Witam!
Zastanawiam się nad kupnem Mazdy 6 kombi 2,3 automat (2004-2005) i mam dylemat który napęd wybrać: standardowy na jedną oś (166 KM) czy napęd na 4 koła 4WD (162 KM) ?
Wg danych technicznych gorsze osiągi (przyspieszenie, prędkość) ma napęd 4WD, lecz w praktyce liczy się chyba bardziej przyczepność niż max. osiągi.
Czy warto więc kupić napęd X4 i czy jest duża różnica w jeździe w porównaniu do napędu X2 ?
Czy serwisowanie takiego auta jest dużo droższe ?
M6 napęd na 4 koła (AWD/ 4x4/ 4WD)
Strona 1 z 1
trzy dni temu kupiłem taką mazdę AWD i jeździ się super dzisiaj spadł śnieg i widać jak łatwo się jeździ takim autem
Spalanie jak narazie zrobiłem jakieś 400km po mieście komp. pokazuje 12,2L/100km tak więc nie ma tragedi a frajda z jazdy olbrzymia.Nie zastanawiaj się tylko bierz AWD jak coć w polecanych sprzedawcach umieściłem namiary na gościa od którego kupiłem swoją sprowadzi Ci każda mazdę.
Spalanie jak narazie zrobiłem jakieś 400km po mieście komp. pokazuje 12,2L/100km tak więc nie ma tragedi a frajda z jazdy olbrzymia.Nie zastanawiaj się tylko bierz AWD jak coć w polecanych sprzedawcach umieściłem namiary na gościa od którego kupiłem swoją sprowadzi Ci każda mazdę.
- Od: 7 paź 2008, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat
Dzięki za info.
Widzę, że na innym poście pytasz o dołączanie napędu AWD, orientujesz się jak to jest w przypadku Mazdy, przy AWD jest TYLKO napęd na 4 koła, czy można przełączać na 2 ?
Czy Mazda, którą zakupiłeś z 2004 roku posiada systemy ASR i ESP ? czy tylko nowsze roczniki to mają ?
Z góry dzięki za odp.
Widzę, że na innym poście pytasz o dołączanie napędu AWD, orientujesz się jak to jest w przypadku Mazdy, przy AWD jest TYLKO napęd na 4 koła, czy można przełączać na 2 ?
Czy Mazda, którą zakupiłeś z 2004 roku posiada systemy ASR i ESP ? czy tylko nowsze roczniki to mają ?
Z góry dzięki za odp.
- Od: 27 lis 2010, 22:52
- Posty: 4
marcin_555 napisał(a):Czy Mazda, którą zakupiłeś z 2004 roku posiada systemy ASR i ESP ? czy tylko nowsze roczniki to mają ?
Z góry dzięki za odp.
Każda 6 AWD ma odpowiedniki ASR i ESP (przynajmniej na rynku niemieckim).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
matys0644 napisał(a):a czy oś tylna jest dołaczana to nikt mi nie odpowiedział
Była już odpowiedź na to pytanie na Forum. Chyba nawet wraz z obrazkami jak wygląda napęd AWD.
Coś mi świta, że napęd jest stały na obie osie.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
może i gdzieś była ja znalazłem potwierdzenie tego stałego napędu tu jest artykuł http://www.netcarshow.com/mazda/2002-6_awd/
po tłumaczeniu części tekstu "W tym modelu napęd na wszystkie koła, napęd przekazywany jest na stałe do powierzchni drogi przez wszystkie cztery koła, który zapewnia optymalną przyczepność na mokrej, śliskiej nawierzchni, i zwiększa bezpieczeństwo i przyjemność jazdy. Elektroniczny system rozdziela moc pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od stylu jazdy i właściwościach powierzchni, optymalizując w ten sposób stabilność jazdy i zużycie paliwa."
po tłumaczeniu części tekstu "W tym modelu napęd na wszystkie koła, napęd przekazywany jest na stałe do powierzchni drogi przez wszystkie cztery koła, który zapewnia optymalną przyczepność na mokrej, śliskiej nawierzchni, i zwiększa bezpieczeństwo i przyjemność jazdy. Elektroniczny system rozdziela moc pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od stylu jazdy i właściwościach powierzchni, optymalizując w ten sposób stabilność jazdy i zużycie paliwa."
- Od: 7 paź 2008, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat
A czy ktoś się orientuje jak wyglądają koszty serwisowania auta z napędem 4x4 ?
- Od: 27 lis 2010, 22:52
- Posty: 4
myśleniem co będzie gdyby,to trzeba by było rower kupić i to bez przeżutek bo mogą się zepsuć.Samochód jak każdy inny podjechać do ASO jak wszytko sprawne to brać bo frajda z napedu AWD w tych warunkach jest nie do opisania nie odśnieżone drogi i zasypane parkingi nie są barierą .Zawieszenie jest samopozimujące i niby amorki są drogie choć słyszałm,że można wstawić zwykłe i mocniejsze sprężyny
- Od: 7 paź 2008, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat
Dla zainteresowanych podaję link do danych technicznych tej wersji : http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mazda/6/mazda-i-kombi-2.3-i-16v-4wd-162km.html
- Od: 27 lis 2010, 22:52
- Posty: 4
Odkopię temat, żeby coś rozjaśnić dla potomności.
W wersji AWD jest użyta wiskoza z tyłu do przeniesienia napędu i rozdziału momentu obrotowego oraz wstępnego napięcia. W centralnym mechanizmie nie wiem co jest, natomiast skrzynia AT do AWD również jest inna jak w wersjach z napędem fwd. Prawdopodobnie wewnątrz również jest jakiś mechanizm ograniczający uślizgi oparty na oleju.
tu coś więcej http://www.osaczony.pl/mazda/1765-1E-02H.pdf
Napęd więc w teorii powinien dawać dobre właściwości trakcyjne jednak sporo energii jest tracone na tego rodzaju mechanizmy różnicowe (grzeje się olej, a więc energia zamienia się w ciepło) stąd też słabsze osiągi wobec fwd.
W wersji AWD jest użyta wiskoza z tyłu do przeniesienia napędu i rozdziału momentu obrotowego oraz wstępnego napięcia. W centralnym mechanizmie nie wiem co jest, natomiast skrzynia AT do AWD również jest inna jak w wersjach z napędem fwd. Prawdopodobnie wewnątrz również jest jakiś mechanizm ograniczający uślizgi oparty na oleju.
tu coś więcej http://www.osaczony.pl/mazda/1765-1E-02H.pdf
Napęd więc w teorii powinien dawać dobre właściwości trakcyjne jednak sporo energii jest tracone na tego rodzaju mechanizmy różnicowe (grzeje się olej, a więc energia zamienia się w ciepło) stąd też słabsze osiągi wobec fwd.
- Od: 22 wrz 2015, 09:20
- Posty: 6
- Auto: M6 2.3 AT AWD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6