Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez CezaR83 28 paź 2010, 08:16.
Powód: Takie rzeczy to w temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=94&t=16019

Postprzez Grzyby » 29 paź 2010, 14:38

Chciałbym Panom delikatnie przypomnieć, że temat dotyczy opinii o modelu, a nie opinii o problemach z zakupem, czy o rozbitkach po naprawie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez LookR » 15 lis 2010, 13:12

nie zapomnij o wymianie paska rozrządu (chyba, że był juz wymieniany), ale 130 tyś przebiegu, to już "czerwona" lampka dla wymiany paska.
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez tdiii » 15 lis 2010, 23:23

Na ile mogę się szykować? 2 tyś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 19:14
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3
1,6 CDTI
2007

Postprzez LookR » 16 lis 2010, 10:45

tdiii napisał(a):Na ile mogę się szykować? 2 tyś?


Zasada jest taka, że przy kupnie każdego uzywanego samochodu trzeba "coś" pozmieniać. W Twoim wypadku bedzie to pasek rozrządu, oleje (nie wiem przy jakim przebiegu w dieslu zmienia się olej w skrzyni biegów), płyny. Wspomniałeś jeszcze o filtrze + mogą dojść inne rzeczy, tj. wymiana hamulców, zakup zimowych opon. Ale z w/w kosztami trzeba zawsze się liczyc podczas zakupu uzywanego auta. Najlepiej poszperaj na forum, co należy wymienić w momencie zakupu używanej M3 w dieaslu i wtedy zrób sobie listę elemantów do wymiany. Nastepnie zapytaj swojego mechanika/ASO Mazdy ile wezmie za przedmiotową wymianę. Ale licz, że ok 2 tyś trzeba "włożyć", żeby autko było ok.
Coś "zasłyszałem", że wymiana paska rozrządu ok 700-800 zł, ale podkreslam, że nie jest to pewna informacja
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez vqsoft » 18 lis 2010, 00:21

pełen rozrząd na oryginalnych częściach w dobrym polecanym zakładzie to ok 1500 pln
pisząc pełny – mam na myśli również pompę wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez tdiii » 20 lis 2010, 00:29

Dzieki koledzy za wszystkie odp na moje pytania.
Czy przedni i [jaki?] zderzak jest z plastiku? Pytam bo chce kupic miernik grubosci lakieru, a one do plastiku sie chyba nie nadaja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 19:14
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3
1,6 CDTI
2007

Postprzez radzi89 » 20 lis 2010, 00:45

Zderzaki sa plastikowe :) Co do mierniaka , to nawet jesli byly lakierowane to przeciez nic strasznego, obcierka kazdemu moze sie zderzyc :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez emilioestewez » 20 lis 2010, 01:00

No nie zmierzysz grubości lakieru na zderzaku. Jednak stosunkowo łatwo obczaić czy był malowany bo we wszystkich prostopadłych rantach (np.okolice halogenów) nie ma możliwości dobrego podejścia z polerką (wyfareklowania) i jak się przyjrzysz to zobaczysz że inaczej opalizują (nie wiem jak to inaczej określić) niż cała reszta.Poza tym fabryka nie ma nadlewek lakieru na rantach i krawędziach zderzaka co niestety często zdarza się po ponownym malowanku. Potrzeba do tego ździebko doświadczenia ale myślę że spokojnie to wychwycisz. Powodzenia
(już nie wspomnę o tzw."pomarańczowej skórce" bo zapewne znasz temat)
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez raval » 21 lis 2010, 16:57

witam wszystkich,
noszę się z zamiarem kupna mazdy 3 1.6 diesel, przeglądam ogłoszenia i zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego jedne modele po FL mają grile czarne plastikowe takie jak ta trójka:

http://moto.allegro.pl/jedyne-idealne-a ... 55119.html

a niektóre w kolorze nadwozia, jak ta:

http://quatrocar.otomoto.pl/mazda-3-gtm ... 42169.html

będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam
raval
 

Postprzez tbodzio » 21 lis 2010, 21:50

Kochani, spędziłem wiele godzin czytając to forum i naprawdę ukłony należą się Moderatorom, administratorom za utrzymanie Forum w naprawdę przejrzystej formie.
Ale wracając do tematu.
Od jakiegoś czasu czytam na temat Mazdy 3 2005-2006r i im więcej czytam opinii użytkowników tym bardziej zastanawiam się nad jej kupnem.
Zebrałem w jednym miejscu to co najbardziej zaniepokoiło mnie:
1. Rdzewieją nadkola- aż włos się jeży- czy wszystkim?
2. przy prędkości 130 wchodzimy w prędkość naddźwiękową- nie da się swobodnie rozmawiać z współpasażerami, do tyłu trzeba krzyczeć.
3. Złej jakości lakier- super słaby i miękki- podatny na zarysowania.
4. Podłoga w bagażniku odkształca się przy przewożeniu czegoś- tak cienka blacha.
5. Ciasno z tyłu dla pasażera.
6. Całkowity brak wygłuszenia- musowo robić to we własnym zakresie.
Na + to raczej bezawaryjność układu napędowego.
Tyle wywnioskowałem jako laik przeglądając forum tzn tak przedstawiana jest Mazda 3 przez wielu użytkowników.
Jak w takim razie przedstawia się podobnej klasy AUDI A3 ?
Może ktoś powie- idź na forum A3- byłem i poza chwaleniem się jaki to sobie kupiłem samochód- niczego się nie dowiedziałem.
Czy mógłby obiektywnie ktoś porównać oba modele?
Osobiście nie interesuje mnie, czy między światłami rozwinę prędkość 160km/h itd.
Interesuje mnie normalna eksploatacja, lakier, korozja, awaryjność itp.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2010, 08:52
Posty: 11
Skąd: Kielce
Auto: VW Golf III 1,8

Postprzez LookR » 21 lis 2010, 22:10

tbodzio napisał(a):Kochani, spędziłem wiele godzin czytając to forum i naprawdę ukłony należą się Moderatorom, administratorom za utrzymanie Forum w naprawdę przejrzystej formie.
Ale wracając do tematu.
Od jakiegoś czasu czytam na temat Mazdy 3 2005-2006r i im więcej czytam opinii użytkowników tym bardziej zastanawiam się nad jej kupnem.
Zebrałem w jednym miejscu to co najbardziej zaniepokoiło mnie:
1. Rdzewieją nadkola- aż włos się jeży- czy wszystkim?
2. przy prędkości 130 wchodzimy w prędkość naddźwiękową- nie da się swobodnie rozmawiać z współpasażerami, do tyłu trzeba krzyczeć.
3. Złej jakości lakier- super słaby i miękki- podatny na zarysowania.
4. Podłoga w bagażniku odkształca się przy przewożeniu czegoś- tak cienka blacha.
5. Ciasno z tyłu dla pasażera.
6. Całkowity brak wygłuszenia- musowo robić to we własnym zakresie.
Na + to raczej bezawaryjność układu napędowego.
Tyle wywnioskowałem jako laik przeglądając forum tzn tak przedstawiana jest Mazda 3 przez wielu użytkowników.
Jak w takim razie przedstawia się podobnej klasy AUDI A3 ?
Może ktoś powie- idź na forum A3- byłem i poza chwaleniem się jaki to sobie kupiłem samochód- niczego się nie dowiedziałem.
Czy mógłby obiektywnie ktoś porównać oba modele?
Osobiście nie interesuje mnie, czy między światłami rozwinę prędkość 160km/h itd.
Interesuje mnie normalna eksploatacja, lakier, korozja, awaryjność itp.


trochę przejaskrawiasz sprawę.
Prawdą jest, że są większe/mniejsze problemy z "rudą", ale bez przesady. Mam M3 z 2004 r. i są pewne ślady/ogniska rudej w nadkolach, ale "bez paniki". Trzeba zabezpieczyć "wrażliwe miejsca" i jest spokój.. Co do pkt 2 – istna bzdura. dzisiaj "dałem" po garach i jechałem momentami ponad 180 i rozmawiałem z żoną "normalnie+ton wyżej".
pkt. 3 jak ktoś Cię zarysuje (np. na parkingu), to opinia "miękki lakier" itp. jest ...
pkt. 4 wożę/woziłem różne rzeczy (łącznie ze składaniem siedzeń) i pierwsze słyszę o odkształcaniu podłogi. Nie upieram się-może ktoś w m3 ma takie doświadczenie.
Pkt 5 i 6 obalam, zwłaszcza pkt 5. Najlepiej przejedz się w m3 + jako pasażer i sam obalisz ten mit.
Nie mogę Ci pomóc w porównaniu M3 do audi, bo nie mam takiej wiedzy, ale jak kupisz benzynę M3, to będziesz zadowolony
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez marcin255 » 22 lis 2010, 00:31

Luker81 napisał(a):1. Rdzewieją nadkola- aż włos się jeży- czy wszystkim?

autko z 2006 -brak rdzy
Luker81 napisał(a):2. przy prędkości 130 wchodzimy w prędkość naddźwiękową- nie da się swobodnie rozmawiać z współpasażerami, do tyłu trzeba krzyczeć.

przesada
Luker81 napisał(a):3. Złej jakości lakier- super słaby i miękki- podatny na zarysowania.

lakier najlepszy nie jest
Luker81 napisał(a):4. Podłoga w bagażniku odkształca się przy przewożeniu czegoś- tak cienka blacha.

jakaś bzdura
Luker81 napisał(a):5. Ciasno z tyłu dla pasażera.

hmm w tej klasie jest nadzwyczaj wygodnie
Luker81 napisał(a):6. Całkowity brak wygłuszenia- musowo robić to we własnym zakresie

tak było w 323F BA :P
Z Audi nie porównuje , aż uśmiech pojawia się na ustach jak widzę jadąca trójeczkę Audi nie wzbudza we mnie jakichkolwiek emocji , dodam tylko ,ze tak piszę nie dlatego ,że mam 3 bo akurat zakup jej to sobie doookładnie przemyślałem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Seraf » 22 lis 2010, 09:11

dołączam się do słów Luker81 i marcin255. Mazda 3 to konstrukcyjnie udany samochód poza tym miękkim lakierem zrobiłem ostatnio niemalże 1000km trasy i jestem zachwycony tym autem obok tej kałuży minusów o jakiej wspomniałeś jest ocean plusów. Mnie osobiście z nóg zwala sposób w jaki ten samochód się prowadzi i to że chce się do niego wracać co dzień i jechać jechać jechać byle gdzie :D

pokuszę się o lakoniczne porównanie M3 do A3 :D w środku A3 to kupa a wnętrze M3 mimo upływu lat wygląda o niebo lepiej.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Grzyby » 22 lis 2010, 18:50

Panowie, wszystkie nowe, ekologiczne lakiery są miękkie. Nie tylko w Maździe.
Ekologia to niestety coś co wychodzi motoryzacji bokiem (podobnie jak DPF i inne tego typu "ekologiczne" wynalazki)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tbodzio » 22 lis 2010, 21:26

dodam tylko ,ze tak piszę nie dlatego ,że mam 3 bo akurat zakup jej to sobie doookładnie przemyślałem

Ja jeszcze jej nie mam ale cały czas mnie ona kusi.
A jeśli ona, to znowu dylemat diesel czy benzyna- pisałem o tym i pytałem- też zdania podzielone.
Użytkownicy Pb nie chcą słyszeć o dieslu i na odwrót- hałas, droga eksploatacja itd itd.
Jeśli chodzi o wady na jej temat to przeczytałem tutaj kilkanaście stron w tył od użytkowników M3, również były takie opinie o nowej prosto z salonu stąd moje pytania.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2010, 08:52
Posty: 11
Skąd: Kielce
Auto: VW Golf III 1,8

Postprzez fixerq » 22 lis 2010, 21:39

Ja mam diesla i jestem szczęśliwy. Fakt, że jest to jednostka delikatna, ale tak mają wszystkie dzisiejsze diesle. Chcesz mniejszej awaryjności, to kup sobie jakiegoś golfa 3 1.9 tdi i lej rzepak albo olej z frytek

Mazda jest stosunkowo młodym samochodem i licz się z tym, że kupując nowsze auto na ropę, możesz mieć niespodzianki w postaci wtrysków, kół dwumasowych, itd.

Na pewno ucieszysz się, kiedy zobaczysz wolno spadającą ku dołowi wskazówkę paliwa. Osiągi też są bardzo przyzwoite, a można je poprawić poprzez jakiś lekki program i będzie miodzio. Chociaż mi wystarcza ten silnik w zupełności, do 150-160 ciągnie aż miło, więcej nie miałem okazji polecieć.

Co do głośności, to nie wiem o czym mówisz, bo chyba o wysokobrotowej benzynie. Po przesiadce z 1.9 tdi na pompowtryskach, nie mogłem uwierzyć, że jadę dieslem. To jest fajne w naszych common railach.

Nie napisałem żadnych nowości, ale chyba nikt nie jest w stanie ich podważyć, bo tak jest i nie da się tego uniknąć :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez arjot » 25 lis 2010, 11:46

1. 2004 rok, nadkola w porządku. Rdzewiała końcówka układu wydechowego. Tylko końcowka, reszta jest ok. W civicu w tym wieku już byłem po wymianie całości.
2. Hałas. To nie jest auto klasy premium. Musi być głosniej. Ale da się rozmawiać przy 190 też. Delikatnie podnosisz głos, ale bez przesady.
3. Lakier jest miękki, fakt. Dlatego szukaj może wersji niemetalicznej. Tańsze w lakierowaniu. Ale wygląda gorzej :)
4. Bagażnik to coś o czym słyszę po raz pierwszy...
5. Ciasno. W porównaniu z Hondą Civic ciaśniej. Ale woziłem dwójkę pasażerów z tyłu na dystanse rzędu 1000 km i nie wysiadali sparaliżowani. Co więcej, w tym roku też chcą jechać więc chyba nie było tak źle.
6. Wygłuszenie... nie widzę potrzeby. Chyba, że zamierzasz włożyć jakiś świetny sprzęt audio...
W audi z tego co słyszałem od kolegi kolegi – drogie części zamienne. A o usterkę w 5-6letnim A3 podobno nietrudno. Ale chyba lepiej popytać użytkowników.
Ja jeżdzę benzyną 1.6.
Co do jazdy w mieście nie mam zastrzeżeń, w trasie jadąc z pełnym bagażnikiem i pasażerem nie ma większych problemów.
Trochę gorzej jest gdy mamy 4 os w środku, pełny bagażnik i trumnę dachową. Wtedy człowiek trochę żałuje, że nie ma 2.0 pod maską. Z drugiej strony wtedy by bolało trochę bardziej na stacjach benzynowych.
Osobiście czytam trochę o problemach kolegów z dieslami i nie żałuję, że wybrałem benzynę. Zwłaszcza, że za chwilę cena ropy przekroczy cenę benzyny.. Z drugiej strony ile osób, tyle opinii.
Z pewnością mogę powiedzieć jedno. Ja po czterech latach jazdy M3 dalej odczuwam wielką przyjemność gdy wsiadam za kierownicę. I kompletnie nie czuję faktu, że ma już 6 okrągłych lat.
A Audi A3... No niebrzydki samochód... Ale pamiętaj, że płacisz też trochę za "markę premium" i za te same pieniądze możesz mieć młodszą Mazdę..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez tbodzio » 25 lis 2010, 20:28

Osobiście czytam trochę o problemach kolegów z dieslami i nie żałuję, że wybrałem benzynę. Zwłaszcza, że za chwilę cena ropy przekroczy cenę benzyny

Jeśli chodzi o cenę ropy to jeśli nawet pójdzie do góry to i tak diesel mniej spali/100.
Jeśli chodzi o awaryjność diesli to rzeczywiście opinie są podzielone. Ropniak droższy w utrzymaniu ale z tego co czytałem jeśli w odpowiednim czasie zrobi się to co trzeba to jest ok.
Ja jeżdzę benzyną 1.6.
Co do jazdy w mieście nie mam zastrzeżeń

Ile Ci spala na trasie oraz na mieście jadąc z bardzo lekką nogą? Pytam, ponieważ gryzę się jeszcze z tym czy diesel czy benzyna.
------
hola hola, spalanie znajdziesz w tematach na forum <cisza>
A Audi A3... No niebrzydki samochód... Ale pamiętaj, że płacisz też trochę za "markę premium" i za te same pieniądze możesz mieć młodszą Mazdę..


Tzn przeglądając giełdy u nas i u sąsiadów ceny są raczej porównywalne, A3 jest krótsza, łakoma na benzynę podobno , diesel też podobno niezawodny i raczej ekonomiczny.
Obecnie mam VW Golfa III 1.8 benz. i nie jestem z niego zadowolony.
Niezadowolenie nie wynika z marki lecz z nacięcia się na kupno ładnego "grata" wtedy w ładnej otoczce.
Po kolejnych latach wychodziła jego przeszłość.
Z tego względu nie chciałbym się drugi raz rozczarować i narzekać na samochód.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2010, 08:52
Posty: 11
Skąd: Kielce
Auto: VW Golf III 1,8

Postprzez Maciej Loret » 25 lis 2010, 20:36

tbodzio napisał(a):Obecnie mam VW Golfa III 1.8 benz. i nie jestem z niego zadowolony.
Niezadowolenie nie wynika z marki lecz z nacięcia się na kupno ładnego "grata" wtedy w ładnej otoczce.
Po kolejnych latach wychodziła jego przeszłość.
Z tego względu nie chciałbym się drugi raz rozczarować i narzekać na samochód.


Tzn. uważasz, że jak kupisz szrota ze znaczkiem Mazdy, to będzie lepiej?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323