Oleje silnikowe
Wiem tyle od poprzedniego właściciela , że na syntetyku mobila 5W40 , więc też wlałem coś z tej półki czyli syntetyk castrola 5W40 ...
http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... od_id=1741
W sumie najbardziej różni się TYM HTHS ... wszędzie piszą , że im większe tym lepsze a A1/b1 ma między 2,6 – 3,5 , natomiast w tym castrolu jak i w sumie w większości innych jest powyżej 3,5 ... Czyli niby ta cała formula jest paliwooszczędna ...
Ale jak to moze być syntetyk to ja nie wiem za tą kasę ...
Juz sam zgłupiałem ;/
http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... od_id=1741
W sumie najbardziej różni się TYM HTHS ... wszędzie piszą , że im większe tym lepsze a A1/b1 ma między 2,6 – 3,5 , natomiast w tym castrolu jak i w sumie w większości innych jest powyżej 3,5 ... Czyli niby ta cała formula jest paliwooszczędna ...
Ale jak to moze być syntetyk to ja nie wiem za tą kasę ...
Juz sam zgłupiałem ;/
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Radek89 napisał(a):Wiem tyle od poprzedniego właściciela , że na syntetyku mobila 5W40 , więc też wlałem coś z tej półki czyli syntetyk castrola 5W40 ...
http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... od_id=1741
W sumie najbardziej różni się TYM HTHS ... wszędzie piszą , że im większe tym lepsze a A1/b1 ma między 2,6 – 3,5 , natomiast w tym castrolu jak i w sumie w większości innych jest powyżej 3,5 ... Czyli niby ta cała formula jest paliwooszczędna ...
Ale jak to moze być syntetyk to ja nie wiem za tą kasę ...
Juz sam zgłupiałem ;/
Formula F: Z jednej strony full synt, uniwersalny do bólu (benzyna, DPF). Z drugiej strony A1/B1 i ta cena ...
Kupiłem niedawno Madzie, postanowiłem wymienić olej na nowy ponieważ chce być pewny ze jest tak jak ma być. Nie mam nalepki przy silniku, tej z informacją kiedy i jaki olej był zalany. I teraz moje pytania brzmią:
Jaki olej do 323f BG 1,8 DOHC ?
Półsyntetyczny czy mineraly?
10w40 czy 15w40
Jaki olej do 323f BG 1,8 DOHC ?
Półsyntetyczny czy mineraly?
10w40 czy 15w40
- Od: 21 wrz 2010, 20:31
- Posty: 11
- Skąd: Opolskie
eXtas napisał(a):Kupiłem niedawno Madzie, postanowiłem wymienić olej na nowy ponieważ chce być pewny ze jest tak jak ma być. Nie mam nalepki przy silniku, tej z informacją kiedy i jaki olej był zalany. I teraz moje pytania brzmią:
Jaki olej do 323f BG 1,8 DOHC ?
Półsyntetyczny czy mineraly?
10w40 czy 15w40
Na poprzedniej stronie już ktoś o to pytał.........

My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
bull napisał(a):accez napisał(a):Panowie przeczytalem wasze posty i mam juz metlik w glowie prosze doradzcie mi konkretnie jaki olej wlac do mazdy ?półsyntetyk czy mineral jakiej lepkosci 10w40 czy 15w40 czy inny?dodam ze nie wiem jaki olej byl zalany wczesniej do silnika a na bagnecie powoli robi sie sucho wiec nie moge stwierdzic ile oleju bierze... pozdrawiam
Wlej 10w-40, w zimie 15w-40 będzie podczas mrozów strasznie gęsty.........
Ok znalazłem
- Od: 21 wrz 2010, 20:31
- Posty: 11
- Skąd: Opolskie
Pankuba napisał(a):Formula F: Z jednej strony full synt, uniwersalny do bólu (benzyna, DPF). Z drugiej strony A1/B1 i ta cena .... Niby powinien oszczędzać paliwo, ładnie pompować przy zimnym starcie i wolno starzeć, ale jakoś wolę poczytać za jakiś czas na forach Forda, czy faktycznie tak jest
.
Ja go używam. Żadnych zastrzeżeń
Radek89 napisał(a):A to że kiedyś była formula E i był to semi syntetyk , a teraz ją wycofali wprowadzili niby full syntetyk formula F i zalecają wszystkim którzy stosowali formule E zmianę na formule F – to się kupy nie trzyma ;/;/ Moim zdaniem ta cała fordowska formula to bardzo średniej jakości półsyntetyk ,
Złotko, nie stresuj się tym jaka jest technologia wytwarzania, co to kogo obchodzi?
Nie jest istotne, czy olej jest czymś ropopochodnym, czy też z kosmicznej plazmy
Formula F produkuje BP, Ford to przetestował i zaaprobował, podobnie tysiące użytkowników. Ja nie mam najmniejszych wątpliwości do stosowania tego oleju. Do tego jest tani. Zaufaj po prostu producentowi auta i tyle.
No i powiedz jeszcze co się kupy nie trzyma? Że wcześniej Formula E to półsyntetyk, a F to pełny syntetyk? I cóż z tego? Lepkość jest OK? Jest. Klasa oleju jest ta sama lub lepsza? Jest. Więc jest wszystko dobrze. To nie są czasy dużego Fiata zalanego Selektolem 20W-40, który ciekłby jak sitko, gdyby zalać go czymś rzadszym. Chyba nigdzie na świecie nie ma takiej paniki przed olejami różnych typów jak u nas
Jakie masz przesłanki, żeby twierdzić, że to jest słabej jakości półsyntetyk? Testy w laboratorium czy kilkusettysięczne testy drogowe? Ja bym mimo wszystko założył, że producent mniej-więcej wie jakie silniki produkuje, z jakich są materiałów i jakie oleje te materiały dobrze smarują.
xANDy napisał(a):1. nie sprawdzisz jaki był olej zalany – chyba, że masz jakieś wyspecjalizowane laboratorium za plecami albo kartkę wypisaną przy ostatniej wymianie.
2. oleje firmy castrol należą do chyba najgorszych obecnych na rynku. Niektóre firmy motoryzacyjne wycofały go ze swoich serwisów. Castrol ma za to wzorową reklamę – bo wszyscy chcą go lać...
3. jakbym miał zalać jakikolwiek silnik (już nie tylko japoński) castrolem, to wolę nalać krajowego Lotosa (oczywiście o właściwej gęstości) i mieć poczucie pewności, że silnik jest "bezpieczny".
4. Przy dużych przebiegach w DiTD polecam osobiście (znając jego działanie pod deklem!) shell'a Helix (5w30 albo 10w40 – w zależności od motoru). To nagary, które nie są wypłukiwane najbardziej niszczą silnik, bo wycierają uszczelki i powodują zużycie elementów mechanicznych. Olej musi więc posiadać tzw. detergenty i to dobrej jakości – a akurat shell xelix diesel jest pod tym względem jednym z najlepszych.
5. Jak kogoś stać i ma źródło to niech leje oleje firmy np. motul – w tym przypadku cena rzeczywiście idzie w parze za jakością. I warto naprawdę się na niego skusić.
6. w silnikach PSA montowanych w M3 jakość oleju mocno wpływa na działanie i żywotność turbiny. Niestety ta konstrukcja też ma swoje słabe punkty, i lubi się tam zapychać pewne małe sitko koło restrykcji oleju na turbo..... skutków nie muszę tłumaczyć. Dobry olej wpływa znacząco na żywotność.
Sześć przykazań. I pod każdym z nich podpisuję się obiema ręcaami
nemi napisał(a):
Ja go używam. Żadnych zastrzeżeń.
Zawsze to miło, jak forum Forda samo przychodzi do człowieka
Tak poważniej: Cieszy, że Ci oleum posmakowało. Ford wydaje się mieć podobną "filozofię" jak Mazda, każe warzyć sobie "rzadkie" oleje (niska lepkość wysokotemperaturowa), bo absolutnym priorytetem jest, jak sądzę, ochrona silnika podczas zimnego startu.
Co najwyżej przy ostrej jeździe latem będzie tej Formuły F trochę ubywało.
nemi napisał(a):
Formula F produkuje BP,
Czyli de facto Castrol.
nemi napisał(a): Zaufaj po prostu producentowi auta i tyle.
Uogólniając: Mniej ryzyka będzie przy zmianie z półsyntetycznego 10W40 na hydrocrack 5W40 niż przy przejściu z 5W40 na 5W30 (ten drugi jest w tym przypadku dodatkowo full synt). I nie chodzi tu o niski HTHS, z powodu którego główny zainteresowany robi nieco w portki. Przy dobrze eksploatowanym silniku ryzyka nie ma oczywiście żadnego, ale kolega Radek musi się chyba dopiero przekonać, czy szafa faktycznie gra jak należy.
nemi napisał(a):
Chyba nigdzie na świecie nie ma takiej paniki przed olejami różnych typów jak u nas.
Blady strach padnie na naród, jak w całej Europie nowe auta będą miały zalewane 0W20, a to podobno kwestia czasu
BTW: W Islandii ASO Mazdy zalewają właśnie takie oleje (normalka).
Witam, wymieniany miałam olej w mazda6 2.0 diesel 136 km, czy został dobrany prawidłowo?
- Od: 7 lis 2010, 19:39
- Posty: 4
Szkoda, że nikt nie potrafi udzielić mi odpowiedzi, daję małą podpowiedź chodzi o olej
ELF EXCELLIUM DID 5W40
a rocznik 2002
ELF EXCELLIUM DID 5W40
- Od: 7 lis 2010, 19:39
- Posty: 4
bieski napisał(a):telmawilma napisał(a):Witam, wymieniany miałam olej w mazda6 2.0 diesel 136 km, czy został dobrany prawidłowo?Ciekawe czy ravo ma już swoją kule Przydałaby się w tym momencie
bobre........

telmawilma napisał(a):Szkoda, że nikt nie potrafi udzielić mi odpowiedzi, daję małą podpowiedź chodzi o olej ELF EXCELLIUM DID 5W40 a rocznik 2002
dobry olej, możesz śmiało śmigać...........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Dzięki, będę spała spokojniej, bo było napisane, że jest dla vw. Kula okazała się zbędna 
- Od: 7 lis 2010, 19:39
- Posty: 4
chlopaki a jaki olej polecacie do silnika fs (benzyna 96kW, rocznik 2001, oficjalny przebied 124kkm)
obecnie jezdze na oleju mazdy dixela 5W40 i czasem lubi go sobie ostro lyknac...
szukam oleju do dynamiczej i ostrej jazdy.
Pozdrawiam
obecnie jezdze na oleju mazdy dixela 5W40 i czasem lubi go sobie ostro lyknac...
szukam oleju do dynamiczej i ostrej jazdy.
Pozdrawiam
Nie piszesz, ile łyka tego oleju. Być może to nie Dexelia jest problemem.
W każdym razie na szybko przychodzą mi do głowy: Amsoil European Car Formula 5W40 (chwalą się niską odparowalnością i nawet podają ją w specyfikacji), Castrol Edge Sport 5W40.
Poza tym możesz spróbować olejów wyścigowych
: Mobil 5W50, Agip Eurosports 5W50, Valvoline VR1 Racing 5W50. Jak nie wystarczy, to pytaj naszych MPS-owców lub uderzaj na forum Subaru
.
W każdym razie na szybko przychodzą mi do głowy: Amsoil European Car Formula 5W40 (chwalą się niską odparowalnością i nawet podają ją w specyfikacji), Castrol Edge Sport 5W40.
Poza tym możesz spróbować olejów wyścigowych
Borys napisał(a):Pankuba napisał(a):Agip Eurosports 5W50, Valvoline VR1 Racing 5W50
A propos, czy oleje "półwyścigowe" jak dla przykładu te wyżej spełniają wyższe normy niż SJ, czy jest to niemożliwe ze względu na ich właściwości?
Valvoline 5W50 ma API SL, prawdopodobnie skorzystałeś z jakichś przestarzałych specyfikacji.
W tego typu olejach uzyskanie wysokich aprobat jest trudne ze względu na zwykle nieco gorszą pompowalność w niskich temperaturach niż 5W40 czy 5W30 (mimo tej samej klasy SAE, jeśli chodzi o lepkość zimową). Dochodzi większe zużycie paliwa.
Pozostaje jeszcze kwestia tworzenia się osadów. Nie wiem, w jakim stopniu wynika to z pakietu dodatków do bazy i możliwości ich uaktywnienia przy dużych lepkościach, ale oleje 5W50 nie są w tym względzie prymusami.
czyli kupic tego AGIPA? mi madzia łyka od 0,1l na 1000km do 1l na 1000km, brak efektów typowego silnika do remontu. Wydaje mi sie ze im mocnej go cisne tym wiecej zjada.
a jest tez wersja tego Agip Eurosports 5W50, 5W40?
co powiecie na Agip Sint Evolution 5W-40?
a jest tez wersja tego Agip Eurosports 5W50, 5W40?
co powiecie na Agip Sint Evolution 5W-40?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki