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Seraf » 26 lut 2011, 08:09

ramzes.79 napisał(a):A jak mi się zacznie Magdalena zbytnio buntować to ją sprzedam w cholerę i kupię tym razem tez trójkę ale 2.0 TOP SPORT.

pozdrawiam


Bardzo fajna koncepcja :D <spoko> THUMBS UP <spoko>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez ramzes.79 » 26 lut 2011, 23:14

Blumek napisał(a):
od dzisiaj przestaje czytać forum!!!!!!!!!!!!!!!!! <oczko>

Jaki jest tego powód?

kupię tym razem tez trójkę ale 2.0 TOP SPORT.

A w tych się nic nie psuje czy co? czy inny powód :)



ad.1. Z tym czytaniem to taki żarcik, ale odkąd zacząłem czytać forum to co chwilę odnajduję jakieś niedociągnięcia w Madzi i spać przez to nie mogę. Mój znajomy mechanik od Mazdy, poradził mi żebym przestał się przejmować pierdołami i dopiero gdy będę miał jakieś poważne problemy z autem np. brak ładowania, problemy z odpaleniem, częste przepalanie się tych samych żarówek w aucie to w tedy mogę mu zawracać d..ę.

ad.2. Powodem jest błąd jaki zrobiłem kupując w tej samej cenie 40 koni mniej i to jest jedyny powód <faja>
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez bouoz » 22 mar 2011, 01:06

jak to jest z tym napięciem ładowania? dzisiaj mierzyłem i mam praktycznie cały czas 13,8V.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez RobertPi » 22 mar 2011, 20:50

I dobrze.
Powinieneś się zacząć martwić jeśli stale będzie poniżej 13,3 albo powyżej 14,5. Ale nie sądzę abyś miał kiedykolwiek taki odczyt.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez ART1980 » 22 mar 2011, 21:11

moim zdanie powodem usterki jest alternator i nic innego. kolego zobacz jeszcze czy jak np staniesz wszystko zaczynać "pulsować" łącznie ze światłami, najlepiej sprawdzić w jakiejś ciemnej uliczce. zaraz po ruszeniu wszystko powinno wracać do normy.
rada jest jedna. zasuwaj do elektryka bo to może tylko dioda na alternatorze zapłacisz 100 pln z robocizną i będzie po problemie. w najgorszym przypadku alternator można regenerować i to lepsza opcja niż wstawiać używkę.

daj znać jak sie sprawy potoczyły.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 19:23
Posty: 6

Postprzez Blumek » 22 mar 2011, 21:13

Powtarzam po raz setny bezpieczne napięcie dla akumulatora jak i auta to przedział 13,9 V – 14,4 V. Za niskie napięcie to powolny proces zabijania akumulatora zaś za wysokie powodować może usterki w elektronice auta,
bouoz Jeżeli mas cały czas napięcie 13,8V nawet po dodaniu gazu czy włączeniu świateł ( i nie spada na chwile) to prawdopodobnie szczotki Ci się kończą.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez RobertPi » 22 mar 2011, 21:28

Blumek, nie chcę sie kłócić ale ładowanie dla akumulatora kwasowego zaczyna się po przekroczeniu napięcia nominalnego dla sumy ogniw czyli 13,2V. Inna sprawa jakie jest to ładowanie. Ale jest. A 13,8 w zupełności wystarczy i nie zabije akumulatora.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Blumek » 22 mar 2011, 21:58

Ja tez w żadnym wypadku kłócić się nie chce.
RobertPi napisał(a):A 13,8 w zupełności wystarczy i nie zabije akumulatora.

Owszem, ja biorę pod uwagę pewną tolerancje czyli to +/– 0,1 V oraz błąd miernika. Ale jeżeli kolega ma non stop 13,8 V to coś nie jest OK.
Po za tym jest osobny Post odnośnie tego zamieszania.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez bouoz » 22 mar 2011, 22:32

szczerze powiedziawszy elektryk powiedział że wydawało mu się że napięcie będzie większe, ale pomiar po włączeniu obciążenia (światła, nawiew, radia) wskazywał na mały spadek (z 13,8V na ok. 13,78V) ale po kilku sekundach napięcie wracało do 13,8V. Podczas dodawania gazu również napięcie niewiele się zmieniało. W rezultacie elektryk stwierdził, że wszystko jest ok.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez Blumek » 22 mar 2011, 22:51

bouoz napisał(a):elektryk powiedział że wydawało mu się że napięcie będzie większe

No i widocznie liczył na 14,2 V i chyba coś w tym jest.

Ale, Skoro elektryk tak powiedział no to jest OK.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez artureck » 24 mar 2011, 19:26

Ja obstawiał bym alternator. Miałem podobne objawy z falowaniem napięcia. Zajechałem w ten sposób akumulator. Obecnie mam zwyczaj raz w tygodniu doładowywać aku prostownikiem.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez mazda 3 2008 » 27 mar 2011, 18:16

Witam,
może mój przypadek coś pomoże,
także falowała mi intensywność wyświetlaczy (zegarów i radia), nie zwracałem na to uwagi, aż raz po myjni nie mogłem uruchomić samochodu, po 30 minut przerwy uruchomiłem, natomiast rozprogramowały się szyby i przestał wyświetlać się termometr zewnętrzny.
Chciałem wyjaśnić sprawę i pojechałem do ASO zdiagnozować przyczynę. Okazało się, że 3 letni akumulator (tyle co auto) ma za niski prąd rozruchowy (było 424 A, a powinno być 570 A, napięcie było 12,79 V), a kabel od termometra był uszkodzony / odpięty. Wszystko inne było w porządku, ładowanie itp., zalecono wymianę akumulatora. Naprawiono kabel (akumulatora nie wymieniłem) i nigdy więcej nie pojawił mi się problem z wyświetlaczami, jak i z uruchamianiem samochodu.

Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 5 mar 2011, 22:34
Posty: 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323