Biała zamazana szyba.
Strona 1 z 1
Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem przedniej szyby. Jest to auto mazda 626 GE ale sądze, że może ten problem dotykać większej grupy aut dlatego zamieszczam go tutaj. Otóż po przejściu wycieraczek np jadę sobię w deszcz(nie zbyt mocny) i jak wycieraczki przejdą w trybie czasowym to szyba od zewnętrznej strony robi się biała taka jak by rozmazana. W dzień mi to nie przeszkadza, ale w nocy to jest uciążliwe bo strasznie słabo widać. Po drugie jak na zewnątrz jest zimno i włączę nawiew z ciepłym powietrzem to mi szyby rosieją dlaczego tak się dzieje? Proszę o w miarę szybką odpowiedź.
Jeśli temat jest nie w tym dziale co potrzeba to proszę o przeniesienie a nie o kasowanie, dziękuję.
P>S wycieraczki zmieniałem.
Jeśli temat jest nie w tym dziale co potrzeba to proszę o przeniesienie a nie o kasowanie, dziękuję.
P>S wycieraczki zmieniałem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Nie woskuj nigdy więcej szyb. Kup sobie ściereczki do zmywania wosku z szyb, przeczyść dokładnie szybę oraz pióra i będzie cacy
Co do parowania przodu. Przestaw nawiew na "zewnętrzny". Jeśli masz tak ustawiony to sprawdź pod schowkiem czy rzeczywiście tak jest – mogło się coś przyblokować. Nie pamiętam czy już w GE był filtr kabinowy – jeśli takowy występuje to należy go wymienić. Tak czy owak musisz pod schowek zajrzeć
Pozdrawiam
Co do parowania przodu. Przestaw nawiew na "zewnętrzny". Jeśli masz tak ustawiony to sprawdź pod schowkiem czy rzeczywiście tak jest – mogło się coś przyblokować. Nie pamiętam czy już w GE był filtr kabinowy – jeśli takowy występuje to należy go wymienić. Tak czy owak musisz pod schowek zajrzeć
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Niektóre płyny do spryskiwaczy mają tendencję do zaparowywania szyb.A i ważne jest by wymieniać pióra wycieraczek(Ty akurat wymieniałeś ) więc porządnie i regularnie je przeczyścić . I częsty problem to właśnie różnica temperatur wewnątrz auta i na zewnątrz + temperatura deszczu ... tutaj jedynie pomaga przełączenie cyrkulacji powietrza na nawiew z zewnatrz jak napisał kolega powyżej oraz ustawić nadmuch wyłącznie na szyby .
- Od: 5 sie 2009, 14:38
- Posty: 61
- Auto: Mx-3 k8
Widziałem kiedyś na stacji statoil pod ich marką. Całkiem nie złe A przy myciu nie masz automatycznego woskowania? Możesz jeszcze kupić sobie płyn letni do szyb dobrej marki. Ostatnio mi się w końcu na stacji udało kupić flaszke sonax – 1:100 Polecam.
Co do parowania. Możesz mieć zerwane/luźne cięgno od nawiewu wew/zew. Nie musisz nic rozkręcać. Wystarczy że zegniesz się na kilka części i wsadzisz oko pod schowek. Przy poruszaniu nawiewem powinna chodzić klapka od nawiewu zew/wew. W przypadku kiedy masz wszystko w porządku z nawiewem sprawdź czy gdzieś nie łapiesz wilgoci w dużych ilościach. Pod dywanikami, w bagażniku. Ostatecznie możesz odkręcić podszybie i wyjąć kilka kilogramów zalegających liści i innego syfu....
Chyba wszystko w temacie
Pozdrawiam
Co do parowania. Możesz mieć zerwane/luźne cięgno od nawiewu wew/zew. Nie musisz nic rozkręcać. Wystarczy że zegniesz się na kilka części i wsadzisz oko pod schowek. Przy poruszaniu nawiewem powinna chodzić klapka od nawiewu zew/wew. W przypadku kiedy masz wszystko w porządku z nawiewem sprawdź czy gdzieś nie łapiesz wilgoci w dużych ilościach. Pod dywanikami, w bagażniku. Ostatecznie możesz odkręcić podszybie i wyjąć kilka kilogramów zalegających liści i innego syfu....
Chyba wszystko w temacie
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Tasior napisał(a):A to podszybie odkręca się od wewnątrz czy z zewnątrz te kratki??
Niestety z zewnątrz. Trzeba zdjąć wycieraczki i całe plastiki. U siebie możesz jeszcze wymienić/sprawdzić filtr pyłkowy umieszczony przy dmuchawie (chyba BA już takowy ma).
Pozdrawiam
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Przy obecnej temperaturze i wilgotności powietrza tak czy siak cudów nie oczekuj
Dokładnie jeszcze umyj szyby od środka najlepiej czymś na spirycie i możesz jeszcze na dokładkę potraktować jakimś antifogiem. Antifog też nie jest super duper cacy wynalazek, ale trochę szybciej (wg. mnie) para ustępuje
Pozdrawiam
Dokładnie jeszcze umyj szyby od środka najlepiej czymś na spirycie i możesz jeszcze na dokładkę potraktować jakimś antifogiem. Antifog też nie jest super duper cacy wynalazek, ale trochę szybciej (wg. mnie) para ustępuje
Pozdrawiam
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Antyfogiem to umyłem wszystkie szyby w ostatni weekend tuż przed zimą kosztował kolo 10zl ... wiec pewnie żaden super wynalazek ale i buteleczka była mała .... wiec w sumie to nawet sporo kosztował. Zero rezultatów, takie mam wrażenie a nawet powiem więcej ... dodatkowo lód się teraz robi na szybie od wewnątrz
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Tasior napisał(a):Antyfogiem to umyłem wszystkie szyby w ostatni weekend tuż przed zimą kosztował kolo 10zl ... wiec pewnie żaden super wynalazek ale i buteleczka była mała .... wiec w sumie to nawet sporo kosztował. Zero rezultatów, takie mam wrażenie a nawet powiem więcej ... dodatkowo lód się teraz robi na szybie od wewnątrz
ponoc trzeba jedną szybe zostawic bez preparatu zeby tam sie wszystko zbieralo
ja psikam antyfogiem tylko przednia i jest rewelacja!
Radex napisał(a):ponoc trzeba jedną szybe zostawic bez preparatu zeby tam sie wszystko zbieralo
ja psikam antyfogiem tylko przednia i jest rewelacja!
Tak jak pisze Radex chyba na każdym z tych preparatów pisze żeby zostawić jedną szybę nie spryskaną(najlepiej tą za kierowcą). Jakim antyfogiem psikacie ? Ja mam z k2 i w sumie coś tam daje tylko broń Boże później przetrzeć spsikaną powierzchnię jakąś gąbką bo będzie gorzej niż bez niego .
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
ja mam to samo sze szyby sa rozmazane.ale to mi sie wydaje ze wycieraczki dobrze nie sciagaja i szyba zostaje takjakby mokra.i dopiero pod wplywem wiatru wysycha.ale zauwazylem ze na plynie letnim to szybciej znikalo.juz sie tak zastanawiam czy to nie jest wina szyby przypadkiem
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
A na pewno chodzi płyn letni czy o temperaturę??
W lato to nie ma problemu, dopiero jak deszcz padał to się działo, ale klima załatwiała sprawę. Natomiast w zimę ... klimy staram się używać co jakiś czas, wolę mieć akumulator doładowany po jeździe po mieście
W lato to nie ma problemu, dopiero jak deszcz padał to się działo, ale klima załatwiała sprawę. Natomiast w zimę ... klimy staram się używać co jakiś czas, wolę mieć akumulator doładowany po jeździe po mieście
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
a ja proponuję od środka umyć porządnie szybki ja używam płynu do szyb z azotanem psikam na szybkę wycieram papierem jakimś miękkim i jeszcze raz na sucho drugim papierem raz na tydzień w zimie wystarczy i szybki od środka nie parują ani nie rosieją, a co do zewnętrznej strony można spróbować przetrzeć pióro wycieraczki napewno zostawi jakiś brudek na papierze, często wycieraczki rozmazują i zostawiają smugi
- Od: 14 lip 2010, 12:05
- Posty: 45
- Skąd: WZW i okolice
- Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki