Wymiana pasków alternatora i pompy wspomagania R4 i V6
Panie i Panowie,powiedzcie mi proszę czy wina leży po stronie paska czy alternatora gdy raz napięcie ładowania pokazuje 14.4 a raz 13,8??Czasem pojawiają się piski na zimnym silniku,ale nie wiem czy to pasek czy łożysko alternatora??
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Co do pisków na zimnym to raczej stary zużyty pasek, u mnie piszczał zaraz po odpaleniu wymienilem pasek i jest ok, co do napięcia to chyba nie jest tak żle żeby sie tym martwić.
Jest,jest źle.Po nocy aku mam rozładowany...Mierzyłem miernikiem pobór prądu przez alarm i po ustawieniu na 200mA POKAZYWAŁO MI 14,4??To dużo??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
sorki, ale czy dobrze zmierzyłeś? miernik wpiąłeś szeregowo w układ? czy tylko przyłożyłeś miernik do klem aku?
jeżeli miałeś faktycznie 14,4mA to nie jest to dużo
jeżeli miałeś faktycznie 14,4mA to nie jest to dużo
Tak,tak wpiąłem szeregowo.Mam problem z tym ładowaniem.Podejrzewam to alternator bo łożysko czasem szumi,a nie jest to dźwięk ślizgającego się paska.Dziwi mnie to że jak zawsze mierzę ładowanie to jest 14.4V,a aku po nocce pada...?
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
może akumulator dogorywa? miałem taki przypadek że akumulator miał niby 3 lata, ale coś było w nim uszkodzone, nie pamiętam dokładnie, i rozładowywał się, tylko że u mnie nie w każdą noc. po wymianie aku jak ręką odjął.
pytałem się czy dobrze zmierzyłeś bo właśnie zdziwiło mnie że wyszło idealnie 14,4 przy pomiarze prądu. może pożycz inny miernik?
pytałem się czy dobrze zmierzyłeś bo właśnie zdziwiło mnie że wyszło idealnie 14,4 przy pomiarze prądu. może pożycz inny miernik?
Chłopaki sory że tu ale potrzebuje foty podłączeń przewodów przepustnicy podciśnieniowych i tych zbiorniczków z lewej strony silnika . Bo ost robiłem remont i nie mam pewności że podłączyłem wszystko tak jak byc powinno . Jak ktoś ma taki silnik jak ja to prosze o jak najdokładniejszą fote . Na meila lub też tu w temacie .Schemat podłączeń VRIS. do 1.8 16v
Ostatnio edytowano 24 lis 2010, 15:17 przez Harnas19, łącznie edytowano 1 raz
może akumulator dogorywa
Akumulator to Centra Futura kupiony rok temu więc jest sprawny.Poza tym jak tylko odłączyłem gaz to wszystko hulało bez problemu przez 3 dni,później podłączyłem z powrotem.
pytałem się czy dobrze zmierzyłeś bo właśnie zdziwiło mnie że wyszło idealnie 14,4
Nie zawsze 14,4 ale zazwyczaj było powyżej 14V.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Piotrek.84 napisał(a):Akumulator to Centra Futura kupiony rok temu więc jest sprawny.Poza tym jak tylko odłączyłem gaz to wszystko hulało bez problemu przez 3 dni,później podłączyłem z powrotem.
podłącz miernik i sprawdz ile amper pobiera instalacja gazowa na wyłączonym silniku tak samo jak sprawdzałes alarm, może tu problem jest.
Na wyłączonym silnik instalacja gazowa nic nie pobiera.Dopiero gdy załączę gaz wtedy pobiera prąd ale jeszcze nie mierzyłem ile.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
bzzyczek napisał(a):Co do pisków na zimnym to raczej stary zużyty pasek, u mnie piszczał zaraz po odpaleniu wymienilem pasek i jest ok, co do napięcia to chyba nie jest tak żle żeby sie tym martwić.
Dzisiaj pierwszy raz usłyszałem rano dziwny pisk po odpaleniu samochodu przez jakieś 2 minuty jak skrobałem szyby. Potem pisk całkowicie ustał jak ręką odjął. Było -5 i samochód stał przed domem całą noc.
Myślicie że to któryś z pasków czy może łożysko alternatora?
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Raczej na pewno pasek, pewnie od alternatora dla pewności wymień oba koszt nie wielki a i tak trzeba zdjąc pasek od wspomagania żeby wymienić ten drugi. Zrobiło się zimno akumulator bardziej dostaje po dup.. a po odpaleniu alternator żeby go doładować stawia duży opór i pasek slizga się.
Ja możesz nie luzowac śrub jak one pasek napinają i trzymają aby sie nie luzowal to jest banalnie proste z zamkniętymi oczyma idzie to zrobic .
A nie da się tych pasków założyć bez luzowania śrub?
Nie no wybaczcie,rozbawiło mnie to...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
A ja mam takie nietypowe pytanie. Czy jest opcja zeby pasek naciagnac za mocno ? Jakie wtedy beda objawy ?
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość