Prędkość zderzenia czołowego: 64km/h
Prędkosć zderzenia bocznego: 50km/h
Tu opis całego crash testu:
http://www.mynrma.com.au/cps/rde/xchg/m ... p_1997.htm
- Kod: Zaznacz cały
OVERALL EVALUATION: 3 Stars
The Mazda 626 performed reasonably well in the offset crash test. The passenger ompartment held its shape except for excessive floor deformation and brake pedal movement. Dual airbags protected the driver and passenger from serious head injury. Protection from serious leg injury was poor for the driver.
The vehicle performed well in the side impact crash. There was a low risk of life-threatening injuries.
- Kod: Zaznacz cały
Protection form serious lower leg injury was poor. The dash moved 12cm towards the driver. The width of the driver's doorway shortened by 12cm. All doors remained closed during the crash.
- Kod: Zaznacz cały
The driver's knees hit the dash and steering column adjuster. Protection from serious upper leg injury was poor.
Szału nie było, ponadto dość miękka kabina i podłoga.
Z uszkodzeń ciała wynikałoby że najbardziej narażone są dolne partie ciała jak to chyba zwykle bywa a więc najlepiej ustawiać fotele względnie daleko od deski rozdzielczej.
Z drugiej jednak strony przy takim ustawieniu foteli w przypadku wersji z 2 poduszkami przy uderzeniu bocznymjesteśmy narażeni na uderzenie głową w słupek.
- Kod: Zaznacz cały
The driver's head glanced the centre pillar then rebounded.
Przy okazji schemat rozmieszczenia czujników i poduszek:
Nie rozumiem jednego... czy w przypadku zderzenia czołowego odpalają się także boczne poduszki?? jeśli sensory nie są połączone ze sobą to dlaczego? przecież nawet podczas zderzenia czołowego istnieje możliwość że auto odbije się od czegoś i siła bezwładności spowoduje że uderzymy np głową o wcześniej wspomniany słupek czy szybę. Dla jak najlepszej ochrony życia powinny być odpalane asekuracyjnie wszystkie poduszki (oczywiscie te przy zajętym miejscu, a nie przy pustym).