Opony zimowe

Postprzez Enkidu » 25 kwi 2010, 01:11

Hej

Czy zimowe opony mają ujemny wpływ na Vmax pojazdu?

Czy ktoś próbował porównać prędkość maksymalną na oponach letnich i zimowych?
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 11:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez kristoferson1 » 25 kwi 2010, 14:59

Teoretycznie tak. Sam skład gumy (bardziej miękki) będzie powodował większe opory toczenia, tak jak i większy "klockowaty" bieżnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 15:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Enkidu » 29 kwi 2010, 22:11

Jakby ktoś nie wiedział, to w przypadku mojej Mazdy opony zimowe zmniejszały jej Vmax o 10km/h.
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 11:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez Radex » 29 kwi 2010, 23:12

no teoretycznie tarcie większe na zimówkach ale nigdy nie próbowałem v-max na zimówkach ze względów bezpieczeńśtwa bo zimówki zazwyczaj przeznaczone są na mniejsze prędkości :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Enkidu » 30 kwi 2010, 09:41

Czego się nie robi dla nauki:)
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 11:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez Leszek » 2 lis 2010, 00:33

Hej

Ponieważ wielkimi krokami zbliża się sezon zapraszam do dyskusji na temat opon stricte ZIMOWYCH. Jakie opony polecacie i dlaczego, jakich opon się wystrzegać? Bardziej sprawdzają się węższe czy szersze? Zapraszam do kulturalnej wymiany poglądów oraz zadawania pytań.

PS. W najbliższym czasie postaram się przenieść i zmieścić tutaj najciekawsze opnie z tematu ogólnego. :)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez yaro626 » 2 lis 2010, 09:08

No to zaczynam,mam dwie zimówki w dobrym stanie o rozmiarze 175/70/14 i chciałbym dokupić takie same lub 185/65/14 te nowe poszłyby na tył i tu pytanie czy mogą być te wieksze czy lepiej żeby były jednakowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 10:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Michel » 3 lis 2010, 21:50

Lepiej, jak by obie były identycznie ale jak masz taką konfigurację, też się nic nie stanie. Te 175 to nie za wąskie, w końcu 626 to kawał maszyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 19:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez maly_57 » 3 lis 2010, 23:38

Według orginalnej instrukcji z 1992 r. właśnie tej szerokości mają byc.Właśnie 175-też się dziwiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 07:18
Posty: 72
Skąd: Katowice
Auto: 626 GE 2.0 FS 1992

Postprzez Gib » 7 lis 2010, 22:22

Zimówki 15 lub 16 cali, mam ori 16 cali felgi ale opony zimowe 16 calowe są dość drogie, przynajmniej te rozmiary co sprawdzałem. Więc może taniej wyjdzie kupić całe koła w 15 calach? A może są jakieś rozmiary 16 calówek tańsze niż pozostałe, prawdopodobnie skończy się na używkach niestety.
Co byście poradzili, auto nr2 z podpisu. Niestety felga 14 cali nie wchodzi na hamulec, bo przełożyłbym z mazdy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez nemi » 8 lis 2010, 09:30

Gib napisał(a):A może są jakieś rozmiary 16 calówek tańsze niż pozostałe

Najtańsze są 205/55 R16. Z budżetowych (typu Dębica Frigo czy Kelly – marka Goodyear'a, czytałem dużo pozytywnych opinii) można dostać za 240-250 zł. Ale kupno budżetowych zależy od stylu jazdy, bo autko masz w miarę mocne i może się okazać, że je szybko zużyjesz i to się nie opłaca ;).
W 15" bym się chyba też nie pchał – masz pewność, że wlezie zacisk? W Mondeo na przykład podobno nie wchodzi... No i co za różnica, czy kupisz drogą oponę czy tańszą oponę + nową felgę?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Gib » 8 lis 2010, 11:27

Tak 15 cali wchodzi, hamulec 288/286 mm.
Np. Nokiany 195/65 R15 kosztują w opony.pl 233zł sztuka, a 205/55 R16 320zł sztuka. Zawsze mogę kupić felgi stalowe, do opla nie będą chyba jakieś strasznie drogie, ewentualnie drugi komplet alu 15 z vauxhalla.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Michel » 8 lis 2010, 21:38

Taniej kupić używane felgi 15 i nowe opony, Firestone 195/65R15 to koszt 220, Hankook to ok. 205, Mabor 190, ich odpowiedniki w 16'' są droższe o około 100zł, Koszt felgi to około 60 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 19:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Szalotka » 8 lis 2010, 23:48

Ja kupilem w 2008 komplet opon Barum 205/55 R16. Rózne opinie chodzą wokól tej firmy ale biorac pod uwage zdrowy rozsądek na ulicy to nie narzekam. Jak bedzie sie szalec to zeby nie wiem co było załozone to dzwon gwarantowany.
Kolega sprzedawał swoj samochod a klient sie nic afiszował w sprawie zimowek i mu zostały. Wpadlem do niego nawet nie wiedząc ze ma. Lezały na srodku pokoju. Rozmiar sie zgadzał wiec wziąłem. A ze przebieg mialy 1 sezonu i to nie calego . Widac ze nie zniszczone to wzialem i kosztowalo mnie to 300 zlotych za komplet !! Jak zmienialem to wulkanizator powiedzial ze za uzywane w takim stanie to u nich bym zaplacil miedzy 150 a 170 zeta za sztuke. A ze nie jezdze jak wariat to dzis dalej są w dobrym stanie. I jeszcze spokojnie na przyszła zime starczą.
Koledze nie zalezalo. Cieszyl sie ze mu mebel z domu zabralem :D
Szalotka
 

Postprzez Gib » 9 lis 2010, 07:58

No właśnie muszę popytać po kolegach, czy ktoś takich ładnych opon za bezcen nie ma, wczoraj już miałem kupować Nokiany ale tak się zastanawiałem że się aukcja skończyła a i 1100zł to kwota warta rozpatrzenia jest.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez aktak » 9 lis 2010, 20:56

Gib mam 16" 205/55 z Anglii w dobrym stanie, nazwą się różnią ale gdybyś dobral bieżnikiem to masz na obu osiach jednakowe buty, chcę się pozbyć mebla bo założyłem jednosezonówki z poprzedniego auta ;)
Pozdrawiam wszystkich Andrzej aktaK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 09:28
Posty: 133
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2,0 GY, Kombi
Honda Accord CM2, Kombi
Honda Stream Sport, VAN

Postprzez fatboyxxl » 13 lis 2010, 20:36

Na tą zimę kupiłem Yokohama W Drive 903. Patrząc na to ze latem jeździłem na A DRIVE i byłem z nich bardzo zadowolony to i na tych nie powinienem sie zawieść
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 10:28
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 1,8 97r ---> Mazda 6 GH 2.0 BP

Postprzez krl » 14 lis 2010, 11:39

Ja po raz pierwszy na zimę założyłem MICHELIN Pilot Alpin 4, trudno mi coś jeszcze powiedzieć ponieważ śniegu brak, na pewno są głośniejsze od moich wcześniejszych opon zimowych. Natomiast zamiana w BL-ce z 17 na 16-tki wpłynęła zdecydowanie pozytywnie na komfort i zdecydowane negatywnie na wygląd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2010, 08:46
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3

Postprzez Tubi » 19 lis 2010, 09:46

Na typową polską zimę polecam Kelly Winter ST bardzo agresywny bieżnik o tyle co w deszczu jest poprawnie lecz bez rewelacji to na suchej i śniegu idealnie.

Skala 1-6

Deszcz-2
Sucha-4
Śnieg-6

No i cena nie wygórowana

Facet co jeździ w rajdach zabytkowym citroenem mówi ,że w warunkach zima, błoto nie widzi lepszych na rajdach i te zakłada.A ja potwierdzam ojciec miał już w tamtym sezonie, a ja właśnie nabyłem.

Obrazek
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez McMan » 19 lis 2010, 10:47

Tubi napisał(a):Na typową polską zimę polecam Kelly Winter ST bardzo agresywny bieżnik o tyle co w deszczu jest poprawnie lecz bez rewelacji to na suchej i śniegu idealnie.

Skala 1-6

Deszcz-2
Sucha-4
Śnieg-6

No i cena nie wygórowana

Facet co jeździ w rajdach zabytkowym citroenem mówi ,że w warunkach zima, błoto nie widzi lepszych na rajdach i te zakłada.A ja potwierdzam ojciec miał już w tamtym sezonie, a ja właśnie nabyłem.


Nno nie wiem – nie czułbym się komfortowo na takich oponach w deszczowy grudniowy wieczór na A4 na przykład.. ale zależy co kto potrzebuje.

Ja dziś zarzucam Falken HS439 na moje zimowe staluchy – zobaczymy jak made in japan da radę :>

Pod firmową skodą mam od kilku tygodni Platin RP30 Winter wbrew moim obawom sprawują się przyzwoicie w jesiennych warunkach – na śnegu też nie powinno być źle patrząc na bieżnik..

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 10:34
Posty: 314 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki