Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica
Witam wszystkich
Od trzech tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy z tytułu wątku. Sprowadzona została z Niemiec, sprawdzona w ASO Mazdy w Łodzi. Co najważniejsze nie była bita za młodu Testy przeszła bez problemów poza przepływomierzem, która trzeba było przeczyścić. Jeśli chodzi o defekt tego modelu – tylne nadkola, został już naprawiony, (jeszcze w Niemczech), także mam spokój.
Szczegóły:
Pierwsza rejestracja – styczeń 2003
Obecny przebieg – 254 tys. km
Kolor – Black Mica
Wyposażenie:
– el. szyby przód
– el. lusterka
– klimatyzacja manualna
– wspomaganie kierownicy
– kontrola trakcji
– centralny zamek
– halogeny
– zestaw głośnomówiący od dziewczyny
Co udało mi się już zrobić:
– zakup oryginalnych dywaników na lato
– wymiana oleju, filtra oleju i powietrza
– wymiana klocków przód (ATE)
– szlifowanie tarcz hamulcowych(przód i tył)
– kompletny rozrząd (przymierzam się do zakupu w carspeed w Lublinie) – 122 000 km
– Instalacja gazowa STAG 300 – 4 Plus z wtryskami MagicJet – 122 000 km
– wymiana przedniej szyby (kamień spod ciężarówki ) – 128 000 km
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem – Valvoline 5w30 SynPower – 133 100 km
– wymiana oleju w przekładni – Valvoline 75w90 – 133 100 km
– wymiana przednich łączników stabilizatora – Febi Bilstein – 133 500 km
– nowe tarcze i klocki z tyłu wraz z czyszczeniem zacisków (zestaw textar zakupiony w Carspeed w Lublinie) – 134 000 km
– nowe tarcze i klocki z przodu wraz z czyszczeniem zacisków (zestaw textar zakupiony w Carspeed w Lublinie) – 134 000 km
– wymiana wtrysków gazowych z MagicJet na OMVL – 142 000 km
– wymian nagłośniena oryginalnego na Helix DB62 odseparowany – 144 000
– wygłuszenie przednich drzwi matami bitumicznymi – 144 000
– przyciemnienie szyb – 147 000 km
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem (Knecht) – Dexelia 5w30 – 148 900 km
– zakup opon Yokohama C.Drive AC02 – 150 000
– wymiana poduszki silnika OEM Mazda, NOK – 155 400 km
– zakup i montaż relingów dachowych od wersji USA – 156 000
– wymiana tylnych łączników stabilizatora CTR – 160 000
– wymiana przednich łączników stabilizatora CTR – 161 000
– wymiana oleju z filtrem (Knecht) – Dexelia 5w30 – 161 000
– wymiana filtra powietrza Filtron – 161 000
– wymiana pomarańczowych kierunków na clear – 165 000
– zakup i montaż aluramek do zegarów – 165 000
– wstawienie reperaturek tył wraz z plastikowymi nadkolami, z zabezpieczeniem nadkoli, usunięcie rudej z przednich drzwi a także ognisk korozji z przednich nadkoli – 168 000
– wymiana świec BOSCH – 170 000
– wymiana sworznia wahacza prawego Febi Bilstein – 170 000
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem (BluePrint) – Dexelia 5w30 – 172 000
– wymiana sworznia wahacza lewego BluePrint – 180 000
– wymiana gum stabilizatora przód i tył – 180 000
– wymiana płynu hamulcowego – 180 000
– wymiana klocków hamulcowych tył Kashiama – 180 000
– malowanie felg zimowych Hammerite – 183 000
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem (Knecht) – 189 000
– wymiana wycieraczek BOSCH szkieletowe – 190 000
– zakup ori siedzeń skórzanych – 191 000
– zakup ori przycisku do podgrzewania siedzeń – 194 000
– zamontowanie filtra kabinowego (nie miałem w ogóle) – 194 000
– wymiana rozrządu z pompą wody (OE) + płyn chłodniczy Mazda Long Life – 197 000
– wymiana oleju (Dexelia 5w30) w silniku wraz z filtrem – 205 000
– wymiana czujnika spalania stukowego OEM Mazda – 205 000
– zakup akumulatora Varta 60Ah 540 A – 210 000
– naprawa blacharska prawy tylny błotnik + OE lampa tył prawy – 210 000
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – 210 000
– wymiana klocków przód + czyszczenie przepustnicy – 216 000
– regulacja zaworów (trzeba było wymienić 6 płytek) – 216 400
– wymiana oleju w silniku + filtr (Dexelia 5w30 + Knecht) – 221 600
– wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego – 221 600
– zakup opon zimowych Nokian WR D4 185/65/14 – 223 400
– wymiana pompy wspomagania (używana, bo stara ciekła z wałka) – 227 300
– wymiana czujnika ABS, prawy tył – 227 300
– zakup i montaż osłon pod silnik (nie miałem od zakupu) – 227 300
– przegląd gazowy z wymianą filtrów – 227 300
– szlifowanie tarcz hamulcowych tył – 229 500
– wymiana klocków hamulcowych tył, Remsa, smarowanie zacisków – 229 500
– wymiana płynu hamulcowego – 229 500
– zakup progów (L+P) Klokkerholm i wymiana – 232 000
– wymiana oleju Dexelia 5W30 i filtra OE – 234 000
– zabezpieczenie profili zamkniętych – 238 000
– połatanie podłogi i zabezpieczenie całego podwozia – 239 000
– wymiana sworznia wahacza, lewy przód – 242 000
– wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (Remsa) – 242 000
– wymiana oleju Dexelia 5W30 i filtra OE – 247 000
– wymiana oleju w skrzyni Eneos 75W90 – 247 000
– wymiana filtra kabinowego – 252 000
– wymiana oleju Dexelia 5W30 i filtra OE – 254 000
– wymiana klocków tył Remsa – 254 000
– wymiana pasków wieloklinowych OE Bando – 254 000
Zdjęcia:
Zapraszam do komentowania!
Od trzech tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy z tytułu wątku. Sprowadzona została z Niemiec, sprawdzona w ASO Mazdy w Łodzi. Co najważniejsze nie była bita za młodu Testy przeszła bez problemów poza przepływomierzem, która trzeba było przeczyścić. Jeśli chodzi o defekt tego modelu – tylne nadkola, został już naprawiony, (jeszcze w Niemczech), także mam spokój.
Szczegóły:
Pierwsza rejestracja – styczeń 2003
Obecny przebieg – 254 tys. km
Kolor – Black Mica
Wyposażenie:
– el. szyby przód
– el. lusterka
– klimatyzacja manualna
– wspomaganie kierownicy
– kontrola trakcji
– centralny zamek
– halogeny
– zestaw głośnomówiący od dziewczyny
Co udało mi się już zrobić:
– zakup oryginalnych dywaników na lato
– wymiana oleju, filtra oleju i powietrza
– wymiana klocków przód (ATE)
– szlifowanie tarcz hamulcowych(przód i tył)
– kompletny rozrząd (przymierzam się do zakupu w carspeed w Lublinie) – 122 000 km
– Instalacja gazowa STAG 300 – 4 Plus z wtryskami MagicJet – 122 000 km
– wymiana przedniej szyby (kamień spod ciężarówki ) – 128 000 km
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem – Valvoline 5w30 SynPower – 133 100 km
– wymiana oleju w przekładni – Valvoline 75w90 – 133 100 km
– wymiana przednich łączników stabilizatora – Febi Bilstein – 133 500 km
– nowe tarcze i klocki z tyłu wraz z czyszczeniem zacisków (zestaw textar zakupiony w Carspeed w Lublinie) – 134 000 km
– nowe tarcze i klocki z przodu wraz z czyszczeniem zacisków (zestaw textar zakupiony w Carspeed w Lublinie) – 134 000 km
– wymiana wtrysków gazowych z MagicJet na OMVL – 142 000 km
– wymian nagłośniena oryginalnego na Helix DB62 odseparowany – 144 000
– wygłuszenie przednich drzwi matami bitumicznymi – 144 000
– przyciemnienie szyb – 147 000 km
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem (Knecht) – Dexelia 5w30 – 148 900 km
– zakup opon Yokohama C.Drive AC02 – 150 000
– wymiana poduszki silnika OEM Mazda, NOK – 155 400 km
– zakup i montaż relingów dachowych od wersji USA – 156 000
– wymiana tylnych łączników stabilizatora CTR – 160 000
– wymiana przednich łączników stabilizatora CTR – 161 000
– wymiana oleju z filtrem (Knecht) – Dexelia 5w30 – 161 000
– wymiana filtra powietrza Filtron – 161 000
– wymiana pomarańczowych kierunków na clear – 165 000
– zakup i montaż aluramek do zegarów – 165 000
– wstawienie reperaturek tył wraz z plastikowymi nadkolami, z zabezpieczeniem nadkoli, usunięcie rudej z przednich drzwi a także ognisk korozji z przednich nadkoli – 168 000
– wymiana świec BOSCH – 170 000
– wymiana sworznia wahacza prawego Febi Bilstein – 170 000
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem (BluePrint) – Dexelia 5w30 – 172 000
– wymiana sworznia wahacza lewego BluePrint – 180 000
– wymiana gum stabilizatora przód i tył – 180 000
– wymiana płynu hamulcowego – 180 000
– wymiana klocków hamulcowych tył Kashiama – 180 000
– malowanie felg zimowych Hammerite – 183 000
– wymiana oleju w silniku wraz z filtrem (Knecht) – 189 000
– wymiana wycieraczek BOSCH szkieletowe – 190 000
– zakup ori siedzeń skórzanych – 191 000
– zakup ori przycisku do podgrzewania siedzeń – 194 000
– zamontowanie filtra kabinowego (nie miałem w ogóle) – 194 000
– wymiana rozrządu z pompą wody (OE) + płyn chłodniczy Mazda Long Life – 197 000
– wymiana oleju (Dexelia 5w30) w silniku wraz z filtrem – 205 000
– wymiana czujnika spalania stukowego OEM Mazda – 205 000
– zakup akumulatora Varta 60Ah 540 A – 210 000
– naprawa blacharska prawy tylny błotnik + OE lampa tył prawy – 210 000
– zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – 210 000
– wymiana klocków przód + czyszczenie przepustnicy – 216 000
– regulacja zaworów (trzeba było wymienić 6 płytek) – 216 400
– wymiana oleju w silniku + filtr (Dexelia 5w30 + Knecht) – 221 600
– wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego – 221 600
– zakup opon zimowych Nokian WR D4 185/65/14 – 223 400
– wymiana pompy wspomagania (używana, bo stara ciekła z wałka) – 227 300
– wymiana czujnika ABS, prawy tył – 227 300
– zakup i montaż osłon pod silnik (nie miałem od zakupu) – 227 300
– przegląd gazowy z wymianą filtrów – 227 300
– szlifowanie tarcz hamulcowych tył – 229 500
– wymiana klocków hamulcowych tył, Remsa, smarowanie zacisków – 229 500
– wymiana płynu hamulcowego – 229 500
– zakup progów (L+P) Klokkerholm i wymiana – 232 000
– wymiana oleju Dexelia 5W30 i filtra OE – 234 000
– zabezpieczenie profili zamkniętych – 238 000
– połatanie podłogi i zabezpieczenie całego podwozia – 239 000
– wymiana sworznia wahacza, lewy przód – 242 000
– wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (Remsa) – 242 000
– wymiana oleju Dexelia 5W30 i filtra OE – 247 000
– wymiana oleju w skrzyni Eneos 75W90 – 247 000
– wymiana filtra kabinowego – 252 000
– wymiana oleju Dexelia 5W30 i filtra OE – 254 000
– wymiana klocków tył Remsa – 254 000
– wymiana pasków wieloklinowych OE Bando – 254 000
Zdjęcia:
Zapraszam do komentowania!
Ostatnio edytowano 16 lis 2019, 08:40 przez twardy103, łącznie edytowano 53 razy
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
o aluramkach myślałem szczerze mówiąc, pożyjemy, zobaczymy
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
fajna bo czarny
gazu sie nie oplaca bo te silniki nie lubia za bardzo gazu a i spalanie jest nie za duze maks 8-9l w miescie
trasa od 5 do 7 max
gazu sie nie oplaca bo te silniki nie lubia za bardzo gazu a i spalanie jest nie za duze maks 8-9l w miescie
trasa od 5 do 7 max
-
Pyton162
mi spaliła na trasie równo 7l, ale to może przez to, że pierwsza jazda na Mazury i ją trochę pocisnąłem w mieście jeszcze nie liczyłem, bo za mało przejechałem. Myślę, że rocznie będę robił około 15tys. km. A czemu źle chodzą na gazie te silniki? Przeglądałem forum i nie znalazłem takich opinii.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
fajna furka czarna to czarna ale i moja czerwona tez ma swoja dusze nawet widze zeimie masz dla niej oryginalne ELA aco do clear'ow fajna sprawa sam chyba to zrobie a ktos sie orientuje jaka cena?? i gdzie kupic pozdrawiam i szerokosci
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
dziękować, będę w pełni szczęśliwy jak zrobię rozrząd i gaz. Z rozrządem jest taki problem, że nie mam faktury czy był robiony przy założonych 90tys. km. Niby nic nie słychać, żeby jakieś rolki świergoliły ale nigdy pewności nie ma. A 800zł piechotą nie chodzi...
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
fajna maździocha i młodsza od mojej o 2 lata.
a mi już w marcu stuknie 10 lat odkąd ją mam od nowości. Ktoś chętny na zakup od pierwszego wlasciciela ?
a mi już w marcu stuknie 10 lat odkąd ją mam od nowości. Ktoś chętny na zakup od pierwszego wlasciciela ?
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
warto zrobić wcześniej rozrząd a dopiero potem instalację gazową, czy nie ma znaczenia? Za rozrząd w carspeed chcą 520 zł ale oryginał. Ktoś wie jakie są ceny wymiany w ASO w Mazdzie Matsuoka?
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
to pierwszy samochód, więc zaufanego warsztatu nie mam dlatego pytam o Matsuoka Motor w Łodzi. Mam ziomka, który zmieniał rozrząd dwa razy w Octavii 1.9Tdi 2003r. i chodziła dobrze ale kto wie jak się zna na Mazdach...
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Jestem umówiony na zakładanie instalacji gazowej – KME Diego G3 w środę. Korek we wlewie paliwa (jak się zmieści), zbiornik w kole, wtryski Matrix (proponowali też Horizonty, ale wybrałem Matrixy- myślę, że bardziej sprawdzone), reduktor KME Gold. Gwarancja 2 lata. Jak trochę pojeżdżę "na gazie" to dam znać jak się spisuje. Tak jak powiedziałem na trasie spaliła mi 7l ale już w Łodzi trochę ponad 9, co mnie zmartwiło Ale jak nosiłem się z zamiarem Madzi wiedziałem, że będzie w niej gaz. Po zamontowaniu instalacji jeśli będzie wszystko ok przymierzę się do zamówienia kompletnego rozrządu w carspeed i wymiany. Coś mi świszczy i trochę mnie to martwi, jakby to było jakieś łożysko koła pasowego, bądź alternatora. Wraz ze zwiększeniem obrotów częstotliwość wzrasta. Cicho bo cicho świszczy ale martwi. Mam nadzieję, że po wymianie rozrządu problem świszczenia ustanie. Generalnie jeździ się bosko i nie zamieniłbym na inny samochód swojej czarnuli
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Bardzo fajna madziula Swoje pierwsze wrażenia także miałem takie same jak twoje po przejażdżce Rozrząd i płyny oraz świece to podstawa po zakupie. Szerokości
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Jak bym swoją widział tylko że u mnie klekot pod maska szerokości życzę
Czarna Madzia 323 BJ 2002 ROK 2.0 Diesel 101 KM
Moja Madzia 323
Sprzedam Filtr powietrza do Mazdy 626 Ditd Nowy oryginalny Mazda
Moja Madzia 323
Sprzedam Filtr powietrza do Mazdy 626 Ditd Nowy oryginalny Mazda
- Od: 27 sie 2010, 15:13
- Posty: 44
- Skąd: Zielonka/k WWa
- Auto: M 323f BJ 2.0 DiTD 101 KM
boczek86 napisał(a): aco do clear'ow fajna sprawa sam chyba to zrobie a ktos sie orientuje jaka cena?? i gdzie kupic
U mojego sąsiada
http://mtuning.pl/
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Instalacja gazowa założona:
Sterownik : Stag 300 Plus
Wielozawór : tomasetto
Reduktor: KME
Wtryskiwacze: Magic Jet
Zbiornik w kole zapasowym 44l
Korek wlewu pod klapką wlewy paliwa
<Edit>
Byłem dzisiaj na poprawkę ustawień i mnie trochę zaskoczyli koledzy z zakładu:
1). Typ powiedział, że w Stagu 300 Plus nie można ustawiać zubażania w Mazdzie
2). Nowy sterownik KME podobno też można ustawiać w 3D
3). Motali się i doszedłem do wniosku, że niewiele mieli do czynienia ze Stagiem, dlatego proponowali KME, cały czas to wkładają.
A problemy jakie wykryłem na dzień od założenia instalacji:
1). Po dojechaniu do świateł przez 5 sekund było ok, po czym na pół sekundy obroty silnika spadały do 500, po czym wszystko wracało do normy.
2). Przy 3500 obrotów następowało bardzo krótkie, lecz odczuwalne "zadławienie".
Czyścili przepustnicę, ustawiali te mapy, w końcu się przejechaliśmy. Teraz jest lepiej ale nie idealnie, ale pojeżdżę jeszcze przez weekend zanim do nich pojadę. Na niskich obrotach jest cacy, natomiast teraz przy 3500 obrotów jest owe "zadławienie" ale prawie niezauważalne, lecz irytujące
Upewnijcie mnie, że w Stagu można ustawić zubażanie
Sterownik : Stag 300 Plus
Wielozawór : tomasetto
Reduktor: KME
Wtryskiwacze: Magic Jet
Zbiornik w kole zapasowym 44l
Korek wlewu pod klapką wlewy paliwa
<Edit>
Byłem dzisiaj na poprawkę ustawień i mnie trochę zaskoczyli koledzy z zakładu:
1). Typ powiedział, że w Stagu 300 Plus nie można ustawiać zubażania w Mazdzie
2). Nowy sterownik KME podobno też można ustawiać w 3D
3). Motali się i doszedłem do wniosku, że niewiele mieli do czynienia ze Stagiem, dlatego proponowali KME, cały czas to wkładają.
A problemy jakie wykryłem na dzień od założenia instalacji:
1). Po dojechaniu do świateł przez 5 sekund było ok, po czym na pół sekundy obroty silnika spadały do 500, po czym wszystko wracało do normy.
2). Przy 3500 obrotów następowało bardzo krótkie, lecz odczuwalne "zadławienie".
Czyścili przepustnicę, ustawiali te mapy, w końcu się przejechaliśmy. Teraz jest lepiej ale nie idealnie, ale pojeżdżę jeszcze przez weekend zanim do nich pojadę. Na niskich obrotach jest cacy, natomiast teraz przy 3500 obrotów jest owe "zadławienie" ale prawie niezauważalne, lecz irytujące
Upewnijcie mnie, że w Stagu można ustawić zubażanie
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Bardzo podobna do mojej tylko felgi mam inne. We wnętrzu już spora różnica. Jeśli będziesz zmieniał radio pomyśl o 2din wtedy konsola dużo lepiej wygląda. Dodam że myślałem że 1.6 będzie lepiej dawało radę do hondowskiej 1.6 dużo mu brakuje. Z gazem będzie zawsze jakiś problem jak nie obroty to przerywanie norma mówię z doświadczenia bo w poprzedniej maździe miałem gaz po prostu jeździć pilnować luzu zaworowego i będzie oki. Z tego co ja się orientuję rozrząd w tym silniku jest bezkolizyjny czy coś takiego i jak pasek strzeli to z silnikiem nic się nie stanie. Powodzenia w użytkowaniu szerokości.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości